Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  mitä vakuutuksia ihminen tarvitsee

Lähettäjä: miettii 
Päivämäärä:   3.1.25 08:54:53

Olen vakuuttanut auton (luonnollisesti) mutta herännyt tosiasiaan että itselläni ei ole mitään vakuutuksia.
Mitä vakuutuksia ihan perus pulliaisen pitäisi ottaa?

Sairauskulu? Vakavan sairauden varalta?

Sitten koiran vakuutus, meillä nuori rotukoira. Kannattaako se oikeasti enää nykyään, luin hintoja ja ehtoja ja mietin että MITÄ ne enää korvaa?

Re: mitä vakuutuksia ihminen tarvitsee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.1.25 08:59:23

Liikennevakuutus on ainoa mitä on. Kotivakuutustakaan ei enää ole kun kerrostalokämppä jossa vähän irtaimistoa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   3.1.25 09:00:00

Rotukoiran vakuutus pitäisi ottaa alle 4kk iässä ja niistä parista eniten korvaavasta yhtiöstä, että se voi olla kannattavaa..

Meillä on asunto (kiinteistö ja irtaimisto), autot, henki ja matka ja eläimet vakuutettu. Jos olisin nuorempi niin ehdottomasti nykytilanteessa ottaisin jonkun sairasvakuutuksen, että aina pääsisi yksityiselle jne. mutta näin lähes 5-kymppisenä se on vaan liian kallis (jos edes moista omilla terve tiedoilla saa..).

Lähettäjä: miettii 
Päivämäärä:   3.1.25 09:47:46

mitkä on pari eniten korvaavaa yhtiötä

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   3.1.25 10:05:47

Tapaturmavakuutus nyt vähintään kannattaa olla itsellä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.1.25 10:11:42

Kaikissa autoissa ja peräkärryissä on täydet kaskot, ihmisillä matkavakuutukset, tapaturmavakuutukset, perheen aikuisilla henkivakuutukset ja lapsilla sairaskuluvakuutukset (lisäksi myös urheilun kautta lisenssivakuutukset). Koti on vakuutettu kiinteistön ja irtaimen osalta. Kotivakuutus sisältää myös vastuuvakuutuksen. Hevosella on lisäksi vastuuvakuutus. Muita ei taida olla. Vakavan sairauden vakuutusta olen itselleni miettinyt, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi hankkia.

Lähettäjä: prosentti 
Päivämäärä:   3.1.25 10:31:06

Tilastollisesti on kannattavinta alivakuuttaa yli ajan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.1.25 10:34:35

Koirien vakuuttaminen ei ole kannattavaa. Mulla on 6- ja 7-vuotiaat rotukoirat. Alkuun niillä oli vakuutukset, maksoin vakuutuksia 700 e ennen kuin irtisanoin ne. Mitään ei ole vuosien aikana tullut mitä vakuutus olisi korvannut. Hammasjutut menee omaan piikkiin. Toiselle tuli vuosi sitten välilevytyrä, joka kevensi lompakkoa 2000 euroa, mutta siltikään vakuutus ei olisi kannattanut, niin kovat on maksut vuodessa ja omavastuut. Puhumattakaan siitä, että olisin tosiaan kahden koiran vakuutuksia maksellut monta vuotta.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   3.1.25 11:03:39

Autossa liikennevakuutus ja täyskasko
Kotivakuutus
Sairauskuluvakuutus
Tapaturmavakuutus
Matkavakuutus
Urheilun lisenssivakuutus

Lisäksi olen miettinyt vakavan sairauden turvaa, sitä en ole vielä ottanut.

Kaikille muille vakuutuksille on ollut käyttöä paitsi auton vakuutuksille. Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään jättää täyskaskoa pois, on sen verran hintava ja uusi auto jossa on rahoitustakin jäljellä ihan hyvä summa että kannattaa. Jossain parin tonnin kauppakassissa en varmaan pitäisi kuin pakollisen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.1.25 11:27:51

No mulla on vain kotivakuutus. Matkavakuutus tulee luottokortin mukana ja tapaturmavakuutus myös vapaa-ajalle tulee työn puolesta. Autoa en omista.

