Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tekoäly on ihan huippu!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.1.25 23:13:36

Olen nyt useampana päivänä monta tuntia keskustellut tekoälyn kanssa ja olen ymmärtänyt vihdoin ja viimein ne asiat mitä olen vuosikausia yrittänyt ymmärtää itse googlaamalla siinä onnistumatta. Tekoäly on selittänyt asiat ymmärrettävästi ja kun olen joitain asioita pyytänyt selittämään yksinkertaisesti ja lyhyesti niin se on tehnyt niin ja minä olen kokenut ahaa elämyksiä. Se on siis osannut selittää minulle laajoja kokonaisuuksia hyvin ymmärrettävästi kun itse en ole osannut koota palasia yhteen.
Myös matematiikkaan olen saanut apua ja nyt tajuan siitäkin jo paljon mikä ennen oli täyttä hepreaa.
Tekisi mieli lähteä kouluun opiskelemaan kun vihdoin on tuollainen systeemi mikä auttaa ymmärtämään vaikeat asiat ja kertoo esimerkkejä olipa sitten aiheena Usan osavaltiot, fysiikka tai ihan mikä tahansa.
Mikä parasta se on luonut myös kuvia mikä entisestään havainnollistaa asioita.

Re: Tekoäly on ihan huippu!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.1.25 23:33:13

Hieno juttu mutta onko se kaiken sen tuhotun sademetsän ja tuhlatun juomaveden arvoista?

voitko olla täysin varma että olet saanut oikeaa tietoa? Puhut ennakoivan tekstinsyötön kanssa.

Ja siis hienoa jos olet sen avulla ymmärtänyt jotain! Oikeasti, tosi hyvä juttu. Mutta kannattaa ehkä myös pohdiskella haittapuolia (voit kokeilla kysyä AIlta niistä ;)

Päivämäärä:   1.1.25 23:36:20

>tuhotun sademetsän ja tuhlatun juomaveden

Mitä hän tarkoitti tällä?

Päivämäärä:   1.1.25 23:36:48

Piste ei nyt taida ihan ymmärtää, mikä on tekoäly. Jos haluat teknologiaa boikotoida yleisesti, niin miksi ihmeessä käytät jotain laitetta (puhelin/tietokone?) ja ht.netin foorumia? Tekoäly on vain yhdistelmä if-lausekkeita ja hakukonetta, ei mitään sen mystisempää.

Mutta täytyy sanoa, että koodauksessa tekoäly on ihan verraton apu! Etenkin kun on tällainen kehno harrastelija-koodari.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.1.25 23:37:05

Juu, tekoäly puhuu myös täyttä paskaa, ja sitä pitää osata pyytää oikaisemaan väärin kertomansa asia, jotta totuuteen päästään.

Päivämäärä:   1.1.25 23:40:58

No se onkin tässä harmillinen juttu :( Oikeasti olen iloinen, että vihdoinkin tajuan monet asiat vaikka sitten sademetsien kustannuksella. Tietysti se pahalta tuntuu ja pistää miettimään.
En tietenkään sokeasti luota tekoälyyn vaan googlaan tietyt asiat myös itse todetakseni, että sen kertomat asiat on totta. Tänään pyysin tekoälyä tarkistamaan onko kaikki asiat faktaa ja se teki listan keskustelemistamme asioista ja kertoi mistä lähteistä haki tiedot ja vannoi, että kaikki on totta.

Lähettäjä: 89 
Päivämäärä:   1.1.25 23:45:10

Riippuen mitä tekoälyä olet käyttänyt, niin jotkut keksivät ihan surutta ne lähteetkin. Siis niitä kysyessä vain listaavat jotain sivuja, artikkeleita ja tutkimuksia, joita todellisuudessa ei ole olemassakaan.

Päivämäärä:   1.1.25 23:57:12

On laittanut ihan linkit mistä olen käynyt lukemassa. Ovat siis ihan virallisia sivuja eikä mitään epämääräisiä sivustoja tai keskustelupalstoja. Käytän tuota ChatGpt:tä.
Miksihän jotkut tekoälyt sitten puhuvat paskaa?
Muistan aiemmin tinganneeni Snapchatin AI:n kanssa Suomen presidentistä. Se väitti kivenkovaa, että Niinistö on yhä presidentti eikä suostunut uskomaan, että ei ole enää.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   2.1.25 00:24:56

Joo, tekoäly on oiva apuri moneen. Mutta kuten sanottu, ei siihen kannata sokeasti luottaa, ennemminkin hyvin kriittisesti. Aika usein se on väärässä ja myöntää sen herkästi. Se kuitenkin helpottaa paljon muun muassa tiivistämisen ja muiden pikkujuttujen kanssa. Töitä ja opiskelua helpottaa kummasti!
Itse käytän Copilottia eniten.

