Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen luvaton netflixin käyttäjä. Voinko jäädä

Lähettäjä: Kiinni? 
Päivämäärä:   28.12.24 10:26:05

Eli katson tunnuksia itselleni vieraan perheen tunnuksilla. Tämä kyseinen perhe ei minua tunne ja asuu toisella puolella Suomea. Tuo profiili millä netflixiä katson, nähtävästi ei itse katso sieltä mitään, muihin profiileihin en ole katsonut. Heillä siis jokin perhetilaus.

Kysymykseen siis, voiko tästä jäädä kiinni?

Re: Olen luvaton netflixin käyttäjä. Voinko jäädä

Päivämäärä:   28.12.24 10:27:22

"Eli katson tunnuksia"

Korjaus, katson netflixiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.12.24 10:27:28

Tietenkin voi

Lähettäjä: Moa 
Päivämäärä:   28.12.24 10:27:35

Siis miten sulla on niiden tunnukset??

Päivämäärä:   28.12.24 10:31:24

Siis "tietenkin voi" vastauksen voisi perustella =)

Juu, tottakai poliisi pääsisi jäljille mutta uskon ettei poliisin resurssit siihen riitä.

Eli käytännössä miten jään kiinni jos katson minulle tuntemattoman perheen tunnuksilla?

Lähettäjä: Poseidoni 
Päivämäärä:   28.12.24 10:33:58

Miten sulla on heidän tunnukset? :o

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   28.12.24 10:38:21

"Miten sulla on heidän tunnukset? :o"

Itsellä oli yhdessä töllössä edellisen omistajan tunnukset useampaan palveluun.
Eli ostamalla vaikka käytetyn töllön.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   28.12.24 10:38:55

No et voi varsinaisesti "jäädä kiinni", jos tilin haltija ei seuraa yhtään esim. kirjautumis- ja käyttäjätietoja ja havahdu siihen että joku ei kuulu joukkoon. Jos Netflix alkaa jossain vaiheessa tarkemmin pitämään kiinni siitä että tiliä (myöskään ns. perhetilausta) ei saa käyttää kuin samassa kotitaloudessa, silloin tilinhaltijan pitäisi erikseen lisätä tilille eri paikassa asuva lisäkäyttäjä. Joten tuossa tilanteessa joku havahtunee ihmettelemään että kukas tätä meidän flixiä jossain hornantuutissa katsoo ja kirjaa sinut ulos/vaihtaa salasanat.

Päivämäärä:   28.12.24 10:40:11

Okei eli ettei koko ketju täyty kysymyksestä miten mulla on ne tunnukset niin oli eräät juhlat johon kokoontui myös toisilleen entuudestaan tuntemattomia henkilöitä (polttarit voisi olla tällaiset), tästä joukosta eräällä oli hänen siskon miehen perheen tunnukset jotka laittoi "hetkeksi" mun telkkariin. No sinne jäivät talteen, huomasin vasta kuukausien päästä. Nyt olen katsellut vuoden näillä tunnuksilla, mutta hiukan soimaa omatunto.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 11:05:03

Tietysti voi jäädä kiinni tilin haltijalle. Mitään sanktioita siitä ei sinulle tule, et vaan sen jälkeen enää pääse katsomaan kun he vaihtavat salasanan ja heivaavat sinut ulos. Katso huoletta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.24 11:25:52

Aloittaja, ei tuo ole rikos eikä poliisiasia :D ne tunnukset on sinulle annettu etkö aiheuta mitään rahallista tai henkistä tappiota kenellekään.

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   28.12.24 11:30:52

Enpä tiedä onko tuosta haittaa edes. Vanhat telkkarit ei edes jää siihen perhetili-haaviin kiinni. Meillä on miehen veljen tunnarit vanhassa Apple TV:ssä eikä Netflix herjaa vaihtamaan perhetiliin, katsomme päivittäin. He taasen katsovat minun tunnareilla Disney+. Kätevää vaihtotaloutta.

HBO joskus valvoi että kirjautuneita laitteita sai olla 5. Heittelin välillä siskon pleikkaria pihalle kun tuli 5 täyteen ja annoin hänelle luvan katsella ohjelmia yhdellä laitteella ja välillä siellä oli jopa 3.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   28.12.24 11:32:58

Meillä joskus joku oli luonut Netflixiimme oman profiilin. Huomattiin, kun oltiin katsomassa sitä ja "Anna" alkoi katsoa Netflixiä ja meidän katselu loppui. Kirjattiin kaikki tilit ulos ja vaihdettiin salasana. Ei sen jälkeen katsellut enää

Päivämäärä:   28.12.24 12:40:39

Eihän tuosta mitään oikeaa haittaa ole, tiedän sen mutta kuitenkin vähän hävettää. Mutta koska tiedän, että kenellekään ei minun takia tulee lisää maksettavaa, niin olen käyttänyt tilaisuuden hyväksi.

Netflix on kyllä havainnut minut, koska säännöllisesti kysyy "haluatko lisätä jäsenen hintaan...." (ehkä jos tätä yhtä profiilia ei ole käytetty juurikaan ja nykyään katsotaan aivan eri paikassa). Minä sitten ohitan sen kohdan vaan. Ilmeisesti ne jotka aktiivisesti katsovat omilla profiileillaan eivät huomaa mitään.

Ehkä siis vain jatkan katselua huoletta. Lähinnä mietin, että voiko jostain kautta näkyä minun laitteeni ja että missä se sijaitsee, ja joku laittaa laskun perään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.24 12:51:20

"Lähinnä mietin, että voiko jostain kautta näkyä minun laitteeni ja että missä se sijaitsee, ja joku laittaa laskun perään."

