Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muistaako kumppanisi

Lähettäjä: vuosipäiviä? 
Päivämäärä:   28.12.24 11:35:55

Meillä mies ei juuri koskaan huomioi jouluja tai synttäreitä, ja itsekin olen luopunut antamasta hänelle lahjoja. Nyt meille tulee näinä päivinä kuitenkin 20 vuotta yhdessäoloa täyteen, ja on käynyt mielessä, että pitäisikö ensitapaamistamme (josta suhde nopeasti alkoi) juhlistaa jotenkin?

Juhlivatko muut tällaisia, ja jos juhlivat, niin miten?

En ehkä muuten edes muistaisi tarkkaa ajankohtaa, mutta silloin oli juuri ollut tsunami.

Re: Muistaako kumppanisi

Lähettäjä: lili 
Päivämäärä:   28.12.24 11:37:37

Mieheni muistaa, minä en :D
Enkä siis todellakaan unohda tai jätä huomiotta tahallaan (ja koen aina unohduksissa huonoa omatuntoa). En vain muista.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.24 11:39:54

Totta kai mieheni muistaa, ja myös minä muistan.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   28.12.24 11:43:15

Muistaa joulun ja synttärit, seurustelumme vuosipäivä tahtoo kummaltakin mennä ohi, vaikka tiedämme kysyttäessä, montako vuotta olemme olleet yhdessä. Samoin nimipäivät tahtovat mennä ohi. Muistetaan sitten muuten, esim. miestenpäivänä tai vuoden harmaimpana päivänä tai hepan nimipäivänä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 11:48:11

Kai me muistettas kumpikin jos edes muistettas, milloin alettiin sillein oikeasti seurustelemaan :D kumpikaan silloin pistänyt päivämäärää merkille. "se on joskus elokuun puolivälissä" :D

Tulevan hääpäivämme muistamme kyllä sitten. Ehkä, toivottavasti. Kun se tulee olemaan sama kuin lapsemme ristiäispäivä. Kihlajaispäivä on muistissa, kun on somessa :D

Ei se aikuisilla ole niin justiinsa.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   28.12.24 12:15:48

Mun mielestä on jotenkin huvittavaa, kun veljeni juhlii vaimonsa kanssa edelleen seurustelun alkamisen vuosipäivää ja kihlajaispäivää, vaikka ovat olleet jo vuosia naimisissakin. No, jokainen tyylillään. Meillä ei edes ole mitään seurustelun alkamisen vuosipäivää. Ei se alkanut tiettynä päivänä, vaan pikkuhiljaa. Minusta hääpäivän juhlistaminen riittää siinä vaiheessa, kun ollaan naimisissa. Seurustelun juhlistaminen on jotenkin teinimäistä. Mutta minä en olekaan millään tavalla romantikko.

Lähettäjä: Sieltä se tulikin 
Päivämäärä:   28.12.24 12:19:06

Niin, sinähän voit arasti hieman huvittua. Toiset pitävät hauskaa koko rahan edestä. Heidän elämässään on varmasti paljon iloa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.12.24 12:25:42

Muistaa. Yleensä jutellaan toiveista ja suunnitellaan juhlistusta yhdessä etukäteen, mutta varsinaisina juhlapäivinä aina vähintään onnitellaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.24 12:57:11

Me ei ostella toisillemme lahjoja sen enempää jouluna kuin synttärinäkään. Mistään seurustelun vuosipäivästä ei ole hajuakaan.

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   28.12.24 13:55:12

Helpottavaa kuulla, että tästä on todella erilaisia ajatustapoja ja käytäntöjä. Pahus, kun tuosta tsunamista tulee 5 min välein jotakin, muuten en varmaan niin ajattelisi asiaa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   28.12.24 21:18:09

Muistaa jouluna ja synttärinä, kun kerron hyvissä ajoin, mitä toivoisin saavani muistamisena. Joskus saattaa nimetä jonkun yhteisen reissun johonkin tiettyyn merkkipäivään liittyväksi lahjaksi, vaikkei ajankohta osuisikaan samaan vuodenaikaan. Itse koitan muistaa häntä jotenkin, mutta ei ikinä halua mitään, niin paha sille on lahjoja hankkia.

Hääpäivää muistetaan ehkä lähinnä herkuttelemalla yhdessä jotain tavallisesta poikkeavaa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   28.12.24 21:22:38

Meillä seurustelun alkamispäivä ja kihlajaispäivä on sama, mutta ei näitä kyllä ole mitenkään muistettu, kuten ei nykyään (yli 30 vuoden jälkeen) hääpäivääkään. Synttärilahja tulee yleensä ostettua, joululahja jos keksii jonkun kivan idean. Kumpikaan ei ota näistä stressiä mihinkään suuntaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.