Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lomalle kylpylään, miksi??

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.1.25 20:11:15

Tuli tuosta matkustustopasta mieleen, että mitä ihmettä porukka tekee noissa kylpylöissä?

Tuntuu olevan kuitenkin yleinen lomailumuoto. En vaan saa kiinni, mikä sinne vetää! Eli kerro, mitä Suomen kylpylöissä voi thedä ja voi toki kertoa kylpylän nimenkin.
Mulle tulee mieleen lähinnä joku tasokkaampi uimahalli, mutta täytyy tässä olla joku muu juju???

Re: Lomalle kylpylään, miksi??

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   5.1.25 20:13:21

Siellä voi rentoutua ja vaan lillua. Sitten ravintolaan syömään hyvää ruokaa. Itse olen tykännyt Naantalin kylpylästä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.1.25 20:13:46

Ihana lölliä poreammeessa. Ei ole poreammetta kotona, joten kylpylään on mentävä.

Lähettäjä: Yök 
Päivämäärä:   5.1.25 20:15:16

En kanssa tajua. Lillutaan siellä kaikkien eritteissä.
En kyllä ikinä mene, en myöskään käy uimahalleissa.

Päivämäärä:   5.1.25 20:16:04

No eihän kaikkia harrastuksia, vapaa-ajanviettotapija tai tekemisiä ymmärräkään kaikki… mut mitä kylpylässä tehdään, uidaan, lillutaan porealtaissa, liu’utaan likumäkiä, käydään saunassa. Usein tarjolla on myös hierontoja tai kasvohoitoja. On siis arjesta erilaista ajanviettoa.

En minäkään ymmärrä, mikä mökkeilyssä viehättää, mutta niin vaan on tosi suosittua sekin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.1.25 20:16:33

Pariskuntana ei varmasti käytäisi, mutta lasten kanssa on kiva. Lapset tykkää uida kylpylässä. Nämä on meille semmoisia sporttilomia. Itse vesijumppaan, teen pitkiä kävelyitä, käyn salilla jne. Lapset ulkoilevat paljon ja sitten uivat monta tuntia päivässä. Meillä on aina huoneisto, joten siellä kokataan, voidaan saunoa, nauttia takkatulesta ja loikoilla. Muutaman kerran käydään lounaalla/päivällisellä ravintolassa. Enemmän aktiviteetteja, kuin mökillä, mutta kuitenkin hitunen samaa fiilistä.

Päivämäärä:   5.1.25 20:16:37

Miehen kanssa kaksistaan:
Uidaan, syödään, pannaan, käydään drinksuilla, syödään hyvää aamupalaa, pannaan lisää ja rentoudutaan pienellä irtiotolla lapsiarhesta.

Perheen kanssa uimaan, syödään, nautitaan yhdessäolosta ja pienestä irtiotosta arjen keskellä, perheen kanna tykätään myös kaikki yöpyä hotellissa ja on ihana nukkua extraleveissä sängyissa lapset kainalossa.

Jos ei tykkää uida eikä tykkää nukkua hotelleissa ja syödä ravintolassa sekä hotelliaamiaista, niin varmaan aika turha reissu.

Päivämäärä:   5.1.25 20:18:16

Minä en taas ymmärrä miksi jotkut lomailevat niin epäekologisesti kuin etelänmatkat?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.1.25 20:19:52

Uimaan, saunotaan, lillutaan, lasketaan liukumäkeä, syödään, juodaan, joskus otan jonkun jalkahoidon tai muun. Miten ap et muka oikeasti ymmärrä?

Päivämäärä:   5.1.25 20:28:41

No ap:lla on kokemusta lähinnä Flamingosta lasten kanssa. No, olihan pienten lasten riemua kiva katsella, mutta itselle vaan perus ok.

Sitten joskus kauan sitten olin työmatkalla Naantalin kylpylässä. Se oli jo nautittavampaa.

Silti niissä on minulle liian kylmä esimerkiksi. Haluaisin, ettei tarvitse yhtään palella.

Sitten, jos menisi miehen kanssa, niin eri suihkuosastoillahan sitä ollaan...ei "romantista".

Lillua pystyy kuitenkin vain hetken, liukumäet ei enää oikein iske ja kaikki hoidot olisivat varmaan tosi kalliita ja pitäisi tilata ajoissa.
Usein ne ovat jo aika kulahtaneitakin nuo paikat.

Mutta ihana, että joillekin sopii!

Lähettäjä: Aah 
Päivämäärä:   5.1.25 20:28:49

Tykkään Vuokatista, mielestäni hyvä kylpylä, rentoutuu lilluessa siellä ja voi jonkun vesijumpankin tehdä. Ei ole sattunut koskaan ruuhkaa siellä olemaan. lisäksi alueella on mukava kuljeskella, käydä keilaamassa, pelata vaikka sulkkista ja ihan hyviä ravintoloita alueella. Jos Suomessa loman pidän niin mennään yleensä tuonne.

Päivämäärä:   5.1.25 20:31:21

Vuokatti on kans mun suosikki eikä ole edes kovinkaan kaukana.

