Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä ikäiselle voi soittaa pink floydia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.12.24 17:13:51

Minkä ikäiselle kuunteluttaisitte pink floydia? Haluaisin tutustuttaa heidät siihen maailmaan, mutta saatra herättää outoja tunteita, joten lapset ei taida osata käsitellä sellaista.

Re: Minkä ikäiselle voi soittaa pink floydia?

Lähettäjä: Hilipatipippan 
Päivämäärä:   27.12.24 17:14:43

Apua, taas yksi asia, jolla olen traumatisoinut lapseni.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.12.24 17:15:25

-9kk vanhalle ja siitä eteenpäin.

Päivämäärä:   27.12.24 17:20:07

No jos katsoo youtubesta videoita missä ihmiset alkaa itkeä vollottaa kuunnellessaan vaikka comfotably numbia, niin mitä se tekee lapselle joka oikein kuuntelemalla kuuntelee sitä? Miettinyt että adhd lapsi voisi mennä ns. Transsiin koska itsekin menen niistä osittain, niin onko se ihan ookoo 9 vuotiaallw

Lähettäjä: Juu ei 
Päivämäärä:   27.12.24 17:22:33

Älä soita ollenkaan erityislapsille ja vahdi muutenkin. Esimerkiksi koulu saattaa toimia porttina työpaikkaan.

Lähettäjä: AMOR 
Päivämäärä:   27.12.24 18:56:51

Onko comfotably numb niin huono, ihan itkemään?

Päivämäärä:   27.12.24 19:01:04

Kuulokkeet päähän ja testaamaan mitä se itselle tekee

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   27.12.24 19:56:52

Ihan minkä ikäiselle vaan. Sitten, kun ymmärtää englanninkielisiä sanoituksia on jo riittävän vanha kuulemaan, mitä niissä sanotaan.

Päivämäärä:   27.12.24 20:04:09

...ja jatkoa edelliseen, kun ymmärtää englanninkieliset sanoitukset, on myös yleensä tarpeeksi vanha ne kuulemaan mistä lie netistä.
Oma 17vee osaa Abban, Rollareiden, Queenin ja ties minkä biisejä ulkomuistista, koska ne nyt vaan tulee vastaan jossain tiktokissa.
Viimeksi kun soiteltiin toisillemme musiikkia, hän sanoi, ettei ole varma tiiänkö tän, ja soitti Kissiä. =D

Aina on kotona jo mun lapsuudessa musiikkia kuunneltu Leevistä ties mihin, ja se sai mut vaan rakastamaan monenlaista musiikkia. Ei se pahaa tee.

Lähettäjä: Lol 
Päivämäärä:   27.12.24 20:21:57

Time on Para biisi mitä on tehty. Voi olla että ettei kovin nuori ymmärrä esim saucerful of secretsiä. Mutta tuskin tuosta vahinkoa aiheutuu

Lähettäjä: -1- 
Päivämäärä:   27.12.24 20:24:25

Eiköhän lapsi ole turvassa kunhan vanhempi vaan muistaa ottaa lääkkeensä säännöllisesti.

Päivämäärä:   27.12.24 20:27:34

Ei minkään.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   27.12.24 21:31:59

Kyllä 55-vuotias on vähän liian nuori. Yritin kuunnella muutamaa tässä mainittua, mutta on niin venyvän pitkäveteistä musiikkia eikä biisi lähde missään vaiheessa kunnolla käyntiin, että ei jaksanut kuunnella loppuun.

Päivämäärä:   27.12.24 21:50:59

herättää outoja tunteita, joita lapset ei osaa käsitellä? Toivottavasti et ole tosissasi, mutta jos olet, niin vaikea käsittää millaisessa palikkamaailmassa elät.

Päivämäärä:   27.12.24 21:55:17

Miten joku voi sanoa pink floydista "venyvän pitkäveteistä musiikkia"

Päivämäärä:   27.12.24 22:02:18

Taisin soittaa jo syntymättömälle.

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   27.12.24 22:44:23

En koskaan ole kuunnellut sanoituksia.Tuskin moni muukaan ajattelee kuunnellessaan mitään sanoituksien sanomia koska muusikkiahan siinä kuunneellaan eikä jonkun tyybin laulua.

Päivämäärä:   28.12.24 12:19:13

No itse ainakin koen vahvoja melankolia tunteita. Toki näin aikuisena osaan ymmärtää, että ne on seurausta musiikista, mutta kyllä se hetki menee taas kun kokoaa itsensä. Ja nyt en puhu sanoituksista!

Porukka ei nyt taida ihan ymmärtää mistä puhun.

