Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnetko yhtään poliisia siviilissä?

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   5.1.25 22:58:32

Miten tunnette toisenne? Millainen hän on siviilissä? Onko pelottava? Onko koskaan huomauttanut sinua ajamisesta, ylinopeudesta yms?

Re: Tunnetko yhtään poliisia siviilissä?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   5.1.25 23:00:25

Tunnen, on tallikaveri. Ei ole mikään niuho, enemmänkin rento tyyppi jolla hyvä huumorintaju.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   5.1.25 23:00:34

Tunnen, hevoshommista. Aika monta kertaa on istunut mun kyydissä eikä koskaan ole puuttunut ajamiseen. Enkä sellaista tyyppiä ajeluttaisi, joka kyydissä vielä kitisee. (esim. anoppini on tätä lajia)

Lähettäjä: Jess 
Päivämäärä:   5.1.25 23:01:09

4. Nonou, ne poliisijutut jää pois, kun haalarin pukee pois. Huumoria löytyy.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.1.25 23:01:21

Sukulainen. Ei ole paljon varaa huomautella ylinopeudesta kun ajaa itse kuin hullu ja kuittaa sakot heilauttamalla virkamerkkiä :D Ei ole pelottava, miksi olisi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.1.25 23:03:33

Joo, kaikkien poliisiäidit, isät, veljet, siskot, ystävät, lapset, puolisot, naapurit ovat v*itun pelottavia.
Ja varsinkin silloin, jos huomattavat, että ajat ylinopeutta.
Ja jos ei-poliisikib huomauttaa, että älä aja ylinopeutta, niin se on todella pelottavaa.

Koska lasten joululoma loppuu?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.1.25 23:03:58

Tunnen hevoshommien kautta. On todella virkaintoinen ja tiukkis siviilissä. Puuttuu aivan kaikkeen mihin ikinä keksii ja pystyy. Näiden, suurimmaksi osaksi aiheettomien, kitinöiden takia joutuu jatkuvasti etsimään itselleen uutta tallipaikkaa. Alkaa loppua tallit, vaikka isossa kaupungissa asutaan.

Lähettäjä: Hu 
Päivämäärä:   5.1.25 23:07:42

Kaikki mun veljet (3 kpl) on poliiseja. Yks on niin äkkipikainen, että oon ihan varma, että joku kerta vielä ampuu jonkun ja on sitten oikeudessa itse.. Kaks muuta on ihan ok. Minulle eivät ole mistään huomautelleet, mutta kaverille kerran sanoivat, että ei ollut ajovaloja päällä ja naapurin nuorelle, kun oli jättämässä autoa sakkopaikalle. Molemmat aika rennosti, silleen ohimennen.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   5.1.25 23:10:19

Tuttavan mies, on väkivaltainen ja kontrolloi kaikkea. Vaimo ei uskalla lähteä tai tehdä mitään, jos soittaa poliisit, tulee miehen kaverit vain käymään. Hirveä tilanne hänellä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   5.1.25 23:10:41

Tunnen. Ei ole tiukkapipo.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   5.1.25 23:15:50

Yhden eläkkeellä olevan, ja siitä hepusta ei kyllä saa pelottavaa tekemälläkään... Ei edes silloin kun oli vielä virassa, saati sitten nyt kun ikää on päälle 80 v. :D

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   5.1.25 23:21:00

Useamman.
Ihan samaa porukkaa pääsääntöisesti kuin muutkin, mutta yksi jo eläkkeellä oleva ylikomissario on edelleen "virassa", kun hänet tapaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.1.25 23:21:24

* / Relaa nyt vähän :D Taidettu kysyä pilke silmäkulmassa. Mutta niin, en tunne

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.1.25 23:27:59

Tunnen tai tunsin muuten tosi monta. Nykyistä, eläkeläistä ja jo edesmennyttä.

