Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työnhakuvelvollisuus

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   2.1.25 13:37:53

Mitä tehdä, asun pienellä paikkakunnalla, mun pitää hakea 4 työpaikkaa joka kuukausi. Täällä ei ole 50km säteellä auki yhtään sellaista paikkaa mihin voisi hakea.
Jos sattuisin ihmeen kaupalla löytämään 4 paikkaa mihin hakea niin voinko hakea samoja paikkoja joka kuukausi, jos ovat auki?
Vai haenko paikkoja, jossa kriteerit eivät heti alkuunsa täyty? esim. koulutus/kielitaito...

Re: Työnhakuvelvollisuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 13:38:52

Muuta muualle.

Lähettäjä: SS 
Päivämäärä:   2.1.25 13:40:01

Mitä työkkärin työntekijä sinulle vastasi, kun tämän kysymyksen hänelle esitit?

Päivämäärä:   2.1.25 13:45:30

50 km on aika lyhyt etäisyys. Työtä pitää hakea 1,5 tunnin matkan päästä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.1.25 13:45:34

Ehkä silloin olisi aika alkaa miettimään uudelleenkouluttautumista tai työn perässä muuttoa jos asut noin korvessa ja koulutuksesi on ns. turha sinun alueellasi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.1.25 13:46:20

Voit hakea samoja ja laittaa firmoihin avoimia hakemuksia.

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   2.1.25 13:52:15

Ei ole mahdollista koko perhettä noin vain ykskaks muuttaa, 4 lasta, mies ja hevostalli pihalla. Autoa en omista, bussimatkat tulisivat liian raskaiksi pidemmälle kuin 50km päähän jo ajallisestikin. Minulla ei ole koulutuksena muuta kuin peruskoulu aikanaan, on vain pitkä työkokemus alalta, jonne nykyään palkataan vain nuoria.

Työkkärin täti puhuu huonoa suomea, ei ymmärtänyt ollenkaan kun asiaa häneltä kysyin.

Päivämäärä:   2.1.25 14:00:34

No nyt kyllä on kustu ihan omiin muroihin.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   2.1.25 14:00:49

Mun mielestä tuossa tilanteessa sitä työpaikkaa on etsittävä sitten kauempaa. Ei ole oikein että pitkän aikaa on työttömänä ja saa työttömyyspäivä rahan. Ajaa ajokortin, ostaa auton ja kulkee kauempana töissä. Tarkotus on että ihminen käy töissä.

Lähettäjä: OiO 
Päivämäärä:   2.1.25 14:10:16

Meidän työkkärissä oli ollut palaveri mm. alueen työpaikkojen vähyydestä, joten mulla vähennettiin 3/ kk hausta 1/3 kk. Eli kolmessa kuukaudessa yksi haku.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   2.1.25 14:17:30

Kyllä elämä on kokonaisuus eikä pelkästään sitä työtä. Haet vaan kaikkia mahdollisia työpaikkoja, luultavasti niihin on päteviä hakijoita kuitenkin tarjolla. Ja jos on pienimmällä työttömyyspäivärahalla se ajokortin ajo ja auton osto on aika mahdottomuus.
Lapset kasvavat ja hevosten pitokin voi loppua. Aloittajalla on sittenkin vielä aikaa ajella maakuntia edestakaisin. Itsellä nyt jo 10 vuotta työmatkaa 70km suuntaansa, lapset kasvoivat ja hevoset lähtivät. Siihen asti tein osa-aikatyötä että muu elämä oli koko perheelle, siis myös minulle, elämisen arvoista.

Lähettäjä: LK 
Päivämäärä:   2.1.25 14:19:20

Voihan niitä paikkoja hakea vaikka miten kaukaa, tekee vain etänä. Jos oma koulutus ei tähän sovellu, niin sitten vain verkon kautta opiskelee jonkun soveltuvan tutkinnon.

Päivämäärä:   2.1.25 14:23:16

Etätyöhommat?

Olen kuullut että tahalteen loisijat hakevat mitä vaikeimpiin paikkoihin päästä duuniin, kuten lääkäriksi eli mihin varmasti eivät pääse. Uskon siis että voit hakea samaan paikkaankin kun mitään hirveitä kriteerejä ei taida olla.

Lähettäjä: Hahahahah 
Päivämäärä:   2.1.25 14:24:50

.: olet varmasti kuullut, mutta älä nyt ainakaan sano, että uskotkin vielä :D. Haettavan paikan tulee olla sellainen, johon hakija voi oikeasti työllistyä.

Lähettäjä: milja 
Päivämäärä:   2.1.25 14:27:08

Alat perhepäivähoitajaksi, vai eikö seudulla asu yhtään lastakaan.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   2.1.25 16:37:43

Mä asun myös pienellä paikkakunnalla ja avoimia paikkoja usein alle 10. Tämän takia mulla on vain 1 haku kuukaudessa.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   2.1.25 17:51:07

Ainakin meillä pohjoisessa tökärin virkailija katsoo, että haettu paikka on realistinen hakijalle, ei voi hakea mitä vaan.

Lähettäjä: Tiial 
Päivämäärä:   2.1.25 17:57:47

Laitat niitä hakemuksiaj ainanneljän eri ilmoitukseen, joita yöklärissä on. Mikä estää hakemasta pidemmältä töitä ja jos pääset haastatteluun, ilmoitat hankaluuden töihin tulossa.

