Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ärsyttää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.1.25 17:25:47

Pakko päästä purkamaan tätä ärsytystä. Ja juu tiedän kyllä varsin hyvin, että miehen asunto ja siellä hän saa elää miten tahtoo.
Mutta asiaan. Mies jättää tyhjät vessapaperihylsyt vessassa olevan lipaston päälle kun onhan se niin vaikeaa laittaa ne suoraan vieressä olevaan roskikseen. Niitä saattaa olla vaikka kymmenenkin siinä. Myös siivousaineet on ollut vaikea laittaa siitä lipaston päältä alla olevaan kaappiin. Ovat nyt kuukauden päivät olleet siinä. Käytetyt topsipuikotkaan eivät päädy roskiin vaan nekin jätetään lipaston päälle.
Olen järjestänyt hänelle keittiönkaapit ja olohuoneen kaapit ja laatikostot niin, että sieltä löytää tavarat ja kaikki on helppo laittaa takaisin samaan paikkaa. No eihän niitäkään ole viitsitty pitää järjestyksessä sitten alkuunsakaan (oli miehen oma toive, että kaapit pannaan järjestykseen ja turhat tavarat pois).
Onneksi sentään kerran viikossa pitää siivouspäivän milloin tiskaa, imuroi ja moppaa lattiat ja pesee pyykit. Mutta silloinkaan ei osaa sitä vessan lipaston päällistä siivota. Käsipyyhkeitä ei varmaan vaihtaisi koskaan ellei siitä hänelle sanoisi. Myöskään luutuja ei vaihtaisi puhtaaseen ilman sanomista. Saattaa siis pyyhkiä pöydät vaikka puoli vuotta käytössä olleella luutulla.
Kannattaakohan tuollaisen kanssa ikinä edes muuttaa yhteen kun mitään ei opi? En jaksaisi aikuisen ihmisen jälkiä siivota jatkuvasti tai olla mainitsemassa asioista. Muuten kyllä kämppä on ihan siisti sinänsä.

Re: Mies ärsyttää

Lähettäjä: Tietoa 
Päivämäärä:   2.1.25 17:32:06

Sikahan tuo on......jätä se!

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   2.1.25 17:38:33

No miks pitäis muuttaa yhteen?

Päivämäärä:   2.1.25 17:38:55

Se jäi vielä sanomatta, että saattaa keittiön luutulla pyyhkiä lattialla olevaa likaa ja edelleen samalla luutulla pyyhkii sitten pöydät. Tai pyyhkii käsipyyhkeellä
tai tiskien kuivauspyyhkeellä lattian ja laittaa takaisin mihin kädet tai tiskit kuivataan.
Näiltä osin on kyllä varsinainen sika ja minua ärsyttää ja ällöttää. Meille mies tekee ruuat, mutta paistinpannua ei voi koskaan huuhdella puhtaaksi edellisistä rasvoista. En edes halua tietää kuinka monen viikon tai kuukauden rasvat pannussa on.

Päivämäärä:   2.1.25 17:42:54

Eihän sitä periaatteessa tarvitsisi yhteen muuttaa, mutta olen nytkin jatkuvasti miehen luona ja ärsyttää katsoa tuollaista sikamaisuutta paikassa missä vietän suurimman osan ajasta. Ei voida minunkaan luona viettää aikaa tähän tapaan kun miehellä on eläimet. Niillä sentään kaikki on hyvin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 17:49:31

Eiköhän nuo ole vain sellaisia asioita, joiden kanssa täytyy oppia elämään jos parisuhteessa haluaa olla. Kukaan ei ole täydellinen eikä kukaan varmasti elä täysin sinun standardien mukaisesti. Ei meillä mies huomaisi ikinä vaihtaa käsipyyhkeitä, siksi minä huolehdin siitä. Minulla taas on tapana jättää tavaroita tasojen päälle, mikä ärsyttää miestä mutta se on oppinut hyväksymään asian. Minusta nuo ovat elämän mittakaavassa hyvin pieniä ja mitättömiä juttuja.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.1.25 17:50:01

Tee niistä vessapaperihylsyistä joku kiva rakennelma siihen lipaston päälle. Vaikka linna. Sitä mukaa kun niitä tulee, linna kasvaa... Älä laita mitään roskiin, äläkä mainitse aiheesta sanallakaan.

