Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä älykello tai urheilukello alle 200 eurolla

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   28.12.24 09:50:55

Hakusessa olisi elämäni ensimmäinen älykello tai urheilukello. Olen yrittänyt netistä vertailla erilaisia kelloja, mutta tuntuu, että mitä enemmän vertailen sitä vaikeampi päättää.

Kellon pitää kestää vettä. Teen työtä jossa pestään paljon käsiä ja ulkoillaan säällä kuin säällä joten pitää kestää vettä sekä pakkasta. Mielellään myös jonkin verran iskuja. Hinta alle 200 €. Itselläni tällä hetkellä Huawei puhelin eli pitäisi sen kanssa olla yhteen sopiva. Näiden lisäksi haluaisin nähdä kuka on soittanut ja laittanut viestiä. Ei tarvitse olla vastaamista ominaisuutta. Eikä minua niinkään kiinnosta liikkumista ja nukkumisdata vaan kello tulee enemmän ihan vain kellona toimimiseen ja siihen, että näe jos esim. Lapsi yrittää soittaa. Puhelin aina mukana, mutta en aina pysty tilanteesta riippuen kaivamaan puhelinpussukasta joten ranteesta olisi helppo nähdä, kun joku soittaa. Pieni koko plussaa eli ettei jää kaikkialle kiinni yms.

Olen katsellut polaria. Nämä tosin aika isoja mötkylöitä sekä Samsungin ja Huawein malleja, mutta kun ei ole minkäänlaista käyttökokemusta kyseisistä älykelloista/urheilukelloista niin vaikea pohtia, mikä olisi omiin tarpeisiin sopiva. Liikkeestä, jos käy kysymässä niin tuntuu ettei nykyään saa rehellistä asiakaspalvelua vaan myydään sitä mitä on käsketty myydä.

Mielelläni kuulisin omia kokemuksia ja vinkkejä kyseisistä laitteista.

Re: Mikä älykello tai urheilukello alle 200 eurolla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.12.24 10:11:54

Mulla (ja teinillä) on Huawein Band 9- kellot.
Olen ollut todella tyytyväinen, ja oli vielä aika edullinenkin (jotain 60e). Ja helppokäyttöinen.
Näkee soitot ja viestit (kunhan on bluetoothin kantoalueella), ja on yllättävän tarkka seuraamaan untakin. Sopii yhteen Androidien ja iOS-puhelimien kanssa, Huawein puhelimeen saat app storesta helposti appin.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   28.12.24 10:14:42

Oma Garmin Venu SQ on ollut mieluine, hyvä ja kestävä. Akku kestää päiviä ja on toiminut jokaisessa urheilulajissa hyvin. Mielestäni hinta-/laatusuhde loistava. Ollut mm. Polareita, joissa käytettävyys hyvä, mutta akut ei kestä pitkään :(

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.12.24 11:12:39

Huawein bandia suosittelen mäkin. Mulla on joku vanhempi, oisko kolmonen ja sekin täyttää vaatimuksesi. Uudemmissa lienee enemmän ominaisuuksia. Tuossa mun on sisäänrakennettu GPS, tosin se hieman pätkii, jos on paljon hihoja rannekkeen päällä.

Päivämäärä:   28.12.24 11:24:45

... //Joo tuon Huawei bandin näyttää saavan nyt 49 euroon ja sitten Huawei watch fitin 69 euroon joten eivät ole phan hintaisia. Sitä pohdin että onko järkeä maksaa enemmän vai ajaako tässä tapauksessa halvemmat asian.

Mä//Kiva kuulla tästäkin merkistä. Garmineihin törmäsinkin ja moni miellyttää väreiltään silmää, mutta tuntui olevan niin paljon eri malleja, että vaikea lähteä poissulkemaan malleja.

Päivämäärä:   28.12.24 11:28:31

*//Hei kiitos suosituksesta. Täytyy tutustua tuon bandin ja watch fitin eroihin. Hinta eroa sen verran vähän, että tuo watch fit myös kiinnostaa.

Päivämäärä:   28.12.24 11:28:52

Tee lista asioista, joita kellolta haluat ja katso onko kalliimmissa jotakin tärkeää, jota halvoista puuttuu. Aloituksesi perusteella sanoisin, että Huawei Band olisi käyttöösi parempi kuin kalliit urheilukellot.

Päivämäärä:   28.12.24 11:32:46

*//Lähinnä siis noissa halvemmissa mietityttää kuinka niissä puhelimen ja kellon yhdistäminen ihan oikeasti toimii ja ilmoittaako puhelut. On yhdestä edullisesta aktiivisuusrannekkeesta kokemusta ja siinä bluethoot tökki kokoajan joten lähinnä pohdituttaa toimiiko kalliimmissa versioissa yhteys paremmin kuin edullisemmissa vai onko niihin vaan tungettu niin paljon erilaisia sovelluksia, mikä nostaa hintaa.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   28.12.24 11:39:03

Suosittelen Garmin Vivoactivea, puheluihin ei tässä voi vastata eli se ominaisuus ja sen toimivuus kannattaa tarkistaa. Garminin sivuilla on oma apuri, jolla voit hakea itselle sopivaa. Aiemmin oli Suunto ja se oli hyvä muuten, mutta akku paljon huonompi. Ero on päiviä akunkestossa.

Päivämäärä:   28.12.24 12:00:07

#//Ei tarvitse pystyä vastaamaan puheluihin, mutta haluan niistä ilmoituksen ja tuosta mallista se ominaisuus näköjään puuttui. Sen sijaan Garmin lily 2 kyseinen ominaisuus löytyy eli vaatii eri malleihin tutustumista. Täytyy myös tutustua mitä noissa tuo puhelimen ja kellon pariliitäntä tarkoittaa eli eroaako esim. Tuosta bluethootilla yhdistämisestä mikä noissa halvemmissa hueweissa on.

