Lähettäjä: Mintti
Päivämäärä: 26.12.24 17:02:24
Te kenellä on kokemusta joko omakohtaisesti tai hoitoalan työntekijän roolissa: jos katsotaan aikajanaa diagnoosin saamisesta ja lääkityksen aloittamisesta masennuksen suhteen, missä vaiheessa lääkitys on ollut mahdollista purkaa? Terapia on alkanut alkukesästä ja lääkitys elokuussa, lääke on auttanut mielialaan, mutta tehnyt zombieksi ja kuvotus on päivittäistä. Olen kärsinyt unettomuudesta jo 10v ajan, mutta viimeiset 2v syönyt unilääkettä (tai no, mirtatsapiinia, mutta uniannoksella). Ajattelin käyttää joululomani sen lopettamiseen ja olen sinnitellyt nyt viikon ilman. Tämä, koska en jaksa enää sitä zombiefiilistä, jonka se saa aikaan. Nyt on mennyt ihan hyvin, kun on saanut mennä petiin 22 aikaan ja nousta sieltä 11 aikaan, siinä ehtii silpuistakin saamaan riittävästi unta. Töihin paluu arveluttaa, koska sitten on herättävä 7ltä ja unen määrä tulee jäämään vähäiseksi. En pysty menemään nukkumaan klo 19 (koira ja lapsi huollettavana). Onneksi olen vielä osasairauspäivärahalla ja reen töitä 3pv/vko.
Mutta siis, onko ihan hullu ajatus nyt lopettaa tuo mielialalääkekin samalla? Voiko tapahtua joku kauhea sukellus mielialassa? Tosiaan sen 4-5kk tuota syönyt. Ainakin näin parin päivän jälkeen olo tuntuu virkeämmältä ja pää selkeämmältä.
|