Päivämäärä:   2.1.25 18:26:19

Ollaan 3 vuotta oltu yhdessä ja nyt olen sanomisen lopettanut enkä todellakaan enää siivoa hänen jälkiään. Itseään kun ei tunnu häiritsevän nuo asiat niin siinäpä olkoot. Kuljetan mukanani omaa luutua ja käsipyyhettä. Innolla taas odotan kuinka monta hylsyä kerkeää kasaantua lipaston päälle ennen kuin ne päätyvät roskiin :D

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   2.1.25 18:38:30

Jos haluat muuttaa yhteen, asennoidu niin että nuo jää sinun tehtäväksesi, muuten sinulta menee hermot. Jos et pysty noita itse hoitamaan, älä muuta yhteen.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   2.1.25 19:12:59

Hyvänen aika, meinaatko ärsytyksen loppuvan yhteenmuuton myötä? Siitähän se vasta kasvaa. Turha kuvitella, että sikapossun elintavat mihinkään muuttuvat. Päinvastoin. Pahenee vaan, kun saa piian siivoamaan.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   2.1.25 19:45:52

No hyi yäk. On kyllä puutteita hygieniassa ja kivasti leviää kaikki pöpöt.
Itse en todellakaan muuttaisi yhteen tuollaisen sian kanssa. Taitaisi loppua tapaileminenkin lyhyeen.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   2.1.25 19:52:06

Lähettäjä: nomadi
Päivämäärä: 2.1.25 17:50:01

Tee niistä vessapaperihylsyistä joku kiva rakennelma siihen lipaston päälle. Vaikka linna. Sitä mukaa kun niitä tulee, linna kasvaa... Älä laita mitään roskiin, äläkä mainitse aiheesta sanallakaan.

Tämä oli hyvä idea :DD

Päivämäärä:   2.1.25 20:01:29

No, niistä pumpulipuikoista on oikeasti aihellista sanoa, mutta noi muut... Ihan sama jotkut pahvihylsyt?

Lähettäjä: op 
Päivämäärä:   2.1.25 21:56:18

Jos päätät muuttaa yhteen, niin nuo asiat on vain hyväksyttävä.
Itse valitettavasti opin miehen olevan siivoton vasta, kun muutimme yhteen.

Päivämäärä:   2.1.25 22:01:26

No nuo hygienia-asiat ois sellanen totaalinen EI, en pystyisi tuollaisessa kämpässä olemaan hetkeäkään kuin ehkä suojavaatteet päällä ja kumihanskat käsissä. Ne vessapaperihylsyt taas toivottavasti ovat odottamassa kartonkikeräykseen eikä roskiin menoa.

Lähettäjä: MH 
Päivämäärä:   2.1.25 22:23:09

Vessapaperihylsyt eivät ärsyttäisi, niitähän voi kerätä ja kierrättää. Laita vessaan joku pahviloota tai omaan silmään kiva laatikko johon niitä voi kerätä. Sitten kun viet(te) muutenkin kierrätykseen niin kulkevat näppärästi mukana.
Hygienia ja siisteys on vaikeampi juttu. Käskytätkö sitä miestä tai sanot niin ettei ota viestiä vastaan? Ehdota mieluummin ja esitä vaihtoehtoja miten asian voisi tehdä. Ja niin että mies itse keksii systeemin. Harva meistä tykkää suorasta komentelusta.

Lähettäjä: Dvh 
Päivämäärä:   2.1.25 23:08:19

Miksi edes järjestelet sen kaappeja kun et siellä asu?

Lähettäjä: neuvo 
Päivämäärä:   3.1.25 01:32:31

Jätä se sika!

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   3.1.25 07:07:12

Tekstit rätteihin "pöytä" "lattia" jne
Ootko ihan opettanut miten asiat tehdään? Siivous ja hygieniakeskustelu osana yhteen muuttamisesta puhumista. Vai onko .ies edes ehdottanut yhteen muuttamista, kosinut tmv? Jos ei niin sitä ei ehkä motivoi ja toi saastaisuus on tapa merkitä oma reviiri. Jos se haluaa muuttaa yhteen ha ehdottaa sitä niin voit kertoa ehtosi.

Taipumus sottaisuuteen on kuitenkin pysyvä useimmiten.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   3.1.25 08:54:49

" On kyllä puutteita hygieniassa ja kivasti leviää kaikki pöpöt.
Itse en todellakaan muuttaisi yhteen tuollaisen sian kanssa. Taitaisi loppua tapaileminenkin lyhyeen."

Näin. Loppuisi ainakin jos ei sekä ymmärtäisi että oppisi toisin !

