Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sappikivitauti

Lähettäjä: EO 
Päivämäärä:   30.12.24 20:05:18

Onko omakohtaista kokemusta? Vuosi sitten todettu pieniä kiviä. Nyt oireilen vähän enemmän. Missä vaiheessa teiltä on leikattu, jos leikkuriin mennyt?

Re: Sappikivitauti

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.12.24 20:12:17

Lähes samantien.
Itsellä kivet olivat sellaisessa taskussa että ne ei menneet edes takaisin alas.
Pari kertaa jouduin menemään päivystykseen sappikivikohtauksen takia, toisella kerralla ottivat valmiiksi jo kaikki labrat ja sitten pääsin 2,5 vkon pääsyä peruutusajalla leikkaukseen.
Oli kyllä kaameita ne kohtaukset.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   31.12.24 07:49:17

Minä myös pääsin leikkaukseen aika pian. Sain tiuhaan voimakkaita kohtauksia, kävin päivystyksessä jne. Onneksi tuo kamala vaiva on nyt poissa.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   31.12.24 10:34:04

Itse pääsin aika nopeasti toteamisen jälkeen, mutta minulle tulikin tyyliin päivän tai kahden varoitusajalla pääsy peruutusajalle.

Miehelläni oli (ennen minua) harmillisempi tapaus, kun eivät suostuneet millään diagnosoimaan oikeaa asiaa, vaikka itse olimme jo netistä arvelleet kyseen olevan sappikivistä. Aina vaan närästystä ja mitä lie tarjottiin ja lääkettä siihen. Terkkarissa käytiin siis useamman kerran. Lopulta hän meni yksi päivä niin pahaksi (järkyttävät kivut, oksenteli kauheasti, ym.), että joutui ambulanssilla sairaalaan ja siellä kuvattiin sappi, joka todettiin aivan läpitulehtuneeksi suurine kivineen. Suoraan leikkauspöydälle ja sairaalassa hyvä tovi. Sitten tuli vielä jälkikomplikaatio, kun yksittäinen kivi oli jo edennyt sappitiehyisiin ja se jouduttiin operoimaan erikseen.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   31.12.24 10:36:32

Ja siis ajallisesti miehelläni meni kuukausia päästä hoitoon, vaikka oireita oli on-off tihenevissä määrin läpi talven ja kevään.

Lähettäjä: EO 
Päivämäärä:   31.12.24 13:12:29

Oireet sen verran nyt ollut nyt ikäviä että huomenna lääkäriin. Tiedä sitten johtuuko sapesta vai onko jotain muuta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.