Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuukautisalkkarit

Lähettäjä: Vepe 
Päivämäärä:   1.1.25 22:11:39

Katselin netistä, että ainakin Libressellä ja Lindexillä on kuukautisalkkarit tarjouksessa. Onko jollain sennulla näitä käytössä? Onko niissä imuosa ommeltu kiinni? Mulla on yhdet Prisman kuukautisalkkarit ja niissä imuosa on jotenkin "liimattu" kiinni ja huomasin että alkoi repsottamaan jo ihan muutaman pesun jälkeen. Ommeltu imuosa pysyisi varmemmin pesusta toiseen kiinni.

Re: Kuukautisalkkarit

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   1.1.25 22:16:45

Temusta löytyy edullisesti ja on hyvät.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.1.25 22:22:57

Mulla libressen, se imuosa ei oo kyllä mikään liikkuva tai repsottava. Kestänyt hyvin 3v nyt. Tosin vähän litistyi kun tyhmänä laitoin kuivausrumpuun ekan käyttökerran jälkeen mutta senkin jälkeen hoitanut hommansa niinkuin pitää vaikka aika isoja vuotojakin välillä.

Lähettäjä: Xeena 
Päivämäärä:   1.1.25 22:39:42

Minulla Prisman, eikä parin vuoden jälkeen vielä mikään repsota.

Päivämäärä:   1.1.25 22:41:20

Ei todellakaan kiinakaupasta mitään mikä koskettaa ihoa, varsinkaan limakalvoja!

Lähettäjä: Nanna 
Päivämäärä:   1.1.25 23:10:08

Myllymuksujen ! On tosi hyvät, löytyy eri malleja ja on kestävät

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   2.1.25 00:19:57

Myllymuksujen pikkarit mulla, kolmet erilaiset. Muuten tosi hyvät, mutta nukkuessa en voi käyttää, koska imuosa ei tule takaa riittävän ylös vaan sieltä valuu aina lakanoille. Muilta osin voin kyllä suositella, mukavat jalassa ja pitävät yllättävän hyvin runsaankin vuodon.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   2.1.25 03:41:51

Myllymyksuille ääni ja Temusta ei todellakaan mitään, ikinä.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   2.1.25 07:36:42

En laittaisi Temun tekstiilejä ihoa vasten, en koskaan.

Teinilläni on pelkkiä Libressen kuukautisalkkareita, ja en voi kuin kehua. Imuosa on ihan kiinteä osa pikkuhousua. Toimivat aivan täydellisesti. Niille luvataan noin 50 pesukertaa, ja ensimmäisillä se on varmaan jo täynnä. Toimivat yhä, toki ostan niitä välillä lisää ja nuo vanhimmat siirtyvät loppupäivien niukan vuodon varaksi.

Minulla on tullut tavaksi pesaista likaiset housut muutamat kerrallaan kylmällä superpikaohjelmalla (15 min), ja sen jälkeen ne voivat odottaa varsinaista pesua muun pyykin seassa. En siis liottele verisiä pöksyjä käytön jälkeen, tai esipese niitä käsin.

Lähettäjä: Jojo 
Päivämäärä:   2.1.25 08:54:54

Myllymuksuilla on ommeltu mutta itse en tykännyt heidän pöksyistään kapean vyötärökuminauhan takia. Porautuu ikävästi ihoon. Lisäksi en tykkää puuvillasta alusvaatteiden materiaalina, kun ei siirrä kosteutta iholta eteenpäin vaan tuntuu äkkiä kylmältä ja kostealta esim. liikunnassa.

Lindexin housuja oon tykännyt käyttää mutta yksissä on päärmäys purkautunut, kun on liimattu, joten ei voi täysin varauksetta suositella. Imuosa kyllä pysyy silti hyvin paikallaan.

Päivämäärä:   2.1.25 09:02:56

Nuo kuukautisalkkarit on niin kalliita, etten kovin montaa hutiostosta haluaisi tehdä... Tykkään pestä kaikki alushousut 60 asteessa ja selvästikin nuo Prisman housujen liimaus ei sitä kestänyt. Jos imuosa olisi ommeltu kankaaseen kiinni, pöksyt pysyisi pidempään käyttökunnossa. Sen takia nyt pohdinkin Lindexin tai Libressen tarjous malleja, mutta Jojon kommentin perusteella Lindex taitaa olla pois laskuista.