Minustakin ne hylsyt nyt aika sama ja itsehän voit viskaista ne roskiin kun vessaan menet. Mutta tuo hygienia :O

Lähettäjä: Kerros 
Päivämäärä:   3.1.25 09:15:39

Miksi aikuista pitäisi alkaa naisen opettamaan? Hän ei ole miehen äiti eikä kuulu opettaa aikuista siivoamaan, saati siivota toisten jälkiä, nurkkia ja kirjoitella rätteihin tekstejä. Jeesus. Melkoista miesten aliarvioimista.
Mies tekee ihan tahallaan noin jotta saa kotipiian itselleen ja pääsee vähemmällä.
Luiskaan vaan jos ei toisen siisteystaso miellytä ja toinen ärsyttää. Mies ei siitä opettamalla muutu vaan muutoksen tarvii lähtä miehestä itsestään.

Päivämäärä:   3.1.25 09:17:49

Oksettaa likaiset miehet. En tiedä miten tuollaiset on kasvatettu. Ilmeisesti äiti on kotona siivonnut ja siivoaminen akkojen hommaa. Hyi hitto.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   3.1.25 09:22:33

Tuo mies ei tapojaan muuta. Jos et itse siedä, niin älä edes harkitse yhteen muuttamista. Olet sen jälkeen jälkien siivooja.

Paras etsiä paremmin tapoihisi sopiva mies - siivousfriikkejä miehiäkin on :)

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   3.1.25 09:28:27

Sinä teet oman valintasi: muutatko tuon miehen siivoojaksi vai asutko omillasi siihen saakka, että löydät kumppanin, jolla on samanlainen siisteyskäsitys kuin sinulla.

Lähettäjä: MH 
Päivämäärä:   3.1.25 09:49:20

Ei tarvitsekaan ruveta aikuista ihmistä opettamaan mutta asioista pitää pystyä neuvottelemaan. Itselläni on taatusti paljon asioita joista ei ole todellista käsitystä tai osaamista. Ei ole tullut elämässä eteen tai ei juuri silloin ole kiinnostanut. Toivoisin että puoliso silloin ihan tuhisematta malttaa kertoa ja selittää miksi joku asia kannattaa tehdä tietyllä tavalla.

Lähettäjä: Kerros 
Päivämäärä:   3.1.25 10:12:55

Joo, mutta se neuvominenkin kannattaa tehdä vasta kun sitä pyydetään eikä päsmäröidä ilman tietoa siitä onko toinen vailla apua vaiko ei.

Lähettäjä: ddlnvlnvlwc 
Päivämäärä:   3.1.25 10:23:04

Meillä pystytään puolin ja toisin sanomaan jos joku asia ärsyttää. Ihan vaikka sellainen mitä ei ole itse tajunnut.

Esimerkkinä, minä jätin aina kengät tiettyyn paikkaan, mutta miestä se ärsytti kun olivat osittain tiellä. No hän sanoi tästä asiallisesti, että laittaisinko kengät tuohon toiseen paikkaan, niin tottakai mä laitoin. Ei siitä ollut mulle mitään haittaa muuttaa tapaani.

Samoin joku miehen juttu on ärsyttänyt minua, olen sanonut siitä, ja tadaa - mies on muuttanut toimintapansa. =) Helpompaa kaikille, kun ollaan joustavia eikä jäädä jankkaamaan niihin omiin tottumuksiin.

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   3.1.25 10:27:59

Taitaa aloittajan mies muuten olla niin hyvä sängyssä ja komea kuin mikäkin. Niin eihän sitä voi jättää

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   3.1.25 12:26:21

Sun ukkollas on oma tupa ja oma lupa.

Lähettäjä: Opeta 
Päivämäärä:   3.1.25 12:30:27

miesystäväsi laittamaan tyhjät wc-paperirullat kartonkikierrätykseen! :)

Lähettäjä: Asunnon myyjä 
Päivämäärä:   3.1.25 14:00:02

"Jos haluat muuttaa yhteen, asennoidu niin että nuo jää sinun tehtäväksesi, muuten sinulta menee hermot. Jos et pysty noita itse hoitamaan, älä muuta yhteen."
Se on juurikin näin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.1.25 14:31:30

No onhan hänellä sentään siivouspäivä kerran viikossa joten ei kuitenkaan mikään läävä ole .
Tyhjät vc rullat menee pahvikeräykseen eikä roskikseen. Ehkä mies sen takia viivyttelee niiden kanssa .

Lähettäjä: Loo 
Päivämäärä:   3.1.25 14:46:54

Mä liimaisin ne hylsyt yhteen johonki rakennelmaan. Kattoisin et miten kauan menee et mies huomaa.

Lähettäjä: oppia ikä kaikki 
Päivämäärä:   3.1.25 15:31:33

"Mummot" marisee.

