Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokralla omassa asunnossa

Lähettäjä: Blondi 
Päivämäärä:   30.12.24 20:30:51

Olen vähän pihalla, mutta jospa joku osaisi asiaa minulle avata: Omistan siis veljeni kanssa puoliksi vanhemmilta perimämme osakehuoneiston. Tällä hetkellä asunnossa on vuokralainen. Jos oletetaan, etten pysty veljeni puolikasta itselleni lunastamaan ja muuttaisinkin vuokralle puoliksi omistamaani asuntoon, niin joutuisinko maksamaan siitä kuitenkin täyden vuokran vuokratilille, josta yhtiövastikkeen maksun jälkeen jäisi plussaa x-määrä euroja, joka sitten taas puolitettaisiin jossakin vaiheessa, vai maksaisinko vain suoraan sen puolikkaan vuokran?
Toivottavasti joku ymmärsi.

Re: Vuokralla omassa asunnossa

Lähettäjä: siipi 
Päivämäärä:   30.12.24 20:32:36

Juuri niin kuten kirjoitit, tai sitten sovit veljen kanssa, että maksat vastikkeet ym. yksin, asumista vastaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.12.24 20:37:30

Kiitos siipi, olen siis oikeilla jäljillä. Veljeni on edunvalvonnan piirissä, niin emme ihan vaan keskenämme voi asioita sopia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.12.24 20:38:08

Olen siis tuo ylempi blondi:)

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.12.24 20:44:56

Et joudu maksamaan omasta puolikkaastasi vuokraa, vain veljesi 50% osuudesta. Se puolikas menee veljesi tilille, ja siitä vähennetään 50% vastikkeista ja loppu on veljellesi vuokratuloa. Edunvalvonnan huomioiden muuta on vaikea sopia (esim se että voisit asua pelkkiä vastikemaksujen maksamista vastaan), vuokrasopimuksen pitää olla suurinpiirtein yhtä hyvä kuin vapailla markkinoilla on.

Lähettäjä: Mooli. 
Päivämäärä:   30.12.24 23:07:03

Ehdottomasti yhteys edunvalvojaan! Turha miettiä etukäteen miten voisit tehdä, siellä todennäköisesti sanellaan, miten homma tehdään. Piste.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.