Päivämäärä:   28.12.24 12:41:29

No minä en saa kyllä Pink Floydin musiikista yhtään mitään tunteita. Minulle se on vain musiikkia. Tuskinpa kovin moni muukaan saa siitä mitään erityisiä tunteita, eivät luultavasti myöskään ne lapset, joille sitä soittaisit.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   28.12.24 13:10:10

60v vois olla otollisempi ikäryhmä kun of oli heidän nuoruutensa nousevia tähtiä

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   28.12.24 14:07:30

Öh: mitä sä väität? Jos sulla ei aivo riitä kuuntelemaan sekä musiikkia että sanoituksia, se ei tarkoita että "moni muu" tekisi samoin.
Mun on vaikeaa keskittyä muuhun kuin musiikin kuuntelemiseen, koska lyriikat on tärkeitä. Eli mun aivot ei riitä sen parempaan multitaskaamiseen...
Ihan sama kyllä klassisen musiikin kuuntelussa, haluan kuulla instrumentit ja biisien sävyt eri kohdissa.

Lähettäjä: juuh elikkäs 
Päivämäärä:   28.12.24 14:12:50

Voihan sitä Pink Floydia kuulla radiostakin ihan minkä tahansa ikäinen ihminen. Soitetaanhan Tauskiakin radiossa eikä yhtään mietitä kuinka se traumatisoi osan kuulijoista.

Päivämäärä:   28.12.24 16:23:49

"Tuskinpa kovin moni muukaan saa siitä mitään erityisiä tunteita"

Sanoisin että olet väärässä. Maaimman paras bändi jolla miljoonia kuuntelijoita. Ja ei todellakaan mitään yksitoikkoista vaan monipuolisinta musiikkia mitä on tehty. Se on vähän eri asia kuunnella yks another brick in the wall radiosta, kuin oikeasti KUUNNELLA sitä. Mutta turha se on vääntää jos ei koe musiikkia niin kokonaisvaltaisesti

Päivämäärä:   28.12.24 16:31:28

Nimenomaan, tosi harva kokee musiikkia mitenkään niin erityisesti. Ja "maailman paras bändi" on täysin mielipideasia. Vaikka itse suhtautuisit tämän bändin musiikkiin suurella tunteella, on syytä hyväksyä se, että suurin osa ihmisistä ei näin koe.

Päivämäärä:   28.12.24 17:53:59

"Harva kokee musiikkia mitenkään erityisesti" anteeks mihin perustat väitteesi ja että melankolinen musiikion aiheuttama itku olisi jotenkin erityinen spesiaali reaktio?? Sehän on ihan normaalia! Sä taidat olla jotenkin erikoinen jos ei musiikki herätä tunteita, tai sitten kuuntelet jotain pinnallista roskamusaa

Lähettäjä: ;) 
Päivämäärä:   28.12.24 18:04:03

...: tuli ainakin selväksi että musiikki nostaa tunteet pintaan. Hae apua.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   28.12.24 18:10:09

Esim. mulle Pink Floyd ei nostata pintaan mitään muita tunteita kuin ärsytystä ja tympääntymistä... Jos joku musiikki ei iske niin sitten se ei iske. En mäkään oleta, että vaikka Tarotin tai Nightwishin musiikki saisi muissa aikaan samoja fiiliksiä kuin mussa itsessäni.

Ja no, itkureaktio musiikkia kuunnellessa ei ole sieltä tyypillisimmästä päästä, terveisin ihminen joka kuuntelee ajoittain hyvinkin synkkää musaa... :D

Päivämäärä:   28.12.24 19:50:45

Synkkä musiikki on vähän eri asia kuin masentava. Kuten esimerkiksi maustetytöt, lakonista ja vetää mielen alas ja tuntuu että kaikki on omassa elämässä huonosti. Ei nightwish ole kovin melankolista, sehän on aika tunnelmaa nostattavaa ja siinä on positiivinen sävy. Mutta kuitenkin saat fiiliksiä, toisin kuin ylempänä pisterivi väitti että ei ole normaalia saad fiiliksiä musiikista. Itse olen melankoliaan taipuvainen, ja pink floyd resonoi kaikella sillä äänimaailmalla muhun aika voimakkaasti. Siksi just mietin että uskaltaako soittaa jos lapsi kokeekin nämä sama tunteet.
Toisaalta koen että pink floyd on aika poppiskamaa kun sitä pysähtyy kuuntelemaan, tai sillä tavalla helppo lähestyä mutta vaatii tosiaan sen täyden huomion ennenkuin sen hoksaa. Esim time kappale

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.12.24 19:55:25

No ihan minkä ikäiselle vaan.

Meillä pienestä asti soinut mm children of bodom ja amon amarth. Eikä ole saanut traumoja.

Päivämäärä:   28.12.24 21:15:02

"Mutta kuitenkin saat fiiliksiä, toisin kuin ylempänä pisterivi väitti että ei ole normaalia saad fiiliksiä musiikista."

En missään kohtaa väittänyt, että en saa fiiliksiä musiikista ylipäätään. Sanoin, että juuri Pink Floydin musiikki ei herätä minussa mitään erityisiä tunteita. Ja totesin, että harva kokee musiikkia niin erityisesti kuin sinä. Esimerkiksi mainitsemasi Maustetyttöjen musiikki on minusta hyvää ja saa aikaan hyviä fiiliksiä, eikä todellakaan vedä mieltä alas tai saa ajattelemaan, että omassa elämässä olisi asiat huonosti, kuten sinä tämän koet.

