Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sanotko katsovasi tv:tä, kun katsot suoratoistoa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.12.24 20:24:46

Toissä kahvipöydässä tuli huomattua, että tämänkin voi käsittää eri tavoin.

Osa porukasta sanoo aina, että eivät katso ollenkaan telkkaria. Eivät ehdi tai halua kuluttaa aikaansa sellaiseen. Eihän telkkarista edes tule mitään katsottavaa. Kuitenkin ovat hyvin perillä netflix-sarjoista, elokuvista, urheiluohjelmista, dokumenteista jne. Eli katsovat niitä puhelimella, läppärillä tai tabletilla. Siksi eivät katso koskaan tv:tä.

Itse taas vanhanaikaisena puhun aina tv:n katsomisesta riippumatta siitä, millä laitteella katselen. Tosin minusta on kivempi katsellakin isommalta näytöltä tai kankaalta kuin mistään pienestä puhelimen ruudulta. Jotenkin minusta tv:n katselu kuvaa hyvin yleisesti joltain ruudulta katsottavaa ohjelmaa.

Miten sinä ilmaiset, jos kerrot koko illan tuijottaneesi eri suoratoistokanavista erilaisia ohjelmia? Itse sanon katselleeni telkkaria.

Re: Sanotko katsovasi tv:tä, kun katsot suoratoistoa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.24 20:27:39

”Katsoin netflixiä.”

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.12.24 20:28:58

Mulle telkkarin katsominen tarkoittaa tv-kanavien katsomista, mitä en siis itse tee ikinä, kun ei vain tule mitään kiinnostavaa. Sitten jos katson jotain sarjaa tai elokuvaa vaikka Netflixistä, niin sanon vaan että katsoin Netflixiä koko illan tai katsoin *sarjan/elokuvan nimi*.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   29.12.24 20:29:15

Jos olen katsonut jostain suoratoistopalvelusta jotain, sanon katsoneeni leffoja tai mitä ikinä, ihan sama mistä ruudulta ne tulee. Telkkarin katsominen on sitten sitä, mitä ohjelmatarjonta nyt sitten Ylellä, Maikkarilla jne. nyt sitten sattuukin olemaan, eli yleensä aika soopaa. No uutiset tulee katsottua melkein päivittäin.

Päivämäärä:   29.12.24 20:29:34

^ entä.jos katsoit, netflixiä, areenaa, elisaviihdettä, ruutua jne? Luetteletko kaikki vai onko netflix yleisilmaisu sinun ruutuajallesi?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.12.24 20:31:36

Ympärilläni olevat ihmiset puhuu "sarjojen katselusta", mikä on ihan hyvin sanottu.

Lähettäjä: Karpalo 
Päivämäärä:   29.12.24 20:35:51

Mä katson aina telkkaria, vaikka katson ohjelmia vain suoratoistopalveluista, tai sitten sanon vain että katsoin jotain sarjaa tai jonkun elokuvan. Yleensä katson Areenasta, joskus Katsomosta ja satunnaisesti Ruudusta/Netflixistä/HBO:sta.

Päivämäärä:   29.12.24 20:36:33

Eli vaikka katsoisi sarjoja, elokuvia ja dokumentteja, niin sanotaan, että katsotaan sarjoja. Tai että katsoin leffoja. Mä olen ajatellut, että nuo kaikki ovat yleisesti tv-ohjelmia. Ja siksi voi sanoa, että katsoo telkkaria. Mutta ehkä täytyy minunkin alkaa puhumaan kahvipöydässä, että en koskaan katso telkkaria, etteivät luule mun katselevan vain emmerdalea, salkkareita ja kaunareita, jos tv ymmärretään nykyään yleisesti vain "suorana" tulevia ohjelmia :D

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   29.12.24 20:38:37

Jos katson jotakin tv-ruudulta katson tv:tä. Itselleni saman tekevää onko katsomani ohjelma/elokuva/mikä lie peräisin tv-kanavilta vai jostain muualta. Jos se tavalla tai toisella näkyy telkkarini näytöllä katson silloin tv:tä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.12.24 21:09:31

Mä harhaanjohdan tietämättäni aina kun puhun katsovani televisiota, vaikka katson aina suoratoistopalvelujen kautta. Sit tulee aika usein puheeksi ettei sieltä televisiosta tule edes mitään katsottavaa.. niin ei, mut suoratoistosta tulee xD

Päivämäärä:   29.12.24 21:23:40

Katson telkkaria koska katson myös niitä suoratoisto-ohjelmia siitä televisiosta

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.12.24 23:30:44

Kyllä mä ajattelen että jos sanon katsovani telkkaria, katson mitä sieltä tulee kanavilta. Netflixit ym. erikseen, vaikka fyysisesti katson niitä telkkarista.

Päivämäärä:   29.12.24 23:46:31

Mä en oo katsonut yhtäkään tv- ohjelmaa kolmeen vuoteen. En uutisia, en mitään. Ei hajuakaan mitä sieltä nykyään tulee.

Mut suoratoistosta katson tiettyjä sarjoja, joskus harvoin elokuvia.

Kyl mä sanon et viaplayta katselin, kun en varsinaisista tv- ohjelmista tiedä mitään.

Lähettäjä: Mk 
Päivämäärä:   29.12.24 23:57:23

Sanon että katsoin telkkaria vaikka varsinaisesti tv-ohjelmia en katsokaan, lähinnä pelkkiä suoratoistooalveluita.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   30.12.24 10:15:45

Kyllä minä ainakin käytän paljon laajemmin kieltä, enkä vain yhtä ilmausta per asia. Ja näin on muidenkin tietämieni aikuisten kohdalla. Itse en katso TV ohjelmia, käytännössä vain netflixiä. Jos puhe on vaan yleisesti mitä tehtiin edellisiltana ja keskustelu ei mene sen syvällisemmäksi, sanon usein että katsoin telkkaria. Jos taas keskustellaan asiasta enemmän, sanon että katsoin netflixiä/sarjaa x /elokuvaa y. Joskus saatan yleisellä tasolla puhua sarjojen katsomisesta tai elokuvien katsomisesta.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   30.12.24 10:18:17

Minä sanon katsovani telkkaria aina kun katson jotain TV:n kautta. Tv on se laite, ei sisältö. Jos katson ohjelmia tabletin tai puhelimen kautta, silloin en katso TV:tä.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   30.12.24 10:23:40

En katso suoratoistojen kautta telkkarista mitään. Areenaa käytän puhelimella, siinäpä se. Joten jo sanon katsovani telkkaria, katson sitä siis oikeasti.

Päivämäärä:   30.12.24 10:29:07

Katson telkkaria, koska se on se laite mitä katson.
Välillä sanon että areenassa/netflixissä/amazonilla oli sellainen ja sellainen hyvä sarja/elokuva.

Perinteisiä kanavia en juuri katso.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.