Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kulmakarvojen meikkaus & muotoilu, hitto

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   28.12.24 15:46:27

Hitto että on vaikeeta saada symmetrisiä. Mua hävettää, kun olen joskus nyppinyt kulmat lähes pois (puolivahingossa joo), niin pitää ensinnäkin värjätä kulmavärillä ainakin 2 kertaa viikossa. No se on nopea homma, 10 minuuttia.

Mutta en saa niistä mitenkään symmetrisiä, vaikka mitä tekisin.

Mihinkään laminointiin tms. en uskalla mennä, sillä pelkään että sieltä saisin vain paksut tönkkökulmat ja niissä kestäisikin sitten kauan että haalenee. :D

Ongelma on siis siinä, että peilin edessä kulmat on ihan ok. Täytän kulmakynällä muutamat kohdat missä väriaine ei pysy. Mutta sitten kun otan vaikka kännykällä kuvan niin huomaan kuinka eritasossa kulmat ovat ja ihan erilaiset!! Miten ne peilissä näyttää hyvältä, mutta kamerassa ei...??

Miehillä ei ole tätä(kään) ongelmaa. :D

Re: Kulmakarvojen meikkaus & muotoilu, hitto

Lähettäjä: Sipsi 
Päivämäärä:   28.12.24 15:48:25

Koska peili näyttää peilikuvan. Valokuva näyttää sen, miltä oikeasti näytät. Se näyttää erittäin kuin mihin olet tottunut. Jokaisella on epäsymmetriset kulmat, ja vaikutus tuplaantuu kun olet tottunut näkemään ne aivan päinvastaisina.

Päivämäärä:   28.12.24 15:51:21

Miten jotkut saavat sitten niiiiiin symmetriset kulmat meikkaamalla? En käsitä.

Tuon peilikuvajutun ymmärrän kyllä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 15:57:47

Mulla oli myös tosi ohueksi nypityt kulmat. Sitten halusin ”kasvattaa ne takaisin”. Kävin taitavalla kosmetologilla 4vko välein ja vaikka kuinka teki mieli tai kulmat olisi näyttäneet tuossa välissä miltä, niin en niihin kajonnut. Oisko joku 1,5v mennyt, kunnes alkoivat näyttää siedettäviltä. Yhä käyn kerran kuussa värjäämässä ja muotoilemassa. Ei tartte meikatessa sitten muuta ku sutia geelillä ojennukseen :)

Päivämäärä:   28.12.24 16:02:34

Laminointia on turha pelätä, siellä se karva notkistetaan niin, että voit muotoilla sen mihin suuntaan vaan. Eli vaikka se harjattaisiin ylöspäin siellä tekopaikassa, niin voit harjata ne vaikka alaspäin kotonasi. Eli voit ne vaikka suihkun jälkeen muotoilla kuten haluat ja sitten kannattaa laittaa kulmageeliä päälle, jotta ne jähmettyy siihen muotoon mitä haluat. Sitten taas kun kastelee, niin voi muotoilla miten vaan.

Päivämäärä:   28.12.24 16:02:53

Ne on siskoja, ei identtisiä kaksosia.

Lähettäjä: Dhsysy 
Päivämäärä:   28.12.24 16:05:12

“ Valokuva näyttää sen, miltä oikeasti näytät.”
Väärin. Erityisesti selfiekamerat vääristävät todella paljon. Mikään kamera ei tuota kuvaa todellisuudesta, siihen vaikuttaa aina objektiivi (mm + lasin laatu), etäisyys, kulma jne.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.24 16:06:47

Mä olen käynyt 15-vuotiaasta asti, eli kohta 45 vuotta, neljän viikon välein kosmetologilla kulmien ja ripsien värjäyksessä ja kulmien muotoilussa.
Aina on siisti look. Ei tulisi mieleenkään alkaa itse nyppiä.

Päivämäärä:   28.12.24 17:41:00

Mulla pysyy kulmissa kosmetologin laittama väri vain viikon.

Päivämäärä:   28.12.24 17:47:20

Jos kulmavärillä pitää värjätä "ainakin 2 kertaa viikossa", et kyllä värjää kulmakarvoja, vaan ihoa.

Suosittelen kulmien kestopigmentointia. Katsele erilaisia tekniikoita ja valitse tekijä tarkkaan. Sitten kulmat on täydelliset vuosien ajan.

Päivämäärä:   28.12.24 18:01:53

Ap tässä.

Joo, tiedän että värjään ihoa, mutta pakko, minkäs teet.

Kulmien kestopigmentoinnissa pistää silmään vain se, että paraneminen kestää kahdesta neljään viikkoon! Pitäisi töissäkin kehdata käydä, en tiedä missä välissä saisi tuollaisen jakson kun voisi olla kotona mahdollisimman paljon.

'Laminointia on turha pelätä, siellä se karva notkistetaan niin, että voit muotoilla sen mihin suuntaan vaan. Eli vaikka se harjattaisiin ylöspäin siellä tekopaikassa, niin voit harjata ne vaikka alaspäin kotonasi.''

- Niin, kun tässä on nyt ongelmana se, että NIITÄ KARVOJA EI OLE kunnolla. Mitäs muotoilet, kun ei ole mitä muotoilla. :D Okei, aloitusviestissä puhuin itsekin muotoilusta. Tarkoitin sillä lähinnä tuon kulmavärin laittoa ja sen muotoilua.