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   28.12.24 22:31:50

Kun minun nyt 35-vuotias poika oli pieni ja sairasteli, tai muuten nukkui huonosti, pistin aina soimaan Pink Floydia tai Adiemusta. Hänelle on kehittynyt erittäin hyvä musiikkimaku.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   28.12.24 22:39:06

"Ei nightwish ole kovin melankolista, sehän on aika tunnelmaa nostattavaa ja siinä on positiivinen sävy."

Mun kirjoissa kouluampumiset yms. ei kyllä ole kovin tunnelmaanostattavaa, mutta kukin tyylillään... :'D

Päivämäärä:   28.12.24 22:39:38

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 28.12.24 19:55:25

No ihan minkä ikäiselle vaan.

Meillä pienestä asti soinut mm children of bodom ja amon amarth. Eikä ole saanut traumoja.

Nykyään kun jo ekaluokkalaiset opiskelee englantia, niin saattaa siinä bodomin sanoitusten kanssa olla vähän sanomista :D

Päivämäärä:   28.12.24 23:15:26

"Olen vankina täällä ikuisesti
Myös hautausmaata kiertävät aidat
Kun päättyisi viimein maallinen pesti
Mut syvempään kuitenkin maahan vain kaivat
Pidän sinusta mutten itseäni siedä
En tarvitse muita, sinusta en tiedä
Myönnän jos mä lähden
Sen teen vain itseni tähden"

Erikoisista asioista joillekin tulee hyvä fiilis.

Tarkoitin Nighwishin melodioita. Ja kouluampuminen nyt voi olla synkkää ja brutaalia, mutta ei välttämättä melankolista

Päivämäärä:   28.12.24 23:19:53

Nightwish nyt vaan menee eri kategoriaan kuin pink floydin musa, sitä on vaikea selittää jos ei ole perehtynyt. Nightwish on pontevaa ja massiivista, pink floyd enemmän meditatiivista ja se menee jonnekin suoraa sieluun ja ainakin itsellä jopa lamaa tietyllä tapaa

Lähettäjä: Kaappoo 
Päivämäärä:   29.12.24 02:11:55

Kurikas näin kerran ku kloppi istuu tuvan portahilla ja itki, ikääkin oli jo 80-vuotta.

Kysyyn notta minkä takia sää porajat?

Isä oli kuulemma antanu tukkapöllyä ja luuknapin ottahan.

Kysyyn taas, notta minkä takia isä niin pahansisuunen oli?

Kloppi sanoo, notta oli häjynkurisuuttansa piruullu vaarille, ja isä oli aiva kärmehisnänsä ojentanut poian kloppia.

Lähettäjä: Ra 
Päivämäärä:   29.12.24 02:34:57

Aloittaja taitaa ojinkin sorton kirjolla. Ei siinä mitään. Muista vaan ettei kaikki ota tätä elämää noin pilkuntarkasti..

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.12.24 07:28:16

Olen ikäni suhtautunut musiikkiin hyvin intohimoisesti mutta just Pink Floyd ei saavuta mua lainkaan. Suosittelen kyllä soittamaan lapselle kaikenlaista musiikkia niin löytää oman juttunsa jos on löytääkseen. Ja ne sanoitukset... moni ei vaan kiinnitä niihin huomiota vaikka ei kielimuuri olisikaan kyseessä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.12.24 07:50:42

Lapsille voi soittaa melutaso huomioiden ihan kaikenlaista.
Ei kuitenkaan kannata pettyä vaikka oma intohimon kohde olisi toisille "vain musiikkia".

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.12.24 08:39:26

Mitä mä just luin?

Jos tätä asiaa pitää kysyä niin älä soita sitä ollenkaan, et ole ansainnut sitä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   29.12.24 11:14:56

Vieraille lapsille ei kannata soittaa eikä laulaa eikä sanoa eikä tarjota yhtään mitään. Ovat kuitenkin erityisiä ja järkyttyvät tai sitten perheessä on niitä pikkuisia, jotka eivät saa kuulla sanaa kuukautiset tai kuulla että Vilhon vanhemmat olivat halanneet. Enkkua nyt moni osaa jo alle kouluikäisenä, kun ihan jo vuosikymmeniä ja -satoja on ollut monikielisiä perheitä.

Lähettäjä: heti 
Päivämäärä:   29.12.24 13:21:31

Shine on you Crazy Diamond ja The Great Gig in the Sky olisivat aivan loistavaa taustamusaa synnärille. :)

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   29.12.24 13:26:23

SE "kuunteluttaisit" on pahoinpitelyä, ja se on rangaistavaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.12.24 13:49:11

Siis mitä @!#$ä täällä tapahtuu...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.