Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Inhoatko shoppailua?

Lähettäjä: En tykkää 
Päivämäärä:   3.1.25 09:04:41

Kuinka moni muu inhoaa shoppailua, erityisesti vaatteiden ostamista? Tilaan kaiken mahdollisen netistä ja jos löydän hyvän, hankin useampia, ettei kohta taas tarvitse alkaa etsiä. Erityisen ahdistavaa on rintaliivien ostaminen ja ostan lähinnä urheiluliivejä. En käytä koruja ja meikkejäkään en osta, paitsi ne muutamat vakituotteet (tilaan netistä nekin jos voi). Tiedän, että monista on hauskaa lähteä ihan ajanvietteenä kiertelemään kauppoja ja katsomaan valikoimia, mutta en ole koskaan kokenut sellaista hauskana, vaan pikemminkin ahdistavana.

En varmasti ole ainoa tämän asian kanssa painiva. Sama ollut jo lapsena...

Re: Inhoatko shoppailua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.1.25 09:10:32

Inhoan. Teininä äitini ja siskoni pakottivat mukaan, vaikka minulla meni aina hermot. Sitten piti sovittaa "minun mieliksi" vaikka vaatekappale huusi suoraa huutoa, ettei sovi. Sitten sisko nauroi naama inhosta väärällään.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   3.1.25 09:11:27

Jep, inhoan. Peruskaupassakin urheilukello ilmoittaa, että pitää rauhoittua eli sykkeet ja hengitystiheys taivaassa.

Harmi vaan, että joskus tulee hutiostoksia netistä, mutta sama taktiikka, ostan useammat kerralla ja pitäydyn samoissa, hyviksi havaituissa malleissa mahdollisimman pitkään!

Päivämäärä:   3.1.25 09:12:27

Sama. En ikinä tykännyt kierrellä kauppoja ja nykyään tilaan kaiken netistä, paitsi ruoan. Ja juuri tuo, että hyvän vaatteen löytyessä ostan heti kaksi. Uskon, että olen säästänytkin todella pitkän pennin!

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   3.1.25 09:14:05

Kyllä minä tykkään shoppailusta niin, jos voi rennosti katsella löytyisikö "jotain kivaa". Silloin en, jos pitää ns. pakosta löytää vaatteet johonkin juhliin.

Itse taas inhoan yli kaiken sitä, että jonkin kuvan ja tietojen perusteella tilaisin vaatteita ja sitten ne osoittautuvat eri sävyisiksi, materiaali erilaiseksi tai huonompilaatuiseksi kun kuvittelin ja koko tai mallikaan ei sopisi päälle ja sitten niitä pitäisi palautella. Erittäin ahdistava ajatus. En siis todellakaan tilaa vaatteita mistään

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.1.25 09:14:21

o/

Inhoan ihan kaikkea shoppailua ja kaupassa käymistä, ruokakaupasta alkaen. Pyrin myös tilaamaan kaiken mahdollisen netistä. Toisaalta vaatteet eivät ole minulle mitenkään tärkeitä ja niitä on aika vähän, kiitos etätöiden tarvekin nykyään aika pieni. Meikkiä en pahemmin käytä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.1.25 09:17:09

Jee, meitä on muitakin! Joo todellakin inhoan. Kaiken tavaran tilaan netistä jos ei ihan akuutisti ole pakko saada jotakin. Olen käyttänyt saman merkkisiä työkenkiä koko työurani, kun ne on hyvät ja en halua alkaa etsiä muita. Mulla on useita pareja converseja, koska ne sopii jalkaani ja tykkään kävellä niillä. Vaatteiden ostaminen on saatanasta seuraava.

Ainoat poikkeukset nk shoppailuun on ruoka, sillä haluan todellakin valita ruokani itse ja tykkään käydä ruokakaupassa ja kirjakaupat, joissa tosin niissäkin on nykyään ärsyttävää, kun kirjakaupan myyjät haluaa tyrkyttää suosituksia, joita en kaipaa.

Päivämäärä:   3.1.25 09:21:11

Kirjakauppa, maatalouskauppa ja kukkakauppa ovat ok, jos ei ole ruuhkaa. Ennen myös hevostarvikeliike, mutta nykyään täällä on vain Hööks joten nekin harvat tarvikkeet tilaan netistä. Vaatteita ostan todella harvoin, nyt vuoden sisään olen ostanut kahdet alushousut ja yhdet collarit. Lapsille on pakko ostaa vaatteita, mutta ne saa onneksi tilattua ja vanhin osaa ostaa itse.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   3.1.25 09:30:43

Olisin voinut kirjoittaa samalla tavalla. Vaatteitten shoppailu on suorastaan tuskallista, kun ei mistään löydy oikein sopivia ja jos luulee löytäneensä, käytössä osoittautuvat usein huonoiksi.
Ruokakaupassa käyn kuitenkin itse, jotta voin valita mieleisiä ja tuoreita tuotteita.

