Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Fanaattiset hevosihmiset ahdistaa

Lähettäjä: Yoman 
Päivämäärä:   30.12.24 20:24:20

Huono otsikointi.

Olen itse vain eläinrakas. Tottakai lapsena ja nuorena harrastanut paljon hevosia koska lemmikkejä ei saanut kotiin ottaa.
Itseäni ei kiinnosta minkään eläinlajin ympärillä pyörivä fanaattinen harrastaminen, ei koirien tokoilut, ei kouluratsastus eikä kissojen erikoisrotujen jalostus.
Tuntuu että kaikkein fanaattisimpia ovat kuitenkin jotkut tavoitteelliset hevosharrastajat. Koko elämän sisältö ovat hevoset ja lapsetkin hoidetaan siinä toisella kädellä puolihuolimattomasti. Puheenaiheet ovat aina hevosista ja nämä ihmiset kuvittelevat olevansa muita parempia ihmisiä, voisi verrata melkein johonkin uskonlahkoon, jonka jäsenet kuvittelevat olevansa ainoita pelastujia ja oikeinajattelijoita.

Onko muita jotka ahdistavat tällaisista fanaattisista hevosharrastajista samoin kuin uskonnontuputtajista?

Re: Fanaattiset hevosihmiset ahdistaa

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   30.12.24 20:26:36

Ääliömäiset fanaatikkoharrastajat ärsyttävätkin, oikeat hevosihmiset eivät.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.12.24 20:27:53

Kyllä, siksi olenkin jättäytynyt sivummalle fanaatikkojen tuttavapiiristä, lähinnä enää Facebookista seuraan heidän jatkuvaa ongelmarumbaa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   30.12.24 21:20:18

Jaa itselleni fanaattisimpia ovat nämä kengättömät, kuolaimettomat ym. muka "hyvinvointia" edistävät harrastelijat, enkä jaksa heitä yhtään.

Päivämäärä:   30.12.24 21:54:23

Itse 30v urani aikana olen vain yhden tälläisen tavannut "läheltä". Hänellä ei itsellään ollut lapsia, kaiken omaisuuden saannut pappa betalar talosta lähtien, ei miestä eikä muita harrastuksia. Töitä kyllä mutta tallilta töistä suoraan niin kauan kunnes ovet menee kiinni. Muut sitten olikin huonoja omistajia kun ei ehtineet/jaksaneet samalla tavalla käydä tallilla. Vklp oli aamu 8 iltaan asti joka päivä. Vaani kirjaimmellisesti vihamiehiään mutta samalla toimeentulevien kanssa piti suunnitella kaikkea ja ihmetellä jos muilla ei samalla tavalla aikaa. Väkisin tunki nokkaansa toisten asioihin, koska omassa elämässä ei kirjaimmellisesti ollutkaan muuta sisältöä kun työt. Velkojakaan tai kulueriäkään ei ollut, joten rahaa sai hevoseen pistettyä ja ihmetteli kun muut ei saa.

Hauskinta että hevosensa kanssa ei lopulta niin paljoa tehnyt vaan yritti tunkea nokkansa muiden hevosiin ja treeneihin ja olla joku isokäsi joka tietää kaiken. Tuli tallille hengailemaan ja riitelemään. Onneksi ei ole vuosiin tarttenut olla kontaktissa :D

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   31.12.24 00:10:25

No miksi hakeudut minkäänlaisten ahdistavien ihmisten seuraan. Nosta kytkintä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.12.24 00:30:33

Ei ahdista. En ymmärrä miksi ahdistaisi. Sen sijaan fanaatikot v!tuttaa. Pidän yhden aiheen ihmisiä äärimmäisen puuduttavina. En käsitä miten joku jaksaakin vain jauhaa ja jauhaa yhdestä ja samasta aiheesta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.12.24 00:34:34

Samoin itseään kakaroiden varjolla ylistävät ihmiset v!tuttaa. Ensin kauhea valituslitania siitä miten naapuri kakaroineen sitä, työkaveri taaperoinen tätä... Ja loppuun tietysti: Minä en yhtään sellaista ymmärrä ;o Minä ainakin teen näin ja kasvatan noin ;o ja pitkä sepustus siitä kuinka mahtavasti tyyppi itse kasvattaa ipanansa, kuinka hän sitä eikä ainakaan koskaan tätä jne. Sellaista noloa itsensä ylistämistä, samalla kun esitetään ihan viatonta ;ooooo

Lähettäjä: Hmm.. 
Päivämäärä:   31.12.24 02:47:36

"Jaa itselleni fanaattisimpia ovat nämä kengättömät, kuolaimettomat ym. muka "hyvinvointia" edistävät harrastelijat, enkä jaksa heitä yhtään."