Ihan pihalla näiden laitteiden kanssa.

Päivämäärä:   28.12.24 12:03:05

Ja asia selvisi googlettamalla eli kaikki toimii bluethoothien avulla.

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   28.12.24 12:07:45

Epäsuosittelen Polar Unitea, heppoinen laturi ja alle vuoden käytön jälkeen jatkuvasti pieniä ongelmia (sammuilee, ei lähde latautumaan, ei ilmoita puheluista/viesteistä...).
Aiemmin käytössä oli useamman vuoden joku edullinen Huawein laite, paljon parempi akku ja toimi luotettavasti erimerkkistenkin puhelimien kanssa.

Päivämäärä:   28.12.24 12:23:15

Nuo Garminit alkoivat kovasti kiinnostamaan.

Vitsi kun saisi vielä kokemuksia kuinka noiden ilmoitusten vastaanottaminen on onnistunut eri merkeillä ja malleilla. Näköjään osalla pystyy vastaamaan viesteihinkin.

Itsellä lähinnä nyt tilanne se, että aloitan työelämässä ja koska töissä ei voi ääniä pitää puhelimessa, mutta pitää olla lapsen tavoitettavissa niin olisi tärkeää, että näkisi ranteesta yrittääkö lapsi soittaa/on yrittänyt soittaa. Värinällä nyt pitänyt, mutta kun ei sitä aina huomaa.

Päivämäärä:   28.12.24 13:15:03

Mun Huawei Bandissa ainakin yhdistäminen toimii ihan hyvin ja viestit saapuvat rannekkeeseen, josta ne voi myös lukea. Puheluista en mene vannomaan, kun en muista onko mulle kukaan soittanut rannekkeen ollessa yhdistettynä (mulla ei ole koskaan ääni päällä puhelimessa, joten tutut on jo oppinut lähettämään viestin soittamisen sijaan).

Päivämäärä:   28.12.24 13:26:39

*//Kiva kuulla.

Todennäköisesti kallistun huaweihin ihan keveyden ja hinnan puolesta. Tosin taidan ostaa tuon watch fitin.

Kiva, kun tullut kokemuksia ja lisää saa laittaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 14:40:44

Kannattaa käydä myös vähän sovittelemassa noita, osa on meinaan turhan möhkäleitä jos on pienempi ranne. Itselläni oli tästä syystä fitbitin aktiivisuusrannekkeita, ja mielestäni ne toimivat ihan hyvin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.12.24 14:51:55

Polar ignite 2

Lähettäjä: Ploplo 
Päivämäärä:   28.12.24 15:31:13

Sain joululahjaksi honor watch 4, nyt 4 päivää ollut käytössä ja akkua jäljellä vielä 60%.
Värisee kun tulee viesti tai puhelu, joten sen kyllä huomaa. Näkyy myös keneltä viesti tuli ja viestin pystyy lukemaan.
Puheluun pystyy myös vastaamaan.
Itselläni on myös honor-puhelin.

Päivämäärä:   28.12.24 15:37:16

Itselläni on Polar Ignite ja olen tykännyt. Minulla on pienet kädet ja todella kapeat ranteet mutta ei ole liian iso kello.

Päivämäärä:   28.12.24 15:42:41

Multakin epäsuositus Polarille. jatkuvasti jotain pientä häikkää

Päivämäärä:   28.12.24 16:21:06

Watcj fit ollut käypä kello. Ilmoittaa puhelut ja voi lyödä luurin korvaan, mutta ei käyttää puheluihin.

Ostin kelloksi ja trackaamaan miten kauan ollaan oltu maastossa. Unimittaus toimii erinomaisesti.

Ollut käytössä muutaman vuoden, en ole käynyt suihkussa tai uinut kellon kanssa vaikka vettä pitäisi kestääkin. Kestänyy kaatosateet ja ämpärissä käymiset kyllä.

Pitää ladata5-10 päivän välein riippuen paljon tallentaa urheilusuorituksia.

Päivämäärä:   28.12.24 16:26:10

.//Itsellä leveä ranne pieneksi naiseksi, mutta haittaahan se iso möhkäle pukemista, on helpommin tiellä yms.

Ploplo//Hei, kiva kuulla tuosta honor watch nelosesta. Täytyy tutustua tarkemmin. Honorissa lähinnä pohdin kuinka helppo on yhdistää muihin puhelin malleihin kuin huaweihin. Huawein älykelloissa onnistuu myös nykyään samsungeihin yhdistäminen. Tosin seuraava puhelin on varmaan myös Huawei, kun tästä nykyisestä aika jättää.

Selkeästi nälkä kasvaa syödessä, sillä aloin pohtimaan haluanko kuitenkin, että voisin sillä kellolla tarvittaessa vastata puheluun ja viestiin ja nämä ominaisuudet näytti olevan myös Huawei watch fit 3 ja watch Gt 4.

Polarit taidan nyt jättää väliin. Miehellä vanhemman mallinen polar on on aika iso möhkylä. Pitäisi kyllä käydä jossain noita katselemassa paikan päällä.

Päivämäärä:   28.12.24 16:30:54

. //Joo omasta mielessä näissä älykelloissa on hyvä akun kestävyys jos vertaa siihen, että puhelinta lataa joka päivä ja lapsen kellopuhelinta joka kolmas päivä.

Tuota puheluun vastaamista tällä hetkellä pohdin, että onko tarvetta vastata vai ei. Onhan se puhelin siinä vieressä ja siihen voi vastata, mutta toisaalta joissakin tilanteissa olisi ihan kätevä toiminto.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   30.12.24 16:05:14

Ehdottomasti Garmin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.