Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aloititko tipattoman tammikuun?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.1.25 19:40:03

Ne jotka eivät alkoholia käytä ei tarvitse vastata. Itse lopetin joulukuun tipattomana ja huomenna ajattelin hakea jotain viiniä ja muutaman oluen. Eli tipaton joulukuu ja tipotellen tammikuu minulla.

Re: Aloititko tipattoman tammikuun?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.1.25 19:44:48

En. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitäisi järjestää itselleen joku tipaton kuukausi, ellei sitten ole pahasti ongelmaa alkoholin kanssa (jolloin olisi järkevämpää lopettaa juominen ihan kokonaan).

Juon harvoin, mutta silloin kun haluan ottaa sen muutaman, niin otan. Ei asiaa tarvitse edes miettiä.

Lähettäjä: liisi 
Päivämäärä:   2.1.25 19:47:10

En, ei ole tarvetta. Juon niin harvoin lasillisen ystävieni kanssa, että ei ole tarvetta rajoitella. Eli jos nyt joku lasin nostamisen arvoinen tilanne sattuu tammikuussa tulemaan, niin toki sitten sille kilistän muiden kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 19:47:10

--, siksi, että kuukauden tipaton saattaa antaa motivaatiota jatkaa sitä kauemmin. Holittomuus on aina hyvä vaihtoehto, vaikkei olisikaan ongelmakäyttäjä

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   2.1.25 20:03:13

Joo, mutta sitä kesti kolme minuuttia.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   2.1.25 20:10:41

En. Juon silloin kun siltä tuntuu. Vähän ja suht harvoin.

Lähettäjä: paimio 
Päivämäärä:   2.1.25 20:36:23

Yleensä nämä tipattoman tammikuun viettäneet vetävät "kaksin käsin" helmikuussa!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.1.25 21:05:00

"--, siksi, että kuukauden tipaton saattaa antaa motivaatiota jatkaa sitä kauemmin. Holittomuus on aina hyvä vaihtoehto, vaikkei olisikaan ongelmakäyttäjä"

On toki. Mutta kuulostaa vähän siltä, että jos "alkoholitonta elämää" pitää erikseen kokeilla, niin joku on ehkä elintavoissa ollut aika pielessä? Ja kuten edellinen sanoi, monet vetävät alkoholia sitten kaksin käsin tipattoman jälkeen. Jos tipattoman idea on tajuta, että alkoholiton elämä on ihan kivaa, niin aika metsään tuntuu menevän monilla.

Esim. yksi kaverini ryyppää koko kesän, joten syksyllä on tietysti pakko olla tipattomalla - koska "terveys". Sitten kun on muutaman kuukauden ollut juomatta, jaksaa taas vetää kaatokännit jouluna ja uutena vuotena.

No, jokainen tyylillään. Itse juon jos huvittaa, mutta onneksi ei kovin usein enää huvita.

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   2.1.25 21:07:03

En, nykyinen duuni ei sisällä edustusta tai asiakkaiden kestitsemistä niin en koe tarpeelliseksi. Minulla kuluu noin 1 viinipullo kuukaudessa .

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.1.25 21:20:17

En tiedä vielä.

En käytä liikaa alkoholia normitilanteissa, ehkä kerran viikossa pari lasillista.

Matkoilla tulee sitten nautittua useammin, päivittäin viiniä ruoan kanssa, konjakkia vatsalääkkeeksi jne. Tästä on hieman huono omatunto, mutta toisaalta ei ole "putki" jäänyt kotona päälle.

Kokeilin huvikseni tipatonta tammikuuta ekan kerran viime vuonna ja ikää on jo yli 60v. Se sujui helposti ja tuntui hyvältä, jatkoin vielä lähes koko helmikuunkin.
Sen jälkeen omatunto oli ihan hiljaa koko loppuvuoden :)

Lähettäjä: Hupu 
Päivämäärä:   2.1.25 21:28:02

Pidän tipattoman tammikuun ja yleensä jonnekin pääsiäiseen asti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.1.25 22:36:36

Vietän tipatonta tammikuusta juhannukseen ja juhannuksesta uuteenvuoteen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.1.25 23:02:37

Mulle hyvä perinne. Käyn ulkona ehkä kerran kuussa-kahdessa ja ehkä saunaolut kerran kuussa, mutta joulukuussa tulee juotua viiniä ruoan kanssa, käytyä ulkona synttäreiden takia, ja kyllä mä usein humalassa uudenvuodenaattona olen :D
Siksi tuntuu hyvältä pidättäytyä kokonaan tammikuussa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 23:04:42

No oon ollu vuoden juomatta, joten jos tulee joku tilaisuus, voin juoda. Tai olla juomatta. Saattaa mennä seuraavat kymmenen vuotta etten enää juo tai loppuelämä, tai sit ei. En mä päätä tollasia. Tämäkin vuosi vaan huomaamatta hujahti ilman alkoholia ilman mitään päätöksiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.