Lähettäjä: Nibbeli 
Päivämäärä:   3.1.25 13:43:05

Multa löytyy:
Kotivakuutus
Oma tapaturma + sairauskulu
Työnantajan maksama tapaturma + sairauskulu
Täyskasko autossa
Täyskasko trailerissa
Lasten 3kpl tapaturma + sairauskulu
Jatkuva matkavakuutus perheellä

Kuukaudessa menee 200€ vakuutuksiin.

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   3.1.25 15:09:52

Työkyvyttömyysvakuutusta kannattaa harkita. Se korvaa tapauksissa jossa työkyvyttömyys johtuu sairaudesta.

Lähettäjä: TapaniTurvakaukalo 
Päivämäärä:   3.1.25 15:22:59

Ei "normaali" ihminen tarvitse vakkuutuksia, riittää kun uskoo Jumalaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.1.25 17:35:46

En tiedä mitä ihan pakosti tarvitsee mutta tässä omat:
Kotivakuutus, eli asuinrakennus ja muut rakennukset sekä irtaimisto
Auton liikennevakuutus ja kasko
Traktori, peräkärry
Tapaturmavakuutukset
Henkivakuutukset

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.1.25 17:37:58

Mä ihmettelin, kun sinkkuystävällä on henkivakuutus. Olen aina kuvitellut, että henkivakuutys on puolison tai lasten taloudelliseksi tueksi otettu, mutta miksi sinkku ottaisi henkivakuutuksen?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   3.1.25 17:51:30

Koiralla on vakuutus kun on sijoituskoira. Autossa liikennevakuutus ja kasko. Asunnossa normaali irtaimisto/kotivakuutus.

Itse en ainakaan henkivakuutuksilla tee yhtään mitään, kun olen yksineläjä. Ei ole edunsaajia.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   3.1.25 18:08:00

Henkivakuutettu sinkku täällä hei - siitä voidaan kattaa vaikka mun hautauskuluni, sekään ei ihan halpaa hupia ole.

Päivämäärä:   3.1.25 18:29:34

Autossa liikennevakuutus. Kotivakuutus on. Eläimillä tai ihmisillä ei. Eläinten suhteen laitan sivuun rahaa, aina on ollut vara hoitaa heidät. Ihminen hoidetaan julkisella kyllä inhimilliseen hintaan. Jos koko katraan vakuuttas, ei ois kyllä varaa mihinkään sen jälkeen.

Lähettäjä: pakkorako 
Päivämäärä:   3.1.25 18:31:16

Ainoastaan lain vaatimat pakolliset. Muilla ei tee mitään, koska ei niistä koskaan korvata penniäkään vaikka mitä tapahtuisi, koko juttu on yksi suuri puhallus. Ei tosin niistä lain vaatimistakaan, mutta ne on kuitenkin pakko olla.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.1.25 18:52:44

Sinkku täällä kans, ei ole henkivakuutusta eikä tule. Hautajaiskuluihin menee minimissään 1500-2000€ ja sen verran voi jostain säästöistä repäistä. Jos kuolen yksinäisenä vanhuksena niin en tarvitse edes hautakiveä tai -paikkaa.

Päivämäärä:   3.1.25 18:55:49

Autolle täyskasko
Kotivakuutus
Jatkuva matkavakuutus koska matkustelen paljon
Hoitokuluvakuutus (maksanut itsensä moninkertaisesti takaisin)
Hevosen vakuutukset
Koiralla ei vakuutusta, seuraavalle otan pentuna

Lähettäjä: Deutz 
Päivämäärä:   3.1.25 19:11:38

Ainoastaan pakolliset kuten esim liikennevakuutus. Sitten laittaa ylimääräisen rahan vaikka osakkeisiin, rahastoihin, kryptoihin ja antaa olla niiden siellä. Siinä on hyvä turva

Lähettäjä: Nibbeli 
Päivämäärä:   3.1.25 20:00:10

Pakkorako: tänä vuonna mennyt lapsen kanssa yksityiselle lääkärille tonni, vakuutus korvannut kaiken pl omavastuu 100€. Itse olen kuluttanut varmaan kymppitonnien edestä sairauskuluvakuutusta elämäni aikana, kaiken vakuutus korvannut.

