Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Simo Vierashuoneelta?

Lähettäjä: tättähäärä 
Päivämäärä:   28.12.24 06:28:21

Siis mikä tyyppi tämä kissamaakari on, joka poseeraa paidattomana ja kehuskelee itseään? Seurasin sivua hetken aikaa, mutta itsekehu ja oman naaman kuvaaminen alkoi mennä yli. Kaipa se sitten kissojen asiaa edistää?

Re: Simo Vierashuoneelta?

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   28.12.24 07:12:17

Aikamoinen fanikunta hänellä ainakin on.
Ja melkosen monta eri somesivua.

Lähettäjä: Hurskastelija 
Päivämäärä:   28.12.24 07:24:44

Typerä mielipide hänellä

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   28.12.24 07:55:53

On tehnyt kissojen eteen enemmän kuin kukaan.

Lähettäjä: Pasi 
Päivämäärä:   28.12.24 08:00:29

"On tehnyt kissojen eteen enemmän kuin kukaan."

Mitä tämä enemmän kuin kukaan tarkoittaa käytännössä?

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   28.12.24 08:23:14

Hitto kun luin otsikon Simo vaatehuoneelta, enkä sitten tajunnut aloitusta ollenkaan :)
mutta joo, vierashuoneen Simo hoitaa eläimet hyvin vaikka tykkääkin kuvata itseään.

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   28.12.24 09:17:32

Tekee hyvää työtä kissojen puolesta. Persoona ei kaikkia miellytä. Livenä tavattuna ylimielisen oloinen. Varmasti hyvä jätkä kavereilleen.
Kiva urheilemaan ja ikäsekseen jäätävän hyvässä kunnossa, minkä toki tietää itsekkin.

Lähettäjä: Moa 
Päivämäärä:   28.12.24 10:30:45

Löytöeläinkodin pitäjä Kempeleessä. Kaikki ei persoonasta tykkää mutta hirveän hyvä eläinten kanssa ja paras paikka minne koditon kissa voi päätyä sitä ei voi kukaan kiistää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.12.24 11:21:47

Aivan sama vaikka poseerais alasti ja ois mikä tahansa kuspää luonteeltaan ja hankala persoona, mutta tekee järjettömän hyvää työtä täydellä sydämellä työtunteja laskematta. Lisäks jatkuva somessa keikistely ärsyttää varmasti, mutta se tavoittaa valtavat määrät ihmisiä ulkomaita myöten ja tietoisuus ja ymmärrys hylätyistä ja kaltoinkohdelluista kissoista lisääntyy.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   28.12.24 11:26:09

Kulissit on hyvät ja fanit tykkää. Kulissien takaa kuuluu mitä kummallisempia juttuja, pentukissojen jobbaamista ja vain kesyjen löytökissojen vastaanottamista. Arat löytökissat joudutaan toimittamaan muualle tai ne päätyy suorilta monttuun.

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   28.12.24 12:18:54

On se julkisesti kertonut, miksi antaa arat sijaiskoteihin. Syyksi kertoi jossakin livessä, että niitä ei saa kesyyntymään löytölän kaapeissa.

Kissanpentuhommaa olen pohtinut. Ottaa jollain diileillä emokissoja synnyttämää löytölään ja pennut sitten myydään. Näistä diieistä varmaan tietää vain löytiksen pitäjä ja emokissan omistaja. Kuuluuko se suurelle yleisölle? Ehkä ei.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.12.24 22:37:54

Se oli iha feikkisivusto missä se kuva ja tadaa hötöleidit saa varmaan kaveripyyntöjä ym " Simolta" . Vierashuone hoitaa ihan lakisääteistä löytöeläintoimintaa Oulun seudulla, toiminta on valvottua ja kilpailutettu kuntien toimesta. Siitä vaan perustamaan kissa/koiralaa/ym ja pisnestä tekemään kun sopparikausi loppuu 2025 .

Lähettäjä: Skrrt 
Päivämäärä:   28.12.24 23:16:59

"Kissanpentuhommaa olen pohtinut. Ottaa jollain diileillä emokissoja synnyttämää löytölään ja pennut sitten myydään."

Onko tässä jotain pahaa, jos emot ja pennut hoidetaan asiallisesti?

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   28.12.24 23:26:18

""Kissanpentuhommaa olen pohtinut. Ottaa jollain diileillä emokissoja synnyttämää löytölään ja pennut sitten myydään."

Onko tässä jotain pahaa, jos emot ja pennut hoidetaan asiallisesti?"

Ei ole mitään ongelmaa jos emo leikataan tuon jälkeen, mutta puheet on ollut että Simo ottaa vain pennut myyntiin, emo jää tekeen seuraavat pennut.

Sitä en tiedä kuinka paljon on totuutta noissa jutuissa, mutta jos kysyy perusteluita/todisteita Vierashuoneen Simolta niin päätyy vaan estolistalle.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   28.12.24 23:35:21

Onhan siellä ollut ihan viimeaikoinakin muutama sähäkämpikin tapaus, jotka saanut pikkuhiljaa rauhoittumaan.
Kyllähän niitä paskanjauhajia riittää, kun toinen on saanut hommat pelaamaan.
Hommia tekee välillä hyvä ettei kellon ympäri, siihen ei kaikki pysty.

