Lähettäjä: eräs
Päivämäärä: 30.12.24 09:56:05
Olen kohdannut nyt muutamankin ihmisen kohdalta syyllistämistä kun olen huomannut, ettei apu ole vastavuoroista ja että aikaani/osaamistani/apuani käytetään kohtuuttomasti hyödyksi.
Kummallista kyllä, nämä ihmiset eivät ole osanneet ollenkaan katsoa peiliin, vaan ovat nyt puhuneet ympäri kyliä, miten ikävä ihminen olen kun en heitä hädän hetkellä auta. Oikeasti kyse ei edes ole hätätilanteesta, vaan heidän itse sopimistaan aikatauluista ja heidän tekemistään päätöksistä.
Nämä hyväksikäytöt minua kohtaan ovat olleet todella räikeitä. Henkilökohtaisia rajojani ei ole kunnioitettu yhtään, luvattuja maksuja on jätetty maksamatta ja minulle on suututtu jos olen sanonut, että ikävä kyllä en voi auttaa.
Tuli vain mieleeni, että tällaisten ihmisten kannattaisi pahan puhumisen sijaan katsoa peiliin ja jälkikäteenhän voi aina pyytää anteeksi tai jopa maksaa rästiin jääneitä maksujaan. Se on helpompaa kuin levitellä juttuja kuinka ikävä joku on ollut kun ei ole teitä auttanut kun olisitte tarvinneet (halunneet).
|