Viulun jousi putosi lattialle ja katkesi, Pfretschnerin vastaava jousi oli 1600€ joka meni kotivakuutuksesta. Lapsi rikkoi uuden iPadin, vakuutus maksoi. Kompastuin ja uusi puhelin hajosi, taas vakuutus maksoi.

Että ei korvaa juu… Lasten kanssa parasta on että saa hoitoa eikä sanota huonosti suomea puhuvan lääkärin vastaanotolla että ota Buranaa. Ihan sama mitä maksaa, vakuutus korvaa yksityisen käynnit.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   3.1.25 20:26:28

- Henkivakuutus x2 (oma+firman)
- Invaliditeettiturva, vakavan sairauden ja pysyvän työkyvyttömyyden turva (invaliditeettiturvasta väänetään lakimiesten kanssa juuri, ajallinen syy-yhteys ei kuulemma riitä..), väliaikaisen työkyvyttömyyden turva
- Sairaus+tapaturmakuluvakuutus, samoin lapsilla x3
- Kotivakuutus, sijoitusasunnon vakuutus, mökin vakuutus
- Matkavakuutus (luottokortin kautta)
- Koiran vakuutus, tätä pidän pari ensimmäistä vuotta, jotta saan viralliset kuvat otatettua ja nähdään onko luustossa/muualla sanomista, allergioita jne. Jos on terve, lopetan vakuutuksen

Päivämäärä:   3.1.25 20:26:46

Hoitokuluvakuutus 100 per sairaus. Esim. munasarjavaivaan yksityisellä mennyt viime syksynä useampi tonni ja vakuutus korvasi kaiken. Korvannut muutenkin kaiken, olen säästänyt tuhansia euroja vuosien aikana.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   3.1.25 20:42:36

Kotivakuutus
Autossa liikenne+Osakasko
Traileri liikennevakuutus
Tapaturmavakuutus liiton kautta
Matkavakuutus luottokortissa

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   3.1.25 21:55:53

Minulla on vain koirilla vakuutukset. Miehellä koti- ja autovakuutus.
Matkavakuutus tulee tietty liiton kautta.

Päivämäärä:   3.1.25 23:46:18

Mulla tetty autot vakuutettu jopa yli 20v vanhassa on osakasko on niin halpa kun kaikki bonukset. Kotivakuutus ja tapaturmavakuutus joka voimassa koko maailmassa. l
Laitoin tarjouskyselyn vakuutusyhtiöön laajemmasta sairauskuluvakuutuksesta tuskin saan vaikka ole kroonisia sairauksia muta ikää 59v. Työterveyshuolto Pohteella vitsi . Terveyskeskusmaksut alkaa oleen sitä luokkaa että menee jo yleislääkärin vastaanotolle kuin että jonottaa tk:ssa, ei ole montaa kymppiä eroa mitä jää maksettavaksi.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   4.1.25 12:10:09

Kyllä se kotivakuutus kummasti lämmittää mieltä, kun iskee esimerkiksi iso vesivahinko kotiin. Työpaikan sairaskuluvakuutus myös hyvä, muutama leikkaus mennyt siihen, korvaa myös reseptilääkkeet.
Autoissa liikennevakuutus ja vanhemman auton kaskot.
Eläimiä en ole vakuuttanut, niiden vakuutukset sen verran kalliita, että mieluummin säästän rahaa eläinlääkärikuluihin. Paitsi hevosen kohdalla, jonka vakuutus kyllä maksoi itsensä moninkertaisesti takaisin.

Päivämäärä:   4.1.25 12:15:35

Ei ole kuin auto, koira ja koti vakuutettuna.

Mitään henki- ja sairauskuluvakuutusta en koe tarpeelliseksi enää, on todettu sairauksia jotka rajaantuu pois eli mitäpä sillä tekee.
Nytkin kaikki oireet pistetään sairauden piikkiin, kun tk:ssa käy.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   4.1.25 12:38:10

Vakavan sairauden turva kannattaa ottaa. Maksaa vissiin kympin kuussa ja korvaa 10 diagnoosia korvaus mulla 10000. Pojalle otin vakuutuksen ja korvaus 30000.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.