Lähettäjä: Upo 
Päivämäärä:   2.1.25 00:39:07

En luota tekoälyyn. Olen monesti sitä testannut asioissa, joista itse tiedän, ja paljon kaikenlaisia ihmeellisiä vastauksia on tullut. Olisi ehdottoman tärkeää oppia etsimään ja suodattamaan tietoa itse. On mielestäni vaarallista vain sokeasti luottaa tekoälyyn.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   2.1.25 00:51:53

Tekoäly on kuin taskulaskin.
Jos et osaa sitä käyttää, niin antaa väärän vastauksen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.1.25 06:27:15

Perustuu teksteihin eli jos perustassa on joku vinouma niin tiedot siitä on höpöä. Mut hienoa et ollut apua.

Itse vihdoin luulen ymmärtäväni sen mitenniin aika on suhteellista,kiitos yliopiston sivulla ollut Enqvistin vanha artikkeli.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   2.1.25 06:56:48

Pyysin kerran tekoälyltä 100 faktaa marsuista. Sen mukaan "marsu ei ole jyrsijä vaan kaviaarieläin"... :D

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   2.1.25 07:10:37

vai sademetsät :) mites meidän suomalaisten metsät jotka suojellaan kuoliaaksi . Itse käytän tekoälyä ja todella mahtava reseptien kertoja.

Lähettäjä: kuvat 
Päivämäärä:   2.1.25 07:12:32

Tekoälyn tekemät kuvat on huippuja. Katsoin juuri facesta jonkun hevosihmisen päivityksen, oli julkaissut kirjan ja mainitsi kansien kuvituksen olevan tekoälyn luomia. Aika mielenkiintoisen rakenteisia hevosia:D

Päivämäärä:   2.1.25 17:10:13

Itse sain tekoälyltä suosituksia tuotteista ihonhoitoon ja niille aamu- ja iltarutiinit. 20v kärsinyt aknesta ja nyt tekoälyn suosittelemilla tuotteilla tilanne on muuttunut siihen, että akne on enää lievä leuassa. Näihin vuosiin mahtunut varmaan satoja eri tuotteita eikä lääkäristäkään tai lääkkeistä ole koskaan ollut apua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.1.25 17:27:23

Voiko joku kertoa tyhmälle miten tekoälyä siis käytetään?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   2.1.25 17:29:47

"Voiko joku kertoa tyhmälle miten tekoälyä siis käytetään?"

Lataa vaikka ChatGPT- sovellus ja siitä vaan kokeilemaan. Totta se ei välttämättä puhu, kaikki tiedot kannattaa tarkistaa toisaalta.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.1.25 20:05:30

Tekoäly hyvä monissa asioissa mutta se eii saa ihmisten luovuuteen vaikuttaa. Kirjat, musiikki, taide pysyköön entisellään.
Tosin ei tekoäly aina tiedä. Huviksemme kokeilimme kysyä kaikenlaista.
Mikä on Suomen myrkyllisin sieni - vihreä kärpässieni.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.1.25 20:12:01

Minä vaan: Jos kirjat, musiikki ja taide pysyis aina entisellään niin aika vähän meillä ois kuunneltavaa, luettavaa ja ihasteltavaa. Mä ainakin oon avoin uudelle. Ei ne vanhat tavat tehdä asioita katoa mihinkään vaikka uusia tapoja tulee.

Lähettäjä: öh 
Päivämäärä:   2.1.25 20:22:20

Tekoäly on vähän kuin wikipedia. Ei välttis kannata kaikkea uskoa ja väärää tiretoa tulee.

Lähettäjä: Emmätiiä 
Päivämäärä:   2.1.25 21:12:01

Sun puonsilimä haisoo paskalta!

Lähettäjä: Näkökulmia 
Päivämäärä:   2.1.25 21:27:28

Tekoälyllä olen saanut erilaisia näkökulmia mieltäni askarruttaviin kysymyksiin. Itse en niitä olisi hoksannut.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   3.1.25 18:06:43

Microsoftin Copilot on myös hyvä! Käytän töissä ja maisteriopiskelujen tehtävissä

Lähettäjä: OHO 
Päivämäärä:   3.1.25 19:01:03

Yksinäiselle hyvä juttelukaveri.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.