Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vastuu eksästä

Lähettäjä: voikkis 
Päivämäärä:   31.12.24 16:50:40

Sain tässä juuri taannoin kuulla ex-anopilta, kuinka minun kuuluisi kantaa vastuu hänen keski-ikäisestä syrjäytyneestä pojastaan joka on kavereilleenkin kehuskellut sillä, miten pärjää työttömänä loppuikänsä eikä aio koskaan enää edes mennä töihin. Tuilla elelee. Yhteinen lapsemme on jo teini eikä ole enää vuosiin halunnut olla luonnevikaisen isänsä kanssa missään tekemisissä. Luonnollisesti tämä on minun syytäni. Erottu ollaan yli kymmenen vuotta sitten, eksä mulla estettynä joka paikassa kun saa sekoilukohtauksia ja alkaa draamailla vanhoista asioista. Vissiin pää pehmennyt aika hyvin siinä kotona tietokoneella eläessä. Enpä oikein osannut vastata anopille mitään, tuli niin puskasta tuo vetoomus, poistuin paikalta jotten olisi kuollut nauruun. Onko teilläkin pitkä jono eksiä ovella joista teidän tulisi kantaa vastuuta? :D

Re: Vastuu eksästä

Lähettäjä: joku muu 
Päivämäärä:   31.12.24 17:06:10

Nykyajan tauti: JONKUN pitää kantaa vastuu. Ihan sama kenen, ja minkä aasinsillan kautta. Kunhan itse ei tarvitse sitä tehdä

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   31.12.24 17:16:12

No huh. Jos aikuinen ei osaa kantaa itsestään vastuuta, siitä voi tehdä huoli-ilmoituksen.

Lähettäjä: Patton 
Päivämäärä:   31.12.24 17:30:41

Ei onneksi ole mitään Tällaista ongelmaa. Mutta jos äiti on tuollainen, niin ei tarvitse ihmetellä poikansa suhtautumista elämään ja asioihin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.12.24 20:05:15

Miksi se äiti ei kanna vastuuta jälkeläisestään?

Tuli joskus nuorena soittoa eksän siskolta miten olen pilannur veljensä elämän ja hänen huumeongelmansa on minun syyni. Arvannette miksi lähdin suhteesta. :D laitoin välit poikki koko kaveripiiriin samalla kun ihan yhtäkkiä yksi kesä alkoi sekakäyttö, kaikkea mahdollista mitä vaan löytyi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.12.24 20:18:30

Onkohan anoppi sen tämän palstan kirjainyhdistelmämiehen kanssa, joka on myös sitä mieltä, että vastuu exästä jatkuu myös eron jälkeen?

Siis mikä merkitys on erolla, jos silti täytyy yrittää roikkua kiinni toisessa? Aikuiset ihmiset voivat tehdä omat virheensä ihan keskenään.

Lähettäjä: ohdscfoihj 
Päivämäärä:   1.1.25 01:08:24

Ja ihan oikeesti nössönä kuuntelet ex anopilta tommosta?? Miksi olet ylipäätään ex anopin kanssa missään tekemisissä??

Päivämäärä:   1.1.25 01:14:31

Tottakai nainen kantaa vastuun! Harmi kun sun kohdallasi ei menekään niin, että sinä kannat vaan anoppini joutuu häpeämään lapsensa käytöstä. Muista lyödä vettä myllyyn, esimerkiksi sanomalla "mitähän se Ritvakin sinusta ajattelee!".

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.1.25 09:17:37

Aloittajan tapauksessa täysin absurdi vaatimus, ei hän ole tuollaiselle kutaleelle mitään velkaa.

Toisaalta taas ymmärrän ajatuksen taustalla - jokaisella on tietynlainen vastuu läheisistään. Oli kyseessä sitten ystävä, vanhempi, sisarus, työkaveri, naapuri. Yhteisössä jokaisen pitäisi vaivautua edes joskus kysymään, miten toinen voi ja maailma olisi paljon parempi paikka elää. K*sipäisyyttä ei tarvitse tietenkään keltään sietää ja on ok laittaa välit tauolle/katkaista kokonaan. Silti koen, että jokainen on omalta osaltaan tietynlaisessa vastuussa läheisistään.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   1.1.25 10:30:52

Läheinen ei monellekaan ole se eksä.

Päivämäärä:   1.1.25 10:47:18

Erotessa molempien tulisi kantaa vastuu lapsista, itsestä ja toisistaankin. Kuitenkin kun erosta on jo aikaa ja tyyppi ilmeisesti ei kanna vastuuta lapsesta eikä edes itsestäön niin ei kyllä kuulu ex vaimollekaan tuo tehtävä.

Minä olen ollut todella kauan naimisiasa mutta anopin kanssa puhun vain ystävällisiä mitättömyyksiä omien lasteni lakkiaisissa ja rippijuhlissa. En pidä miehen suvusta enkä etenkään vastuuttomasta anopista ja hän tykkäsi arvostella ja puuttua niin vain lopetin yhteydet omalta osaltani.

Auosittelen aloittajaa jättämään vieraiden ihmisten ideat omaan arvoonsa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   1.1.25 10:49:25

Erotessa ei olla kyllä millään tavoin vastuussa eksistä. Lapsista kyllä.

Se eksä saa elellä sitä omaa elämäänsä ollen itse vastuussa omista teoistaan. Sillä sekunnilla se alkaa kun kumppani sulkee oven perässään.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   1.1.25 11:10:52

K, jos parilla on lapsia erotessa, niin kyllä minusta exästäkin on ihan hyvä pitää edes sen verran huolta, että kyselee kuulumisia, viettäähän lapsi osan aikaansa toisen vanhempansa kanssa. (Aloittajan tapauksessa näin ei ollut, mutta yleensä kyllä).

Omassa tuttavapiirissä on tapaus, jossa äidillä on ajoittain pahoja mielenterveysongelmia ja tällöin lapsi on isällään enemmän. Vastaavasti hyviä hetkinä äidillään. Tällaisen vastuun kantaminen heijastuu myös lapseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.