Lähettäjä: M
Päivämäärä: 5.1.25 22:47:33
No eihän sen päätöksen tarvitse lopullinen olla, että tarvitsisi katua. Jos kaipaa sittenkin hevosten pariin, niin aina voi aloittaa uudelleen. Ja ehkä sieltä talliyhteisöstä voisi löytyä sinulle hoitohevonen, ettei tarvitsekaan luopua yhteisöstä, vaikka hevosesta luopuisi. Usein hoitoapu valmiiksi tutulta on ihan tervetullutta.
Itse lopetin hevosharrastuksen muutama vuosi sitten, kun viimeisin hevoseni lopetettiin. Sen jälkeen ei olekaan oikeastaan kiinnostanut koko harrastus. Ihanan huoletonta: ei yllättäviä eläinlääkärikuluja, ei kuraisia loimia, kohmeisia sormia ja varpaita, ei jatkuvaa hevosen terveydentilan tarkkailua eikä stressiä, laitetaanko jo kesä vai talvikengät ja ehdinkö töistä tallille silloin kun kengittäjän tai eläinlääkärin saisi paikalle. Ei tarvitse kysellä hoitajia, että pääsisin lomalle tai kun olen sairaana. Ja tällaisena hieman pikkuvikaisena ihmisenä ei tarvitse pelätä satuttavansa itseään, jos putoaa tai tulee muuten hevosen runnomaksi. Aivan ihanaa. Ja rahaa säästyy. Luopumista mulla kyllä helpotti se, että talliyhteisössä vaihtui porukka niin paljon, että en enää kokenut kuuluvani siihen
|