Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Motivoikaa mua opiskelemaan!!

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   4.1.25 14:20:16

Kaks päivää jo lusmunnut, nyt olisi enää 2 päivää aikaa tehdä 3 tehtävää...
En saa itseäni liikkeelle. Selaan vaan somea tai katon telkkaria. Ja siivotaki pitäs muka, motivoi sekin enemmän ku opiskelu :D

Help! Auttakaa!

Re: Motivoikaa mua opiskelemaan!!

Lähettäjä: vastaaja1 
Päivämäärä:   4.1.25 14:26:26

Aseta itsellesi joku todella pieni ja helppo tavoite. Esimerkiksi, että nyt avaat tietokoneen, luot Word-tiedoston, nimeät ja tallennat sen. Tai etsit yhden lähteen, kaivat kirjat esille ja avaat oikealta kohdalta tms., ihan mikä tilanteeseesi sopisikaan. Sitten voit pitääkin jo halutessasi some-tauon. Olet nimittäin hypännyt jo vaikeimman osion, eli aloittamisen yli.

Sitten vaikka Pomodoro-tekniikalla eteenpäin.

Lähettäjä: varovasti 
Päivämäärä:   4.1.25 14:34:14

Mieti joku tosi vastenmielinen asia, vaikkapa pakkanen, niin käännät sen niin että jos en tee tehtävää niin joudut sinne pakkaseen lenkille tai muuta vastaavaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.1.25 14:41:28

Täällä myös lusmu opiskelija!
Opinnäytetyötä pitäisi tehdä, mutta ei kiinnosta vaikka aihe ihan mielenkiintoinen.
Olen jo päättänyt että kun saan sen tehtyä niin ostan erään kalliin turhakkeen itselleni :DD mutta ei auta tähän hätään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.1.25 14:55:20

Mulla myös oppari kesken eikä yhtään huvittaisi. Itseä auttaa se, että siivoan työympäristön ja laitan mukavan tunnelman (isot valot pois ja joku tunnelmavalaistus + kynttilä, telkkariin tai toiselle näytölle joku takkatuli tai kiva maisema), otan juomapullon viereen ja päätän että nyt teen vaikka edes 30min tehokkaasti töitä ja sitten saan pitää tauon. Myös opiskelu-tiktokien katsominen antaa motivaatiota, sellaiset study with me tai study motivation -tyyliset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.1.25 15:08:05

vastaaja1 neuvo on erihnomainen. Laske vaatimustaso niin pieneksi että saat sen tehtyä varmasti, ja siitä pienen onnistumisen tunteen.

Toinen on miettiä miksi välttelet sitä. Tuntuu liian vaikealta? Pelottaa ettet saa tehtyä? Stressaat sitä isoa työrupeamaa mikä on edessä? essa

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   4.1.25 15:08:14

Laitat puhelimen pois ja koneen auki. Ei kaikkeen tarvi motivaatiota. Sen suurempia miettimättä alat vaan tekemään. Jos jää pohtimaan, että jaksaisko vaiko eikö, niin siinä ajassa on jo saanut paljon aikaiseksi.

Päivämäärä:   4.1.25 17:06:40

Joo, kyllä tuo ei omal -niin vinkki on ainoa joka toimii mulle :D ei auta jahkata ja miettiä jaksaako tai hakea motivaatiota videoista tms, vaan kylmästi vaan kone päälle ja aloittaa vaikka vituttais niin että itku tulis. Siitä se lähtee :D

4 sivua kirjoiteltu ja pieni luova tauko menossa. Pian jatkuu :)
Kiitos tsempeistä!

Päivämäärä:   4.1.25 17:07:55

Ei omal -nikin*

Lähettäjä: Matti O. Oiva 
Päivämäärä:   4.1.25 17:13:52

Se on hyvä oppia välttelemään kaikenlaista tekemistä jo nyt, niin on jo täysinoppinut lusmu, kun pitäisi töitä tehdä.

Lähettäjä: hep 
Päivämäärä:   4.1.25 19:07:46

Eikö siitä opparista tai muusta koulutehtävästä löydy joku sellainen nurkka joka edes hitusen kiinnostaa? Itsellä meinaa aina jäädä sellaiset epäkiinnostavat hyvinkin paljon kesken ja tekemättä, mutta sitten kun on jokin kiinnostava näkökulma niin heti alkaa rullaamaan.

