Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aktiiviset somettajat

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   28.12.24 16:36:19

Miksi sometat aktiivisesti jakaen koko elämäsi julkisest, mutta loukkaannut kun ihmiset "kyttäävät" elämääsi, suutut kun ihmiset kommentoivat elämääsi ja räjähdät kun kommentit on muuta kuin ihqusydämiä?

Itse olen somessa hyvin epäaktiivinen. En kerro itsestäni (tylsä elämä), seuraan kyllä kiinnostavia aiheita ja/tai persoonia, mutta harvoin kommentoin. Koitan olla huomaamaton etten vain pahoita kenenkään mieltä. Viime aikoina olen pistänyt erityisesti merkille että osa itse elämänsä julkiseksi tuovia somepersoonia on hermostuneet seuraajilleen enempivähempi isosti kun joku on kritisoinut, kyseenalaistanut tai muutoin negatiivisesti kommentoinut.

Miksi siis kerrot elämäsi someen jos et halua että sitä luetaan tai kommentoidaan? Miksi haalit seuraajia ja arvostelet ihmisten tarvetta seurata?

Re: Aktiiviset somettajat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.12.24 16:47:53

” joku on kritisoinut, kyseenalaistanut tai muutoin negatiivisesti kommentoinut.”

Miksi näin pitää tehdä, jos mielipidettä ei kysytty?

Lähettäjä: Sipsi 
Päivämäärä:   28.12.24 16:55:12

En voi minäkään ymmärtää. Kaikkein huvittavin on eräs opettaja, joka haalii seuraajakseen jopa kaikki entiset oppilaansa. Sitten kertoilee elämästään ja keskustelee, ja jos joku erehtyy olemaan eri mieltä, niin "tää on mun seinä!!!!!"

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.24 17:36:43

Kritisoida ja kommentoida voi aina, mutta haukkuminen on sitten toinen juttu.

Miksi kukaan seuraa ketään, jolle pitää kommentoida; "hirvee läski oot, paskaa ruokaa teet, ruma ämmä, tytkky huora..."
Ja tuon "tyrkky huora"-kommentin oli joku laittanut treenikuvaan, missä normi teepaidassa ja trikoissa nainen teki maastavetoja suurilla painoilla.

Ketään ei ole pakko seurata, saati kommentoida, jos ärsyttää.

Ja jos ei ole mitään kivaa sanottavaa, niin älä sano mitään.

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   28.12.24 18:04:18

Eli aloittaja on yksi näistä, "minulla on OIKEUS" kirjoitella asiattomia koska sinä olet somessa..? Katsohan peiliin, miksi teit tämän aloituksen?

"Ja jos ei ole mitään kivaa sanottavaa, niin älä sano mitään."

Tämä. Kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin. Jos ei normaali käytös ole tuttua, älä mene someen.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   28.12.24 18:32:59

Niin siis itse en juurikaan kommentoi, varsinkaan negatiivisesti, mutta ihmetellyt jos somettaja A kertoo itsestään kaiken märkiä pieruja myöten, mutta suuttuu jos joku ehdottaa että kannattaako sitä hernaria vetää joka päivä jos aina lirahtaa. Tai somettaja B kertoo avioerostaan ja joku erehtyy kysymään että kuinkas siinä niin kävi, niin heti tulee kiukuttelua että siellä aletaan utelemaan.

Pelkkiä sydämiäkö nää kaipaa?

Lähettäjä: Piu 
Päivämäärä:   28.12.24 18:34:41

"Ja jos ei ole mitään kivaa sanottavaa, niin älä sano mitään."

Tämä.

Mutta ymmärrän taas toisaalta, että jos joku jakaa elämäänsä somessa aika vapaasti, niin pitää myös kestää utelut esim. erosta tai muutosta.

Haukkumista en ymmärrä missään tilanteessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 19:18:32

Koska, HUOMAA minut ja HYVÄKSY minut.

