Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nykyajan mies ja perheenperustaminen

Lähettäjä: tätäkö se on 
Päivämäärä:   3.1.25 14:45:29

Lainasin tekstin nettikeskustelusta (Vauva.fi)

"Naiset lähtivät joukkoliikkeellä (pakko)avioliitoista ysärillä koska suhteet olivat hyväksikäyttäviä, vaarallisia ja heitä ja lapsia pahoinpideltiin. Nykyään naisten ei tarvitse mennä avioon ja he voivat itse arvioida, koska suhteessa alkaa ilmenemään vaaran ja hyväksikäytön merkkejä. Moni mies on ihan avoin siitä, että haluaa vain p*llua, eikä sellaisen kanssa kukaan hullu mitään perhettä perusta. Niistäkin, jotka haluavat perheen, mies haluaa yleensä vaan kohdun ja lapsen omistajuuden, ja sitten jatkaa uuden siitettävän etsimistä "hyvää isää" esittäen, joka on polygamiaa ja alhaisten seksivaistojen ohjaamaa haaremikäyttäytymistä

Lisääntymisikäisenä naisena olen katsellut tätä touhua jo kymmenisen vuotta vierestä silmät selälläni, että tuollaistenko elukoiden kanssa pitäisi jotain juridisia sopimuksia solmia, kun he eivät kunnioita edes rikoslakia tai äitiyttä. Medialla on vielä pitkä matka totuuden äärelle"

Onko todellisuus tosiaan näin julma? Onko miehet todella tuollaisia?

Re: Nykyajan mies ja perheenperustaminen

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   3.1.25 14:49:57

Ei.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.1.25 14:55:57

Selkeästi käynyt niin, että tuon kirjoittaja(kin) vetää puoleensa kaltaisiaan ihmisiä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.1.25 14:56:26

Vauva.fi on vielä hötölääkin pahempi paikka.

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   3.1.25 14:59:22

Ei ne tuollaisia ole, mutta heittäytyvät usein uusavuttomiksi tollukoiksi, jotka eivät osaa edes kaupassa käydä, jos heillä ei ole puolisoa kirjoittamassa kauppalistaa.

Annetaan naisen hoitaa kaupassa käynti, ruuanlaitto, tiskaaminen, siivoaminen, lasten iltapesut ja nukkumaanlaitto ja sitten vingutaan sängyssä kun puoliso ei jaksa harrastaa seksiä ja lisäksi vaaditaan, että nainen käy töissä ja maksaa puolet kaikista kuluista. Paitsi tietenkin lapsen kuluista, ne naisen tulee maksaa ihan itse.

Sitten ihmetellään eron tullen, että meillähän oli tosi hyvä liitto, miksi ihmeessä haluat erota.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.1.25 15:00:11

Minä seurustelin ennen sellaisten "seurustelumiesten" kanssa. Sitten kun halusin perheen, niin etsin kiltin, kunnollisen miehen, joka tulee toimeen omillaan. Mies halusi itsenäisen naisen, jolta ei tarvitse kysyä lupaa jokaiselle ylityölle tai pikkujoululle. Onneksi tapasimme.

Moni (noh, kaksi) naiskaveriani on etsiskellyt myös kilttiä, kunnollista, omillaan toimeentulevaa miestä. Olen ehdotellut että laajentaisivat etsintää maalle. Mutta kun nämä maalaismiehet eivät halua (useinkaan, on täällä monenlaista hiihtäjää) sinne taidenäyttelyyn ja teatteriin ja hienoon ravintolaan joka viikonloppu, ja nämä tutut naiset haluaisivat aina mennä sen oman miehen kanssa, niin en ihmettele kohtaanto-ongelmia.

Päivämäärä:   3.1.25 15:02:04

Kukas poliitikko se viimeyksi töräytti sen aivopierun, että suomalaisten väestönkasvu on parikymppisten naisten vastuulla..?
Ihmettelen syvästi, miksi se ei vieläkään ole parikymppisten, tai edes kolmikymppisten miesten harteilla?

Olen itse niitä aikalaisia, että tytöt kasvatettiin välttelemään seksiä, pelkäämään raskautumista ja pillereitä alettiin vetämään heti, kun niitä lääkäriltä sai (oli varmin ehkäisykeino).
Myös kaikki poikakaverit pelkäsi sitä tyttöystävän raskautumista todella pajon, mutta paljaalla olisi pitänyt päästä vetelemään, joten pillerit palvelivat kaikkien etuja (paitsi sen, joka sakkasi hormoneilla oman hormonitoimintansa lopuksi ikää).
Sitten alkoi se sotku, että se lapsi hankittiin ja miestä ei kiinnostanut perhe-elämä ja nainen jäi halveksutuksi ja epätoivoiseksi yh:ksi, eli siihen aikaan huono nainen, joka ei pysty pitämään miestä tai on muuten lortto ja lapsia joka ukolle ja elää yhteiskunnan elättinä ja tienaa lapsillaan. Tai toinen vaihtoehto oli sitkutella perhe-elämään naisena vastuussa lapsista, koska miestä ei kiinnosta.
Seuraavaksi alkoi aika, jolloin naiset alkoivat jäämään vapaaehtoisesti lapsettomiksi, koska edelliset vaihtoehdot ei kiinnostellut, koska eipä ne ole miehiäkään kiinnostanut ja alkoi valtava raivo ja lapseton nainen onkin nyt valtion vihollinen.
Mutta sekään ei riittänyt, vaan yksin, ilman mietä lapsensa hankkivat naiset on vähintää yhtä pahoja yhteiskunnan elättejä, koska tarvivat tukitoimia.

