Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten kannattaa korjata merinovillakangas?

Lähettäjä: Kerrasto 
Päivämäärä:   3.1.25 09:05:24

https://aijaa.com/WLEWEu

Ärsyttää kun ostin kirpparilta "hyväkuntoiset" housut lapselle ja nyt sitten huomasin että ovat ihan reikäiset...
Saako näitä siististi korjattua käyttökuntoon?
Pieniä reikiä täynnä..

Re: Miten kannattaa korjata merinovillakangas?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.1.25 09:08:16

Koit asialla? Noita reikiä on kyllä sen verran paljon, ettei mistään paikoista ole apua. Neulaa ja lankaa tai sitten nielet tappion ja ilman muuta huono palaute myyjälle. Onpa kurja tilanne kyllä. :(

Lähettäjä: Wool 
Päivämäärä:   3.1.25 09:20:58

Saa korjattua, mutta kannattaako nähdä vaivaa jos on paljon reikiä. Samanlaisella langalla, tai mikä nyt omaan silmään on sopiva, että tulee siistiä, tekee puuttuvat silmukat reikäkohtiin. Ehkä nopeampi tapa niin että paikkaa samalla tavalla kuin villasukat.

Lähettäjä: dfg 
Päivämäärä:   3.1.25 09:32:27

Paljon pieniä reikiä on jokseenkin mahdoton korjattava, kun jokainen pitäisi ommella erikseen. Ratkenneet saumat ovat helpoimpia korjattavia ja jonkun yksittäisen reiän voi parsia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.1.25 11:07:04

Olethan pessyt ne vähintään 60 asteessa, tai pitänyt kauan pakkasessa. Nuo näyttävät turkiskuoriaisten toukkien tekemiltä ja kuoriaiset leviää helposti. Yhdessä vuokra-asunnossa oli niiden kanssa ongelmaa ja kaikki merino- ja puuvillavaatteet täynnä reikiä.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   3.1.25 20:54:27

Mulla on yksittäisiin merinovaatteisiin tullut saman näköisiä reikiä enkä usko että on minkään ötökän tekemiä. Materiaali on vaan heikkoa ja housuihin tullut reikiä kun olen kävellyt puskan läpi tai pitänyt sylissä jotain karheaa.

Mutta aloitukseen noin muuten, ei noita tarvitse korjata. Ovat ihan käyttökelpoiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.1.25 20:59:30

Olen katsellut omiani jotka on viimein reikiintyneet, taidan vaan laittaa paikkoja päälle. Ei jaksa etsiä niin hentoa villalankaa että voisi nuo parsia ongelmitta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.1.25 21:19:45

Olen juuri viemässä kirpparille useita nippuja erivärisiä merinovillalankanippuja :)

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   3.1.25 21:45:05

Kokeilisin huovutusneulalla huovuttaa reikien päälle. Pitää vain olla pieni neula.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.