Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä avuksi menkkakramppeihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.24 11:02:49

Burana vie kivun kyllä enimmältään pois mutta kohtu kramppaa silti eikä siihen kramppiin tunnu auttavan mikään. Kuuma kauratyyny auttaa jonkin verran. Mietin olisiko lihasrelaksanteista mitään hyötyä?

Re: Mikä avuksi menkkakramppeihin?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.12.24 11:31:02

Liikunta

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.12.24 11:35:16

Litalgin. Lihasrelaksantit rentouttavat poikkijuovaista lihaskudosta, litalgin sileää, joka on se mikä kramppaa menkkakivuissa. Itse tulin allergiseksi litalginille, mutta siihen asti toimi hyvin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.12.24 11:35:37

Liikunta, liikunta, liikunta. Vaikka aluksi tuntuu pahalta niin parin tunnin kävelyn jälkeen helpottaa. Minulla on kovat kivut jos jään paikoilleni olemaan. Kuukautisten aikana, edellisinä viikkoinakin täytyy harrastaa ihan julmetusti urheilua niin kipuja ei juuri tule.

Päivämäärä:   29.12.24 11:43:31

Kuuma suihku auttanut itseäni kaikkeen kipuun. Mulla joskus ollu tosi pahoja menkkakipuja että joku taluttanut suihkuun (koronarokotteesta menkat reagoi hurjilla kivuilla kerran ja toisessa oli kysta mut ilman menkkoja). Kuuma suihku auttanut tai kuuma kylpy. Lihakset rentoutuu ja mieli rentoutuu.

Koronarokotteesta tuli sellaiset alkumenkkakivut, että pyörryin 3x, ripuloin ja oksensin kaikki samaan aikaan. Kipulääkkeet ei meenanneet tehoa niin pahaan. Jälkeenpäin mietittynä ambulanssi oisi ollut vaihtoehto koska oisin voinut pyörtyessä tukehtua oksennukseen, kaikki koska keho ei kestänyt sitä kipua. Kävin kipulääkkeiden kanssa kuumassa suihkussa ja istuin siellä ehkä 40min. Lähti sillä kun oikeesti lihakset rentoutui, mieli lepää ja on kuumaa vettä joka samalla hieroo joka auttaa. Vesipullot ei tehoa mulla paitsi pikkukipuihin, jotenkin ei mee lämpö niin syvälle vaikka kuinka painais. Veden säästämiseen suosittelen kuitenkin kylpyä. Auttaa yhtä hyvin, ainakin itsellä.

Lähettäjä: Poseidoni 
Päivämäärä:   29.12.24 11:43:58

Tutustu hormonia sivuun instassa.
Menkkojen ei kuulu sattua eikä olla kärsimystä.

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   29.12.24 11:48:23

Liikunta ja rauta.

Päivämäärä:   29.12.24 11:57:21

Litalgin on vedetty pois markkinoilta. Liikunta ei kramppiin auta. Rauta-arvot kunnossa ja muutenkin kaikki kunnossa kohdussa ja munasarjoissa. Kipu on siis ihan siedettävää, ei mitään täällä kuvailtua ja Burana auttaa, mutta ne krampit ovat inhottavia ja mietin saisiko niitä mitenkään pois.

Päivämäärä:   29.12.24 12:03:49

E-pillerit.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.12.24 12:05:51

Liikunta pahentaa eikä helpota - ainakin itsellä niin.

Päivämäärä:   29.12.24 12:07:05

Liikunta. Auttaa tyhjentämään kohtua.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   29.12.24 12:08:01

E-pillerit sanoisin minäkin. Ja niitäkin mieluiten tauotta niin ei tartte kärsiä menkoista ollenkaan, tai vain harvoin.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   29.12.24 12:09:17

Tämä on paras vinkki, jonka tulette ikinä saamaan kuukautiskipuihin ja auttaa varmasti. Ketorin -ei auta mihinkään muuhun, mutta kuukautiskipuihin auttaa jostain syystä todella hyvin. Pari ketorinia huuleen mieluummin jo ennen pahimpia kipuja niin saatte ihan uuden elämän. Olkaa hyvä!

Päivämäärä:   29.12.24 12:13:32

Pillereitä tai muita hormoneja en voi käyttää. Lisäksi raskaus suunnitteilla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.12.24 12:33:52

Orgasmi.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   29.12.24 12:44:16

Magnesium

Päivämäärä:   29.12.24 12:48:41

Joitakin auttaa tens-laite

Lähettäjä: Kinkeri 
Päivämäärä:   29.12.24 12:52:18

Burana ja Panadol yhdessä otettuna ja isolla annoksella. Tai Burana tilalla miranax jos toimii.
Kuumavesipullo.
Liikunta auttaa jos on muutenkin semmoiset kivut joiden kanssa pystyy elää, mutta jos on ihan tosissaan pahat kivut ei siinä kyllä paljoa liikuta.
Pillerit/kierukka, mutta nämä tietysti pois suljettu jos raskaus haaveissa.
Kuuma suihku.

Päivämäärä:   29.12.24 13:23:00

Vadelmanlehtitee. On ihan täsmätuote kuvaamaasi kipuun, minulla rauhoittaa jopa invalidisoivat krampit eli luultavasti tulet täysin kivuttomaksi tuolla. Sitä saa esim luontaistuotekaupoista jos et itse voi kerätä ja kuivata.
Tein aiheesta pitkän keskustelun taannoin mutta valitettavasti en löytänyt sitä enää haulla.

Päivämäärä:   29.12.24 13:36:45

Täytyy kokeilla tuota vadelmanlehtiteetä, kiitos!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.