Yrittäkää jo päättää ja keksikää keino, jolla siitä poikimisesta hyötyy kaikki.

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   3.1.25 15:04:57

"Mies halusi itsenäisen naisen, jolta ei tarvitse kysyä lupaa jokaiselle ylityölle tai pikkujoululle."

Minulle tällainen mies olisi ihan ehdoton EI lapsiperhearkeen. En ikinä lisääntyisi ihmisen kanssa, joka kokee oikeudekseen vain ilmoittaa, että tänään jään ylitöihin, ihan sama mitä sä oot suunnitellut. Jos jotain olet, niin perut ne ja hoidat mun lapset.

Päivämäärä:   3.1.25 15:07:44

Anonyymi: mies kyllä tietää työvuoroni ja molemmilla on oikeus ilmoittaa pikkujoulunsa samalla tavalla. Jos molemmille osuisi meno yhtä aikaa, niin sitten asiasta neuvoteltaisiin. Mutta mitään "ei saa mennä! Nyt ollaan perhe"- juttuja ei ole. Eikä noita pikkujoulujakaan mitenkään kuukausittain sentään ole.

Päivämäärä:   3.1.25 15:09:10

Miksi pitäisi ottaa maalaismies ja luopua tarpeesta tehdä jotain molempia kiinnostavia asioita yhdessä oman miehensä kanssa..? Niitten lasten takiakko? Juu, ei tule kestämään sellainen ja aika nahkeat lähdöt on niille lapsille..

Päivämäärä:   3.1.25 15:09:36

Miehen eksä siis ei kestänyt, että mies tekee töitä ja sen päälle vielä tilan töitä, vaan naisen työvuorojen jälkeen olisi pitänyt olla yhteistä aikaa. Meillä molemmilla on omat juttunsa, ja jos ennen iltaa kaipaa toisen seuraa tai apua, niin menee vaan ja etsii toisen.

Päivämäärä:   3.1.25 15:11:21

.: käsitit väärin. Ei missään nimessä PIDÄ, mutta kannattaa harkita ihan sellaista elämää, että asioita voi välillä tehdä yksin tai kavereiden kanssa. Jos se sovi, niin sitten vain ottaa sen miehen joka tekee kaiket illat niitä molempia kiinnostavia asioita.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.1.25 15:17:16

Niin, mutta eiköhän ne lapset juuri ole se YHTEINEN JUTTU siinä vaihessa, kun niitä hankitaan. Joku malahtaa melko varmasti, jos siinä tilanteessa toinen häipyy "tilan töihin" tai "museoon" ja toinen jää pyörittämään niitä lapsia..

Päivämäärä:   3.1.25 15:18:06

Ok. Olemme sitten toimineet väärin.

Lähettäjä: Isän kasvatti 
Päivämäärä:   3.1.25 15:22:41

En allekirjoita aloitusta. Omassa lähipiirissä, työelämässä, miehen sukulaisissa ja kavereissa jne. Todella paljon vastuullisia isejä ja hyviä aviomiehiä joista osa tekee perheen eteen enemmän kuin nainen.

Itse sanoisin, että näissä kaikissa yhdistävää ehkä on se, että kaikki ovat halunneet jo nuorena sen omistusasunnon (kerrostalo, rivari, omakotitalo), mennä alle 30 v naimisiin ja tiedetty, että lapsia halutaan nuorena.

Lähettäjä: Hilda 
Päivämäärä:   3.1.25 15:27:42

Minua ärsyttää juuri tämä, että minun täytyy aina varautua siihen, että vaihdan työvuoroni ja perun menoni koska miehellä on töitä tai harrastuksia. Mies ei edes muista ilmoittaa minulle harrastuksistaan, ylitöistään tai vuoronvaihdoistaan vaan se on sitten munun ongelmani järjästellä omat suunitelmani (lähinnä työt) uusiksi tai järjästää lapsille hoitaja kun asia tulee ohimennen esille. Meillä siis ala-asteikäisiä, mutta sen verran pieniä etteivät pärjää iltaa yksin kotona. Hankalaa koska työvuorolistat tulevat ja niihin vaikuttamunen on sitten sitä, että koitan suostutella jonkun työkaverin vaihtamaan vuoroa. Turha siis edes kuvitella, että kävisin harrastuksessa tai näkisin ystäviä kun niin usein joutuu perumaan viime hetkellä etten jaksa enää edes yrittää.

Sama meno tuntuu olevan todella monen tutun perheessä ja esim miespuoleiset (pientenlasten isät) työkaverit suunittelevat täysin elämäänsä sen varaan, että vaimo huolehtii lapsista eikä tarvitse kysyä tai neuvotella.

Lähettäjä: Valtion vihollinen 
Päivämäärä:   3.1.25 15:27:45

Harvemmin sitä on tavannut miehen, joka olisi halunnut lapsia. Osalla niistä toki oli jo lapsia (sic!).
Harvemmin myöskään olen tavannut miestä, joka ei olisi jossain vaiheessa kitissyt elatusmaksuista ja ollut vakuuttunut siitä, että ne rahat menee exän omiin kulunkeihin.
Harvemmin myöskään törmää mieheen, joka olisi erotessa ottanut lapset mukaansa.

Eli varmasti on miehiä, jotka ovat perheorientoituneita, mutta kyllä ne ainakin ennenvanhaan aika harvassa olivat.