Kaksi entistä naapuria, pikkuserkku, yksi asiakas, hevostelukaveri ja kaksi muiden harrasteiden kautta tuttua. Toinen entinen naapuri oli hyväntahtoisesti tiukkis. Läksytti naapuruston lapsia tuhmuuksista. Muuten kaikki ovat olleet siviilissä ihan tavallisia ihmisiä.

Lähettäjä: Aloittelija 
Päivämäärä:   5.1.25 23:32:09

Tunnen, useita. Mukavia, rentoja, avoimia, asiallisia. Oikein hyviä tyyppejä!

Lähettäjä: —— 
Päivämäärä:   5.1.25 23:33:05

” Tunnen, on tallikaveri. Ei ole mikään niuho, enemmänkin rento tyyppi jolla hyvä huumorintaju.”

Sama mulla :) Ihan huippu tallikaveri!

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   5.1.25 23:55:33

Talli "kaverina" ollut jo 20 vuotta. Hullu, mieleltään sairas eukko. Ajaa itse kuin mielenköyhä.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   6.1.25 00:29:13

Muutaman, ovat nykyään jo eläkkeellä tai kuolleita, ts. anoppini, appiukkoni ja isoappiukkoni, viimeisin tosin oli eläköitynyt jo ennen kuin tulin kuvioihin.

Ihan tavallisia ihmisiä, eivät järin paheksuvaisiakaan. En aja holtittomasti, joten en anna aihetta huomauttelulle ajotavoistani.

Päivämäärä:   6.1.25 00:58:00

En itse tunne mutta mummoni veli oli aikoinaan poliisi. Äiti kertoi, että kun hänen veljensä (jotka ovat häntä jonkun verran vanhempia) lähtivät nuorina miehinä juhlimaan niin pääsivät usein poliisiauton kyydillä. Ei heitä siis pidätetty mutta jos sattuivat jossain näkemään tämän mummoni veljen niin tämä kuskasi heitä aina poliisiautolla mihin sitten olivatkaan menossa, ja se aiheutti aina muulle juhlakansalle hupia kun tyypit saapuu paikalle maijalla. Joskus mummo ja pappa olivat jo sydän sykkyrällä kun näkivät että poliisiauto kaartaa pihaan ja miettivät että ei kai pojat ole tehneet pahuuksia, mutta ei kun ihan hyvässä hengessä saivat kyydin kotiin.

Muutenkin oli kuulemma mukava ja huumorintajuinen tuo mummon veli.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.1.25 01:15:39

Tunnen yhden eläkkeellä olevan isomman poliisijohtajan. Erittäin miellyttävä, karismaattinen ja charmantti vanhempi herrasmies. Mutta myös vahvaa johtajaluonnetta löytyy, en yhtään ihmettele, että kohosi virassaan niinkin korkealle kuin oli.

Päivämäärä:   6.1.25 03:15:36

” Tuttavan mies, on väkivaltainen ja kontrolloi kaikkea. Vaimo ei uskalla lähteä tai tehdä mitään, jos soittaa poliisit, tulee miehen kaverit vain käymään. Hirveä tilanne hänellä.”

Kuin mun entisestä elämästä. Mun kohdalla ei tosin fyysistä väkivaltaa ollut mutta henkistä kyllä ja paljon.

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   6.1.25 03:56:12

Aloin miettimään, että jostain syystä tuttavapiiriini kuuluu aika monta poliisia ja tunnen heidät kaikki eri yhteyksistä vaikka itse en ole edes lähelle liippasvalla alalla. Yhteensä 5 poliisia joiden kanssa olen tekemissä. Kaikki todella mukavia ja sellaisia joiden seurassa voi olla täysin rennosti oma itsensä. Mieheni hyvä ystävä on poliisi ja istuu meillä usein kastomassa urheilua tai muuten vain, hänen seurassaan tulee olo, että on kuin perheenjäsen ja kiva kun käy. On kohtelias, huomaavainen, auttaa kokkailuissa, tuo tullessaan usein evästä kaikille ja juttumme ja huumorintajumme vain kohtaa. Samoin nyt kun mietin kaikkia poliiseja jotka tunnen niin heidän seurassaan on jotenkin rentoa olla kun huomaa olevansa samalla aaltopituudella. En tiedä johtuuko ammatista vai onko sattumaa.

