Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkoholismista parantunut puoliso

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.24 17:54:25

Mitä pitäisi ajatella alkoholismista parantuneesta (?) puolisosta joka jokainen juhlapyhä kyselee tai vinkuu jouluolutta, kuohuviiniä uutena vuotena tai lonkeroa, siideriä saunajuomiksi? Omasta mielestään ei ole mitään ongelmaa Alkon kanssa enää.

Re: Alkoholismista parantunut puoliso

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.12.24 17:57:37

Alkoholismista ei parannuta.
Juomatta voivat olla mutta ei siitä voi parantua :(

Päivämäärä:   29.12.24 17:58:45

Vinkuva alkoholisti on jo kaltevalla pinnalla menossa kohti retkahdusta.

Päivämäärä:   29.12.24 18:03:23

Oikeasta alkoholismista ei voi parantua paitsi ellei oikeesti jätä kokonaan alkoa pois. Ainakin somessa aiheesta hyvin esillä on ollut Aleksi Rantamaa.

Alkoholismiakin on erilaista tosin. Se ei aina ole se haiseva pitkäpartainen koditon ukko Salen edessä vinkumassa paria euroa vaan alkoholismia voi olla jo että haluaa aina saunaan sen saunakaljan tai vklp siiderit.

Nuo ei ole mitään vahvoja ja kuulostaa että hyvissä rajoissa menee, ongelma on vaan että jos on ennen ollut oikeasti ongelmaa alkoholin kanssa niin ne rajat hälvenee todella helposti. Oma mieheni on kans alkoholisti. Joskus olutta meni joka päivä, sitten kun muutettiin yhteen niin rajoitti kerran kahteen viikkoon. Joskus yritti kokonaan lopettaa ja hyvin edistyikin kunnes jossain grilli-illassa tarjoiltiin alkoa ja koko homma alkoi alusta. Se on noidankehää niin kauan kun itse antaa.

Ehkä shampanja voisi olla alkoholitonta? Siideri pari kertaa vuodessa ok, mutta se riippuu oikeesti miten sinnikäs mies on pitämään rajoja. Monet "parantuneet" alkoholistit juo pelkkiä alkoholittomia siidereitä, shamppanjoita jne jopa baarissa ilman ongelmia, niin kauan kun se on alkoholitonta.

Päivämäärä:   29.12.24 18:06:43

Raittiina pysyminen on isketty sinun harteillesi. Puhukaa asiasta.

Päivämäärä:   29.12.24 18:08:34

Miksi aikuinen ihminen ”kyselee tai vinkuu” puolisoltaan jotain? Kuulostaa todella kummalliselta, mitä tämä edes tarkoittaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.12.24 18:33:25

Eikö miehellä ole erillistä tukihenkilöä, jolle soittaa kun alkaa tehdä mieli naukkailla?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   29.12.24 18:36:02

Jos pystyy ottamaan sen yhden ja olemaan sitten ilman seuraavaan juhlapyhään asti, eihän tuossa tosiaan ole ongelmaa.

Miten nuo alkoholittomat skumpat ja viinit toimivat ex-juopoilla? Jostakin luin, että saattavat myös suistaa juomaan.

Päivämäärä:   29.12.24 18:36:58

Hän on alkoholisti ja jos sinä olet ainoa joka estää häntä juomasta niin siinä on jo sellaiset vihan ja katkeruuden siemenet että suhteella on päättymispäivä.

Lähettäjä: Melissa 
Päivämäärä:   29.12.24 18:39:51

Tämä:

Lähettäjä.
Päivämäärä29.12.24 18:08:34
Miksi aikuinen ihminen ”kyselee tai vinkuu” puolisoltaan jotain? Kuulostaa todella kummalliselta, mitä tämä edes tarkoittaa?

Lähettäjä: Haaska 
Päivämäärä:   29.12.24 19:05:34

Mies on dokannut juuri sellaiset 9 päivää ja olen täällä huutanut ja raivonnut siitä, pitänyt numeron estolla ja käskenyt pitää turpansa kiinni. Lässyttää kuinka rakastaa minua, toki samalla " anna pllua ". Samalla itkee kuinka tyhmästi toimiikaan ja tämä ei ole kivaa.

Joo, kysykää miksi täällä olen. En tiedä. En vaan tiedä, mutta tässä tilanteessa ollaan taas. Aiemmin soitin hänelle kuulostellakseni että jatkanko puhelinestoa ja kuulemma oli enää vaan yksi kalja jäljellä. Äsken alkoi kyselemään että onko mulla minun autossani jotain vielä. Olisi kiva kun olisi.

Tällaista tämä elämä alkoholistin kanssa on. Työt hoitaa, tosin on niitäkin sössinyt juomisen takia mutta nyt kun työt ovat sellaista "tarvittaessa töihin kutsuttavaa", ja jos saa tietää ettei ole töitä vaikka viikkoon, niin hakee kaljaa.

