Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä pidät tälläisestä huumorista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 06:39:40

Jos ystäväsi, jota olet pitänyt ihan fiksuna, laittaa sulle kuulumisia ja sivulauseessa kertoo että heille tulee mopsin pentu ens viikolla. Ite oot sillai että onko tuo vitsi, vai ihanko oikeesti? Sitten se laittaa kuvan semmoisesta pennusta että kato miten söpö. No siinä vaiheessa itellä ihmetys lisääntyy ja kysyn että miks ihmeessä ottaisit noin sairaan rodun edustajan? Sitten kaveri selittää että kun ne on niin mukavia luonteeltaan jne. Sitten kun kysyn mitä mieltä muu perhe on rotuvalinnasta, hän laittaa että oikeesti heille tulee lapinkoira.

Ymmärrätkö/onko sinusta hauskaa sellainen vedätys missä yritetään jollakin tunteita herättävällä aiheella provosoida reaktiota ja ihan vakavalla naamalla (no, miten nyt viestien välityksellä pystyy, mutta hän ei käyttänyt hymiöitä) jatketaan juttua pitkäänkin vai olenko nyt ihan tosikko kun en tykännyt tuosta yhtään? En tietenkään kaverille myöntänyt asiaa kun eniten tuli ihan tyhmä olo itelle että miks edes uskoin hänestä sellaista. Siis koen että hän asetti minut naurunalaiseksi kun en ymmärrä muka sarkasmia jne. Mutta minusta tuo ei tuntunut sarkasmilta vaan suoralta valehtelulta hetken aikaa.

Esim. mua naurattais vaikka tällänen lyhyt jekku:
Kaveri: "arvaa kenelle tulee mopsi ens viikolla! :):):)"
Minä: "täh??"
Kaveri: "No varmaan jollekin pöljälle mutta meille tulee lapinkoira!"
:D

Re: Mitä pidät tälläisestä huumorista?

Lähettäjä: Pehmeä Jänis 
Päivämäärä:   2.1.25 07:37:57

No, ei tuo nyt hauska juttu ollut, siis sellaista "hahaha, hyvä juttu"-huumoria, mutta en jaksaisi alkaa juttua pohtiakaan ihan ht.netissä saakka.

Lähettäjä: Älä välitä 
Päivämäärä:   2.1.25 07:42:40

Huumorin pitäisi olla hauskaa ja jopa saada nauramaan.
Oliko kaverillasi hauskaa oikeasti? Hän taitaa olla vähän omituinen.
En pidä tuollaista huumorina vaan pilkantekona aivan kuten sinäkin.

Päivämäärä:   2.1.25 09:03:53

No, se oli vaan heitto. Ihan sama, mitäs tuota vatvomaan.

Päivämäärä:   2.1.25 09:08:20

Paha mieli tulinja en päästäisi lastani teille.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.1.25 09:09:28

Pidän.

Ihmisten provosointi on kivaa, jos ottavat tuollaisista asioista liikaa kierroksia, kuten kaverisikin tiesi sinun flippaavan.

Päivämäärä:   2.1.25 09:16:20

Aika huono vitsi olis. Mut en jaksais asiaa vatvoa, onko sillä muutenkin sitten tosi erilainen huumorintaju?

Lähettäjä: silleen 
Päivämäärä:   2.1.25 09:18:46

Ei ole hauskaa en enää tietäisi mitä kaverin juttuja pitää toten ja mitä "vitsinä". Toi sun lyhyt esimerkki on hauska.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.1.25 09:22:25

Öö no en pahoittaisi mieltäni mistään koirasta :DDD

Päivämäärä:   2.1.25 12:05:43

Siinä on just tuo että mistä sitten tietää mikä on totta ja mikä ei. Jos noita on usein, tulee varovaiseksi reagoimaan yhtään mihinkään kun miettii onko sekin sit kusetusta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.1.25 12:09:38

No en nyt kovin syvällisesti viitsisi analysoida jokaista läppää. Jos kaverilla on aina taipumus tehdä jokaisesta asiasta arvauspeli ja koskaan ei tiedä mikä on totta, niin sitten olisi ongelma, mutta kertalaatuinen huono läppä nyt ei vielä maata kaada.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   2.1.25 12:14:06

Ihanko oikeasti pohdit vielä jälkeenpäin tuollaista täysin tyhjänpäiväistä asiaa?

