Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi kysellä muiden mielipiteitä-riittää jos

Lähettäjä: häiritsee itseä 
Päivämäärä:   26.12.24 17:18:57

Täälläkin (ja irl) kuulee vähän väliä naisten kyselevän, olenko nyt tyhmä/liian herkkä/turhasta suuttuja jne kun miehensä on tehnyt sitä tai ei ole tehnyt tuota. On se sitten toisten naisten katsominen, instapyllistelijöiden seuraaminen, lahjojen ostamattomuus tai väärien lahjojen hankkiminen, kotitöiden tai kulujen jakaminen, mitä tahansa.

Miksi kysellä muiden mielipiteitä?

Mitä sen on väliä, mitä mieltä muut ovat, ovat ne muut sitten randomeita nettipalstailijoita, kavereita tai sukulaisia? Jos jokin asia häiritsee MINUA, silloin se häiritsee MINUA, vaikka kaikille muille se olisi se ja sama. Olen itsekin aikanaan kavereilta kysellyt mielipiteitä saidasta ex-miesystävästä ja saanut vastaukseksi kaikenlaisia kumpikin voi maksaa omansa, ei aikuiset tarvitse lahjoja, mies osoittaa tunteensa muuten jne, mutta siitä huolimatta se itsekäs ja saita mies oli minun miesystäväni ja MINUA se häiritsi.

Jos juuri sinua häiritsee esim. se, ettei puoliso huomioinut jouluna (tai muulloin), niin sinulla on huomioimaton puoliso ja se häiritsee SINUA. Se riittää. Toimi sen mukaisesti.

Re: Miksi kysellä muiden mielipiteitä-riittää jos

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.12.24 17:26:45

Läheisriippuvuus. Huono itsetunto. Luulo ettei saa parempaa/ketään. On muuten vaan mukavaa olla p-kassa parisuhteessa marisemassa jatkuvasti siitä, kuinka on p-kaa. Ei tuollainen ole ihan "normaalia", mutta yleistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.12.24 17:29:19

Itse saan neuvoja ja mielipiteitä muilta ihan pyytämättä ja haluamattakin. Enkä edes tee itsestäni numeroa.

Päivämäärä:   26.12.24 17:32:27

Joskus on ihan hyvä pysähtyä miettimään, ylireagoiko.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   26.12.24 17:37:20

Samaa mieltä kuinaloittaja. Minä olen oman parisuhteeni paras ja ainoa asiantuntija omalta kannaltani, joten vain minun fiiliksilläni on merkitystä. Vaikka kaverini olisi sillä tavalla "viallinen" että sallisi mieheltään huonoa käytöstä ja siksi vähättelisi minun mieheni käytöstä, se ei tarkoita että minä olisin väärässä. Jos minun ns. rajani kulkee esim. siinä, että minun aikanani ei vahdata muita naisia tai minä haluan että vaihdetaan lahjoja, se on minun rajani. Jos mieheni ei sitä jaa vaan katselee muita tai ei halua lahjoja, hän ei ole minulle oikea mies.

Päivämäärä:   26.12.24 19:01:05

"Joskus on ihan hyvä pysähtyä miettimään, ylireagoiko"

Tämä. Yleisen mielipiteen kysyminen voi monesti olla hyvä, varsinkin jos on kasvanut ilmapiirissä jossa omia rajoja on tallottu tai niiden pitämisestä syyllistetty. Silloin saattaa myös tulla ylireagointia, kun vanhat traumat triggeröityvät. Eli vaikka joku häiritsisi, aina paras ratkaisu ei ole ero vaan itsensä muuttaminen ja omien epävarmuuksien ja ongelmien työstäminen.

Eikä siinä ole mitään pahaa, että ihmiset ovat sosiaalisia ja kaipaavat toisten tukea arviointiin.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   26.12.24 19:31:30

Minusta on hyvä, että muiden mielipidettä kysytään. Olen sitä mieltä, että kaikille ei edes ole selvillä omat rajat. Ei ollut itsellenikään nuorena. Olisipa silloin ollut mahdollisuus kysyä netissä anonyymisti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.