Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tinnituksesta kärsiviä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   31.12.24 20:59:58

Löytyykö täältä? Vertaistukea kaipailen. Nyt on vinkunut 5 viikkoa, tai ei vingu vaan kohisee ja surisee päässä. Ei siis korvassa vaan päässä. Joskus vinkuu hetkeen aikaa korvassa ja silloin ääni huojuu. Illat ja nukkumaanmeno pahinta aikaa. Onko kohtalotovereita?

Re: Tinnituksesta kärsiviä?

Lähettäjä: alasin 
Päivämäärä:   31.12.24 21:06:08

On. noin puolessa vuodessa tottuu, muutaman vuoden päästä sitä ei huomaa asiaa ajattelematta. Noin kuukauden olin varma että sekoan siihen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.12.24 21:09:39

Kymmenisen vuotta piippausta takana. Ei siihen enää kiinnitä huomiota.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   31.12.24 21:10:16

Mulla helpotti tinnitus kun sain matalat ferritiinit nostettua.

Lähettäjä: maire 
Päivämäärä:   31.12.24 21:13:12

Mulle sama noi verriinit ja tississä karva, ne kun pois nii helpotti

Päivämäärä:   31.12.24 21:52:38

Vinkuuko teillä korvassa vai pään sisällä?

Lähettäjä: Vinkuu 
Päivämäärä:   31.12.24 22:01:57

Vinkuu korvissa välillä, ei onneksi joka päivä. Rautakuuri on menossa. Pitääpä seurata helpottaako.

Lähettäjä: Mulla 
Päivämäärä:   31.12.24 22:27:18

on ollut nuoresta lähtien tinnitusta. Olen tottunut siihen. Korvissa vinkuu.

Lähettäjä: saunantakan 
Päivämäärä:   31.12.24 22:49:03

Mistä se sinulla alkoi?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   31.12.24 23:03:11

Tinnittanut viimeiset 6 vuotta, ilmeisesti purennasta johtuvaa. Pää magneettikuvattu, ettei kuulohermokasvainta tms. Ikävä vaiva, etenkin nukkumaan mennessä kuului.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   31.12.24 23:05:03

Aina vinkunut. Nyt häiritsee kun aloin ajatella asiaa.
Jossain vaiheessa oli pahempaa vinkumista/surinaa, oli pakko nukahtaa tv päällä

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   31.12.24 23:09:40

En tiedä onko tinnitusta, mutta mulla kuuluu oikeassa korvassa verenkohina. Ärsyttävää kun on hiljaista tai yrittää nukkua. Kuulokokeessa oli myös vaikea erottaa niitä piippauksia kun kuulokkeet päässä ei kuullut melkein mitään muuta kuin sen verenkohinan. Vaimenee kun leuansivusta painaa sormilla, siitä mistä pulssia mitataan. Joskus ajatellut että pitää joku paineside vetää kaulan ympäri siihen kun meinannut hermo mennä. :D äänten keskellä tuota ei juurikaan huomaa.

Lähettäjä: Fby 
Päivämäärä:   1.1.25 00:14:59

Käy nyt kuitenkin varmuuden vuoksi lääkärissä, jollei vaivaa ennen ole ollut.

Lähettäjä: Tinnituskohina 
Päivämäärä:   1.1.25 00:53:12

Yksi hyvä syy on noussut verenpaine. Yksi oireista on verenpaineessa on juuri vinkuna-kohina korvissa. Minulla hyvä merkkari että jäikö päivän lääke ottamatta kun painetaso nousee ja vinkunat.
Illalla nukkumaan mennessä korvissa kohisee, aamulla herätessä hiljaista, paineet laskeneet yön aikana.

Päivämäärä:   1.1.25 08:39:27

Mulla aamulla herätessä melkein pahin. Paineet ei koholla, olen mittaillut. Lääkitykseksi laitettiin betaserc ja nesteenpoisto ajatellen menieren tautia mutta ei mitään apua niistä. Kortisonikurin söin, ei apua siitäkään. Viikon päästä lääkäri, sit varmaan saan lähetteen korvapolille, tosin tarvitsisin varmaan ennemmin ajan neurolle. Tylsää vaan kun nää asiat etenee niin hitaasti.

Ai niin, fyssarillakin kävin, ei löytänyt mitään selittävää. Päänahka muuttuu myös välillä tunnottomaksi, sanoi että C2 nikama on jotenkin eri tuntuinen, haluaisi siitä mri:n ja lupasi puhua lääkärille.

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   2.1.25 08:51:46

Joo ei tinnitukseen kuole. Miulla korvissa suhisee ja viheltää äkillisen meluvamman jäljiltä.
Eli ukkonen iski todella lähelle 25 vuotta sitten. Ja aiheutti aika pahan kuulovaurion.

Tähän korvien suhinaan ja vihellykseen on vuosien aikana tottunut. Siihen ja muuhun ympäriltä kuuluvaan ääneen ei kiinnitä huomiota.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   2.1.25 09:16:38

Jotain 6-7 vuotta sitten alkoi toisessa korvassa. Ensin luulin, että on itikka huoneessa, kun kuului sellaista ininää. Myöhemmin äänet ovat muuttuneet enemmänkin surinaksi ja helinäksi, välillä kovempana, toisinaan hiljempänä,
Aikalailla olen tottunut ääniin, harvoin häiritsevät enää, alussa kyllä.

Pään MRI on mm. tutkittu kuulohermokasvainepäilyn vuoksi. Kuulontutkimuksesta ei tahdo enää tulla oikein mitään, kun äänet kuuluvat koko ajan :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.