Kuule jep. Taitaa ne osua sinulla arkaan paikkaan. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Toivottavasti sinäkin alat pian toimimaan oikeasti hevostesi parhaaksi.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   31.12.24 07:25:19

Ihan mikä vaan fanaattisuus on v!tuttavaa kuten edellä todettiin. Siis juuri se että aina, kaikille joku tietty ratkaisu kuten kengättömyys on ainoa oikea toimiva vaihtoehto ja mitään muuta ei hyväksytä. Kengättömyys toimii tietyillä yksilöillä tietynlaisissa oloissa mutta toisilla toisissa oloissa ei. Siinä vaiheessa kun joudut todistamaan tilannetta että KKK- aatteisen hevonen tarvitsisi sairaskengityksen toupuakseen ja omistaja ei sitä meinaa millään hyväksyä koska kengät on suunnilleen suoraan saatanasta ei voi kuin miettiä kumpi on tärkeämpää: oma aate vai hevosen hyvinvointi.

Mulla on muutama tuttu joiden kanssa ei tule oltua tekemisissä koska ovat omissa mielipiteissään niin ehdottomia. Jos heidän 10- vuotias yli 170cm puoliverinen voi olla vapaalla heinällä tottakai jokaikinen kaviokas voi riippumatta rodusta tai koosta. Tai jos oma karvaturri pärjää ilman loimia jokaikinen hevonen pärjää, viis siitä kasvaako edes kunnon talvikarva.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   31.12.24 09:46:43

Hmm.. : Hah! Siellä kalahti oikein kunnolla!

Juuri näin Dark Jedi.

Päivämäärä:   31.12.24 10:17:27

Nuo KKK:t on surullista väkeä. Väkisin ratsastellaan sorateillä kengättömillä hevosilla (tallit rakennettu sorateiden ympärille), joilla on kaviot kulunut jo niin loppuun että hiipivät kivusta. Jep, tällaisia KKK-hippejä on tullut nähtyä useampi.

Lähettäjä: polle 
Päivämäärä:   31.12.24 10:41:46

Jep, Dark Jedin kanssa samoilla linjoilla. Kaikenlainen yhden asian kanssa vouhkaaminen ja fanaattisuus on surullista. Oikeat hevosihmiset kehittää itseään, menee ja tekee, ei niillä riitä aika vouhkaamiseen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.12.24 10:47:13

Tosiaan fanaattiset esim kengättömyys rasittavaa. Nytkin näitä jäisiä kelejä ollut niin kyllä se hokkikenkä vaan on paras.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.12.24 10:51:42

Te otte kyl kaikki ihan sekasin

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   31.12.24 12:41:13

95% fanaattisista hevosihmisistä pilaa loppujen 5% oikeiden hevosihmisten maineen :D

Päivämäärä:   31.12.24 12:43:52

"Oikeat hevosihmiset kehittää itseään, menee ja tekee, ei niillä riitä aika vouhkaamiseen."

Just näin!
Ja monimuotoisuus on lajin rikkaus. Kilpailen koulua, esteitä, valjakkoa, annan nameja ja opetan maasta temppuja, yksi hevoseni on kengätön ja loput kengässä, maastoilen, hyppään, otan eri kouluttajilta ja valmentajilta itselleni sopivimmat neuvot käyttöön ja yhdistelen asiat hevosilleni parhaiten sopivalla tavalla.
Ja ai että tämäpä vasta joitain tuntuu ärsyttävän, kun eivät pysty lokeroimaan johonkin tiettyyn tiukkaan muottiin. Mua ei edes varsinaisesti ärsytä fanaatikot, vaan ehkä vähän säälittää mistä kaikesta jäävät paitsi kun ovat päättäneet että värejä on vain musta ja valkoinen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.