Lähettäjä: Jops 
Päivämäärä:   2.1.25 09:08:52

Mulla sloggit, tykkään. Ekoina päivinä käytän usein tamponia lisäksi, inhoan sitä valumisen tunnetta vaikka hyvin imevätkin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   2.1.25 09:09:37

Myllymuksuille ääni!

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   2.1.25 09:18:40

En ole käyttänyt, eikö ne haise ja ole inhottavat jos vaikka koko työpäivän jalassa? Siteen voi sentään joka vessakäynti vaihtaa..

Päivämäärä:   2.1.25 12:29:55

"En ole käyttänyt, eikö ne haise ja ole inhottavat jos vaikka koko työpäivän jalassa? Siteen voi sentään joka vessakäynti vaihtaa.."

Ei haise millekkään paitsi jos on tosi runsaat niin päivän lopussa alkaa. Vasta kuivuessa alkaa haisemaan ainakin omalla kohdalla. Mutta itsellä käytössä kuukupin kanssa, joten sidettä ei tartte. Mulla kuukuppi vuotaa yli ja flaskaa helposti ne ekat kaks päivää että saisi juosta 10min välein vessassa pahimpina tunteina, joten menkkapikkarit tuo paljon rauhaa mielellekkin kun ei tartte stressata jos meneekin yli. Olisi hyvä tosiaan olla parit menkkapikkarit ainakin jota voi vaihdella kun toinen on pesussa. Menkkapikkarit kans suojaa laajemmalta alueelta kun side. Mulla joskus kun kuukuppi täynnä ja heittääkin kunnolla ylijäämää kuormasta niin valuu ihan järkyttävä määrä niin nopeasti, ettei side ehdi imeä kun sitä ei ole luotu yhtäkkiseen putoukseen ja sitten tulee reunoista läpi ja ohi housuihin. Menkkapikkareissa ei ole tätä ongelmaa ollut.

Päivämäärä:   2.1.25 16:28:44

Prismassa myydään ainakin kahta eri merkkiä.

Dorina on mun kropalle paremman mallinen. Imuosa nousee edestä tarpeeksi korkealle ja takaa se on takakappaleen kokoinen. Kesähelteillä housut voi olla hiostavat, mutta toisaalta nukkuessa on hyvä, että suojaa on kunnolla takanakin.
Kahden kappaleen setti 24,95e.

Actuellessa on muistaakseni myös takaosa vyötärölle asti ja etuosassakin tarpeeksi ylhäällä. Näiden malli ei vain mun mielestä ole yhtä hyvä kuin Dorinan. Lahkeensuut tulee jotenkin hassusti liikaa alas ja puristavat reisiä, Dorinan istuu paremmin nivustaipeisiin. Toki täähän on ihan jokaisen anatomiasta kiinni, kumpi istuu paremmin.
9,95e / kpl.

Lunette-pöksyjä mulla on yhdet. Malliltaan ja istuvuudeltaan hyvät, mutta imuosa on vain haarakiilassa. Ostin joskus tarjouksesta ja maksoin 20e, oikea hinta taitaa olla 30e pintaan jos ei enemmänkin.

Mä käytän näitä lähinnä öisin silloin, kun odotan menkkojen alkavan tai loppuvan.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   2.1.25 19:55:38

Pitääkö nuo dorinat runsaampaakin vuotoa? Josko ostaisi sellaiset kokeiluun yöpikkareiksi ja käyttäisi takaa falskaavia myllymuksuja sitten päivisin.

Päivämäärä:   2.1.25 20:10:35

Dorinat pitää hyvin runsastakin vuotoa. Mutta juuri niissä mulla muutaman pesun jälkeen imuosa alkanut irtoamaan. Sen takia olisi kiva löytää jotkut samanlaiset mutta kiinni ommellulla imuosalla

Päivämäärä:   2.1.25 20:17:18

Vepe,
harmi kuulla :/ Mulla nämä on olleet vasta n. puolisen vuotta käytössä, mutta kun housuja on useampi kappale, niin ehkä yhdelle parille ei sitten ole kertynyt pesukertoja niin montaa, että olisin huomannut ongelmia. Mun housuissa ei siis ole imuosa irronnut, minkään valmistajan kohdalla.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   2.1.25 21:41:02

Mulla parhaiten toiminut Libresset.

Dorinat mulla jostain syystä falskaa.