Tietenkin tilin omistaja voi nähdä laitteet ja niiden sijainnin tilin tiedoista. Sinne listataan kaikki kirjautumiset, kuten kaikissa vastaavissa palveluissa.

Lähettäjä: -1- 
Päivämäärä:   28.12.24 12:57:04

Tilin pääkäyttäjä voi halutessaan aloittajan heittää ulos ja vaihtaa salasanat.

Päivämäärä:   28.12.24 12:58:40

"Tilin pääkäyttäjä voi halutessaan aloittajan heittää ulos ja vaihtaa salasanat."

Tämähän oli päivänselvä asia jo eikä tätä myöskään kysytty =)

Lähettäjä: -1- 
Päivämäärä:   28.12.24 13:16:26

Kysyttiin, että voiko jäädä kiinni, niin kyllä voi ja tämä on siitä seuraus.

""Tilin pääkäyttäjä voi halutessaan aloittajan heittää ulos ja vaihtaa salasanat."

Tämähän oli päivänselvä asia jo eikä tätä myöskään kysytty =)"

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   28.12.24 13:31:57

"Tietenkin tilin omistaja voi nähdä laitteet ja niiden sijainnin tilin tiedoista. Sinne listataan kaikki kirjautumiset, kuten kaikissa vastaavissa palveluissa."

Mutta ei kukaan näe että telkkari kuuluu Maija Meikäläiselle ja hän asuu osoitteessa xxx, vaan se tieto on laite ja paikkakunta (joka ehkä on oikea tai jotain ihan muuta). Omakin IP-osoite näyttää hyvin paljon ohi oikeasta sijainnista.

Eli ON hyvinkin mahdollista että tilin salakäyttäjä huomataan, mutta todennäköisyys sille että jäisi jotenkin henkilökohtaisesti tunnistetusti kiinni, on HYVIN pieni.

Ts. jos tilin olisi aloittajan tv:hen lainannut ko. perheen jäsen, hän varmaan jossain kohtaa keksisi, jos näitä käyttäjätietoja seuraa, että tämä esim. Kuopiossa meidän Netflixiä katsova tyyppi onkin varmaan se jonka telkkariin kirjauduin sisään aikoinaan, vaihdanpa salasanan. Mutta kun tiliä on lainattu välikäden kautta, se vaatisi sen että tilin omistaja päivittelee välikädelle että miten tuo Netflix näyttää niin hassusti että aina on joku muka Kuopiossa tätä katsomassa kun me kaikki asutaan täällä Hangossa, ja välikäsi muistaa että ainiin, nehän on siellä Maijan telkkarissa vieläkin.

Päivämäärä:   28.12.24 13:34:55

Aa, epäselvästi muotoiltu kysymys. Pohdin alunperin sitä, voinko jäädä henkilökohtaisesti kiinni katselusta. Jos, niin miten? Itse ajattelen, ettei yksityishenkilö voi mitenkään saada minua kiinni tästä.

Ja seuraus tottakai on uuden salasanan vaihto, mutta koska olen luvatta katsonut muiden tunnuksilla tiedostaen tämän, niin en näkisi että olen täysin viaton, vaikka onkin tilin haltijan vastuulla pitää huolta salasanoista.

Tämmöisiä syvempiä asioita pohdin, tottakai tiedän että he voivat halutessaan vaihtaa salasanan enkä sitten voi enää samoilla tunnuksilla katsella =)

Päivämäärä:   28.12.24 13:37:18

Tuplatähti: juuri tätä mietin.

Päivämäärä:   28.12.24 14:56:19

Voi tai ei. Ainakaan päiväyksiä ei näy milloin on viimeksi katsonut. Mutta ei tuosta nyt mitään poliisikeissiä tule :D Eikä taida olla edes laitonta.

Ottaisin kaiken ilon irti niin kauan kun pystyy.

Päivämäärä:   28.12.24 14:58:55

Olen kuullut isosta trendistä, jossa suhteen jälkeen exä joka on exänsä tunnuksilla katsonut niin on nimennyt itsensä "Asetukset" ja laittanut mahdollisimman asetus-sovelluksen näköisen profiilikuvan :D Harva kuulemma tajunnut. Tai nimeä oma "Vieras" koska se on yleinen automaattisesti luotu käyttäjä eri suoratoistopalveluksissa.

Päivämäärä:   28.12.24 15:47:38

Sellaista haittaahan tuosta voi tilin omistajalle tulla, että itse ainakin säikähtäisin todella, jos huomaisin, että jollakin tällaisella tilillä on toimintaa, josta en ole itse vastuussa. Alkaisin miettiä vaikka mitä uhkakuvia. Tätäkin kannattaa ajatella kun noin tekee. Kun niitä tunnuksia eivät laittaneet televisioosi tuon perheen jäsenet, vaan joku, jolla oli siskonsa miehen perheen tunnukset, niin eihän tuo perhe silloin edes tiedä, että sinullakin ne ovat olleet.

Päivämäärä:   28.12.24 17:29:07

Sitten kun huomaavat niin sut kirjataan ulos, tuskin muuten selviää kuka se oli ellei paikkakunnan perusteella arvaa, tai se joka ne tunnarit laittanut muista että ne sun telkkaan laittoi jos asia tulee puheeksi.

Mitään "virallisia" seuraamuksia tuollaisesta ei tule muuta kuin että sua pidetään outona. Ja onhan tuo aika ihmeellistä rottailua oletettavasti aikuiselta ihmiseltä, eikö yhtään hävetä? Ootko monessa muussakin asiassa lokkeilija?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.