Lähettäjä: Fit 
Päivämäärä:   28.12.24 20:10:50

Mulla oli semmonen totaaliseen Fitness urheiluun hurahtanut tyyppi ja kivahan oli katsella hänen kuvia kun hänellä oli todella upea vartalo mutta.. Hänellä oli silikonit ja kerran hän laittoi kuvan itsestään rannalla makaamassa aurinkotuolissa. Tissit sojotti suoraan kohti taivasta ilman minkäänlaista vetovoima vaikutusta. Nauratti se kuva ja laitoin vaan että muoveilla on puolensa - suuttui aivan älyttömästi ja poisti minut.
Mietin usein että oliko se rumasti sanottu? Aika päivänselvää että lähes rasvattomalla ihmisellä on silikonit jos rinnat ovat DD ja aina kommentoin hänen upeaa vartaloa ja niitä kuvia oli paljon niin tämä yksi sitten oli liikaa

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   28.12.24 20:25:37

Koska ihmisillä on oikeus tehdä somea ja loukkaantua siitä, jos heille heitellään eriäviä mielipiteitä vaikkei niitä kysytty tahi pyydetty. Ihan yhtä paljon kuin sillä eriävän mielipiteen kirjoittajalla on oikeus se kirjoittaa.

Miksi sitä somea tehdään ja miksi siihen negatiivisesti kommentoidaan... No jokaisella on kai omat motiivinsa vaikka hyvin harva pysähtyy miettimään

A. Miksi haluan jakaa tämän tiedon koko somekansan kesken.

B. Miksi haluan kirjoittaa tämän negatiivisen kommentin tälle somettajalle.

Päivämäärä:   28.12.24 20:29:16

En kyllä ymmärrä miksi pitää kirjoittaa se kommentti vaikka ulkonäöstä. Jos ei siitä ulkonäöstä pidä niin olkoon katsomatta. Ylipäänsä sellaiset asiat, joilla ihminen ei vahingoita ketään, miksi niitä pitää mennä kommentoimaan negatiivisesti? Aivan kuin ihmisillä olisi joku pakko julkistaa se mielipiteensä aina.

Päivämäärä:   28.12.24 20:33:14

Aloittajan kaltaisten ihmisten takia mä jaan hyvin vähän mitään someen. Olis ihana jakaa enemmänkin, mutta ilkeämieliset ihmiset oikein odottavat kieli pitkällään jotain sellaista mistä pääsevät kommentoimaan ilkeästi.

Lähettäjä: feffefe 
Päivämäärä:   28.12.24 20:49:59

"Miksi siis kerrot elämäsi someen jos et halua että sitä luetaan tai kommentoidaan? Miksi haalit seuraajia ja arvostelet ihmisten tarvetta seurata?"

Itse seuraan yhtä (yrittäjää) joka taas säännöllisesti ulisee somessa siitä, että kun häntä seuraa sellaiset henkilöt jotka ei koskaan kommentoi/kysy kuulumisia/reagoi hänen juttuihinsa :D .. Jutut ovat myös paljon sellaista "vali vali uli uli" joten en tiedä kaipaako esim. kannustamista tai samaa mieltä olemista muilta mutta itse olen ainakin niin epäaktiivinen somessa, että jos tosiaan häiritsee että mm. minä postauksia näen mutten niihin reagoi niin poistakoon seuraaja-listoilta :D

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   29.12.24 08:23:49

Minäkään en ymmärrä, miksi pitää päästä sanomaan mitään arvostelevaa. Hyviin käytöstapoihin kuuluu kyky pitää mölyt mahassaan.

Ihmisillä on luonnostaan tarve tulla nähdyksi, kuulluksi ja hyväksytyksi. Somessa tykkäykset ja positiiviset kommentit aiheuttavat sen hyväksytyksi tulemisen tunteen. Muunlaiset taas kertovat että sinua ei hyväksytä.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   29.12.24 09:30:35

some on vuorovaikutusta.