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   2.1.25 12:29:39

Jos aloittaja on käynyt kaverinsa mielestä ylimääräisillä kierroksilla valittaen eläinten jalostuksesta jatkuvasti ja eritoten lyhytkuonoisista, niin hölmöä on hyvä vedättää! Muussa tapuksessa typerää, sanoisin.

Päivämäärä:   2.1.25 12:35:56

Tuollaiset pitkät vedätykset ovat tylsiä ja hölmöjä. Ap:n oma esimerkki olisi ollut ihan hauska.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   2.1.25 12:45:22

En pidä tuota mitenkään humoristisena. Jos aloittajalla on tapana paasata muiden valinnoista tai sairaista roduista, niin sitten voi ajatella että kaveri on saanut vastaiskusta itselleen viihdykettä.

Lähettäjä: samavene 
Päivämäärä:   2.1.25 12:50:15

Olen pari kertaa sanonut miehelleni, että 'meille tulee muuten huomenna kissa'. Mies vihaa kissoja.

Tuloksena kauhistunut ilme ja pitkä selitys, miksei kissaa voi ottaa.

Varmaan kokeilen tätä kolmannenkin kerran.

Lähettäjä: minäminäminä 
Päivämäärä:   2.1.25 12:51:59

Enemmän ihmettelen sitä, mitä aloittajalle kuuluu ystävänsä koiranhankinnat ja rotuvalinnat. Ei hän varmaan ole haluamassa aloittajalta rahaa tai muuten osallistumista koiraansa.

"Ymmärrätkö/onko sinusta hauskaa sellainen vedätys missä yritetään jollakin tunteita herättävällä aiheella provosoida reaktiota"

Edelleen, ihmettelen ihmisiä, jotka ovat niin täynnä omaa muka-kaikkitietävyyttään ja olettavat muiden olevan kiinnostuneita heidän "hyväksynnästään", että provosoituvat asioista jotka eivät liity tai vaikuta heihin mitenkään. Mutta voi se toisaalta olla hauskaakin katsella, joku tärkeänä pätemässä ja mouhomassa kuin juuri HÄNEN mielipiteensä olisi maailman tärkein ja sen kuultuaan muut muuttaisivat aikeitaan. Itse en kyllä olisi edes tekemisissä, koska minun tekemiseni ja hankintani eivät kuulu ystävilleni niin kauan kuin ne eivät heihin vaikuta. Jos kerron, että olen hankkimassa autoa, asuntoa tai hevosta, minua ei kiinnosta kuulla millainen auto, asunto tai hevonen minun pitäisi tai ei pitäisi kuulijan mielestä hankkia. Minä hankin mieleiseni ja kuulija saa hankkia mitä haluaa. En ole niin hyväksynnäntarpeinen ja huonoitsetuntoinen, että tekisin hankintani ystäviä miellyttääkseni. En itse hankkisi esim. 100tkm ajettua autoa, mutta en minä sitä ala ihmetellä kaverille jos tämä sellaista on hankkimassa; en minä sillä joudu ajamaan tai sitä korjauttamaan, joten hankkikoon mitä haluaa.

Ei tulisi mieleenkään alkaa paasata lihavalle kaverille, joka sanoo käyvänsä joka viikonloppu mäkkärissä syömässä lastensa kanssa, että miksi ihmeessä vaikka olette noin lihavia, haluatko että lapsiasi kiusataan koulussa, etkö ymmärrä mitä kaikkea tuo lihavuus aiheuttaa. Ei se minulle kuulu, vaikka itse en ole sen enempää ylipainoinen kuin käy mäkkärissäkään. En myöskään kuvittele minun mielipiteideni olevan niin merkittäviä, että kaveri alkaa välittömästi kokata kotona kaloritaulukko kourassa ja himourheilla perheen kanssa. Ja ennen kaikkes, se_ei_kuulu_minulle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.1.25 12:54:13

Naisilla ei ole huumorintajua – M.O.T.

Päivämäärä:   2.1.25 12:57:34

"Jos aloittajalla on tapana paasata muiden valinnoista tai sairaista roduista, niin sitten voi ajatella että kaveri on saanut vastaiskusta itselleen viihdykettä."

Tämähän se. Itsekeskeiset besserwisserit paasaamassa muille on aina koomisia, varsinkin kun 90% ei todellisuudessa osaa edes perustella paasaamaansa asiaa eikä tunne asiasta kuin yhden puolen. Kun näitä mutu-paasaajia jututtaa joku aiheesta oikeasti tietävä, saadaankin vasta nauraa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   2.1.25 13:10:45

"joku tärkeänä pätemässä ja mouhomassa kuin juuri HÄNEN mielipiteensä olisi maailman tärkein ja sen kuultuaan muut muuttaisivat aikeitaan."

