Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  E-pillereiden lopettaminen

Lähettäjä: Lopettanut 
Päivämäärä:   28.12.24 17:09:13

Täältä löytyy varmasti niitäkin, jotka (yhdistelmä)e-pillerit on lopettanut.

Itse lopetin marraskuun lopussa ja turvotus on ollut oireena. Nyt kuukautiset myöhässä kolme päivää, mutta raskaustesti negatiivinen. Onko muilla mennyt kuukautisten rytmin palautumiseen aikaa? Itse lopetin laatan loppuun, mikä kuulemma parempi sen kannalta, että hormonit ei ihan sekaisin menisi.

Re: E-pillereiden lopettaminen

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.12.24 18:33:37

Alkoiko sulla normaalisti vuoto heti laatan loputtua?

Itsellä ainakin menee pari päivää viimeiseen pillerin jälkeen, että vuoto alkaa.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   28.12.24 18:40:38

Lopetin kesäkuussa 24vuoden käytön jälkeen. Ensimmäiset kuukautiset tulivat kolmen kk kuluttua ja sen jälkeen normaalisti.

Lähettäjä: Barre 
Päivämäärä:   28.12.24 18:41:36

Minulla hieman heitteli pari kk lopettamisen jälkeen. Mutta sitten palautui ennalleen. Elämäni paras päätös oli lopetus kyllä, sain taas itseni takaisin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 19:07:39

Heti tuli takaisin ja yhtä rasittavana kun.ennen

Lähettäjä: Poseidoni 
Päivämäärä:   28.12.24 20:05:54

Söin Cerazetteja lähes 8 vuotta ja viimeisen otin 29.11.
Menkat alkoi tasan kuukausi tämä jälkeen, eli 20.12. Olivat kivuttomat, niukat ja kestivät vajaa 3 päivää.
En ole kyllä huomannut muuten mitään vaikutusta.
Lihoin lähes 8 kg aloittamisen jälkeen, mutta tästä ei ole lähtenyt ainakaan vielä yhtää pois.
Toki kropalla kestää aikansa palautua.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   28.12.24 23:57:50

Söin yli 10 vuotta e-pillereitä, 18-30 -vuotiaana. Kun lopetin pillerit, menkkoja ei kuulunut 3 kuukauteen ja lihoin yli 10 kg alle puolessa vuodessa. Myös parran kasvu kasvoissa räjähti ja turvotus oli kamalaa.
Ei olisi kannattanut lopettaa, mutta kun joka paikassa peloteltiin, että tulee tukos ja syöpä ja vaikka mitä muuta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.12.24 06:21:21

Söin Yasmineita 9 vuotta ja lopettamisen jälkeen meni muistaakseni 2 kk että menkat tuli. Aluksi olivat niukat ja kivuttomat mutta kun aikaa kului, vuoto runsastui ja kivut palasivat pahemmiksi kuin alkujaan jonka vuoksi pillerit ylipäätään hankin.
Hiuksista on enää 1/3 jäljellä. Hiukset eivät myöskään enää kasva lapaluista pidemmäksi.
Iho räjähti mutta tasoittui aikanaan, nykyään ihan hyvä.
Mielialat tasoittuvat ja seksi tuntuu paremmalta.
Paino tippui 4kg tekemättä mitään, tai itseasiassa kävi niin että nyt voin syödä mitä vaan ja silti paino ei nouse. Pillereiden aikaan piti kytätä jokaista suupalaa. Eli minulla se kaikki turvotus poistui. Ja rinnat pieneni :D

Lähettäjä: Mandariini 
Päivämäärä:   29.12.24 07:30:29

Muistaakseni kaksi kk meni, että tasoittui normaaliin omaan rytmiinsä.
Se oli itselle aivan hurja kokemus tajuta, mitä kaikkea pillerit olivatkaan minulle aiheuttaneet. Luulin olevani vaan masentunut, luonteeltani itkuinen, haluton, viallinen keholtani (kuivat limakalvot, päänsäryt, keho ei toimi treenissä), huonoihoinen jne jne. En ollutkaan, vaan pillerit teki sen minulle. En vaan itse ymmärtänyt yhteyttä täysin heti. Ja ennen kaikkea sama mitä jollain yllä: sain taas alkaa syödä kunnolla ilman painon nousun varomista (olen tosi tarkka ja en halua yhtään kiloa itseeni, pillereiden kanssa se tarkoitti todella niukkaa energiamäärää, nyt saan syödä oikeasti hyvin). Miesystäväni sanoikin, että sain taas oman itseni takaisin. Ja huomaan saman. Tämä vain siis oma kokemus, monillehan pillerit sopii ja toimii hyvin, mutta minulle selvästi ei.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.