Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ex julkaisee luvatta IG:ssä minusta kuvia, mitä

Lähettäjä: voi tehdä? 
Päivämäärä:   31.12.24 13:42:30

Ex ei ole ottanut eroa kovin hyvin. Kännipäissään on tässä syksyllä aiemmin julkaissut kaikille avoimen instatilillään kuvia minusta, vaikka olen aina sen kieltänyt, siis jopa silloin, kun olimme yhdessä. Ja otti ne pois selvittyään, kun olin sitä vaatinut.

Nyt katsoin taas hänen ig-tiliään, ja hän on blokannut minut, mutta arvaan vaan, että kuvamäärän perusteella on laittanut sinne taas kuvia minusta. (Kuvamäärä siis näkyy minulle, ei kuvia eikä mitään muutakaan)

Mitä tehdä?

Re: Ex julkaisee luvatta IG:ssä minusta kuvia, mitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.12.24 13:44:07

Et sä nyt kuvamäärän perusteella voi tuollaisia johtopäätöksiä tehdä.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   31.12.24 13:45:23

Kai IG:ssä voi ilmiantaa profiilin? Laita sinne, että katkera ex julkaisee kuviasi luvatta. Voihan asian kääntää niinkin, että hän esiintyy sinuna, kun henkilökohtaisessa profiilissaan laittaakin sinun kuviasi.

Lähettäjä: voi tehdä? 
Päivämäärä:   31.12.24 13:55:07

No joo, arvasin että joku sanoo noin ”ei kuvamääriem perusteella voi tehdä tollaista johtopäätöstä”, eikä 100% tietenkään olekaan varmuutta, mutta se kuvamääräero sattuu olemaan se sama, mikä oli viimeksi mun kuvilla ja ilman. Hän julkaisee max 1 kuvan kuukaudessa muutoin, ja ilman mun kuvia hänen tilillä alle 60 kuvaa, sitten yhtäkkiä on yli sata kuvaa)

Noh, jos teen uuden ig-tilin ja se hänen tilinsä olisi edelleen julkinen, ja pääsen näkemään ne hänen kuvat, ja jos silloin käy ilmi, että on taas julkaissut mun kuvia, mitä voi tehdä?

(Teidän täytyy ymmärtää, että tämä henkilö on selvinpäin fiksu töissä käyvä henkilö, ja kännissä muuttuu aivan eri ihmiseksi, ja hänellä on historiassa tekoja minua kohtaan, joiden takia osaan epäillä häntä ja siksi hän onkin eksä. Ja niin, itse olen kohta viisikymppinen joka vasta vähää aikaa sitten liittyi instaan, joten siksi hakusessa nää jutut)

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   31.12.24 14:06:44

Menet nyt asioiden edelle. Ota nyt ekana selvää oletko oikeassa vai et. Tee se uusi tili ja selvitä ja palaa sitten asiaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.12.24 14:12:26

"Kai IG:ssä voi ilmiantaa profiilin? Laita sinne, että katkera ex julkaisee kuviasi luvatta."

Voi tietysti, mutta ei siellä ole mitään avointa kenttää, mihin voisi kirjoittaa syyn ilmiannolle. Ja uskon, että noita harvemmin edes tarkistaa oikea ihminen. Olen itse ilmiantanut useita profiileja, jotka mm. lähettelevät spämmilinkkejä tai seksikuvia ja useinkaan IG ei näitä tilejä edes poista. Eli tähän vaihtoehtoon ei todellakaan voi luottaa.

Meta on ylipäätään surkea poistamaan feikkiprofiileja, estämään spämmiä jne. On harhaista kuvitella, että he auttaisivat hyvää hyvyyttään jotain yksittäistä ihmistä, joka ilmiantaa eksänsä profiilin tietämättä edes, mitä siellä profiilissa on.

Onko teillä aloittaja jotain yhteisiä tuttuja? Jos on, niin auttaisiko, jos joku näistä puhuisi miehelle järkeä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.12.24 14:14:11

Onko kuvat hänen ottamiaan vai sinun?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   31.12.24 14:16:01

Jos exällä julkinen tili, niin senkun googletat vaikka watch IG pictures, niin ei tarvi mitään feikkitilejä ruveta luomaan.