Työllistymisen hakuehdot kutenkin täyttyy kun tehtailee hakemuksia, osaamisesta viis.

Päivämäärä:   2.1.25 18:06:04

Ajokortin hinta on +900-1600 e. Ei työttömällä ole kyllä varaa korttia noin vain hankkia.

Mutta ihmettelen miksi asua noin syrjässä jos ei ole sitä korttia ja autoa? Itsekin asun pienellä paikkakunnalla eikä täällä pystyisi asumaan normaali töissä käyvä ihminen ilman omaa kulkuvälinettä - enkä puhu polkupyörästä.

Mutta sekin on totta että ei perheellinen noin vain muuttele töiden perässä. Yleensä töiden perässä muuton huutelijat ovatkin hesalaisia, jotka itse sitten myös valittavat kun on vaikeaa saada töitä kun on niin paljon hakijoita, mutta heitä ei töiden perässä muuttaminen koske. Hölmöä väkeä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.1.25 18:17:59

Miten aloittajalla riittää rahat 4 lapseen ja vielä hevostalliin, jos on työttömänä? Ilmeisesti mies tienaa suht hyvin? Löytyiskö siltä mieheltä rahaa sen verran että saisit auton ja ajokortin, jotta pääsisit töihin kulkemaan.

Voisi kuvitella että toisesta autosta olisi muutenkin hyötyä. Jos on noin monta lasta ja vielä talli pihassa, ette voi asua aivan keskustassa, koska tonttia tarvitaan sen verran. Tai sitten mies on hyvin varakas jos on varaa pitää tuollaista perhettä lähellä kaupungin keskustaa (ja silloin töitäkin lienee enemmän lähistöllä).

Kun aloittajalla olisi auto, voisit laajentaa työnhakua vähintään 100km päähän.

Ja suosittelen kyllä miettimään myös opiskelua.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.1.25 18:18:17

Ei työntekeminen ole velvollisuus. Voit aivan hyvin olla kotona hakematta yhtäkään työpaikkaa.

Lähettäjä: jamppa 
Päivämäärä:   2.1.25 18:19:52

Voit hakea töitä vaikka Timbuktusta. Ei sinne ole pakko mennä.

Päivämäärä:   2.1.25 18:20:15

Jos on varaa pitää hevosia, on varmaan varaa myös hankkia ajokortti. Ja eiköhän hevoset omistavalla ihmisellä ole myös säästöjä pahanpäivän varalle.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   2.1.25 19:51:59

Ei työttömyys automaattisesti tarkoita köyhyyttä. Sitä on voinut tienata vaikka kuinka paljon ennen työttömyyttä. Tuskin aloittajakaan on koko ikäänsä täysin rahaton ollut jos on hevosiakin hankkinut. Työttömällä voi olla vaikka satojen tuhansien eurojen omaisuus, kyllä siitä silloin ajokorttiin rahaa riittää jos on tarvis :D

Hae töitä kauempaa. Jos kohtuullisen matkan päässä on kuntia, joista voisi saada pienen työasunnon halvalla niin hakisin töitä sellaisesta kunnasta. Sitten voisi lähipäivät asua työpaikkakunnalla ja muut päivät olla perheen kanssa. Väliaikaisena ratkaisuna toimii kyllä jos tahtoa riittää, niin omakin äitini teki aikanaan kun olin itse pieni. Toki sopeutumista se vaati kaikilta, mutta ei se vaihe ikuisuutta kestänyt.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   2.1.25 20:03:24

Ei työttömyys toki välttänättä tarkoita köyhyyttä! Mutta usein tarkoittaa. Jos rahaa on itselläkin, silloin ei ainakaan pitäisi olla ongelmaa hankkia autoa tai opiskella uutta alaa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   2.1.25 20:19:19

Sen kun tehtailet hakemuksia. Kun kerrot, että on 4 lasta ja sinulla on vetovastuu perheestä, ja teillä nainen hoitaa sairaat lapset, ei ole pelkoa, että mihinkään työllistyisi.

Lisäksi jatkat vielä, että olet aika hidas oppimaan, ja hermostut vieraista ihmisitä, ja olet neuroottinen kaiken lian kanssa. Laskeminen on hiukan vaikeaa, ja ohjeet eivät pysy mielessä. Ja selkä ei kestä istumista, seisomista eikä nostamista. Mutta toki teet parhaasi. Palkkatoiveesi vain ei ole mikään vaatimaton.

Ja sitten hymyilet vienosti. Uudesta vauvasta on vähän keskusteltu, ja edellisissäkin raskauksissa jäit aika aikaisin saikulle. Ja teillä on sellainen vanhanaikainen perhe, ettei isä osallistu vauvan hoitoon.

Eivät hirveästi soittele perään.

Lähettäjä: Plop 
Päivämäärä:   2.1.25 22:12:48

Mikään pakkohan ei ole töitä tehdä tai niitä hakea, sitten vaan jättää ilmoittautumatta työkkäriin eikä siten nosta mitään työttömyystukea. Silloin voi harrastaa sen verran työnhakua kuin itse huvittaa ja makoilla kotona tai hoitaa heppoja.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   3.1.25 11:36:54

Juu ei kenelläkään ole mikään pakko hakea mihinkään.
Eikä yhteiskunnalla velvollisuus maksaa pelkästä kotona olemisesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.