Oli tällainen kaveri. Jos sanoit, että aiot hankkia vitkuttimen paikasta a, hän piti vartin puheen siitä, miksi ei ehdottomasti kannattaisi hankkia sitä paikasta a vaan paikasta b tai c syystä tämä ja tuo, jos nyt ylipäätään hankkii vitkuttimen, koska hänestä kannattaisi mieluummin hankkia lätkytin. Jos kerroit, että sulle tehdään keittiöremonttia, sait taas kuulla esitelmän, kuinka hän toteuttaisi remontin ja kuinka sinun tekemäsi valinnat eivät ole toimivia. Kun sanoit, että no minä nyt kuitenkin hankin vitkuttimen paikasta a tai keittiösuunnitelma on tämä, otti itseensä että tee sitten miten haluat ei se minulle kuulu. No TODELLAKIN teen ja TODELLAKAAN ei kuulu.

Ei tuota viitsinyt edes viihteen vuoksi vedättää kun oli niin rasittavaa kuunneltavaa.

Päivämäärä:   2.1.25 13:14:58

No ei ole hauska. Lähtökohtana mulle on, että uskon mitä kaverit sanovat. Se, että he valehtelevat ja ovat sitten "ähää, uskoit!! Hahaha" on jotenkin outoa. Tottakai uskon. Miksi en uskoisi?

Ja mitä hauskaa on valehdella kaverille? Mitä hauskaa on siinä, että kaveri uskoo mitä sanot. Aika surullista jos näin ei ole.

"Jos aloittajalla on tapana paasata muiden valinnoista tai sairaista roduista, niin sitten voi ajatella että kaveri on saanut vastaiskusta itselleen viihdykettä."

Tässäkin idea on siis vain piiikitellä ja nolata kaveri. Kyse ei siis ole mistään huumorista vaan vttuilusta. En itse ymmärrä miksi edes on sellaisen kaveri, jonka kanssa tällaisen näkee tarpeelliseksi.

Päivämäärä:   2.1.25 13:14:59

Olisiko aloittajalla aika tutkiskella omaa käytöstään? Kaveri tiesi mistä otat kierroksia yhdellä lyhyellä viestillä :D

Päivämäärä:   2.1.25 13:25:00

Tässäkin idea on siis vain piiikitellä ja nolata kaveri. Kyse ei siis ole mistään huumorista vaan vttuilusta. En itse ymmärrä miksi edes on sellaisen kaveri, jonka kanssa tällaisen näkee tarpeelliseksi."

Ehkä siksi se kaveri haluaa nolata, kun tietää aloittajan alkavan vouhottaa ja sellainen on usein noloa, naurettavaa ja viihdyttävää.

Ei kaverinkaan kannattaisi olla tekemisissä jos toinen kokee oikeudekseen alkaa paasata asioista, jotka eivät hänelle mitenkään kuulu. Ei se, jos kertoo kuulumisiaan tai aikomuksiaan toiselle, tarkoita että haluaa besserwisserin arvostelevan ja kertovan Oikean ja varsinkin Paremman mielipiteensä. Vttuilua sekin on.

Päivämäärä:   2.1.25 13:29:49

"Ei kaverinkaan kannattaisi olla tekemisissä jos toinen kokee oikeudekseen alkaa paasata asioista, jotka eivät hänelle mitenkään kuulu. "

Ei kannattaisikaan. Minusta silti on vastenmielisempää se, että pahantahtoisesti haluaa nolata toisen kuin se, että paasaa esim. liiasta rodunjalostuksesta kaverille, jolla ei edes lyttykuonoa ole.

Minullakin on muutama ärsyttävä tuttu. En kuitenkaan koe asialliseksi alkaa piikitellä tai nolata heitä, en koe oikeudeksi valehdella tai kiusata. Minä yksinjertaisesti en vain ole tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka ärsyttävät. Niitä ihmisiä, joiden kanssa llen tekemisissä, kohtelen hyvin ja arvostaen.

Päivämäärä:   2.1.25 13:38:54

"paasaa esim. liiasta rodunjalostuksesta kaverille, jolla ei edes lyttykuonoa ole."

