Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita tupakoinnin lopettaneita/lopettavia?

Lähettäjä: Illusia 
Päivämäärä:   5.1.25 21:54:43

Onko uuden vuoden lupauksia tullut tehtyä ja pidettyä? Tai aloittaako joku vasta huomenna?

Minä lopetin tupakoinnin, tosin vasta 3.1. kun poltin vajaan askin loppuun. Nyt oltu kaksi päivää ja 6 tuntia ilman tupakkaa, eikä ainakaan vielä tee ollenkaan tiukkaa.

Vertaistukea?

Re: Muita tupakoinnin lopettaneita/lopettavia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.1.25 22:00:20

Tsemppiä! Lopetin 1,5 vuotta sitten, mutta nyt syksyllä aloin pikkuhiljaa polttaa uudestaan pieniä määriä silloin tällöin. Tehtiin puolison kanssa yhteinen uudenvuodenlupaus, että nyt loppuu oikeasti. Toistaiseksi ihan hyvä fiilis.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   5.1.25 22:29:47

Lopetin muutama vuosi sitten, mutta olen jo polttanut 2 savuketta tänä vuonna :( Minulla on tällä hetkellä todella vaikea ja stressaava elämäntilanne. En kuitenkaan ole sortunut polttamaan kokoaikaisesti, joten menköön.

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   5.1.25 22:37:10

Sairastin niin pahan keuhkokuumeen 5v sitten, että sen jälkeen en ole polttanut

Lähettäjä: Lii 
Päivämäärä:   6.1.25 00:34:50

Täällä oli reilu vuosi sitten topikki aiheesta ja siitä tuli lopulta mun oma tsemppiketju. Eli nyt noin 13 kk polttamatta. Ensimmäiset viikot ja kuukaudet oli hankalia. Varsinainen nikotiininhimo oli helppo selättää, mutta tiettyihin tilanteisiin liittyvästä ”tapatupakoinnista” oli vaikea luopua.

Kesällä tuli yksi niin stressaava tilanne, että olisin ehkä polttanut, jos olisin jostain saanut silloin tupakan. Tai sitten en.

Ensimmäisinä kuukausina kun kävelin vaikka kadulla jonkun tupakoivan ohi, tuntui tuoksu ihanalta ja hengitin sitä syvään. Nykyään en.

Tuolloin vuosi sitten sanoin, että parasta on halata lapsiaan ilman että täytyy miettiä haistaako ne tupakan. Se oli melkeinpä paras kannustin.

Painoa tuli vuoden aikana lisää pari kiloa. Se ei tunnu pahalta kun miettii kuinka kuvottavasta tavasta pääsin eroon.

Tsemppiä lopettamiseen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.1.25 02:08:16

Se tupakointi on tosiaan elimistön tuho. Itse lopetin jo 3v sitten ja lääkärin tutkimukset liikuntahäiriöstä kertoi, että tupakointi on yksi syy. Siis aivon valkoisten verisuonten kuoleutuminen. Joten esim. keuhkosyöpä voi tulla jopa 10v lopettamisen jälkeen.

Lähettäjä: Ihailija 
Päivämäärä:   6.1.25 10:00:41

8 v. Sitten lopetin.

Lähettäjä: Illusia 
Päivämäärä:   6.1.25 10:24:56

Pian kolme vuorokautta plakkarissa, ja toistaiseksi edelleen helppoa on.
Vielä ei yskitå tms., mutta onkohan odotettavissa... onko muille tullut tupakkayskää lopettaessa?

Lähettäjä: Ilmaritar 
Päivämäärä:   6.1.25 10:31:18

Täällä tehty päätös lopettaa, tosin vasta tammikuun loppupuolella. On tulossa vanhat ystävät vierailulle ja haluan sen viikonlopun viettää vielä ilman stressiä lopettamisesta. Sen jälkeen lopetan. Päivitän vaikka tänne miten on lähtenyt.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   6.1.25 11:12:33

Lopetin kaksi vuotta sitten kun uusi mies ei pitänyt tupakan hajusta tai mausta. Mies lupasi samaan aikaan lopettaa nikotiinituotteet, joten yhdessä ollaan siitä asti oltu nikotiinittomia. Nykyään haju ällöttää ja ei tee yhtään mieli.