Päivämäärä:   5.1.25 20:36:47

Kävin kun lapset tykkäsivät. Itse inhosin. Kauheeta lillua siellä muiden ihmisten joukossa.
Nyt lapset jo sen verran isoja, ettei tarvi mennä.
En minäkään ikinä ymmärtänyt sitä ideaa aikuisille.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   5.1.25 20:37:27

En ennen lapsia ollut kylpyläihminen. Oli ihan ok käydä ystävien kanssa kylpylässä, jolloin varattiin ihonhoitoa ja hierontaa yms. ja oli mukava hetki nauttia porealtaasta ja erilaisista saunoista. Tykkään myös uimisesta ihan kuntoilumuotona ja joskus menin jo ennen aamiaista uimaan kun muu seurue vielä nukkui. Kylpylä varattiin aina jostain kaupungista, jossa oli muutakin nähtävää. Mutta sellaisilla monta päivää vain altaissa -lomilla en ollut koskaan.

Nyt lasten kanssa on tullut käytyä pari kertaa kylpylälomilla, jossa tarkoituksena on olla ihan vaan siellä kylpylässä. On ihanaa. Me päästään miehen kanssa hetkeksi pois arkiaskareista, saa hotellin aamupalan. Kylpylöissä on usein huomioitu lapsiperheet hyvin ja huoneita ja huoneistoja on erilaisia. Viimeksi meillä oli keittiöllä varustettu huoneisto, jossa oli makkarin lisäksi liukuovella erotettu alkovi ja lisäksi oma sauna. Ihanaa kun lapset sai nukkumaan alkoviin pystyi muualla huoneistossa olemaan valot päällä ja saunomaan ja chillaamaan. Perus hotelleissa vaatisi sviitin, että saisi erillisen makkarin ja hinta / yö maksaa hunajaa. Perus hotellihuoneessa taas valot pitäisi laittaa kahdeksalta pois, että lapset saa nukkumaan. Ja sitten itse maata pimeässä huoneessa hipihiljaa. Jippii!

Kylpylässä on lämpimämpää vettä kuin perus uimahallissa ja arempikin lapsi ilakoi ja ui mielellään ja nauttii. Lapsen riemun seuraaminen on ihanaa. Kylpylöissä on usein myös lapsille leikkikavereita ja leikkipaikkoja, joten he viihtyvät tosi hyvin. Vanhemmille se on tosi helppoa elämää ja saa itsekin nauttia porealtaasta tai kuumavesialtaasta ja olla vaan. Usein kylpylät on sellaisissa paikoissa, että pääsee myös ulkoilemaan ja vaikka luontoretkelle tai paistamaan makkaraa laavulle. Pienten lasten kanssa kylpylässä oleminen on helppoa lomailua jossa kaikilla on kivaa. Toki mieluiten kaikki meidän perheestä menisi etelään uima-altaalle tai meren rantaan viikoksi tai kahdeksi mutta ei ole rahaa sellaiseen. Varsinkin talvella pitäisi lähteä Aasiaan pariksi viikoksi. Meille ei niin varakkaille tuo muutaman yön kylpyläloma talvella on ulkomaanmatkan korvike.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.1.25 20:38:43

Saunotaan, uidaan, syödään, löhötään, käydään hieronnassa, nukutaan ja vain ollaan. Joskus käydään kävellen tutkimassa ympäristöä, kuntotesteissä, jumpissa, tms.

Päivämäärä:   5.1.25 20:43:42

Me on tykätty käydä Virossa kylpylöissä. Pääkaupunkiseudulta on helppo lähteä Viroon ja se tuntuu jotenkin paljon enemmän lomalta kuin mennä naapurikaupungin kylpylään. Usein hinnat ovat myös edullisemmat kuin kotimaan kylpylöissä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.1.25 20:48:30

Miten tämä aina tulee yllätyksenä, että ihmiset eivät pidä samoista asioista...

En ole itse kylpylälomailija, mutta osalle se voi olla sopiva tapa irtautua arjesta. Toiset taas sitten tykkäävät muunlaisesta tekemisestä.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   5.1.25 20:48:59

Me kun lähdetään kylpylään, niin koko viikonloppu siellä vietetään. Mieluiten kolme yötä.
Aktiviteetteja on paljon.
Käymme läskipyöräilemässä, patikoimassa, kuntosalilla, melomassa, joogassa, äänimaljarentoutuksessa, hiihtämässä, retkiluistelemassa...
Sitten vesijumppaa, uimista, vesiliukumäkeä, ja sitä lillumista.
Hotelliaamiaiset, lounaat ja illalliset.

Todella rentouttavaa hektisessä arjessa. Vaan kaikki eivät tykkää samoista asioita.

Meidän limpparit ovat Peurunka ja Järvisydän.

Lähettäjä: Ha 
Päivämäärä:   5.1.25 20:59:54

Esim kun oltiin Kolilla pari yötä ulkoiltiin koirien kanssa, kylpylässä saunottiin, juotiin kuoharia jne. Syötiin hyvin. Ihan kahdestaan oltiin kylpylässä kun ei ollu sesonki ilmeisesti.