Vaikka kaverilla olisi 10 lyttykuonoa, se ei silti oikeuta paasaamaan. Ne kun on kaverin lyttykuonoja (tai kaverin epäkäytännöllinen urheiluauto, juoppo mies, läskit, "väärä" sisustus, laita tähän mitä haluat). Paasaaja on samaa sukua kerrostalokyttääjien kanssa; puututaan asioihin, jotka ei itselle mitenkään kuulu, mutta tärkeintä on että pääsee kertomaan oman mielipiteensä, jota jostakin syystä pitää Erityisen Merkittävänä. Vaikka ketään ei kiinnosta.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   2.1.25 15:14:53

En pitäisi tuollaisesta, mautonta ja typerää. Ja ärsyttäisi, että olisin joutunut tuhlaamaan turhaan aikaani tuollaiseen vastaamiseen.

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   2.1.25 15:22:42

En pitäisi tuollaisesta. Toivottavasti sanoit ystävällesi, että ei ollut hyvä vitsi.

Päivämäärä:   2.1.25 15:25:43

No jos ei nyt suorastaan heko heko -hauskaa, niin ei niin vakavaakaan. Kohteliaisuudesta nauraisin ja hehkuttaisin päälle, että kuinka hyvin kaveri saikin minut lankaan ja pasmat sekaisin.

Päivämäärä:   2.1.25 15:53:22

""paasaa esim. liiasta rodunjalostuksesta kaverille, jolla ei edes lyttykuonoa ole."

Vaikka kaverilla olisi 10 lyttykuonoa, se ei silti oikeuta paasaamaan. Ne kun on kaverin lyttykuonoja (tai kaverin epäkäytännöllinen urheiluauto, juoppo mies, läskit, "väärä" sisustus, laita tähän mitä haluat)"

On vähön eri paasata yleisesti asiasta ja aiheesta kuin jonkun henk. koht elämästä. Ihmisellä saa olla moraalisia mielipiteitä. Tällä kaverilla ei ole ollut lyttykuonoa, joten ap ei arvatenkaan ole arvostellut hänen henkilökohtaisia valintojaan. Näetkö eron?

Päivämäärä:   2.1.25 16:02:04

"Tällä kaverilla ei ole ollut lyttykuonoa, joten ap ei arvatenkaan ole arvostellut hänen henkilökohtaisia valintojaan. Näetkö eron?"

Ap oli tikkana jo valmiina arvostelemaan kaverin henkilökohtaisia valintoja kun kaveri oli ensimmäisen viestin lähettänyt.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   2.1.25 16:05:20

Jos aloittaja on pitänyt kaverilleen jatkuvasti esitelmiä lyttykuonoista ja aloittajan kaveri niihin väsynyt, niin tämä veetuilu saattoi hyvinkin tulla aiheesta, muuten ei (Kertaus on opintojen äiti). Tarina nyt vaan ei kerro onko aloittaja toiminut näin ja ns kerjännyt verta nenästään ja saanut mitä tilaa. Ilmeisesti, kun tännekin piti asiasta kirjoittaa(?)

Lähettäjä: /-/ 
Päivämäärä:   2.1.25 16:20:32

"Ihmisellä saa olla moraalisia mielipiteitä."

Niin saa. Mutta jos niitä paasaa ilman että kukaan on kysynyt (kuten aloittaja) niin ei kannata ihmetellä, jos aletaan pitää vitsinä ja härkkiä tahallaan tai ei haluta olla tekemisissä. Se on MIELIPIDE ja jokaisella on oikeus omaansa. Jos kokee tarvetta tuoda omansa esille jokaisessa mahdollisessa tilanteessa, silloin ei puhuta mielipiteestä vaan pakkomielteestä ja jonkinlaisesta kontrollinhalusta.

Minullakin on vaikka millaisia mielipiteitä, en kuitenkaan koe tarpeelliseksi tuoda niitä esille vähänkin tilaisuuden tullen, kuin ne olisivat jotenkin enemmän oikeita tai tärkeämpiä kuin muiden. Jos kysytään niin voin kertoa, mutta en hypi kenenkään silmille mielipiteineni, kuten aloituksesta sai käsityksen.

Päivämäärä:   2.1.25 19:36:00

Kaveri on itse aiemmin sanonut että ei ymmärrä pilalle jalostettuja rotuja. Siksi tilanne olikin niin älytön, kun tavallaan tiesin että tämä ei voi olla totta, mutta kun hän kirkkain silmin väitti niin olin tyhmä ja uskoin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.