Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkälaista vuokraa maksaisit asunnosta?

Lähettäjä: Vuokraaja 
Päivämäärä:   29.12.24 23:52:44

Minkälaista vuokraa maksaisit ? Asunto sijaitsee Pirkkalassa, neliöitä noin 85, saunallinen kolmio yhdessä tasossa. Kaupat, koulut ja päiväkodit 3km säteellä. Asunto remontoitu kauttaaltaan v 2019, iso takapiha, varasto, kahdelle autolle paikat pihassa + mahdollisuus saada autokatokseen 7€/kk.

Re: Minkälaista vuokraa maksaisit asunnosta?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.12.24 23:58:01

520euroa

Lähettäjä: Mötkö 
Päivämäärä:   30.12.24 00:06:09

Mikä lämmitysmuoto, kuuluuko vuokraan vai onko esim. suora sähkö? Varmaan 600-850€ välillä voisin maksaa, riippuen just tuosta lämmityksen kustannuksesta.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   30.12.24 00:07:02

Jos vuokraat 520€ niin muutan heti :-D mutta maksaahan nuo jo ympäryskunnissa 800€ ylöspäin, Pirkkalassa on vielä se pirkkala lisä. Vuokraovea nopeasti selatessani hintahaarukka asettuu väliin 1100-1400€ eli kyllä voi pyytää.

Päivämäärä:   30.12.24 00:07:39

Unohdin ihan kokonaan, tässä on kaukolämpö.

Päivämäärä:   30.12.24 00:10:52

No ihan tuohon 520€ en lähde, jos ykkösen lyö eteen niin voidaan kirjoittaa vuokrasoppari. Oma arvioni olisi tällä hetkellä noin 1200€/kk jolloin en itse jäisi tappiolle.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   30.12.24 00:14:05

Kyllä voit ap ihan hyvillä mielen vuokrata +1200€/kk hintaan. Alle tonnin ei tuollaisia löydy Pirkkalasta, ellei sitten ole ASO koteja. Mutta ne ovat usein niin kamalassa kunnossa ettei niihin kukaan halua muuttaa. Olethan laskenut myös sen että maksat vuokratuloista verot 30%? Takkiin ei kannata ottaa, vaan hinnoitella kohde niin että se on vähintäänkin +-0 sinulle!

Päivämäärä:   30.12.24 00:15:50

Joo olen pyöritellyt eri summia paperilla, 1200€/kk olisi tosiaan sellainen summa millä itse en jää voitolle, mutta en myöskään joudu maksamaan asunnon kuluja.

Lähettäjä: Mitvit 
Päivämäärä:   30.12.24 00:20:46

Siis luuleeko oikeasti joku että Pirkkalasta saa 520€ asunnon ?? Sillä rahalla ei taida saada edes yksiötä täältä, tai jos saa niin ne on niitä 20neliön luukkuja :D tuo 1200€ kuulostaa myös tosi halvalta kun kyseessä on rivitalo.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   30.12.24 02:57:51

Itse ajattelisin realistisen hinnan menevän 1100-1400€ väliin riippuen vastikkeen ja mahdollisen jäljellä olevan lainan suuruudesta.

Just eräästä FB keskustelusta luin kuinka vuokranantajat on ahneita kun pyytävät tosi kovia vuokria asunnoistaan. Moni ei tunnu ymmärtävän että niistä saaduista vuokrarahoista maksetaan 30% veroja, eli vuokranantaja ei todellakaan saa koko summaa käteensä. Joillain vuokranantajilla on jopa lainaa mikä täytyy maksaa pois, jokainen voi miettiä olisiko itse valmis tekemään persnettoa ja rahoittamaan jonkun toisen asumista #

Lähettäjä: no heh 
Päivämäärä:   30.12.24 08:14:34

Pirkkalasta todellakin voi saada helposti tuon 1200€ vuokraa.

Ei tainnut tuo yksi kommentoija tajuta, missä on Pirkkala...

Mä laitan Tampereella vuokralle oman rivarikaksion, 66 neliötä, kaukolämpö. Näsijärven rannalla. Hämmästyin isosti kun naapuriyhtiöstä vuokrataan hieman pienempi kämppä 960 plus vesi.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   30.12.24 08:25:17

Siis totta kai osa vuokranantajista tekee "persnettoa" jos kuvitellaan, että nettovuokratulolla katetaan kaikki asunnon kulut. Se lainakulu asunnon maksamiseksi kartuttaa va:n omaisuutta yhtä lailla ja korot ovat vähennyskelpoisia, oma kiinteistön on esimerkiksi vuokralla 100e halvemmalla kk-vuokralla kuin sen kuukausittainen lainakustannus. Vuokrasin toki tässä tapauksessa hiukan edullisemmin kun sain hyvän, tutun vuokralaisen.

Sori aloittaja ot.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   30.12.24 09:56:41

Joo osa varmasti tekee, itse en olisi sellaiseen valmis :)

Päivämäärä:   30.12.24 10:22:59

Täytyypä perehtyä vielä asiaan, vuokraovessa kun on vain nuo kaksi ilmoitusta mutta niiden perusteella voisin kuvitella että 1200€ olisi hyvinkin realistinen vuokra.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.12.24 10:28:52

Laita 1300€ ja jos ei mene vuokralle muutamassa päivässä, niin laske vuokrahintaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.