Ja tuskimpa nykyään nuoret naiset enää lähtee vapaaehtoisesti elämään elämää, jossa kumpikin käy töissä ja nainen tulee töistä kotiin tiskaamaan, siivoamaan ja hoitamaan lasten asiat.
Enkä edes tiedä, miten ihmeessä parikymppinen nainen ehtii opiskella ammatin, käydä töissä ja hankkia lapsia, ellei koulutus ole kirjekurssimainen pikaopinto suorittavalle matalapalkka-alalle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.1.25 15:28:22

Mä olen syntynyt 65, ja olen varmaan sitten elänyt ihan eri Suomessa kuin aloittajan esimerkin maailma.
Minä ja mun tutut kasvatettiin tasa-arvoon ja opiskelun tärkeyteen.
Mun maailmassa, mun Suomessa, on tasa-arvoisia parisuhteita, ja miehiä.
Vastuuntuntoisia ihmisiä.

Joissakin piireissä toki joku hairahtui viinaan meneviin miehiin, mutta harvempi.

Me olemme kasvattaneet lapsemme, myös poikalapsemme, tasa-arvoisiksi, vastuuntuntoisiksi ihmisiksi.

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   3.1.25 15:30:45

*: varmasti myös jotkut miehet hairahtuivat viinaan ihan avioliiton solmimisen jälkeen.

Siinä vaiheessa kun niitä alaikäisiä lapsia on, on ihan hyvä osata tehdä asioita ilman puolisoaanKIN.

Päivämäärä:   3.1.25 16:21:21

Ystäväni hommasi lapsen kypsemmällä iällä ja tuli sitten puheeksi, että mites se oma aika järjestyy (olimme molemmat kuunnelleet siihen asti koko elämämme lapsellisten ihmisten kitinää omasta ajasta ja sen puutteesta ja minä edelleen velana sitä toki teen) ja kaverini sanoi, että se pentu ja perhe ON hänen omaa aikaa.
Minusta se oli hienosti sanottu ja osoitus siitä, että sillä sakilla on kiva olla keskenään. Molemmilla vanhemmilla ja pennulla on töiden lisäksi joku oma hommelinsa ja sitten ne hengailee lopun ajasta porukalla. Ja kaikki tiskaa, siivoaa, maksaa laskuja, vie autoa korjaamolle ja puhdistaa hajulukkoja.
En sitten tiedä, johtuuko tuollainen seesteinen ja tasapainoinen elämä ihmisistä vai iästä, mutta lohduttavaa on, että on vielä ihan sivistynyttä ja reipasta sakkia, joille ne lapset ja se perhe on jotain muutakin, kuin ansa, kurjuus, pallo jalassa, valtataistelu tai epämiellyttävä velvollisuus.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   3.1.25 16:22:55

Offtopic

Miten tuo sic!-merkintä liittyy mitenkään miehiin, joilla on lapsia?

Lähettäjä: Äiti 
Päivämäärä:   3.1.25 16:24:07

Varmaan siten, että ne eivät sitten halunneet enempää, kun niitä oli.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   3.1.25 16:26:27

"Varmaan siten, että ne eivät sitten halunneet enempää, kun niitä oli."

Mutta miten se liittyy poikkeaviin reseptimääräyksiin?

Päivämäärä:   3.1.25 16:53:59

Tällaisen kuvan kyllä saa. Ja se on iso syy siihen miksi lapsia ei synny. Nuoret miehet eivät enää halua sitoutua, eikä kyse ole edes pelkästään siitä, vaan vallalla on todella pelottavan kaunainen ja vihamielinen suhtautuminen naisiin. Niinkin normaali asia kuin naisen toive lapsista nähdään aivan kieroutuneella tavalla, sitä pidetään jonain naisen ilkeänä juonena miehen kahlitsemiseksi. Naisen lastensaantia myös kutsutaan esimerkiksi "porsimiseksi" jne.

Keskustelupalstat ovat täynnä tällaisia kirjoituksia miehiltä. Kyllä siitä saa sen kuvan, että se on erittäin yleinen asenne.

Päivämäärä:   3.1.25 17:01:46

"Tällaisen kuvan kyllä saa. Ja se on iso syy siihen miksi lapsia ei synny. Nuoret miehet eivät enää halua sitoutua, eikä kyse ole edes pelkästään siitä, vaan vallalla on todella pelottavan kaunainen ja vihamielinen suhtautuminen naisiin. Niinkin normaali asia kuin naisen toive lapsista nähdään aivan kieroutuneella tavalla, sitä pidetään jonain naisen ilkeänä juonena miehen kahlitsemiseksi. Naisen lastensaantia myös kutsutaan esimerkiksi "porsimiseksi" jne.

Keskustelupalstat ovat täynnä tällaisia kirjoituksia miehiltä. Kyllä siitä saa sen kuvan, että se on erittäin yleinen asenne."

Niin niihin keskustelupalstoille kirjoittaa ne samat miehet ja hyvässä lykyssä osallistuvat useaan keskusteluun. Toisekseen kuinka moni mies ihan oikeasti edes lukee jotain keskustelupalstoja saatikka kommentoi niihin. Ei kannatta nyt ihan niin suurta painoarvoa antaa vauvafoorumien yms. Kirjoituksille.

Päivämäärä:   3.1.25 17:05:11

"Mun maailmassa, mun Suomessa, on tasa-arvoisia parisuhteita, ja miehiä.
Vastuuntuntoisia ihmisiä"

Mun Suomi on samanlainen. Hyvä että meitä on muitakin jotka asuu normaalissa, hyvässä Suomessa.

