Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nyt jo ikävä joulua

Lähettäjä: Kaiho 
Päivämäärä:   28.12.24 23:55:06

Sanokaa etten ole ainoa, joka haluaisi kääntää kelloa viikon verran taaksepäin niin, että koko ihana joulu olisi vielä edessä! Rakastan joulun tuoksuja, makuja ja tunnelmaa ja ennen kaikkea sitä ihanaa rauhaa. Lapsena muistan, että 24.-26.12. olivat semmoisia päiviä, että oltiin vain kotona ja ulkoiltiin. Välipäivinä sai jo nähdä kavereita, mutta muuten oltiin vielä vähän "hissukseen". Vasta uudenvuoden jälkeen alettiin siirtyä arkeen. Nykyään tuntuu, että joulua on enää se aatto ja korkeintaan joulupäivä, mutta sen jälkeen ihmisillä on kauhea kiire siirtyä niin sanotusti normielämään. Kaupatkin on koko ajan auki. Aikoinaan kaupat meni jouluaattona puoliltapäivin kiinni ja avautuivat vasta 27.12. Voi niitä aikoja!

Re: Nyt jo ikävä joulua

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   29.12.24 00:10:12

Olen ollut kotona, ulkoillut, syönyt suklaata ja ihaillut joulukoristeitani aatosta asti ja jatkan vielä huomisen ja maanantain, sitten pitää mennä töihin. Kauppatilauksen tein netistä ha kävin noutamassa, että ruoka riittää uuden vuoden yli.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.12.24 07:57:54

No onneksi on vielä koristeet ja kuusi eikä kiire heittää sitä pois- koti niin ihana koristeltuna. Itsellä alkaakin sitten kevään odotus...
Ennen oli juhlapyhät juhlapyhiä- kaupat oli kiinni äitienpäivät ja joulupyhät yms Silloin osattiin ostaa niin että pärjättiin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.12.24 08:34:45

Mulla on jouluähky, onneksi se on ohi! Ei tarvii kuulla joululauluja enää radiosta eikä kattoa typeriä joulumainoksia telkusta. Eikä tuu joka s**tanan tuutista joulujoulujoulujoulu, vttu kuinka ärsyttävää. Onneksi on vain kerran vuodessa ja saa nyt alkaa odottamaan päivien pitenemistä ja kevättä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.12.24 08:48:25

Mikä vtun päivien piteneminen?? Milloin päivässä on enemmän kuin 24 tuntia? :'D

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.12.24 08:58:16

Päivä pitenee = valoisa aika pidentyy.

Lähettäjä: Skrrt 
Päivämäärä:   29.12.24 09:04:27

Et ole ainoa!

Päivämäärä:   29.12.24 09:05:19

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 29.12.24 08:48:25

Mikä vtun päivien piteneminen?? Milloin päivässä on enemmän kuin 24 tuntia? :'D

Ei voi kauhalla vaatia jos lusikalla annettu, mieti sitä =)

Päivämäärä:   29.12.24 09:08:31

K ja Minä vaan: kiva, että on muitakin! Itse en tajunnut tehdä kauppatilausta, eli tänään on pakko hoitaa kauppaostokset. En olekaan aatonaaton jälkeen autoa liikuttanut pihasta, koska olen käynyt vain ulkoilemassa, en muuta. Muuten aion kyllä vielä "jouluilla" tämän päivän. :) Huomenna lähden mökille ja tulen sieltä vasta torstaina, eli siihen tavallaan katkeaa minun joulu.

Päivämäärä:   29.12.24 09:30:51

Minä ainakin jatkan joulun viettoa vähintään loppiaiseen, usein Nuutinpäivään saakka. No joululaulujen kuuntelun olen lopettanut mutta muuten nautin tunnelmalliseksi koristellusta kodista, kuusesta, kynttilöistä. Eilen kun kävin kaupassa niin ostin alesta vielä uusia hyasintteja.

En tykkää tästä nykytrendistä että joulu aloitetaan jo kuun alussa, jopa jo marraskuun puolella ja joulu loppuu sitten jo heti pyhien jälkeen tai viimeistään uutena vuotena. Meille tuli perinteiseen tapaan kuusi (aito) ja koristeet vasta aattoaamuna kotiin, joten se tuntuu vielä erityiseltä eikä ehdi tulla mitään jouluun kyllästymistä kun ei liian aikaisin aloita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.24 09:33:03

Jos aloittaja haluaa takaisin lapsuuteen, silloin viikon verran kellon kääntäminen ei riitä.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   29.12.24 09:41:08

Minäkin rakastan joulua. Toki ihanimmat päivät ovat 23-25.12, mutta edelleen fiilistelen kynttilöitä, kuusta ja ihania valoja.
En koskaan saa jouluähkyä vaan olen surullinen, kun koristeet joutuu loppiaisena ottamaan pois.

Päivämäärä:   29.12.24 09:51:40

Tähti: minä laitan jouluvalot ikkunoihin jo ensimmäisen adventin paikkeilla. Kuusi tulee sisään vasta pari päivää ennen aattoa. Yleensä aloitan myös Jouluradion kuuntelun joulukuun alussa ja polttelen paljon kynttilöitä. On ihana fiilistellä joulua ja lisätä tunnelmaa koristeiden ym avulla vähän kerrallaan, mutta en todellakaan tajua sitä, että joulukuun alussa on jo täysin koristeltu koti ja sitten joulupäivänä huokaillaan, että "onneksi se on nyt ohi".

Tupsu: Minä myös olen aina surullinen joulun loppumisesta ja kun otan koristeita pois niin herkistyn vähän. :D

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.12.24 09:52:38

Sinne kauppaan ei ole pakko mennä ellet ole siellä töissä.

Mä oon enemmän uusi vuosi -ihminen, joten hauskuus on vasta alkamassa. Joulukin oli toki kiva.

Lähettäjä: noup 
Päivämäärä:   29.12.24 10:26:58

Ei ole ikävä, odotan jo kevättä, uutta vuotta en vietä mitenkään, kymmenen aikaan aattona nukkumaan tulpat korvissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.24 11:11:20

Ajattele, enää 10 kuukautta ja saat uppoutua joiluun uudelleen. Tai ehkä askartelet jo koulukoristeita ja -lahjoja ennen sitä.

Ja itse aion kyllä nauttia joulutunnelmasta vielä pari viikkoa, eihän sitä täydy itse mennä samaan tahtiin muiden kanssa. Kuuntelin ihanaa jouluhömppäkirjaa juuri ja totesin, että melko täydellinen tapa pysytellä joulufiiliksissä kun oma joulukiire ohi ja nyt voi vain olla.

Lähettäjä: Hahaha 
Päivämäärä:   29.12.24 11:14:12

Mä keräsin jo joulukoristeet pois :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.