Päivämäärä:   31.12.24 14:21:26

Avaa incognito-tila ja googleta profiilin nimi + Insta. Osa julkisista profiileista löytyy noin, jos sinut on estetty. Osa ei löydy, riippuu profiilin asetuksista.

Lähettäjä: Lea 
Päivämäärä:   31.12.24 14:24:26

Jos kuvat ovat exäsi ottamia kuvia sinusta ja kuvat eivät ole mitään nakukuvia, et voi oikein mitään. Jos kuvien yhteydessä on sinua herjaavia tekstejä tms, silloin voit tietysti ottaa yhteyttä Metaan. Tai kysäistä vaikka lakipuhelimesta, täyttyvätkö kunnianloukkauksen rajat. Mutta jos kuvat tosiaan ovat exän ja ihan asiallisia, eikä hän siellä herjaa sinua mitenkään, anna olla. Et voi mitään. Hän tulee kyllä pääsemään asiasta yli jossain kohtaa, unohda sinäkin hänen touhunsa, vaikka ärsyttäisikin. Pääset nopeammin eteenpäin.

Päivämäärä:   31.12.24 14:25:05

Antaisin olla, selvästi haluaa huomiota sillä juuri sulta. Poistaa kyllä viikon päästä viimeistään, jos ei sinusta kuulu.

Lähettäjä: JV 
Päivämäärä:   31.12.24 14:37:06

Laittoiko se sinut nettiin? Niinkuin luonto sinut tarkoitti?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   31.12.24 14:39:44

Kuten Lea tuossa jo kertoi, niin oikeus kuviin on kuvan ottajalla. Ei kohteella.
Mutta miksi käyt stalkkaamassa eksää?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   31.12.24 15:01:04

Ei esim. kotirauhan puitteissa otettuja kuvia saa kuvaajan oikeudellakaan julkaista miten lystää.

Päivämäärä:   31.12.24 15:04:26

Lea, jos ovat julkisella paikalla otettuja. Jos taas kotona kuvattuja niin ilman lupaa ei saa julkaista.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   31.12.24 15:04:35

"Mutta miksi käyt stalkkaamassa eksää?"

Ihan oikeasti et taida tietää mitä stalkkaaminen on.

Päivämäärä:   31.12.24 15:14:48

"Ihan oikeasti et taida tietää mitä stalkkaaminen on."
Ehkä vähän liian raju termi, mutta miksi käyt seuraamassa eksän somea?
Itselle ei tulisi mieleenkään, joskus saattaa jotain muuta kautta pompata joku eksä samaan ketjuun tai kommenttiosioon, mutta en sentään erikseen käy katsomassa mitä ne siellä touhuaa.

Lähettäjä: dumari 
Päivämäärä:   31.12.24 15:16:20

Oikeus kuviin kyllä. Oikeus julkaisuun ja missä puitteissa onkin sitten ihan eri asia...

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   31.12.24 15:17:45

Riku oot ihan pihalla nyt, lueppa aloitus uudestaan jos haluat ymmärtää asian oikein. Siis jos.

Päivämäärä:   31.12.24 15:23:08

Niin?
Käyt tasaiseen tahtiin tarkistamassa eksäsi ig:n ettei vaan ole kuvia sinusta.

Päivämäärä:   31.12.24 17:19:37

Rikuako ei sitten hattaisi jos joku jatkuvasti julkaisisi kuvia sinusta vaikka olisit sanonut, ettet haluaisi niitä julkaistavan? Jos tietäisit, että joku tekee niin, niin saattaisit itsekin käydä "stalkkaamassa" tämän somea. Aika erikoinen oikeuskäsitys on, jos katsoo, että kuvien julkaisu toisesta vastoin tämän nimenomaista toivetta on ok, mutta niiden omien kuvien etsiminen netistä ei ole.

Päivämäärä:   31.12.24 17:20:43

Oikeuskäsitys?

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   31.12.24 17:41:05

Kunnianloukkaus voi tulla kysymykseen, jos kirjoittelee kuvien yhteyteen herjaavia juttuja. Vaikkei nimeä mainitsisikaan ja vaikka kuvat olisivat neutraaleja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.