Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Madeiralla käyneitä: omatoimi vai seuramatka?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.1.25 14:18:45

Onko joku käynyt Madeiralla omatoimimatkalla? Aktiivireissu haussa, patikointia ja liikuntaa suunnitelmissa. Onnistuuko omatoimimatkat vai onko matkatoimistoreissu ainut vaihtoehto? Suorat lennot mielellään hakusessa.

Re: Madeiralla käyneitä: omatoimi vai seuramatka?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.1.25 14:21:17

Olen käynyt ja taas menossa omatoimimatkalle. Julkiset toimii, samoin Bolt. Lisäksi paljon retkivaihtoehtoja esim. GetYourGuiden kautta. Toki pakettimatka voi tulla edullisemmaksi. Lentokenttäkuljetusta ei kannata ottaa, koska lentokentältä pääsee paikallisbussilla näppärästi sekä edullisesti keskustaan ja Lidon hotellialuelle. Hyvää matkaa!

Päivämäärä:   4.1.25 14:32:08

Millä lennät? Asunto airbnb vai mitä suosittelet?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.1.25 15:12:07

Lennän AirBalticilla ja majoitus AirBnBn kautta.

Lähettäjä: fyi 
Päivämäärä:   4.1.25 15:59:47

Teen aina omatoimimatkoja. Finnairilla on suorat lennot, sen lisäksi olen lentänyt edullisen vaihtolennon mm. Lissabonin (TAP, Easy Jet) ja Riikan (Air Baltic) kautta. Samoin matkatoimistot myyvät jämäpaikat pois niin että voi ostaa pelkät lennot. Jos pystyisi äkkilähdöllä lähtemään niin Tjäreborgilta saisi nyt pelkät lennot 240e. Normihinta lennoille on n. 600e.

Majoitun aina airbnb:ssä ja välttelen Funchalin aluetta. Funchal on siis ihan kiva pieni kaupunki, mutta vastaavia on kymmenen tusinassa. Madeiran erityisyys on kaikki se, mitä Funchalin ulkopuolelta löytyy. Vuokra-auto on tässä kuviossa välttämätön. Tiet ovat todella hyvässä kunnossa ja vuoristossakin mahtuu vastaantulijat ohittamaan kunhan kumpikin pysyy omalla kaistallaan.

En ole mitenkään älyttömän rohkea tai seikkailunhaluinen ihminen, mutta koen Madeiran tosi helpoksi ja turvalliseksi omatoimikohteeksi. Jos ainoa vaihtoehto matkustaa tonne olisi makettimatka turistialuemajoituksineen niin jättäisin varmaan väliin, koska siinä menisi hukkaan se saaren erityisyys.

Lähettäjä: Tii 
Päivämäärä:   4.1.25 17:16:10

Olen ollut Tema-matkojen reissulla. Suosittelen. Arvostan sitä, että tuollaisella matkalla pääsee näkemään olennaiset hyvässä porukassa. Eikä tarvii itse käyttää aikaa ja energiaa järjestelyihin. Tosi hyvä reissu oli. Madeira on upea paikka.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.1.25 17:17:09

No omatoimimatka tietysti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.1.25 17:23:08

Vaikka sinne seuramatkalla menisikin, niin ei siellä ole pakko oppaan perässä kulkea. Ihan samalla tavalla voi vuokrata auton ja kierrellä ympäriinsä oli sitten pakettimatkalla tai omatoimisesti.

Päivämäärä:   4.1.25 17:23:32

Madeira on pieni saari, sen ajaa päästä päähän vähän reilussa yhdessä(!!) tunnissa, joten ihan älyttömän iso vaiva ei ole itse järjestellä menemisiä. Toki kaikkiin ihaniin paikkoihin tutustumiseen ja niiden koluamiseen meneekin sitten elinikä :)

Päivämäärä:   4.1.25 17:28:19

"Vaikka sinne seuramatkalla menisikin, niin ei siellä ole pakko oppaan perässä kulkea"

Tää on totta, mutta majoitukset ovat silloin turistialueilla ja yleisfiilis sama kuin Kanarialla olisi.

Mutta jos matkustaa budjetilla niin pakettimatka on varmaan edullisin.

Päivämäärä:   4.1.25 17:56:25

Pitänee katsoa vaihtoehtoja lähempänä ajankohtaa. Nyt lennot niin arvokkaat koko perheelle et pakko odotella äkkilähtöjä.

Päivämäärä:   4.1.25 18:01:15

Sesonkiaikana ei välttämättä ole halpoja äkkilähtöjä. Matkat tuonne ovat tosiaan aika arvokkaita mutta saarella eläminen kohtuuhintaista.

Päivämäärä:   4.1.25 19:31:47

Syksylle katselen kolmelle hengelle. Varmaan huhtikuuussa alkaa olee tarjontaa enemmän.

Päivämäärä:   4.1.25 19:32:59

Kevät ja syksy lokakuuhun saakka taitaa olla sitä sesonkia

Päivämäärä:   4.1.25 19:57:06

Varmaan näin. Noh täytyy rauhassa katsella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.