Lähettäjä: ###### 
Päivämäärä:   6.1.25 06:36:19

Tunnen ja on ihan normaali ihana ihminen, vieläpä nainen.

Päivämäärä:   6.1.25 07:17:38

Naapuri on poliisi ja kaverin mies on poliisi. Ihan rentoja ihmisiä molemmat. Naapurilla on hyvin koulutettu chihuahua.

Päivämäärä:   6.1.25 07:41:31

Sukulaisen mies ei olla tekemisissä mutta rauhallinen ja hillitty, rikospoliisi

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   6.1.25 08:46:22

Tunnen useamman. Sanoisin heitä yhdistävän sen, etteivät pelkää poliisia :D Saattavat esimerkiksi autoillessa ohittaa poliisiauton, joka ajaa mittarin mukaan sallittua nopeutta, kun kaikki muut köröttelevät perässä. Ajavat kaikki myös itse ylinopeutta, eivät mitään hullua kaahausta, mutta eivät myöskään aivan rajoitusten mukaan ainakaan isoilla teillä. Johtunee samasta, eli jos poliisi sattuu pysäyttämään, se ei ole heille maailmanloppu ja asia, josta ei pääse yli. Kaikki suhtautuvat lain noudattamiseen kuitenkin ymmärtäväisesti, eli jos esimerkiksi ylinopeussakot tulee, ne maksetaan mukisematta pois.

Lähettäjä: emu 
Päivämäärä:   6.1.25 09:42:45

Naapurissa yksi, ei niin miellyttävä, arvottaa ihmisiä varallisuuden mukaan (suosii rikkaita täällä naapurustossa). Anuksennuolija.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   6.1.25 09:53:43

Mies työskentelee poliisina.

On kohtelias ja ystävällinen perusluonteeltaan, ei liity ammattiin vaan kasvatukseen. Siviilissä ihan perusjamppa, ajelee sen 10km/h ylinopeuksia kun tietää että niistä ei kukaan pysäytä. Ei kuitenkaan vetoa ikinä siihen että häntä ei sakotettaisi koska on virkamerkki, vaan tietää että ihan samat säännöt koskee.

On kuitenkin kaupoissa ja julkisissa kulkuvälineissä vähän "tuntosarvet koholla" jatkuvasti, että onko tilannetta johon pitää puuttua - heillä kun siviilissäkin velvollisuus auttaa jos tarvetta on.

Lähettäjä: Lego 
Päivämäärä:   6.1.25 10:12:53

Tunnen pari, toinen tallikaveri ja toinen hyvä ystäväni. Mukavia, leppoisia, ns tavallisia tyyppejä. He omaavat molemmat hyvin raskaan kaasujalan, eivät arastele paahtaa ylinopeutta menemään liikenteessä.

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   6.1.25 11:57:03

Tunnen/tiedän useampiakin, sekä miehiä että naisia. Ihan taviksia kaikki.

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   6.1.25 12:02:45

Hassua, tuntuu toi talliharrastus eli hevoset olevan melko suosittua poliisin keskuudessa :D

Tallilla oon minäkin muutamaan törmännyt ja entinen naapuri oli poliisi. Rentoa porukkaa, ei mitään virkaintosta pätemistä yhdenkään kohdalla.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.1.25 12:08:55

Ei kai mikään ihme, että poliisin ammatti sopii heppatytöille, kun hevosten kanssa tarvitaan lempeää jämäkkyyttä, nopeita reaktioita, homma pitää pysyä hanskassa, pitää pystyä nopeisiin päätöksiin ja pysyä tilanteen tasalla tai askeleen edellä koko ajan. On asenne kunnossa jo valmiiksi eikä hätkähdä pienistä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   6.1.25 12:22:29

Useita ja eri rooleista. Eihän se olemus ole ammatista vaan ihmisestä itsestään kiinni.