Lähettäjä: Bkt 
Päivämäärä:   3.1.25 17:05:25

Hilda: tee samalla tavalla kuin yksi pomo töissä. Minun tehtäväni olo järjestää muille tapaamisia yms, joten kaikkien kalenterien oli oltava ajan tasalla. Ja jos joku oli unohtanut laittaa lomansa, ja minä olinkin laittanut siihen työjutun, niin pomo sanoi, että se on voi voi, mitäs unohdit laittaa lomasi, töihin on tultava! Eli miehelle ilmoitat selväsanaisesti, että jos sinun kanssa ei sovi menosta, sitä menoa ei tule, piste.

Päivämäärä:   3.1.25 17:12:02

Kun naisille annetaan oikeuksia, loppuu lisääntyminen ja kansa kuolee sukupuuttoon. M.O.T.

Päivämäärä:   3.1.25 17:18:15

Hilda//Miksi edes olet lähtenyt säätämään omia työvuorojasi. Jos mies sanoo, että hänellä on harrastus niin silloin sanotaan, että se ei nyt käy, koska sinä olet töissä ja listat on luettavissa jääkaapin ovesta joten mies itse järjestää lastenhoidon ja omat harrastukset sinun työvuorojasi mukaan. Ei ole todellakaan sinun velvollisuus muuttaa työvuorojasi jotta mies pääsee harrastamaan. Ensiksi tulee työt ja lasten hoito ja vasta sen jälkeen ne omat menot.

Päivämäärä:   3.1.25 17:20:23

"Mun maailmassa, mun Suomessa, on tasa-arvoisia parisuhteita, ja miehiä.
Vastuuntuntoisia ihmisiä"

Mun Suomi on samanlainen. Hyvä että meitä on muitakin jotka asuu normaalissa, hyvässä Suomessa.

Ihan kivaa ja ylevää, mutta se teidänkin ympäristö (tai ainakin lastenne) ympäristö alkaa muuttumaan, koska olette jo aikaa sitten jääneet vähemmistöön..
Eli pitäisikö teidänkin tehdä jotain asian eteen, eikä vain todeta, että EI MEILLÄ AINAKAAN..

Päivämäärä:   3.1.25 17:23:32

https://www.suomenperusta.fi/julkaisu/vahemmistoksi-omassa-maassaan/

Kyllä tämä peli alkaa olla pelattu ja me suomalaiset ollaan häviämässä.

Päivämäärä:   3.1.25 17:24:33

Enemmän tuntuu että yleistetään kaikkien miesten olevan paskoja. Ja jos joku erehtyy sanomaan että on hyviäkin miehiä eikä edes harvassa, niin saaatana sitä jupinaa ja jurputusta "kun ette te mitään tiedä önnönnönnöö." yksittäiset kiukkuiitat omia kokemuksia jakelee totuutena. Kannattaisiko siis teidän alkaa tehdä itsellenne jotain?

Päivämäärä:   3.1.25 17:34:20

"Tällaisen kuvan kyllä saa. Ja se on iso syy siihen miksi lapsia ei synny. Nuoret miehet eivät enää halua sitoutua, eikä kyse ole edes pelkästään siitä, vaan vallalla on todella pelottavan kaunainen ja vihamielinen suhtautuminen naisiin."

Ei suuri osa nuorista miehistä ole tähänkään asti halunneet sitoutua, koska nykyään se perhe-elämä on miehille haastavampaa, koska se on tasapuolisempaa ja naiset käyvät töissä yhtä lailla. Ei sitä sohvalla makaamista ja sotkemista ja perseilyä enää voi perustella paremmalla palkalla ja ylläpitää väkivallalla.
Harmittaisi minuakin menettää hyvä ja ilman työtä saavutettu asema ja jalkautua sitten yhtäkkiä rahvaan pariin..

Päivämäärä:   3.1.25 17:45:39

No onko se nyt ihan hirveä yllätys, jos kehityksessä huipussa viiden miljoonan ihmisen yhteisö kulttuureineen alkaa hiipumaan jo oman sisäsiittoisuutensa takia..?Ja tilannetta ei ole auttanut venäjältä tai thaikuista tuodut vaimot ja niiden lapset ja sukulaiset..

Lähettäjä: Kummitäti 
Päivämäärä:   3.1.25 17:51:44

Kummipoika 34v sanoi, että ahdistaa, kun vanhemmat vaatii lapsenlapsia ja häntä ei kiinnosta mitenkään sitoutuminen, perheen perustaminen ja talon ostaminen. Nauttii kuulemma töistään ja haluaa kouluttautua jossain vaiheessa pidemmälle ja elää nyt normaalia arkea, jossa tapailee kivaa tyttöä, harrastaa työn vastapainoksi omia juttujaan, että pysyy pää tasapainossa ja viettää lomat miten haluaa.

Sanoin sille, että ihan oikein. Ei kaikkien tarvi sitä perhettä perustaa, se ei ole velvollisuus.

Päivämäärä:   3.1.25 17:54:06

Jos se nyt niin riipii se suomalaisten sukupuutto, niin lahjoittakaa niitä munasoluja ja siittiöitä.
Ei kaikkien tarvi sitä perhettä perustaa, koska harvat osaa olla vanhempia tai kasvattaa.

Päivämäärä:   3.1.25 18:00:04

Kannattaa näiden kolmekymppisten poikien muistaa että myös miesten markkina-arvo laskee. Se että nykyään 30 on uusi 20, kymmenen vuoden päästä he eivät ole lisääntymisikäisten naisten eka eikä edes viides valinta. Hyvin yleistä on että nykyään miehet ovat valmiita pysähtymään, sitoutumaan ja haluamaan perheen nelikymppisenä. Valitettavasti se juna on useimpien kohdalla siinä vaiheessa mennyt jo. Tämä on hyvä aihe tarkastella myös miesten.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   3.1.25 18:02:45

Itsellinen äitiys.