Itse pitää omalta puoleltaan parisuhdetta vielä hyvävoimaisena, minä taas mietin että tapanko eläimet ja häivyn.

Mies ei ole omasta mielestään niin ongelmainen että haluaa itsensä asettaman pakon edessä olla selvinpäin. Kukaan muuhan ei näitä saa lopettamaan. Minun takiani ei ole ikinä lopettanut, mutta on kyllä sitten vaatimassa itse selvinpäin suunnilleen täydellistä parisuhdetta.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   29.12.24 20:18:49

Mä olen alkoholisti eikä vuosiin ole tehnyt mieli viinaa, tosin käyn jatkuvasti AA ryhmissä. Mies ei ole parantunut vaan on juomatta vaan syystä x. Retkahdus edessä , valitettavasti

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   29.12.24 21:53:15

Naiset, ja jotkut miehet valitsevat ihan itse elämän alkoholistin kanssa. turha täällä on lässyttää, ihan oma valinta.

Lähettäjä: piuhpiu 
Päivämäärä:   29.12.24 21:58:38

Aloittaja, sun puolisi ei todellakaan ole "parantunut" alkoholismista, vaan ihan täysi juoppo yhä. Älä ole typerä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.12.24 22:44:29

Oikea alkoholisti ei voi juoda edes saunaolutta. Aloittajan mies ei ole alkoholista nähnytkään.

Päivämäärä:   29.12.24 22:48:48

"Mitä pitäisi ajatella alkoholismista parantuneesta (?) puolisosta"

Ei ole olemassa alkoholismista parantunutta, on vain alkoholisti joka ei juo.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.12.24 00:55:32

Alkoholismista parantunut :'DDDDDDDDDDDD Kyllä voi ihminen olla tyhmä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.12.24 01:18:51

Miksi kaikki olettavat kyseessä olevan mies?

Lähettäjä: JMTNT 
Päivämäärä:   30.12.24 14:38:51

https://www.is.fi/viihde/art-2000010785264.html

Päivämäärä:   30.12.24 14:41:02

https://www.is.fi/viihde/art-2000010785264.html

Lähettäjä: vtut 
Päivämäärä:   30.12.24 20:36:58

"Oikea alkoholisti ei voi juoda edes saunaolutta. Aloittajan mies ei ole alkoholista nähnytkään."

Näitä on, mutta kyllä nämä tissuttelun kautta aina johonkin loppunäytökseen päätyvät ovat yhtälailla alkoholisteja. Homma menee niin että kun on ollut selvä jakso, alkaa saunakaljojen otti. Pari. Sitten " Pari ". " Muutama ". Ohhoh, join useamman. Määrät kasvaa ja kun tulee joku kesis tai muu vapaa, sitä kaljaa kiskotaan yötä päivää kunnes haetaan lisäksi vähän viiniä tai muuta vahvempaa. Loppuu vasta kun on niin paska olo että huvittaa lopettaa.

Toisille tulee niitä haimatulehduksia, mutta moni saa vetää montakin kierrosta ilman muuta seurausta kuin että muijaa vtuttaa. Ikää kun tulee niin paska olo tulee vaan nopeammin.

Päivämäärä:   30.12.24 20:41:54

Eli dokaamista on todellisuudessa kuukausia, ajatukset pyörii vaan sen ympärillä että kuinka paljon pystyy juomaan viikonloppuina ja vapailla ennen töihin menoa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   30.12.24 21:59:33

^^
Tuo terapeutti Hellsten oli kuitenkin 17 vuotta juomatta ennen kuin aloitti uudestaan, joten onhan siinä ollut kunnon tauko. Toki jos menee sellaiseksi kuin vtut kuvaili, sitten on vain todettava, ettei kohtuukäyttö ole mahdollista ja jatkettava taukoa.

Päivämäärä:   31.12.24 00:24:27

^ Mutta kun alkoholismi on sairaus ja siksi ihminen yrittää hoitaa itseänsä luopumalla. Mutta tämä sairaus tulee takaisin yhtä voimakkaana, kuin toleranssi oli aikoinaan, vaikka ihminen luulee, että on parantunut. Aivoperäistä siis. Joten jos olet päässyt eroon, niin älä enää missään tapauksessa yritä juoda.

Päivämäärä:   31.12.24 07:21:01

Joo, kaikki aina jatkuu ihan siitä mihin jäi. Tietty mahdolliset maksa-arvot on voitu korjata breikillä. Ja alkaa taas alusta, ihastellen kuinka ihan pari kaljaa riittää eikä tee edes mieli enempää... En tiedä uskooko siihen itsekään mutta se mitä suu suoltaa, kuulostaa ainakin hyvältä muidenkin korviin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.