Kun viimeksi omistin hevosen, meidän tallilla oli myös poliisi jolla oli hevonen. Aivan äärimmäisen ihana ihminen ja auttoi aivan kaikessa missä voi aivan hyvää hyvyyttään. Näin 15v myöhemmin tuli heti mieleen että toivottavasti autoin riittävästi myös takaisin päin mitä hän minua.

Tunnen myös kaverien kautta heidän vanhempiaan, joissa mm. KRP:ssä työskennellyt.

Myös oma serkkuni ja yksi entinen pomo ovat olleet poliiseja jo piiiiiitkään.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   6.1.25 12:39:03

Minuakaan ei hämmästytä, että heppatytöistä tulee poliiseja. :D

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.1.25 12:40:08

Tunnen. Sukulainen ja kaveri (ja heidän kauttaa tiedän useampiakin). Miespuoliset ihania, kunnollisia tyyppejä ! Naispuolinen (tai -setkin) sinänsä kunnollisia, mutta jostain syystä tuntemani hieman "erilaisia" naisia.. sellaisia ehkä enemmän miesmäisiä mm.tunne- ja sosiaaliselta elämältään.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   6.1.25 13:34:19

Yhden tiedän, mutta en voi suoraan sanoa tuntevani. Yllättäen hiukan rasistiset jutut, mutta uskon hänen hoitavan työnsä kuitenkin jämptisti.

Lähettäjä: Kotimutsi 
Päivämäärä:   6.1.25 13:43:57

Tunnen, ihan normaali tyyppi. Noudatan lakia enkä sekoile niin ei ole mitään syytä häntä pelätä. Vain ne pelkää jolla on jotain hämärähommia :)

Lähettäjä: Jaja 
Päivämäärä:   6.1.25 14:01:22

Mieheni paras ystävä. Työnkuvansa poliisina. sellainen mistä ei voi oikein edes puolisolleen puhua. Ei ole hänen ammattinsa kyllä näkynyt mitenkään meidän välisessä vuorovaikutuksessa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.1.25 17:31:21

Monella aika raskaat huvit...

Lähettäjä: Vittö 
Päivämäärä:   6.1.25 17:36:09

Kolme.
Eka hevosten kautta tuttu, tosi mukava ja rento tyyppi. Oon joskus hoitanut sen hevosia
Toinen sukuun naitu ja eronnut sittemmin, asuu naapurissa, narsisti kuspiä.
Kolmas työn kautta tuttu eläkeukko, korkeassa virassa ollu, kova flirtti päällä kokoajan, ihan mukava.

Lähettäjä: kyllä 
Päivämäärä:   6.1.25 18:02:23

Miespuolinen serkkuni. Nuoruudessa rymysi meidän muiden kanssa ne perinteiset kännireissut, mökkeilyt, vanhemmille valehtelut. Ei koskaan mitään vakavampaa, ei älyttömiä kaahailuja/kännissä ajoa, näpistyksiä jne.

Rento, huumorintajuinen ja ns kaikkien kaveri, niin silloin kuin nytkin. Tulee toimeen hyvin erilaisten ihmisten kanssa. Rentoudesta huolimatta hänessä huomaa jonkinlaisen tarkkailun ympäristöön ja ihmisiin. On ns kartalla kaikesta.

Päivämäärä:   6.1.25 19:21:52

Tunnen. Kaverini isä. Tunnettu virkainnostaan. Siviilissä rento, hyvä isä joka on myös hyvä mies avioliitossa. Heittää vitsiä ja on rento. Ei mitään pelättävää hänessä.

Lähettäjä: Jessi 
Päivämäärä:   6.1.25 19:44:20

No mulla ei oo mitään hämärähommia, mut pelkään poliiseja ihan sikana. Aina kun poliisi tulee vastaan nii säikähdän ja meinaan ajaa ojaan :(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.1.25 20:56:51

Kaverin mies. Todella rento, mutta huolehtiva. Äärimmäisen tarkka yksityisyydestään. Heidän asunnon ovessakaan ei ole nimeä. Ilmeisesti tekee jotain muuta kuin perustyötä, ei kerro mitään työstään.