Tsemppiä kaikille lopettaville! Pitäkää päätöksestä kiinni, olo kyllä helpottuu ajan myötä.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   6.1.25 11:36:22

Lopetin vuosi sitten kamalan flunssan jälkeen, hapenotto ollut huonoa jo pitkään. Poltin montakymmentä vuotta. Nikotiinisuihkeen avulla, nyt yritän päästä nikotiinipusseistskin eroon

Lähettäjä: renesmee 
Päivämäärä:   6.1.25 11:48:36

En ole koskaan lopettanut mutta olen nyt ollut kohta 12 vuotta ilman. Lupa on ollut alusta asti polttaa jos en selviä hengissä ilman sitä savuketta. Vielä ei ole tarvinnut polttaa mistään syystä.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   6.1.25 23:06:58

Minä olen ollut polttamatta nyt reilut viisi vuotta. Yhä tuoksuu nenääni hyvälle (mies polttaa) ja lähes viikottain sitä kaipaan, uniinkin tullut. Poltin 20v askin päivässä ja lopetin seinään, ilman korvaushoitoja. Fyysinen irtipäästäminen oli helppoa mutta tämä henkinen puoli... Tiedän siis etten enää retkahda mutta olen jo päättänyt että sinä päivänä kun meikäläisellä todetaan joku parantumaton, hengen vievä sairaus niin aloitan heti polttamisen uudestaan!

Lähettäjä: Hej 
Päivämäärä:   7.1.25 09:45:10

Suosittelen kaikille stumppaa tähän -kirjaa luettavaksi. Myös sinulle Ninni vaikka olet jo lopettanut

Lähettäjä: ISO-J 
Päivämäärä:   7.1.25 10:08:31

Lopetin tupakoinnin 3.6.1978. Pari viikkoa piti syödä pastelleja sitten helpotti.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   7.1.25 13:18:05

Laastari ollu nyt vuorokauden ja vois ihan hyvin olla polttamatta mutta kun tapa on niin vahva niin poltan 5 päivässä. Jospa se alkais helpottaa viekkarit lähipäivinä. Ja oon polttanut yli 20 vuotta, keuhkot taitaa olla pikimustat.

Lähettäjä: naku 
Päivämäärä:   7.1.25 13:49:48

Opin, että tupakoinnin lopettamiseen ei tarvitse mitään muuta kun aidon halun lopettaa. Sortuminen kertoo siitä, että ei ollut alunperinkään tosissani.

Mä ite lopetin ymmärtämällä että asia on mun omissa käsissä, jatkanko vai lopetanko. Siihen ei tarvita nikotiinivalmisteita, kun päätös on tehty. Pitänyt mulla 6 vuotta. Ja poltin askin päivässä, lopetusyrityksiä useita.

Suosittelen kans stumppaa tähän kirjaa.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   7.1.25 21:24:57

Lopetin stumppaa tähän kirjan avulla 3 vai 4 vuotta sitten. Tupakka haisee pahalta omaan nenään eikä ole tehnyt kyllä kertaakaan mieli sen jälkeen. Jos olen juhlimassa niin lähden muiden mukana kyllä ulos, koska se tapa on vaan jäänyt.

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   8.1.25 01:46:55

Ja mä söin 3v Nikotinel tabuja. Ja sitten loppui himo niihinkin ja nyt en todellakaan ikinä himoitse röökiä. Se oli aivojen mielihyväkeskuksen sopeutuminen. Ja ihmettelen niitä, jotka röökaavat ja pilaavat keuhkonsa. Ja vaikka on lopettanut tupakanpolton, niin vielä 10v sen jälkeenkin voi keuhkosyövän aiheuttaja olla tupakka.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.