Lähettäjä: Pölö 
Päivämäärä:   2.1.25 21:48:29

Mulla on yhdet Libresset (vanhaa mallia, jossa imuosa edestä tosi matala), yhdet Sloggit ja neljät Prisman Dorinat (kahta erilaista). Sloggit on kokonaisuutena parhaat: istuu mun kropan mallille, imuosa on tarpeeksi pitkä ja imukykyinen, laatu hyvä. Libresset on muuten tosi kivat, mutta toi edestä liian alas jäävä imuosa tekee sen että kunnon vuotopäivinä en oo uskaltanut käyttää. Enkä ole uskaltanu ostaa uusia Libressejä, kun en oo saanut varmuutta siihen, onko se imuosa nykyään pidempi edestä. Dorinat on hinta-laatusuhteeltaan tosi hyviä, mutta mullakin yksistä niistä on imuosan liimaus pettänyt. Toisessa mallissa imuosa on ommeltu. Dorinat hiostaa eniten, mutta hiostavuus nyt tietysti on vähän väistämätöntä kun puhutaan nestettä pidättävästä vaatekappaleesta :D

Päivämäärä:   2.1.25 21:53:54

Miten näissä menee pesu eli pitääkö liottaa ennen varsinaista pesua? Ja kestävätkö 60 asteen pesun ja ihan muun pyhkin seassa? Ollut harkinnassa nämä pidemmän aikaa mutta en vielä ole uskaltautunut ostamaan?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   3.1.25 03:25:07

Myllymyksut ja Modibodi kestävät +95 myös, useasti pessyt niitä mm. pyyhepyykin kanssa.
En liota mitään vaan huuhtelen lavuaarissa ja heitän pesukoneeseen märkänä, läpimärkänä. Ei niitä pidä siellä hillota tyyliin viikkoa mutta pari päivää menee hyvin ja muun pyykin kertyessä kone päälle. Se voi olla se +60 tai +95, ihan mitä sattuu pyykkinä olemaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.1.25 04:59:44

Miten minä vaan uudestaan ja uudestaan luen mielessäni "kuukauti Salkkarit".

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.1.25 08:09:16

Tottakai hötölän ykkösrölli ostaa kaiken Temusta. Ei haittaa myrkyt ja epäeettisyys. <3

Päivämäärä:   3.1.25 10:18:06

Mä heitän ihan vaan suoraan käytöstä koneeseen ilman mitään esipesuja. Toki mun kone ei ole mikään kaikista vesipihein.

Lähettäjä: nakki 
Päivämäärä:   3.1.25 14:01:21

Olen harkinnut näitä, vuodan siis kuin niegara, mutta ei ole ongelmaa vaihtaa vaikka alkkareita keskellä päivää. Joudun muutenkin niin tekemään alkupäivinä. Tamponit tai kuukupit ei käy, pissattaa koko ajan jos sellaisen laittaa. Siteet taas ovat kertakäyttöisiä, en tykkää. Mutta se peseminen, meillä on iso pesukone ja kaksi aikuista, pyykkiä pestään harvakseltaan, 60 koneellisia ehkä vain kerran viikossa. Miten säilön nämä veriset housut siihen asti? Vai pitääkö alkaa nyrkkipyykille? Siihen en ehkä pysty kun ällötyskynnys tulisi vastaan.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.1.25 16:17:30

Sama kun nakilla. Pyykkiä tulee yleensä 2 koneellista viikossa, vaalea ja tumma koneellinen. En koe mitenkään ekologisesti pyörittää konetta turhaan Pikkareiden vuoksi. Mulla yhdet modibodyt ja vielä jäänyt käyttämättä. Suositus olisi vielä Villapesuaine ja villapesu.
No tulen kyllä kokeilemaan joku kerta kun vuoto sattuu sopivaksi ratsastustunnin ajalle.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   4.1.25 02:41:07

Myllymyksun sivuilta, voinee soveltaa muihinkin?

"Kotona käytetty side/housut
laitetaan avattuna vaikkapa kannelliseen astiaan tai pyykkikoriin
odottamaan pesua tai suoraan pesukoneeseen odottamaan
seuraavaa pyykkäyskertaa."

https://www.myllymuksut.com/pdf/kestokuukautisopas.pdf

En pidä ongelmana tuota kerran viikossa pesukone päällä- asiaa mutta jos se nyt edelleen kaihertaa mielessä, hommaa kannellisen astian sitten niille kestotuotteille. Siis jos ne eivät voi odottaa pesukoneessa tai pyykkikorissa seuraavaa pesua eikä niitä halua huuhdella edeltävästi, ei heittää likoamaan pieneen veteen tms.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   4.1.25 07:28:43

Itsellä sloggit käytössä menkkojen alkaessa ja loppuessa mutta suuremman vuodon aikaan side tai tamponi. Näin käytettynä toimii hyvin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.