Päivämäärä:   3.1.25 18:08:26

"Voiko lahjoittaa niin, ettei luovuteta miehettömille naisille, transuille eikä homo-/lesbopareille?"
Jätä lahjoituskykyisten huoleksi, kuka soluja saa.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   3.1.25 18:26:45

Kummitäti: noin sanotaan miehille. Naisille sanotaan "Kyllä se mieli vielä muuttuu!".

Päivämäärä:   3.1.25 18:50:53

Raskaaksi tuleminen ja yh-äidiksi päätyminen ovat olleet suurimpia pelkojani koko aikuisiän. Olet yhteiskunnan sylkykuppi, alhaisista alhaisin.

En riskeeraa sitä hankkimalla lapsia.

Päivämäärä:   3.1.25 18:52:41

Sinä oletkin viimeinen jolle soisin lapsen kasvatettavaksi.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   3.1.25 18:53:10

.: minä olen ollut sylkykuppi nuoresta pitäen, niin siksi ei enää pelota vaikka jäisin yh:ksi.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.1.25 18:59:04

"Raskaaksi tuleminen ja yh-äidiksi päätyminen ovat olleet suurimpia pelkojani koko aikuisiän. Olet yhteiskunnan sylkykuppi, alhaisista alhaisin.

En riskeeraa sitä hankkimalla lapsia."

Tismalleen sama ajatus täällä. Mies voi aina päättää häipyä ja jättää lapset äidille. Yleensä vielä niin, että uusi on jo katsottuna valmiiksi, pahimmillaan jopa vauvavuoden aikana, kun miesparka joutuukin niin ikävästi jakamaan vaimon huomion vauvan kanssa.

Päivämäärä:   3.1.25 19:05:22

Ylilautaviiva taas uhoamassa sukusolujen luovutuksesta ja siitä kenelle antaisi lapsen kasvatettavaksi, aivan kuin sillä olisi mitään valtaa päättää moisesta, eihän se edes poistu sieltä peräkammaristaan.

Päivämäärä:   3.1.25 19:10:03

Ja kulttuuri on muuttunut todellakin siihen suuntaan, että 50v mies ei enää vetoa nuoriin tai edes kolmikymppisiin naisiin lapsitoiveineen, koska harva 50v mies on niin älyttömän hyvätuloinen nykyään, että voisi edes yrittää antaa enemmän kuin oman osansa valittuun elämäntapaan.
Ja tämä on myös asia, joka aiheuttaa nyt sitä kuohuntaa tiettyjen miesten joukossa: yhä vähempi määrä nuoria naisia on haavoittuvassa tilassa huonon koulutuksen ja matalan palkkatason takia ja elintason nousun takia ei voi harrastaa pershyväntekeväisyyttä, koska on omatkin lapset ja entiset rouvat maksettavana.

Jos sitä raskaaksi tulemista pelättiin aikanaan, ihan aiheestahan sitä pelättiin.

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   3.1.25 20:44:08

"lisäksi vaaditaan, että nainen käy töissä ja maksaa puolet kaikista kuluista."

Jos nainen käy töissä, millä ihmeen perusteella hänen EI voisi edellyttää maksavan puolta yhteisistä kuluista?

Ja olkaa nyt edes loogisia noissa jutuissanne. Täällä on ollut vaikka kuinka monta keskustelua aiheesta mies ei tarjoa ja enemmistö meuhkaa, että ei tietenkään tarvitse miehen tarjota naiselle koska tasa-arvo, 2020-luku ja naisetkin käy töissä ja tienaa. Miten tämä asia yhtäkkiä muuttuukin kun perustetaan perhe?

Jos tuo on se, miten haluatte asian olevan, niin älkää esittäkö mitään "minä en ainakaan ole lokki"-pickme-naista seukatessa ja jaa laskua tai maksele puoliksi tai vuorotellen. Ei siitä voi miestä syytää, että se olettaa naisen hyväksymän tasajaon jatkuvan myös yhteisessä taloudessa, jos nainen on sitä seukatessa korostanut että kyllä MINÄ maksan itse. Seukatessa jo miehelle selväksi, että minä EN maksa mitään niin ei tule myöhemmin tarvetta märistä, että kun pitää työssäkäyvänä naisena maksaa ihan puolet yhteisen talouden kuluista.

Päivämäärä:   3.1.25 20:54:19

sennu: olisit nyt lainannut kokonaan sen lainaamasi tekstin. Siinä sanottiin näin:

"Annetaan naisen hoitaa kaupassa käynti, ruuanlaitto, tiskaaminen, siivoaminen, lasten iltapesut ja nukkumaanlaitto ja sitten vingutaan sängyssä kun puoliso ei jaksa harrastaa seksiä ja lisäksi vaaditaan, että nainen käy töissä ja maksaa puolet kaikista kuluista. Paitsi tietenkin lapsen kuluista, ne naisen tulee maksaa ihan itse."

Ja näinhän se miesten mielestä on. Nainen hoitaa kodin, lapset ja miehen tarpeet, menettää raskaudessa kehonsa ja osan eläkekertymästään, ja silti maksaa kotona tarkasti 50% kuluista. Tosi huono diili, en minä ainakaan lähde tuohon.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.1.25 21:04:37

"Nainen hoitaa kodin, lapset ja miehen tarpeet, menettää raskaudessa kehonsa ja osan eläkekertymästään, ja silti maksaa kotona tarkasti 50% kuluista."