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   3.1.25 15:43:50

Tääl on taas niksipirkat vauhdis. Kai äijä saa elää niinkuin haluaa,siihenasti ku pirttihirmu ottaa vallan..

Lähettäjä: hyi 
Päivämäärä:   3.1.25 22:38:23

No täällä ei miehellä ole mitään käsitystä normaalista wc-hygieniasta. Saattaa esim. pestä kädet ja sitten vetää vessan. Ei ymmärrä ongelmaa, kun monet kerrat olen selittänyt hänelle, että näin levittää wc-bakteerit joka paikkaan (käsillänsä) ja käsienpesu oli turha. Ihan kuin pikkulapsi.
Nyt olen myös huomannut, että jos käy pskalla ja menee siitä suoraan suihkuun, ei pese välissä käsiä. Levittää siis pskabakteerinsa suihkun hanoihin! Kiva, kun lähtee suihkusta, pitää mennä suoraan käsienpesulle, kun suihkun hanasta saa paskabakteerit käteen.

Lähettäjä: Mees 
Päivämäärä:   3.1.25 22:42:12

Jos mies käyttää topsipuikkoja niin pitäisi jo huolestua...

Päivämäärä:   6.1.25 16:17:15

Nyt vasta löysin tämän ketjun uudelleen.
Miehellä siis on vessassa juurikin kartonkikierrätys eli ei tavallinen roskis, vaikka sanonkin että roskiin. Miehen koti niin en mäkättämällä mäkättänyt ole noista ärsyttävistä asioista vaan nätisti sanonut, valistanut ja ohjannut. Kamalan epäsiistin näköinen vessa kun kohta puoleen väliin kattoa lipaston päällä kaikkea ja varsinkin pölyä kun eihän sitä pääse pyyhkimään kun tavaraa on päällä. Enkä tiedä miksi se luutun vaihtaminen on niin vaikeaa. Kuten sanoin niin kämppä on muuten ihan ok kunnossa, mutta kaikki se piilolika ja bakteerit ällöttää kun samalla luutulla ja mopilla pyyhitään kuukausia.

Ja ehkä tärkein asia mitä jäi sanomatta mikä ärsyttää eniten on miehen ruuan tuhlaus! Jääkaapissa saattaa olla ties kuinka vanhoja ruokia eikä niitäkään osaa viedä roskikseen. Ärsyttää kun ostetaan ja tehdään ruokaa, mutta silti sitä menee kiloittain hukkaan kun entisiä ei syödä pois tai entisiä raaka-aineita ei hyödynnetä ja sitten ne vanhenee kaappiin. Saattaa tehdä 5 litraa jauhenlihakeittoa ja kerran syö siitä ja loppu jää syömättä ja se haisee jääkaapissa kuukausia.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   6.1.25 16:33:26

Älä muuta yhteen tuossa tilanteessa. Nyt sinulla on oma, siisti koti, mihin pääset pakoon noita asioita. Ne eivät tule muuttumaan, vaan se olet sinä yhteen muutettuanne, kuka ne siivoaa/korjaa.
Nyt se ei ole sinun ongelmasi, koska se ei ole sinun kämppäsi. Vieraiden tullessa ei tarvitse hävetä "sotkuisuuttanne" (=miehen sotkuisuutta).
Kokemusta on.

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   6.1.25 16:59:44

Pakko kommentoida.
Minulla päinvastainen ongelma.Ärsyttää siivousfriikki mies.
Aamu alkaa usein imuroinnilla ja keittiön siistimisellä kun itse haluisi juoda aamukahvin rauhassa.
Kaikki kaapit tiptop kunnossa. Pyykinpesukone pyörii monta kertaa päivässä. Mankeloi lakanat ja pyyheliinatt ja asettelee ne näteissä kääreissä kaappiin. Aina järjestelee jotain.
Nipottaa minulle kun olen enemmän sinne päin siisti.
Minulta jää yleensä ne hylsyt, mutta onneksi mies käy keräämässä pois:)
Asutaan yhdessä, mutta pärjätään kyllä.

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   6.1.25 17:52:08

Kovasti saat sopeutua ja ohjeistaa. Seksillä saattaa oppia.