Lähettäjä: Hello 
Päivämäärä:   29.12.24 11:03:14

Fit, no oli rumasti kommentoitu. Luulitko tosissasi että kommentin saaja ottaa sen kohteliaisuutena?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.12.24 11:41:49

Noh somettajat tietoisesti jakavat elämänsä muille. Itsekään en hyväksy muiden haukkumista tai asiatonta puhetta. Elämä ei kuitenkaan ole pelkkien kehujen kertomista. Mielestäni rakentava kommentointi on täysin ok. Olisin itsekin voinut heittää tuon fit:n kommentin muovilla on puolensa. Omat tissin eivät törrötä luonnostaan ja muovilla voisin niitä ehostaa näyttävämmäksi. Jos tietoisesti tekisin niin, niin ei minulla olisi syytä loukkaantua kommentista. Esittelijä olisi voinut todeta että niinpä! Ei somettajat voi olettaa että heitä pelkästään kehutaan. Myös meillä muilla on oikeus puhua niin kuin asiat ovat, kunhan ei aleta haukkumaan toisia.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.12.24 11:44:39

No, jos joku marmattaa ja marmattaa miten vaikeaa on elää yksin kun pitää lämmittää talo, hoitaa hevoset, hoitaa muut eläimet, autara, kantaa puut, käydä töissä jne jne jne niin minusta ei ole mitään haukkumista todeta, että kannattaisi miettiä, mitä voisi ostaa ostopalveluna tai voisiko hevosia vähentää.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   29.12.24 11:50:28

Joillakin ihmisillä on kyky tehdä tylsistä, arkipäiväisistäkin asioista hauskoja ja nähdä niissä huvittavia puolia -aktiivinen somettaminen voi siis olla vaikka pyrkimys ilahduttaa muita. Jos yrittää ilahduttaa muita ja saa kuraa niskaan, ymmärrän että se ei tunnu kivalta.

Itse sometan suhteellisen paljon, että se on myös työtäni ja ei olisi kovin uskottavaa työminän kannalta jos someminä olisi täysin passiivinen.

Jos et halua seurata jotakuta niin se on todella helppoa, älä seuraa. Ikävää kommentointia ei tarvitse kuitenkaan harrastaa. Minulla on eräs hevostuttu, jonka jutut ovat todella negatiivisia ja ikävästi värittyneitä -jäädytän hänet säännöllisesti.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.12.24 12:10:58

Minusta tuntuu, että siellä on muutamat samat kommentoijat jotka kirjottavat näitä törkykommentteja vuorotellen ainakin nais-somettajille.
Nämä erittäin rumaa kieltä käyttävät erottuu muista kommentoijista.
He purkavat jotain omaa pahaa oloaan siellä ihan syyttömään somettajaan.
Eivätkä edes ymmärrä, että jos somettaja ärsyttää heitä niin ei ole mikään pakko katsoa hänen videoitaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.12.24 12:17:22

"some on vuorovaikutusta"

Some OLI vuorovaikutusta. Nykyään alustoja on monta, ihmiset jakaa paljon päivittäin ja syötettä plärätään ja tulee päivitystä päivityksen perään.
Todella harva enää kommentoi mihinkään mitään.

Tämä siis taviksen näkökulmasta, "julkkiksilla" varmaan eri tilanne.
Itse en jaksa enää päivitellä mitään kun ei kukaan kommentoi tai reagoi, ei minkäänlaista keskustelua saa enää mistään.

Stooreja ja reelsejä kyllä katsotaan (tuhansia katselukertoja) mutta vuorovaikutusta ei todellakaan enää ole.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   29.12.24 13:05:58

Todella harva enää kommentoi mihinkään mitään.
------------
Yleensä kun tulee joku puhutteleva postaus vastaan ja haluaisin kommentoida jotain, huomaan että siinä on jo yli sata kommenttia ja postaus on tehty eilen, joten vastaaminen tuntuu ihan turhalta.

Lisäksi some vääristää kommunikaatiota, koska ilmeet, eleet, äänenpainot puuttuvat.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   29.12.24 15:16:44

Somen vuorovaikutus, kuten vuorovaikutus ylipäänsä, ei voi olla aina vain samanmielistä hymistelyä. Jos jotain julkaisee, pitää olla valmis myös eriävään mielipiteeseen. Eriävänkin mielipiteen voi esittää sivistyneesti. Jos kertoo kaiken, varmasti se herättää lukijoissa mielipiteitä, myös negatiivisia.

Itse en jaksa enää julkaista mitään kun kukaan ei jaksa kommentoida mitään, edes suoraan kysymykseen. Storyt tsekataan mutta edes sen tykkääminen painamiseen ei käytetä aikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.