Niin, kukaanhan ei käsittääkseni naisia pakota tuohon kaikkeen, ihan itse naiset haluaa yhteisen talouden, passata miestä, olla ehkäisemättä ja hankkia lapsen. Jos ei muuten saa miestä niin ängetään ties minne tindereihin, jotta saisi tuon kaiken. Ei ne parisuhteet, yhteiset taloudet ja lapset enää pitkään aikaan ole vain "tulleet" jostakin ilman että itse voisi asiaan vaikuttaa.

Päivämäärä:   3.1.25 21:10:03

"Nainen hoitaa kodin, lapset ja miehen tarpeet"

Nainen itse suostuu passaamaan aikuista miestä ja kodin. Naiset voivat myös avata suunsa ja sanoa asioista eikä alistua kaikkeen ja leikkiä uhria.

Päivämäärä:   3.1.25 21:11:41

Minkä ihmeen takia hyökätään kimppuun sanomalla ”sun ei pitäisikään hankkia lapsia” ”hyvä että kuolet sukupuuttoon!”
Ihmisten kimppuun, jotka ovat jo päättäneet olla lapsettomia?

Me ei haluta lapsia, tuo ei ole loukkaus meille. Kun se on meidän oma päätös :-D

Jos fiksuimmat, jotka ajattelee muitakin kuin itseään (siis niitä syntymättömiä lapsia) jättää lapset tekemättä. Miksi se on lapsellisien tai incelien hurraahuuto?

Jos ajattelee lasta vain oman spermansa jatkeena, kuten tämä viiva täällä, niin mitä ihmeen isyyttä se on?

Päivämäärä:   3.1.25 21:17:23

"Nainen itse suostuu passaamaan aikuista miestä ja kodin. Naiset voivat myös avata suunsa ja sanoa asioista eikä alistua kaikkeen ja leikkiä uhria."

Luuletko, etteivät naiset noissa tilanteissa avaa suutaan? Kyllä avaavat. Se vain menee niin, että mies sanoo joojoo ja jatkaa kuten siihenkin saakka. Miehen ei aidosti tarvitse muuttua, vaan hän menee yhä illat menoissaan, koska hän tietää, että jonkun on hoidettava ne lapset. Se kuuluisa JOKU on vaimo.

Jos lapset jäävät hakematta päiväkodista tai heillä on yllään säähän sopimattomat vaatteeet, kuka saa syyt niskoilleen? Äiti. Jos sairas lapsi pitää hakea kesken päivän koulusta, kenen puhelin soi? Äidin.
Kukaan ei kysy missä isä on. Äitiä syyllistetään AINA. Äidit joustavat AINA, koska muuten lapset ja koti jäävät heitteille. Ja sitten mies vinkuu, kun vaimon energia menee kodin ja lasten hoitamiseen.

Kun vaimo sitten lopulta kyllästyy ja päättää elää ilman mieslasta, mies järkyttyy, koska "ero tuli puskista" ja "meillä oli niin hyvä elämä".

Päivämäärä:   3.1.25 21:20:20

"Nainen itse suostuu passaamaan aikuista miestä ja kodin. Naiset voivat myös avata suunsa ja sanoa asioista eikä alistua kaikkeen ja leikkiä uhria."

Tässä nyt on vain se, että eipä se nainen pysty miestä pakottamaankaan niitä asioita hoitamaan. Ainakaan lapsia ei voi jättää hoitamattakaan, eli pakkohan sen naisen sitten on jos mies ei vain piittaa. Tiedän tällaisen parisuhteen, nainen joutuu tekemään kaiken koska mies ei tee vaikka kuinka sanottaisiin, että pitää tehdä. Lapsia ei voi jättää ollenkaan miehen vahdittavaksi, koska mies keskittyy tietokoneeseensa ja lapset voivat tehdä sillä välin mitä vain, olivat mm. kerran lähteneet ovesta pihalle ja autotielle eikä mies ollut huomannut mitään.

Päivämäärä:   3.1.25 21:26:29

... //Ja nämä asiat eivät ole mitenkään selvinneet ennen lasten hankintaa. Kyllä ne lusmu miehet ovat olleet lusmuja jo ennen avioliittoa ja lapsia eikä kukaan ole pakottanut menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia, mutta kun se mies on muuten niin ihana ja sitten itketään lasten tulon myötä, kun se mies ei muuttunutkaan.

Samaa mieltä nimimerkki ? Kanssa. Ihan omaa tyhmyyttä hankkia tuollaisten kanssa lapsia. Ne asiat eivät tule yllätyksenä eikä kukaan niihin pakota joten miksi ei voi uskoa totuutta vaan väkisin pitää kuvitella kaiken muuttuvan ja voivansa muuttaa miestä.

Päivämäärä:   3.1.25 21:30:01

*Kyllä ne lusmu miehet ovat olleet lusmuja jo ennen avioliittoa ja lapsia eikä kukaan ole pakottanut menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia "

Tämä. Jos tätä ei ole ennen lasten hankintaa huomannut niin aika rakkaudesta sokea on ollut. Tai jos on huomannut ja silti päättänyt lisääntyä tämän uroksen kanssa, niin ketä pitäisi moittia? Vai onko sinut pakotettu lisääntymään laiskan kanssa?

Päivämäärä:   3.1.25 21:33:34

"Jos tätä ei ole ennen lasten hankintaa huomannut niin aika rakkaudesta sokea on ollut. Tai jos on huomannut ja silti päättänyt lisääntyä tämän uroksen kanssa, niin ketä pitäisi moittia? Vai onko sinut pakotettu lisääntymään laiskan kanssa?"