Mulla on ikävä mun hygieniafriikkiexää. Nyxä on siivuaja ja osassa asioita siisti,mutta... tekee ruokaa, ihanaa, mutta juurikin tiskirätillä pyyhkii lattiaa ja ruoka on pääsääntöisesti vanhaa. Pullat pöydällä voi olla kuukauden. Hänellä on teräsvatsa, joka kylläkin turpoilee. Kissat tepastelee leikkeleiden yli jne. Syödessään sotkee niin, etten viitsisi edes kotiani kutsua. Käsiä ei pese, vaan huuhtasee sormet.
Sit jos ne sormet on puhtaat ni on kuulemma inhottavan kuivat. Yököttävä tunne poskensilittelyssä tai ködestäpitöessä. Olen jopa suuttunut kunnolla ja patistanut suihkuun, kun on hikoillut pari päivää. Haisee yllättävän vähän. Houksia yritän kehua ilman tököttejä yms.
Vaatteet on vanhoja ja rikkinäisiä, joskus siistejä, ysärille jämähtäneitä.
Niin, mietin minäkin, että miksi? ...ei o komee, eikä seksi ole kivaa, eikä edes rahaakaan ole.
Ei tuon kanssa yhteen ole muuttaminen, mutta en kyllä haluisikaan.

Päivämäärä:   6.1.25 19:50:29

Täällä mies ei ikinä pese käsiä ennen kuin tekee leivän tms. Koskettelee leikkeleet likaisilla käsillä, joten niitä ei voi syödä.

Lähettäjä: Nelly 
Päivämäärä:   6.1.25 19:56:54

Turha valittaa jos muutat yhteen kerran jo tiedät miehen tavat.

Joko siivoat itse tai elät saastassa sen kanssa.

Mies voi olla hyvätuloinen niin hyvä muissa jutuissa että jotain kannattaa sietää, mutta asiasta on syytä keskustella ettei mies vaan kuvittele että nuo tavat on ok eikä niitä pidä joko muuttaa tai korvata toiselle aiheutettua työtä.

Noin 4% mahdollisuus että homma tulee toimimaan jos vtuttaa jo ennen yhteen muuttoa. Eli lähinnä jos sulle tehdään lobotomia ettet kykene ärsyybtymään niin voi toimia.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   8.1.25 13:50:49

"Eli lähinnä jos sulle tehdään lobotomia ettet kykene ärsyybtymään niin voi toimia."
:D

Pahvihylsyt on tässä tosiaan pieni ongelma verrattuna siihen, että pyyhitään lattiat ja pöydät samoilla räteillä! Tajuaako mies, että lattioilla olevat paskat siirtyvät astioihin ja ruokiin tuolla tyylillä? Jos asian kertomisen jälkeenkin tämä on hänelle ihan sama, ei taida olla hirveän järkevä yksilö :(

On muuten ihmeellistä, että naisten pitäisi aina kouluttaa ja sanoa joka asiasta. Miten miehet eivät opi samoja perusasioita kuin naiset?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   8.1.25 14:00:31

"On muuten ihmeellistä, että naisten pitäisi aina kouluttaa ja sanoa joka asiasta. Miten miehet eivät opi samoja perusasioita kuin naiset?"

Koska yleisesti ottaen miehiä ei kiinnosta siisteys. Niille ei ihan aidosti ole mitään väliä, vaikka asuinympäristö on kirjaimellisesti paskaa täynnä, eivät edes huomaa sitä. Siisteys- ja hygieniakäsityksiä on tutkittu jo lapsillakin ja tuloksissa on selvät sukupuolierot.

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   8.1.25 14:07:25

Teillä on niin erilainen käsite siivoamisesta ja siisteydestä, että joko sopeudut ja lopetat ärsyyntymisen tai lähden menemään.

Mulla oli parikymppisenä poikakaveri, jolle äiti oli aina siivonnut ja pyykännyt. Sitten kun me muutettiin yhteen niin järkytyin kuinka huonosti mies osasi siivota ja mm. pyykin lajittelu ja peseminen oli aivan ylitsepääsemättömän vaikeaa. Voin kertoa, että pikkasen otti päähän kun mies oli (toki hyvää hyvyyttään) pessyt mun silkkisen paitapuseron omien vaatteidensa mukana 60 asteessa... mutta kyllä tämä kaveri oppi monta asiaa meidän yhdessä elämisen aikana, tosin välillä hänelläkin oli vaikea ymmärtää miksi esim. leikkuulautaa ei voi vain huudella juoksevan veden alla kun siinä on käsitelty raakaa kanaa tai miksi tiskirätillä ei voi pyyhkiä lattiaa ja laittaa sitä sitten takaisin siihen altaan reunalle.

Erottiin sitten jossain vaiheessa ja yksi mun kaveri sanoi, että siitä saa joku hyvän, koulutetun miehen :) No, meitä ei ollut tarkoitettu yhteen, joten jos seuraava sai tästä "koulutuksesta" jotain etua niin eipä se mua haitannut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.