Päivämäärä:   3.1.25 09:38:17

No joo. Harvoin löydän mitään järkevää käyttövaatetta kivijalkakaupoista. Mutta ulkoiluvaatteet ja kengät on semmoset, mitkä on pakko shopata livenä. Niissä on niin paljon mallieroja että sovittamatta en niitä uskalla ostaa. Mulla on hankalan mallinen jalka, joten aikaa ja rahaa säästyy kun kävelee intersporttiin. Mutta paidat ja housut pitkälti tilaan ja yleensä ulkomailta, paljon enemmän kivoja kuoseja ja malleja myös muunkin kokoisille kuin xs. Kappahl on poikkeusliike, sieltä joskus löytää jotain päälle pantavaa ilman että ajautuu yhden paidan takia vararikkoon.

Vaatteet onkin ainoa tuote mitä joskus tarvitsee ostaa perus elintarvikkeiden lisäksi. Silloin kun käy kaupungissa (3-5 kertaa vuodessa), silloin tulee kierrettyä aina Normal ja ostettua suihkuhommat sieltä - on ne edullisempia ja monissa isompia puteleja. Keskustaan en edes tykkää mennä jos ei ole pakko. Muutoin meidän "kaupungissa käynnit" on muita liikkeitä, mitä täällä 130 km päässä ei ole.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   3.1.25 09:39:05

Kyllä. Ostan siksi harvoin ja harkiten, ja vain oikeaan tarpeeseen. Pyrin myös ostamaan laatua, joka kestää mahdollisimman kauan. Jos löytyy jokin vaate, saatan ostaa samaa pari kappaletta kerralla, eli toisen varastoon odottamaan.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   3.1.25 13:46:44

Kaupoissa kiertelyä kyllä, shoppailua en ;) Vaateasioissa olen kaavoihini kangistunut ja suosin tiettyjä merkkejä, joiden mittataulukko on tuttu ja pystyn tilaamaan netistä tuotteen mittojen perusteella. Paljon pystyy hankkimaan myös isoista marketeista samalla, kun tekee ruokaostokset (vaatteet, kosmetiikka).

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.1.25 13:49:18

Kosmetiikkaa tykkään tutkia kyllä ihan livenä kaupoissa, mutta vaatteiden ostaminen on monesti tuskaa. Koskaan ei löydy sitä, mitä kaupalla on netissä esillä, kokoja ei ole, vaatteet on ihan erilaisia kuin kuvissa... Tosi harvoin löytää kivijalkakaupoista mitään oikeasti kivaa.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   3.1.25 15:46:13

Inhoan. Inhoan kuluttamista ylipäänsä. Ostan vain tarpeeseen ja harkitsen tarkkaan, minkä ostan. Suosin kotimaista, korkeintaan eurooppalaista tuotantoa, elologisuutta, laatua, pitkää ikää ja eettisyyttä.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   3.1.25 20:48:52

En ole yli vuosikymmeneen ostanut kaupasta muuta kuin ruokaa. Tilaan kaiken netistä, myös ne rintaliivit. Ostin myös 1200e maksaneen lipaston pelkkien mallikuvien perusteella vaikka sitä olisi voinut käydä katsomassa 5km päässä sijaitsevassa liikkeessä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.1.25 21:06:13

Inhoan. Olen inhonnut lapsesta lähtien.

Lähettäjä: Kdld 
Päivämäärä:   4.1.25 13:25:16

Tykkään shoppailusta kunhan sitä ei tarvitse tehdä muiden kanssa

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   4.1.25 13:43:37

Täälläkin yksi joka inhoaa erityisesti vaateostoksilla käymistä. Ehkä isoin juttu on, se etten siedä ihmisiä jotka tunkevat, kävelevät päin tai jumittavat edessä, kulkuväylällä. Johtunee ihan siitä että olen valmiiksi stressaantunut kun tiedän että on mentävä ostoksille.
Toisaalta, en tilaa mitään netistä, minkä kohtuullisella vaivalla saa kivijalkaliikkeestä. Koska haluan nähdä mitä ostan... onneksi olen niitä, jotka käyttää vaatteet riekaleiksi eli en käy ostamassa vaatteita kuin kerran kahteen vuoteen :) nyt mulla kyllä se tilanne, ettei vaatteita enää oikein ole, joten alkaa olla pakko kohta mennä katsomaan vaatetta.. ajattelin kyllä käydä kirpparilla. Siellä en stressaannu niin kuin jossain kauppakeskuksessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.