Lähettäjä: .
Päivämäärä: 31.12.24 11:26:51
Et ole yliherkkä. Kaverisi käyttää kiltteyttä hyväkseen. En itse ikinä kehtaisi pyytää tuomaan jotain ilman, että heti perään ilmoitan, että kerro sit paljon maksoi, niin maksan takas. Seuraavan kerran vastaat kaverille ennen kuin menet kauppaan, että joo voin tuoda, niin maksa mulle sitten takas. Tai sitten voit tietysti sanoa, että käy, mutta ehkä mieluummin alleviivaisi, että odotat kaverin maksavan ostoksensa.
Yksi eksä teki sitä, että jos olin menossa hänen luo, laittoi viestiä, että tuotko sitä ja tätä ja tota. Ei koskaan sanonut maksavansa. Ja periaatteessa parisuhteessa ei jokaisen maidon ja leipäpaketin hintaa tarvitse jakaa, mutta eksä tuli minun luo aina tyhjin käsin, ei koskaan tarjoutunut käymään kaupassa matkalla, eikä koskaan kaupassa yhdessä ollessa myöskään tarjoutunut maksamaan, vaan seisoi tumput suorina sanomatta sanaakaan. Jouduin aina erikseen pyytämään, että olen maksanut näin ja näin paljon meidän yhteisiä ruokia ja juomia, että voitko maksaa mulle xx euroa. Ärsyttävää!
|