Lähettäjä: Krups 
Päivämäärä:   5.1.25 21:30:56

Lillutaan ja hankitaan legionella ja muita hyppykuppia.

Päivämäärä:   5.1.25 21:49:30

Okei, se juttu on siis ylipäätään se kylpyläHOTELLISSA oleminen ja ulkoilu, harrasteet ym. Eikä niinkään se itse vedessä olo. Näin sen näistä vastauksista summasin.

Ehkäpä sitten, innostuu tällaisestakin joskus, nyt ei elämäntilanne oikein ole paras. Teinit eivät halua enää tällaiseen mukaan, koiran hoito pitäisi olla järjestetty jne.

Päivämäärä:   5.1.25 21:52:09

Mistä ap on lyhennys? En ymmärrä.

Päivämäärä:   5.1.25 21:57:32

? , Alkuperäinen Postaaja.

Päivämäärä:   5.1.25 21:58:29

Ookkei, kiitos Ällö!

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   5.1.25 21:59:50

Eiköhän kaikissa kylpylöissä ole myös eläinhuoneita, joihin ottaa koira mukaan. Toki voi vaatia totuttelua, jos koira ei ole teidän kanssa matkustellut?

Ja kylpylälomat sisältää tosiaan muitakin aktiviteetteja kuin sen vedessä lillumisen kun siinä saattaa olla aika- ja käyntirajoite, esim. 1 kylpyläkäynti per yö ja pituus max 1,5h.

Päivämäärä:   5.1.25 22:00:43

?, eipä mitään, aina saa kysyä. :)

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   5.1.25 22:48:44

Kylpylässä rentoudutaan.
Omat suosikkini ovat: Nokian Eden, Turun Kakola K18 ja Flamingo Vantaa K18.
Tosi usein miehen kanssa käydään, lapset ovat jo aikuisia.

Lähettäjä: N36 
Päivämäärä:   6.1.25 09:22:02

Itse olen ollut koko lapsuuden kova vesipeto enkä nyt näin aikuisiällä enää oikein ehdi nauttia vedestä. Kylpyläloma on meille sitä, että saa lillua vedessä (poreet, uiminen, liukumäet) niin paljon kuin tahtoo. Siellä missä on käyty on yleensä ollut kylpylän rajaton käyttö hotellin asiakkaille eli on saatettu parikin kertaa päivässä käydä lillumassa. Mies pitää poreista ja liukumäistä sekä molemmat tykätään saunoa paljon.

Itselle tuo on sellainen irtiotto arjesta. Vaikka lomalla olisi muutoin vain kotona, niin tuo pieni reissu saa loman tuntumaan erilaiselta eli se lähteminen johonkin. Toki myös arvostan hyvää ruokaa ja pidän runsaasta hotelliaamiaisesta.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   6.1.25 10:16:03

Itse pidän vedessä lillumisesta, mutta en tykkää uimahalleista, koska niissä on kylmää vettä. Toki uimahallissa voi käydä uimassa matkaa, mutta heti jos pysähtyy, tulee kylmä. Valitsen aina sellaisen kylpylän, missä on lämmintä vettä isossakin altaassa, esimerkiksi Ikaalisten, Tampereen ja Aulangon kylpylät. Tykkään myös lillua porealtaissa ja saunoa.

Kylpyläkokemukseen liittyy myös hotellissa oleminen ja ravintolassa syöminen. Itselleni kohokohta on hotelliaamiainen. Monet kylpylät ovat myös todella kauniilla paikoilla, joten on myös kiva käydä ulkoilemassa uinnin ja syömisen lomassa. Jos on aikaa ja enemmän rahaa, voi ottaa myös hoitoja tai hierontaa. Lisäksi kylpyläkäynteihin kuuluu usein ilmainen kuntosali tai jumppia, joita voi myös hyödyntää.

Päivämäärä:   6.1.25 10:18:37

Pääsee eroon kodista ja vastuista, on enemmän tekemistä kuin pelkässä hotellissa. Ympäristössäkin on monesti jotain ulkoilupuuhaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.1.25 10:24:50

"Sitten joskus kauan sitten olin työmatkalla Naantalin kylpylässä."
"Usein ne ovat jo aika kulahtaneitakin nuo paikat."

Käyn kerran Naantalin kylpylässä ja totean, että kaikki on kulahtaneita :D Ok.

Nykyaikaiset, aikuisille suunnatut kylpylät on ihan muuta, kuin "vähän parempi uimahalli". Erilaisia saunoja, kylpyjä, suihkuja ja elämyksiä.

Päivämäärä:   6.1.25 10:55:12

Kohta täällä joku kertoo, kuinka on hotellissa puolet vuodesta eikä ymmärrä sen hohtoa. Että joku menisi kerran kuussa puolisonsa kanssa karkuun töitä kun minä menen sinne eroon puolisostani ja töitä tekemään:D

Päivämäärä:   6.1.25 11:08:57

Mä en ymmärrä miksi ihmiset tykkää ratsastaa. Siinähän vain istutaan ja pahimmillaan vielä ihan kauheassa kelissä. Lisäksi se on kallista. En vaan saa kiinni mikä siinä vetää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.