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   28.12.24 23:38:14

Tiku82: Kyllä on kertonut joissakin tapauksissa, mitä olen nähnyt, että emokissa leikkautetaan pentujen vieroittamisen yhteydessä, niin ei tule enää uusia pentuja.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.12.24 23:40:11

Kai se toiminta rahaakin tarvitsee pyöriäkseen. Tuskin lahjoittajia on riittävästi. Eläimet tarvitsevat ruokaa, vesi ja sähkö maksaa ja riippuen siitä onko paikka oma vai vuokralla niin kustannukset juoksevat niiltäkin osin. Eiköhän pentujen myynnillä rahoiteta osaltaan sen löytöeläinkodin toimintaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.12.24 00:46:38

"LähettäjäTiku82

Päivämäärä28.12.24 23:26:18

""Kissanpentuhommaa olen pohtinut. Ottaa jollain diileillä emokissoja synnyttämää löytölään ja pennut sitten myydään."

Onko tässä jotain pahaa, jos emot ja pennut hoidetaan asiallisesti?"

Ei ole mitään ongelmaa jos emo leikataan tuon jälkeen, mutta puheet on ollut että Simo ottaa vain pennut myyntiin, emo jää tekeen seuraavat pennut."

----------

Julkisesti on kertonut näistä diileistä ja siitä, että emot leikataan pentujen jälkeen. Näillä diileillä pennut saavat paremmat lähtökohdat, kun pääsevät Vierashuoneelle kasvamaan ja emon vapaana lisääntyminen saadaan samalla loppumaan.

Ihmisenä Simosta voi olla montaa mieltä, mutta hän on tehnyt ihan valtavasti kissojen eteen ja saanut näkyvyyttä löytäkissoille. Kaikki se näkyvyys ja tietoisuuden lisääminen on arvokasta ja ison työn takana. Minä olen hänet tavannut, eikä minulle jäänyt hänestä mitään negatiivista sanottavaa.

Päivämäärä:   29.12.24 02:03:47

Mitä se haittaa jos arat löytökissat lopetetaan suorilta? Kodittomia kissoja on liikaa muutenkin, järkevintä on laittaa resurssit ja voimavarat potentiaalisimpiin, joilla on paremmat lähtökohdat kesyyntyä ja kotiutua.

Lähettäjä: xc v 
Päivämäärä:   29.12.24 11:37:22

Alueella asuvana nostan hattua Simolle, tekee hienoa duunia! Kerran olen hänet tavannut ja oli oikein mukavan oloinen ihminen.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   29.12.24 11:42:42

Ihan samaa mieltä et mitä väliä ihmisen persoonalla tai hankalalla luonteella muille ihmisille, jos tekee työnsä täydellä sydämellä ja kohtelee eläimiä hyvin ja rakastavasti.

Jos jollain ilman paitaa patsastelulla saa näkyvyyttä kissojen hyvinvoinnin edistämiseen ja tietoisuuden lisääntymiseen, niin antaa mennä vaan!

Päivämäärä:   29.12.24 11:50:58

"Sitä en tiedä kuinka paljon on totuutta noissa jutuissa, mutta jos kysyy perusteluita/todisteita Vierashuoneen Simolta niin päätyy vaan estolistalle."

Ja ihan syystä. Voit arvata kuinka paljon noita juoruja liikkuu, ja jos jokaiselle kysyjälle pitäisi vastata henkilökohtaisesti, niin aikahan siinä menee. Varsinkaan kun kaikki kyselijät eivät ole asiallisena liikkeellä..

Lähettäjä: näin 
Päivämäärä:   29.12.24 11:53:02

"Jos jollain ilman paitaa patsastelulla saa näkyvyyttä kissojen hyvinvoinnin edistämiseen ja tietoisuuden lisääntymiseen, niin antaa mennä vaan!"

Tämä. Itsekin satunnaisesti seuraan Vierashuoneen toimintaa, ja törmään siihen väliin muutoinkin, koska asun Oulussa. Olen kyllä pannut merkille Simon fanikunnan ja se tuppaa hieman huvittamaan, mutta kissojen hyvinvoinnin eteen hän kaiken tekee.

Kerran olen Vierashuoneella käynytkin, kun kaverin kissat olivat siellä hoidossa. Simo oli ihan asiallinen ja kohtelias, ja kissat oli viimeisen päälle hoidettu.

Ja mitä tulee Simon toiminnan läpinäkyvyyteen, niin hän kertoo kaikesta avoimesti ja vastaa asiallisiin kysymyksiin. Mutta trollit, haukkujat ja muut myrkynsylkijät pääsevät ihan syystäkin estolistalle.

Lähettäjä: Hups 
Päivämäärä:   29.12.24 13:04:15

Minulla siellä koirat olleet monesti hoidossa. Tilat ovat hienot, hoito hyvää ja Simo todella asiallinen ja asiansa osaava ihminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.