Päivämäärä:   4.1.25 19:26:08

Mun on helpoin aloittaa sillä, että avaan sopivan word pohjan, kirjoitan sinne otsikot sun muut liirumlaarumit ja tallennan sen. Aloittaminen on aina vaikeinta ja siihen sopii tuollainen helppo tehtävä, nimeä ja tallenna tiedosto.

Päivämäärä:   4.1.25 19:42:57

Mua auttoi semmonen metsä/luonto sovellus. Aina kun opiskelin niin se metsä kasvoi. Oli siis peli mikä edistyi ajalla. Tosin se kans kuoli nopeasti että pitäisi opiskella vähän joka päivä. Mutta itselle sopi hyvin esim jos viikko piti opiskella ahkerasti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.1.25 20:08:21

Pitäisi myös opparia tehdä, mutta ei kiinnosta yhtään. Siinä ei kiinnosta siis mikään, ei aihe eikä se itse tekeminen. Eniten siinä ärsyttää se sivujen määrä. Olen ollut aina huono kirjoittamaan pitkiä tekstejä, usein niin ettei meinaa saada edes yhtä sivullista kirjoitettua.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   4.1.25 20:30:42

Isot urakat tehdään pieni osa kerrallaan. Eli jos urakka tuntuu ylivoimaiselta, aloita jostain pienestä helposta kokonaisuudesta. Sitten kun se on tehty, siirryt johonkin vähän isompaan ja hankalampaan.
En nyt tiedä minkätyyppisiä tehtäviä teet mutta aloita tyyliin tekemällä sisällysluettelo tai lähdeviitteet. Eli aluksi helppoja rutiinihommia ja sen jälkeen seuraavaan vähän haastavampaan.
Elefantti syödään pala kerrallaan.

Päivämäärä:   4.1.25 20:54:51

Nämäkin on niin persoona-asioita. Itse tykkään rykästä aina kerralla valmiiksi, käytän mieluummin yhden päivän 12 h opiskeluun kuin kuutena päivänä 2 h. Nyt on molemmat 2 tehtävää valmiina, jee!

Ja Matti O. Oiva, kyllä tähän ikään mennessä on jo ehtinyt töitä tekemään. Nyt opiskelen täyspäivätyön ohella huvin vuoksi.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   5.1.25 12:33:15

Raha on hyvä motivaattori muttei varmaan ole sovellettavissa aloittajan tapaukseen. Aikuisopintotuki on lakkautettu, ja jos opiskelee ilman sentinkään tuloja, niin tahti on melkoinen. Toisaalta, jokainen valmistumista lykkäävä lusmuviikko on aloittajankin ansiotöistä pois.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   5.1.25 12:34:46

Ala tehdä 20 min aikasloteissa, pidä 10 min taukoja välissä. Tee niin kauan että tehtävät on tehty ja SEN JÄLKEEN palkitset itseäsi jollain. Toimii joka kerta!

Päivämäärä:   5.1.25 13:58:59

Up

Päivämäärä:   5.1.25 14:14:23

"Toisaalta, jokainen valmistumista lykkäävä lusmuviikko on aloittajankin ansiotöistä pois."

Häh, mitenkä niin päättelit? :D

Päivämäärä:   5.1.25 15:30:37

Itseäni ei raha motivoi tai valmistuminen.
Saan aikuiskoulutustukea ja lyhennettyä työaikaa töistä. Kaikki nämä loppuu kun valmistun :(

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   5.1.25 15:47:24

Mä asetan aina itelleni pieniä tavotteita. Esim nyt kun luen tenttiin, jaoin päiville pe-ma tietyt kappaleet, jotka on käytävä läpi sinä päivänä. Oon kirjottanu nää ylös ja aina kun saan käytyä yhden kappaleen läpi, saan vetää sen yli ja pitää pienen tauon.
Mulle on tärkeetä kirjata ne ylös ja sitte ku näkee niitten vähenevän, tulee voittajafiilis.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.