Toivottavasti et ole samaan aikaan sitä mieltä, että naiset ovat liian nirsoja eivätkä huoli tavallista miestä. Aika moni "ihan tavallinen mies" kun on tuollainen.

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   3.1.25 21:36:04

"Se vain menee niin, että mies sanoo joojoo ja jatkaa kuten siihenkin saakka. Miehen ei aidosti tarvitse muuttua, vaan hän menee yhä illat menoissaan, koska hän tietää, että jonkun on hoidettava ne lapset. Se kuuluisa JOKU on vaimo."

Ja väitättekö ihan tosissanne, että tuota ei ole voinut päätellä miehen käytöksestä jo ENNEN kuin on ryhtynyt vaimoksi? Parin kuukauden jälkeenkö te naimisiin menette ja laitatte penskan alulle vai onko niin tärkeää saada se mies ja perhe, että kädet korvilla ja silmillä lallatellaan siinä vaiheessa kun pitäisi tarkkana tsekata, onko mies perheenperustamismateriaalia? Sitä varten seukataan ja odotetaan eikä tekaista penskaa jokaiselle arskalle ja pertsalle kuukauden tuntemisen jälkeen, että nähdään millainen mies on.

Ja tosiaan tuo naurettava "miehen ei tarvitse maksaa treffeillä koska tasa-arvo"-länkytys kannattaa unohtaa jos kuitenkaan sen takana ei oikeasti seiso, vaan se on vain keino dissata naisia, jotka odottavat mieheltään huomiointia jos seukatessa, jolloin on todennäköistä että saavat sitä myös perheellistyessä. Puoliksi maksajat saavat jatkossakin sitä mitä ovat tilanneetkin - saavat maksaa puolet. Miksi se ei yhtäkkiä kelpaakaan kun seukatessa sillä oikein rehenneltiin, että MINÄ en ainakaan ole sellainen lompakkoloinen? Älä sitten ole.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   3.1.25 21:39:25

"koska mies keskittyy tietokoneeseensa"

Puhutaanko me nyt jostakin nuorista pojista vai aikamiehistä?

Päivämäärä:   3.1.25 21:43:36

"Puhutaanko me nyt jostakin nuorista pojista vai aikamiehistä?"

Uskomatonta kyllä, mutta ihan aikuinen on tämä perheenisä. Reilusti yli kolmekymppinen. Nainen on ihan loppu, mies on kuin yksi lapsi lisää. On sillekin nainen sanonut kuinka ei sellaista sietäisi, mutta eipä sillä mitään vaikutusta ole.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   3.1.25 21:46:46

Maksullisissa käy harva se mies joten...

Päivämäärä:   3.1.25 21:46:46

Tavallinen mies ei tarkoita laiskaa miestä. Tai jos se jollekin tarkoittaa, kannattaa tutustua ihmisiin laajemmin.

"Puhutaanko me nyt jostakin nuorista pojista vai aikamiehistä?"

Exä oli/on ihan aikuinen mies (-85 syntynyt) ja hakkasi päivät pitkät tietokonepelejä. Jostain kumman syystä onkin exä eikä sen kanssa tehnyt lainkaan mieli saada lapsia.

Versus nykyinen, ihan tavallinen mies. Osallistuva, tekevä, oma-aloitteinen ja välittävä, eikä omista ainuttakaan pelikonsolia. Kyllä siinä alkoi pesänrakennusvietti nopeasti herätä, kun oli lisämateriaali löytynyt. Eikä ole persoona muuttunut vaikka perhe onkin kasvanut ;)

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.1.25 21:51:05

Niin, eikös se juuri ollut tämän koko keskustelun idea, että naiset ovat nykyisin valikoivampia eivätkä sikiä kenen tahansa kanssa?

Päivämäärä:   3.1.25 22:09:24

Aika harva keskitulopenaperheenisä laittaa maksulliseen seksiin samaa summaa, jolla kuittaa lapsien elarit kuukaudelta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.1.25 22:18:04

Minusta on hyvä, että nuoret ja jäntevät naiset saa itse valita mitä tekevät ja voivat ohjata itse elämäänsä järjellä harkiten.
Ja sama koskee nuoria poikia, joilla on myös vapaus valita.
Ja jos nämä katkaisee sen älyvapaana banjoa soittelevan suvun tarinan, niin hyvä niin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.1.25 22:21:00

On niitä helmiäkin joukossa =].

Päivämäärä:   3.1.25 22:27:46

Aivan turha pelätä, että penaperheenisä maksaisi seksistä ja näkisi niin paljon vaivaa, että järjestäisi logistiikan: ne groomaa kaikki rouvan kaverit ja tuttavaperheiden rouvat ja työ- ja harrastekaverit ja odottelee, kun tulee ryppyjä rakkauteen ja on sitten luotettavan keskusteluapuna pitkän tuntemisen jälkeen, koska on luotettava penaperheenisä, joka kunnioittaa vaimoaan ja juhlii lapsiaan.

Lähettäjä: Hihiu 
Päivämäärä:   3.1.25 22:55:28

Miksi ihmeessä halajatte sitten lapsia ja miehet tuntuu teistä olevan vallan hirveitä, kannattaisiko sitten perustaa perhe naisen kanssa vaikka platoniselta pohjalta.Eikö se sitten ole vallan auvoista eikä ainakaan miehet pilaa elämäänne, siittäjän voitte löytää vaikka baarista ilman sen kummempia sitoumuksia edes nimeä kyselemättä. Vai oletteko kumminkin elareita vailla?