Päivämäärä:   6.1.25 21:05:09

Kaverin sisko on poliisi. En tiedä liittyykö ammattiin mitenkään, mutta tuntuu olevan sekopää. Pelkää kaikkia ja kaikkea ilman syytä. Asutaan tän kaverin kanssa naapuritaloissa rauhallisessa perhelähiössä missä en kertaakaan ole kuullut tai nähnyt mitään epämääräistä ja tuo sisko ei uskalla omaa 11v lastaan päästää kaverini luo kylään koska lähiö!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   6.1.25 21:18:05

En tunne ja muutenkin huonoja kokemuksia notta sanosinko että pärseestä ovat.

Lähettäjä: lotta 
Päivämäärä:   6.1.25 21:31:46

Seurustelin entisessä elämässä poliisin kanssa. Kiva ja reipas kaveri mutta päätti sitten käydä naapurissa... sinällään ei liity ammattiin millään lailla! Mutta ihmettelin aikanaan syvästi koska oli noin muuten ihan särmä kaveri!

Lähettäjä: No joo 
Päivämäärä:   6.1.25 21:52:29

Nykyinen esimies on entinen poliisi. Kukaan ei kehtaa kysyä, mutta meillä on vahva epäilys, että on sama poliisi, joka Kauhajoen koulusurmissa haastatteli tekijää pari päivää ennen ampumista ja antoi hänen pitää aseensa. Poliisi joutui oikeuteen, mutta todettiin syyttömäksi. Kyseisen poliisin nimeä ei ainakaan julkisesti ole kerrottu (m.infossa en käy), mutta esimies oli jonkinlaisessa esimiesasemassa myös poliisina ollessaan ja aloitti työt meidän esimiehenä n. 6kk sen jälkeen, kun poliisi vapautettiin syytteistä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   7.1.25 11:46:09

"Nykyinen esimies on entinen poliisi. Kukaan ei kehtaa kysyä, mutta meillä on vahva epäilys, että on sama poliisi, joka Kauhajoen koulusurmissa haastatteli tekijää pari päivää ennen ampumista ja antoi hänen pitää aseensa. Poliisi joutui oikeuteen, mutta todettiin syyttömäksi. Kyseisen poliisin nimeä ei ainakaan julkisesti ole kerrottu (m.infossa en käy), mutta esimies oli jonkinlaisessa esimiesasemassa myös poliisina ollessaan ja aloitti työt meidän esimiehenä n. 6kk sen jälkeen, kun poliisi vapautettiin syytteistä."

Eikö tää oo ollu jo eläkkeellä poliisin hommista monta vuotta?

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   7.1.25 13:40:48

Jaa, no siis en minä heitä hyvin tunne, mutta joo olen siviilissä useammankin poliisin kanssa ollut tekemisissä. Ihan tavallisia ihmisiä ovat. Ei ole tarvinnut mitenkään pelätä :) olen myös työn takia ollut poliisien kanssa tekemisissä kun ovat virkatehtävissä, täysin asiallista porukkaa. Mä ajattelen niin, että vain ihmiset, joilla on jotain harmaita hommia, välttelevät poliisia.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   7.1.25 14:03:06

Ex-miehen siskon mies. Tavallinen mukava mies, konservatiiviset arvot, vilpittömän ylpeä ammatissaan vielä parikymmentä vuotta siinä toimittuaankin.

Lähettäjä: joan 
Päivämäärä:   7.1.25 14:46:22

Muutamia tunnen ja ihan tavallisia, asiallisia miehiä ovat. Apuakin olen tarvitessani saanut ja hyviä neuvoja niin ikään hankalssa tilanteessa. Että väitäv ,että itsessä on vikaa jos poliisia tarvitsee pelätä tai kammoksua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.