Päivämäärä:   28.12.24 18:06:50

Ajoita kesälomalle? Omalla kohdalla oli ehkä viikon verran hilseilevät ja rumat kulmat, mutta todellakin oli sen arvoista. Se paranemisaika 2-4 viikkoa viittaa siihen, että se aika menee, ennen kuin kulmat ovat sen näköiset kun on tarkoitus. Alkuun ovat liian tummat, sitten hilseilevät jne. ja sieltä alta sitten paljastuu ne lopulliset kulmat.

Päivämäärä:   28.12.24 18:07:48

Voitko laittaa kuvaa sun kulmista?

Päivämäärä:   28.12.24 18:10:48

Nojoo kesäloma-aika olisi ainoa vaihtoehto. Pelottaa vaan että menee pieleen ja sitten joudun olemaan niiden kanssa monta vuotta... Pelkään siis että tulee kuitenkin liian tummat, liian kulmikkaat, ei olekaan symmetriset jne.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.24 18:12:51

Miksi aloittaja sitten sanoi, ettei uskalla mennä laminointiin, jos niitä karvoja ei laminoitavaksi edes ole?

Onko sulla joku peili-ilme, jonka vuoksi peilin edessä oleva symmetria ei näy eri ilmeellä kuvissa?

Päivämäärä:   28.12.24 18:22:56

Se pelotti itselläkin että lopputulos ei miellyttäisikään, mutta tekijän valinta on olennaisessa osassa, ettei niin käy. Voit tehdä vaikka ison kuvakollaasin siitä mitä haluat, ja toisen siitä mitä et halua. Itsellä olisi korkea aika uusia kulmat, edelliset kun on laitettu 6v sitten. Olen tekijöitä selannut, ja harkinnassa on lähteä 600km päähän laitattamaan kulmat, ihan vaan koska kyseisen tekijän kädenjälki miellyttää eniten.

Kulmien muodon tekijä näyttää ennen kuin tekee mitään, eli sen suhteen ei pitäisi olla pelkoa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.12.24 18:24:32

Mulla kulma loppuu "kesken" eli värjääminen ei paljon auta, kun karvoja ei ole tarpeeksi. Vasemmassa on vähän enemmän sitä kulmakarvan häntää, oikeassa ei sitäkään. Sitten taas ne karvat mitä on, ovat pitkiä ja menevät ihan väärään suuntaan :) Mikään kulmageeli ei oikein saa niitä asettumaan. Eli tunnen aloittajan tuskan!

Laminointia kyllä harrastan, teen sen itse kotona. Kulmat on mielestäni helpompi piirtää, kun ne saa ensin harjattua helposti oikeaan muotoon.

Kannattaa aloittaja tehdä kulmat jonkun tietyn mallin mukaan. En osaa selittää, mutta tässä esimerkki:
https://ladycode.blog/wp-content/uploads/2013/11/brow-outlining.jpg

Päivämäärä:   28.12.24 18:24:32

No en minä aina muista mikä on se laminointi, mikä on kestopigmentointi ja kenelle niitä voi tehdä, pitääkö olla omia kulmakarvoja vai ei. Laitoinkin että ''laminointiin tms.''.

Ja kyllä, kun katon peilistä, kulmat näyttää ihan samanlaisilta. Alkaa samasta kohdasta, korkeus on sama jne. Mutta sitten selfiessä, tadaa... toinen onkin ihan erilainen. :D En käsitä.

Päivämäärä:   28.12.24 18:26:11

''Se pelotti itselläkin että lopputulos ei miellyttäisikään, mutta tekijän valinta on olennaisessa osassa, ettei niin käy. Voit tehdä vaikka ison kuvakollaasin siitä mitä haluat, ja toisen siitä mitä et halua. Itsellä olisi korkea aika uusia kulmat, edelliset kun on laitettu 6v sitten. Olen tekijöitä selannut, ja harkinnassa on lähteä 600km päähän laitattamaan kulmat, ihan vaan koska kyseisen tekijän kädenjälki miellyttää eniten.

Kulmien muodon tekijä näyttää ennen kuin tekee mitään, eli sen suhteen ei pitäisi olla pelkoa.''

Huh, kiitos tästä tsempistä. Ehkä uskallan keväällä? Eli sitten, kun saan ensin säästöön sen verran. Just nyt ei ole varaa käydä.

Lähettäjä: Täällä myös 
Päivämäärä:   28.12.24 18:45:17

Ymmärrän aloittajaa ja kiinostaa myös kaikki vaihtoehdot🤔

Päivämäärä:   29.12.24 14:21:30

Aloittaja täällä vielä!

Kumpaa siis minun tapauksessani suosittelisitte / kumpi on tarkoituksenmukaisempaa: microblading vai kestopigmentointi? Kun omia karvoja ei siis käytännössä ole kuin siellä täällä (joo...).

Ilmeisesti tuo microblading olisi tässä tapauksessa se parempi?

Päivämäärä:   29.12.24 16:07:15

Microbladingia suosittelen itse. Katso esim. Riinabrows ig, paljon työnäytteitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.