Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaverien keskeinen velkariita

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.1.25 22:55:34

Kuulostaa varmaan nillitykseltä, mutta haluan muita näkökulmia kun aina annan periksi.
Eli, olen kaverille A velkaa 20e. Luulin, että toinen kaveri B maksoi velat silloin mulle(oltiin kännissä, juu enää en lainaa enkä ota lainaa tältä) mutta kuulemma tämä A lainasi tältä kaverilta sen 20e ja myös 50e. Kaikki olisi ok siis jos unohdettaisiin tuo 20e niin olisivat velkaa vaan keskenään. Nyt kuitenkin A sanoo, että minun pitäisi maksaa se 20 e, että ei käy että hän olisi B velkaa vain 50. Me Bn kanssa sitä mieltä, että hän maksoi minulle suoraan silloin sen 20, että ei tarvinnut lainata erikseen kun vielä myöhemmin B lainasi A:lle 50. Kaikki olisi siis ok, mutta Nyt A on sitä mieltä että lainasi B:ltä 70e ja ei käy se 20e vähennys vaan pitää sekoilla että B maksaa mulle 20e ja minä A:lle.
Tajuaako tästä mitään? Onko oikein jos vaan sanotaan että A on velkaa vain sen 50e B:lle ettei tarvitse säätää? Vai pitääkö nyt vaihdella sitä 20e sinne tänne?
Ei sovittu mitään aikatauluja tai mitään mutta tosiaan luultiin että asia on ok näin mutta tämä A alkoi rahapulassaan vaatia 20e

Re: Kaverien keskeinen velkariita

Päivämäärä:   3.1.25 22:56:57

Juo vähän vähemmän (edes yhtenä iltana) niin tuo muutaman kympin velka on kuitattu jo hetkessä...

Päivämäärä:   3.1.25 23:09:12

Ei tuosta ymmärrä yhtään mitään.

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   3.1.25 23:13:23

Tuli ihan kouluaikojen matematiikan tehtävät mieleen, niistäkään ei ymmärtänyt yhtään mitään, vaikkei kukaan ollut edes kännissä.

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   3.1.25 23:33:55

Maksa jos on maksettavaa, 20 euroa ei ole paljon, ettei tule puukko kehiin teidän kaikkien välillä.
Juo vähemmän, että järki pysyy.
Lopeta lainaaminen. Et lainaa, etkä lainaa. Nää on ihn nyrkkipeliä sitten lopulta.

Päivämäärä:   3.1.25 23:41:34

Hoidat oman velkasi etkä sotke siihen kolmatta kaveria ollenkaan.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   4.1.25 00:18:33

Semmosta se on köyhän elämä

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   4.1.25 00:27:20

Jokainen maksaa omat velkansa. Jos sinä olet jollekin velkaa 20e, niin sinä olet siitä vastuussa.

Lähettäjä: sis 
Päivämäärä:   4.1.25 00:44:02

voiluoja..
paljonko sulla nyt maksamatonta velkaa ja kelle eli keneltä lainasit ja paljonko.
muut velkasössötykset ei sulle kuulu. hoidat omas jaa piste.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.1.25 00:45:26

Kaikista selvintä on, että jokainen maksaa omat velkansa, eikä pyöritetä kolmannen kaverin kautta.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   4.1.25 01:21:52

Jokainen maksaa velkansa sille jolta rahat on lainattu ja perii siltä jolle on itse lainannut.

Ei todellakaan ole järkeä pyöritellä velkoja muiden kautta, siitä tulee vain sotkua kuten aloittaja on huomannut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.1.25 22:10:26

Komppaan että olis hyvä olla vähän vähemmän kännissä edes hetkittäin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.