Lähettäjä: minäminäminä
Päivämäärä: 2.1.25 12:51:59
Enemmän ihmettelen sitä, mitä aloittajalle kuuluu ystävänsä koiranhankinnat ja rotuvalinnat. Ei hän varmaan ole haluamassa aloittajalta rahaa tai muuten osallistumista koiraansa.
"Ymmärrätkö/onko sinusta hauskaa sellainen vedätys missä yritetään jollakin tunteita herättävällä aiheella provosoida reaktiota"
Edelleen, ihmettelen ihmisiä, jotka ovat niin täynnä omaa muka-kaikkitietävyyttään ja olettavat muiden olevan kiinnostuneita heidän "hyväksynnästään", että provosoituvat asioista jotka eivät liity tai vaikuta heihin mitenkään. Mutta voi se toisaalta olla hauskaakin katsella, joku tärkeänä pätemässä ja mouhomassa kuin juuri HÄNEN mielipiteensä olisi maailman tärkein ja sen kuultuaan muut muuttaisivat aikeitaan. Itse en kyllä olisi edes tekemisissä, koska minun tekemiseni ja hankintani eivät kuulu ystävilleni niin kauan kuin ne eivät heihin vaikuta. Jos kerron, että olen hankkimassa autoa, asuntoa tai hevosta, minua ei kiinnosta kuulla millainen auto, asunto tai hevonen minun pitäisi tai ei pitäisi kuulijan mielestä hankkia. Minä hankin mieleiseni ja kuulija saa hankkia mitä haluaa. En ole niin hyväksynnäntarpeinen ja huonoitsetuntoinen, että tekisin hankintani ystäviä miellyttääkseni. En itse hankkisi esim. 100tkm ajettua autoa, mutta en minä sitä ala ihmetellä kaverille jos tämä sellaista on hankkimassa; en minä sillä joudu ajamaan tai sitä korjauttamaan, joten hankkikoon mitä haluaa.
Ei tulisi mieleenkään alkaa paasata lihavalle kaverille, joka sanoo käyvänsä joka viikonloppu mäkkärissä syömässä lastensa kanssa, että miksi ihmeessä vaikka olette noin lihavia, haluatko että lapsiasi kiusataan koulussa, etkö ymmärrä mitä kaikkea tuo lihavuus aiheuttaa. Ei se minulle kuulu, vaikka itse en ole sen enempää ylipainoinen kuin käy mäkkärissäkään. En myöskään kuvittele minun mielipiteideni olevan niin merkittäviä, että kaveri alkaa välittömästi kokata kotona kaloritaulukko kourassa ja himourheilla perheen kanssa. Ja ennen kaikkes, se_ei_kuulu_minulle.
|