Päivämäärä:   3.1.25 23:11:42

On kyllä naurettava tuo väite, että elatusmaksuilla pääsisi tienaamaan. Tällaisia väitteitä esittävällä ei ole mitään käsitystä siitä mitä lapsesta huolehtiminen maksaa, elatusmaksut ovat siihen verrattuna pikkujuttu. Minäkin, vaikka olen lapseton, sen tiedän.

Lisäksi on muutenkin käsittämätöntä kuinka yleistä on viha sen vuoksi, että isät joutuvat maksamaan elatusmaksuja. Kyseessähän ovat myös isän omat lapset, mutta silti monet isät suhtautuvat asiaan kuin heitä oltaisiin laittamassa jotain vierasta ihmistä elättämään.

Päivämäärä:   3.1.25 23:16:58

Moni nainen halajaisi lapsia, jos niiden kasvattamiseen ja elättämiseen olisi yksin varaa ja mahdollisuus. Harva mieskään halajaa lapsen yksinhuoltajaksi ja maksamaan ja järjestämään arjen lapsen ehdoilla.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   4.1.25 01:35:05

No siis joo. Sivusta seuranneena; mies haluaa lapsen, mutta sitten heittäytyy itse lapsen tasolle ja nainen lähtee lapsen kanssa. Onhan se halvempaakin maksaa vain oma ja lapsen elämä, eikä isän elämää. No isähän uhriutuu kun "kaikki on viety ja nainen elää elareilla", vaikkei itse aiemmin maksanut kuin 20% koko touhusta ja elareidenkin kanssa vain 30% lasten kustannuksista, koska "eivät ne mitään uusia vaatteita tai harrastuksia tarvitse".

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   4.1.25 02:09:05

Noinhan se on. Yleensä se miesten lasten haluaminen (jos edes haluavat, eikä asia ole ihan sama) on samaa laatua kuin se, kun lapset haluavat koiran: luvataan että varmasti hoidetaan ja kuvitellaan kaikkea mukavaa eikä edes osata ajatella kuinka rankkaa se todellisuudessa on, ja että ne velvoitteet täytyy hoitaa myös silloin kun ei yhtään jaksaisi tai huvittaisi. Ja yllätys, yllätys, kaksi viikkoa jaksetaan ja sitten se koira tai vauva jää äidin vastuulle.

Itse olen syntynyt ysärin puolivälissä ja kyllä ollaan keskusteltu kavereiden kanssa siitä, miten meidänkin perheissä äidit on olleet niitä jotka pitää pakan kasassa, venyy äärettömiin ja siinä sivussa menettää vielä kokonaan oman identiteettinsä. Eikä edes olla mistään vanhoillisista piireistä tai maaseudulta vaan ihan isosta kaupungista eikä perheemme ole ollenkaan uskovaisia.

Mikähän siinä on, että naiset niin helposti alkavat joustaa omista tarpeistaan. Otetaan esimerkiksi yksi kaverini. Hän joskus valitteli, että hänellä tekisi hirveästi mieli vesimelonia, mutta ei voi ostaa koska puolisonsa ei sitä syö, ja käyvät yhdessä kaupassa ja ostavat sellaisia ruokia joita kummatkin syövät koska laittavat laskun puoliksi. Sanoin että no voi hyvä ihme, maksa se vesimeloni sitten vaikka erikseen, anna siitä puolisolle hyvitystä se pari euroa, tai käy töistä tullessa kaupan ohi kulkiessa hakemassa erikseen se meloni. Pari viikkoa se kaveri sitä jahkaili ja sitten iloisena parin viikon päästä ilmoitti että hänpä osti ihan itselleen viimein sitä vesimelonia. Toinen kerta oli kun tämä sama kaveri kertoi että puolisonsa lähtee viikonlopuksi vanhempiensa luo ja hän jää yksin kotiin, eikä tiedä että jaksaisiko siivota kaappeja sillä aikaa vai ottaisiko ihan rennosti elokuvien parissa. Minä taas vastasin että no totta kai otat rennosti, luuletko että se Matti siellä siivoaisi kaappeja sillä aikaa kun sinä olet reissussa? Voitte järkätä ne kaapit sitten ensi viikolla yhdessä.

Nämäkin ovat molemmat korkeakoulutettuja kaupunkilaisia ja päällepäin hirveän tasa-arvoisia, mutta näin se näyttää olevan että tiukassa istuu tuo että naiset automaattisesti alkavat huolehtimaan kaikesta ja joustavat. Itse en ole onneksi kiinnostunut miehistä ollenkaan enkä myöskään halua lapsia, niin en joudu tällaiseen sotkuun. Ehkä sitä osaa ulkopuolisena katsoa asiaa tarkemmin.

Päivämäärä:   4.1.25 07:51:06

S//Niin oma kokemus nimenomaan on, että maalla elävissä perheissä miehet hoitaa oman osuutensa tai kannattelee sitä koko perheen arkea ja taloutta eli on halu perustaa perhe ja elää myös sitä perhe-elämää. Nämä lusmuilijat jotka ei halua kantaa korttaan kekoon vaan jatkaa elämää kuin ennen lasta ovat kaupunkilaisia jotka eivät ole tottuneet ottamaan vastuuta kuin itsestään.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   4.1.25 10:42:11

Kyllä jotkut ovat. Ihan sanoneetkin noin, että nainen on pelkkä pillu.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   4.1.25 10:57:34

Vastaava aloitus oli englanniksi toisaalla netissä. Aloin miettiä, pitäisikö sitä vain ottaa se asenne, että pitää miehiä pelkkinä k*rpinä. Olen 40 ja lapsihaaveita ei ole edelleenkään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.