Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Todella pahanhajuinen virtsa

Lähettäjä: normaalia enää? 
Päivämäärä:   28.12.24 12:00:23

Miehellä siis, olen vähän huolissani. Hänen virtsan haju jää vessaan oikeasti tunneiksi. Oikeastaan vessa haisee koko ajan kuselta, vaikka ei olisi käynyt siellä tunteihin. Haju on todella paha ja voimakas. Ei ole sellainen, kuin vaikka aamuvirtsa yön yli kuivuneella henkilöllä, vaan paljon pahempi. Vaikea kuvailla. Mutta väkisinkin tulee mieleen, onko kyseessä joku sairaus?
Kolajuomia hänellä menee päivittäin, voivatkohan ne aiheuttaa moista?

Re: Todella pahanhajuinen virtsa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 12:21:36

En ole kuullut että kola aiheuttaisi tuota, mutta ei se mahdotonta ole. Jotkut lisäravinteet aiheuttavat tuota, samoin tietyt ruoka-aineet, ja tietysti on sairauksia jotka tekevät samaa. Puhu hänen kanssaan ja pyydä menemään lääkäriin?

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   28.12.24 13:02:50

Siis onko ollut kauan hajua? Virtsatietulehdus aiheuttaa ainakin juuri tuollaisen voimakkaan pahan hajun virtsaan. Lääkäriin sanoisin.

Lähettäjä: normaalia enää? 
Päivämäärä:   28.12.24 13:12:17

Hmm, joitain kuukausia ehkä jatkunut. En ole varma.
Miten ottaa asia hienotunteisesti esiin, etten "nolaa" häntä?

Päivämäärä:   28.12.24 13:13:20

Jos koko ajan haisee kuselle niin kuinka hyvin vessa on siivottu?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   28.12.24 13:16:00

Juoko tarpeeksi? Diabetes? Kuseeko pitkin lattioita?

Mikä on semmoinen parisuhde jossa ei voi sanoa suoraan että ristus kun sun kusi haisee kuolemalle, oletko huomannut itse.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.24 13:48:23

Kuulostaa myös siltä että pönttöä ei ole siivottu kunnolla jos on roiskunutkin. Minun virtsa ei haise pahalta, mutta vessa haisi pitkään kuselta kunnes tajusin pestä kloorilla kaikkia koloja myöten.

Minkä väristä miehen virtsa on? Tuleeko sitä normaalisti? Onko muita oireita? Ihan oikeasti pahan hajuinen virtsa liittyy yleensä vain infektioon jne. Tuskin ruoalla saat ihan oikeasti pahan hajuista virtsaa.

Lähettäjä: tiia 
Päivämäärä:   28.12.24 13:51:26

Onko lääkkeitä? Ehkä se haju tulee "läpi"?

Lähettäjä: noniin 
Päivämäärä:   28.12.24 13:57:24

Voi hyvä ihme taas. Virtsan voimakas haju on aina merkki jostain sairaudesta ja sinä mietit jotain halvatun kiertoilmaisua ettet vain "nolaisi" äijää. Onko jätkällä tapana tirvasta nyrkillä naamaan vai miksi olet noin varpaisillasi hänen kanssaan? Taitaa olla isompiakin ongelmia teidän suhteessa. Sanot miten asia on, haisee pahalta ja on aika mennä lääkäriin varmuuden vuoksi.

Toki myös tietyt lääkkeet haisee voimakkaasti ns. läpi virtsassa mutta aloituksessa ei mainittu mitään sellaista. Jatkuva limujen juominen on munuaisille myrkkyä, etenkin jos juo makautusaineilla makeutettuja limuja.

Lähettäjä: normaalia enää?
Päivämäärä: 28.12.24 13:12:17

Hmm, joitain kuukausia ehkä jatkunut. En ole varma.
Miten ottaa asia hienotunteisesti esiin, etten "nolaa" häntä?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.12.24 14:03:41

Täälläkin hais kusi kauan vessassa käynnin jälkeen ja syy löytyi siitä, että mies kakkoshädällä käydessään kusi istualtaan niin että sitä roisketta jäi välikannen alle. En tosiaan joka päivä ala kuuraamaan pönttöä ja vessaa. Sai palautetta siivota jälkensä eikä nolostunut yhtään. Huomaan myös jos ei juo tarpeeksi vettä ja kerron siitäkin.

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   28.12.24 14:14:41

Mulla kokemusta asiasta enkä usko hetkeäkään että kyseessä olisi roiskeet tai siivoamaton vessa. Puhutaan ihan eri hajusta, uskon. Selvittäkää lääkärillä asia. Ota asia puheeksi ihan niin että olet huomannut pahan virtsan hajun vessassa, onko mies itse huomannut. Kerro sitten että sinun mielestäsi asia olisi syytä selvittää.

Päivämäärä:   28.12.24 14:48:52

"Hei kulta, olen huomannut että pissasi haisee tosi voimakkaalta ja pahalta, ja olen huolissani että kaikki ei ole kunnossa. Voisitko varata ajan lääkäriin?"

Ei ole niin vaikeaa.

Päivämäärä:   28.12.24 14:53:42

Colan ei pitäisi aiheuttaa. Oma mies juo kans päivittäin Dr pepperiä ja muita limuja eikä pissa haise vessan vetämisen jälkeen.

Ainakin yksi lisä syyehdotus on ettei pese värkkiään hyvin. Mulla oli perhetuttu joka kävi kerran viikossa suihkussa ja aina jos hän kävi vessassa niin vessa haisi paskalta monta tuntia ja pelkkä pissakerta riitti aiheuttamaan ällöttävän löyhkän moneksi tunniksi. Alkkaritkin vaihtoi vaan kerran viikossa joka aiheutti vielä enemmän hajuhaittaa. En ole muuta ihmistä tavannut joka aiheuttaisi tuollaisen hajuhaitan vessaan vaikka olen ollut herkkämahaisten miestenkin kanssa yhdessä yms. Aina se haju vessasta lähtenyt 10min sisään muutoin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.12.24 15:12:41

Monet sairaudet kuten diabetes voi aiheuttaa muutoksia virtsaan ja sen hajuun.
Ei niitä virtsanäytteitä turhaan oteta ja tutkita. Selitä miehellesi asiallisesti, että eikö hän itse ole huomannut hajua??

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   31.12.24 14:20:07

Joko otit asian puheeksi?

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   31.12.24 19:35:10

Syö jotain vitamiinilisää tai muita piristeitä roppakaupalla,maksa joutuu koville ja munuaiset myös.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.