Lähettäjä: jekku
Päivämäärä: 6.1.25 09:40:38
Tavallaan joo. Ei minulla koskaan ole ollut mitään varsinaista isoa unelmaa, ei ihanne-elämää tai tavoitetta. Olen lähinnä pyrkinyt jollain tavalla "eteenpäin" ja tarttunut tilaisuuksiin kun niitä on tullut vastaan. Olen myös huomannut, että se parikymppisen minun unelmaelämä on aika erilaista kuin nelikymppisen unelmaelämä, enkä voi vielä tietää, mitä esim. kuusikymppisenä elämältä haluan.
Tällä hetkellä koen itseni tosi onnekkaaksi, kun olen pystynyt järjestämään elämäni niin, että siinä on paljon haluamiani elementtejä. Ensimmäisenä ihana puoliso, jonka kanssa haaveilemme asioista ja toteutamme niitä yhdessä. Yli puolet ajasta asun maalla ihanassa vanhassa talossa, jossa kasvatan ruokaa itse, teen remppaprojekteja ja lämmittelen leivinuunia. Pari päivää viikossa asun kaupungissa ja nautin kaupunkielämästä. Olen päässyt hyvään asemaan töissä, työ on mielenkiintoista, vaativaa ja vastuullista. Matkustan töiden puolesta muutaman kerran vuodessa ja puolison kanssa kerran tai pari vuodessa.
Jollain tavalla tuntuu, että nykyisessä elämässä saan ns. kaiken, eli kaupunki- ja maalaiselämän, hyvän uran, matkustelua, eikä minun ole tarvinnut tehdä kompromisseja missään. Toisaalta kahden paikan elämä toki vaatii aikatauluttamista, ja yhdistettynä vaativaan työhön vie paljon aikaa. Työ on sen verran kuluttavaa, että en usko jaksavani eläkeikään samaa tahtia. Pitkän tähtäimen unelmana on tällä hetkellä kerryttää varallisuutta ja järjestellä elämä muutenkin niin, että voisi jossain vaiheessa jäädä pois töistä tai tehdä paljon vähemmän töitä.
|