Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ruumis kolmen viikon jälkeen?

Lähettäjä: Suru 
Päivämäärä:   29.12.24 21:49:33

Sain kunniatehtävän: teen puolisoni äidille taivasmatkasukat.
Itselläni ei ole kokemusta kuolemasta ja mietin, muuttuuko vartalo kuoleman jälkeen kuinka pian/nopeasti? "Paisuuko" vai kuivuuko?
Pohdin että teenkö normaalin kokoiset sukat mitä ennenkin vai täytyykö huomioida jotenkin..

Re: Ruumis kolmen viikon jälkeen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.24 21:57:37

Jos ruumis ei ollut sitä kolmea viikkoa huoneenlämmössä, ei ole muuttunut miksikään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.12.24 22:09:28

Tein ihan normaalikokoiset ja jalassa olivat. Jos tosiaan pian kuoleman jälkeen viety kylmiöön niin menee normikoko.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.12.24 22:11:43

Onpa kaunis ajatus.

Päivämäärä:   29.12.24 22:42:08

Tee ihan normaalikoko. Kaunis ajatus.

Lähettäjä: Suru 
Päivämäärä:   29.12.24 22:52:02

On melko pian kuoleman jälkeen saatu kylmiöön. Kuoli äkillisesti nukkuessaan melko nuorena, 55v.

Puoliso heti pyysi että voisinko tehdä ja että malliksi se mitä äiti toivoi tulevan kesän sukkiin.. Ihana muistaa ja kunnioittaa toista vielä viimeiselläkin matkalla!

Päivämäärä:   29.12.24 23:33:18

Osanottoni ja ihan normikokoiset sukat <3

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.12.24 23:37:49

Ei niillä enää kävellä, voi olla reiluakin kokoa jos mietityttää, että saako niitä puettua.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.12.24 00:22:05

Voi tosiaan olla reiluhko koko, niin helpompi pukea. Ainakin varren yläosa on hyvä olla löysähkö, eli kannattaa kutoa ensimmäiset rivit varsiin hieman löysempinä, jos oma ”käsiala” sukissa on yleensä tiukka.

Päivämäärä:   30.12.24 05:54:56

Mullanalussukat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   30.12.24 05:59:37

Yksi vaihtoehto pukemisen helpottamiseen olisi kutoa varsi tasona ja vasta teräosa normaalisti. Se aukinainen osa jää jalan alle piiloon. Usein niinsanotut arkkuvaatteet ovat selastä auki kuten potilaspaita juuri pukemisen avuksi.

Lähettäjä: vbnm, 
Päivämäärä:   30.12.24 06:51:59

Normaali koko. Luultavasti vainajaa ei kovin haittaa, vaikka olisi vähän löysät tai tiukat, kun tuskin hän niillä kovin pitkään kävelee.
Omalle äidilleni laitettiin tavalliset sukat, jotka hän oli itse kutonut.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   30.12.24 08:52:25

Enpä ollut tällaiseen ennen törmännyt. Joskus olen pintelöinyt kaverin kuolleen hevosen jalat hänen pyynnöstään.

Itse olen vähän sitä mieltä, että ruumis ei mitään lämmikkeitä kaipaisi, mutta tietenkin jos surevia helpottaa niin mikäs siinä.

Päivämäärä:   30.12.24 16:01:23

Kun mummuni kuoli niin hänen toiveen mukaan puettiin ylle hänen itse taidokkaasti virkkaama kauniin punainen kotelomekko toki jouduttiin leikkaamaan selästä hieman auki. Puettiin sukkahousut ja oli tehnyt mekkolangasta myös sukat. Kynsilakka oli sävy sävyyn samoin huulipuna ja poskiin sipaistiin poskipunaa ja kulmakarvoihin väriä. Sairasti syöpää ja pitopalvelun kanssa oli sopinut kaikki mitä hautajaisissa tarjotaan ym ym ja arkustakin oli toive ettei halua valkoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.