Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Polven vihlaisut

Lähettäjä: Kaakana 
Päivämäärä:   5.1.25 17:28:26

Olen potenut vuoden ajan polven vihlaisukivuista esimerkiksi kyykätessä. Lääkärissä käyty ja polvi kuvattu ja lääkäri sanoi että mitään ei kuvassa näkynyt (magneetti). Olen 30 v nainen. Joogaan ja käyn kävelyllä joten nuo polven vihlaisut rajoittavat liikuntaa. Vihlaisut tuntuu ihan hirveältä, ja polvi ikäänkuin pettää sillon alta. Mitä tämä voisi olla, kun ei lääkärikään osannut auttaa. :(

Re: Polven vihlaisut

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.1.25 17:44:53

Minulla on ihan samaa ja se tuntuu kyllä todella ilkeältä, hampaiden vihlonta on yksi juttu mutta polvet ei sellaiseen saisi kyetä. Toki minun tekee sitä ihan levossakin, ei kyykätessä, joten ehkä ongelma on vähän eri?

En tiedä syytä, mitään vikaa ei näy joten lääkärissä pitkälti sanovat että kuvittelen tai valehtelen, syö särkylääkettä ja harrasta liikuntaa. En ole keksinyt minkään auttavan.

Eniten auttaa se kun psyykkisesti saa itsensä tajuamaan että se on vaan asia jota tapahtuu ja jolle ei voi mitään eikä ylireagoi siihen henkisesti. Huomaa sen, toteaa että onpa kurjaa, jatkaa muuta tekemistä.

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   5.1.25 17:49:24

Kannattaa käydä jäsenkorjaajalla.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   5.1.25 20:14:57

Mulla ollut samanlaisia enkä luota polviini esim korkeiden korkojen kanssa. Ylipainoa on kyllä.

Mutta olen huomannut että säännöllinen kuntosalitreeni auttaa aikalailla heti, jaksaa vaan pitää yllä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.1.25 20:15:18

Suurin osa polvivaivoista korjautuu lihaksia vahvistamalla, joten fyssarille mars.

Päivämäärä:   5.1.25 20:20:32

Komppaan edellistä, minulla äidiltä peritty huonot polvet, kipuilivat teini-iästä asti kunnes kunnon lihaskuntotreenillä kivut hävisivät kokonaan. Reisilihakset varmaan ainakin tärkeässä asemassa että polvinivel on hyvin tuettu.

Päivämäärä:   5.1.25 20:23:14

Ikä.

T. Samaa lähes jokaisella kaverillani, minulla ja miehellä.

Päivämäärä:   5.1.25 21:10:34

Tuskin on ikä kun alkoi alle parikymppisenä, eikä ole ylipainoa. Aloittajasta en toki tiedä. Jäsenkorjauskin on kokeiltu mutta ei auta.

Tukilihaksisto varmasti auttaisi, joskaan tuskin poistaa vihlontaa joka tulee tosiaan levossakin, ihan sängyssä maatessa? En tiedä miten näin paskoja jalkoja voi oikein treenata, tuntuu että on kausia jolloin ei parane edes kävellä ylimääräistä.

En tarkoita varastaa aloittajan topiccia, kunhan kitisen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.