Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harmitus konserttilipusta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.12.24 15:38:59

Puran nyt vain pahaa oloani, että ei tule avauduttua muille. Pääsen kyllä yli ja ei ole suurin ongelmani.

Sain lahjaksi konserttilipun. Äidilläni siskollani on myös liput, eli että yhdessä mentäisiin. He asuvat kävelyetäisyydellä konserttitalosta, minulla matkaa n.70 km. Minulla on kyllä auto. Heillä ei ole pieniä lapsia, minulla on. On myös mies, jonka työvuoroista tai siis siitä, onko hän Suomessakaan tuolloin, ei ole tietoa.

Eli tuo konsertti, joka ei kiinnosta minua, teetättää minulla mahdollisesti ison työn. Väliajalla saan katsella kun äiti ja siskoni juovat viinit ja siskoni huomauttaa, että minulla on sama jakku kuin sata kertaa aikaisemminkin. Sitten saan kuskata heidät keskustassa koteihinsa, vaikka voisivat kävellä.

Minua vaan nyt ärsyttää kun jouluna meidän olisi pitänyt muutama tunnin varoajalla muuttaa suunnitelmamme kun siskoni päätti niin. Ja moni muu asia vaikuttaa taustalla.

Kiitos, olen avautunut.

Re: Harmitus konserttilipusta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.12.24 15:43:30

Semmoista se kynnysmaton elämä on.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   26.12.24 15:47:51

Suku on pahin...feel you! Keksi kaikessa hiljaisuudessa jokin työeste tai muu ko. päivälle ja anna lippu (vaikka synttärilahjaksi) jollekin muulle sukulaiselle hän päättää sitten itse, meneekö. Äipälle ja systerille kerrot sitten, että by the way, en pääse, mutta Liisa-täti tulee tilalle, eikö ole mukavaa!

Lähettäjä: kasvata ranka 
Päivämäärä:   26.12.24 15:48:51

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 26.12.24 15:43:30

Semmoista se kynnysmaton elämä on.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   26.12.24 15:49:49

Harmistu enemmän siitä että olet munaton ja kykenemätön tekemään omia päätöksiäsi.

Lähettäjä: Naiset 
Päivämäärä:   26.12.24 15:51:51

Eikö olekin mahtavaa päästä nimittelemään toista naista! Sellaista se katkeran elämä on :D

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   26.12.24 15:53:02

Taas tuo yhyyy kasvata munat koska miehet on parempiiiii- tyttönen vollottamassa.

Päivämäärä:   26.12.24 15:54:54

Sanot ettet pääse ja palauta lippu äidillesi tai siskollesi. Problem solved.

Päivämäärä:   26.12.24 15:59:19

Hei hyvä idea antaa lippu "Liisa-tädille"! Taidan antaa lipun anopilleni ja järjestää niin että sisko kuskaa hänet.

Päivämäärä:   26.12.24 16:01:09

Eikö jompi kumpi voi majoittaa yöksi?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   26.12.24 16:11:53

Mitä se majottaminen auttaa, lapset pitää hoitaa ja kyyti ja vaatteet järjestää.

Päivämäärä:   26.12.24 16:17:58

No eikö miehen kanssa onnistu sopia, että mies hoitaa lapset? Ja 70 km ajaa 40 min.

Päivämäärä:   26.12.24 16:18:56

Ja kai nyt kaapista jotkin vaatteet löytyy? Ei sinne mennä katselemaan kenenkään vaatteita.

Lähettäjä: Hilipatipippan 
Päivämäärä:   26.12.24 16:21:15

Ainakin aloituksen mukaan vaatteet löytyy, mutta eivät kelpaa muille. Kokemuksesta voin kertoa, ettei reissutyötä tekevän miehen kanssa voi ihan noin vain sopia että tulepas hoitamaan lapset niin minä lähden viihteelle.

Päivämäärä:   26.12.24 16:23:55

"Ja 70 km ajaa 40 min"

Riippuen ajokelistä ja muusta liikenteestä ja millaista tietä ajaa.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   26.12.24 16:26:31

"No eikö miehen kanssa onnistu sopia, että mies hoitaa lapset? Ja 70 km ajaa 40 min.
Ja kai nyt kaapista jotkin vaatteet löytyy? Ei sinne mennä katselemaan kenenkään vaatteita."

Miksi ihmeessä pitäisi toimia noin, kun aloittaja jo kertoi, ettei ylipäänsä ole edes kiinnostunut konsertista? Typerää antaa lahjaksi jotain sellaista, mistä ei ole saajalle edes iloa. Itse jättäisin menemättä. Ei kaikki tykkää konserteista/keikoista. Ainakin minulle tuollaiset tapahtumat olisi silkkaa kärsimystä.

Lähettäjä: ujn 
Päivämäärä:   26.12.24 16:41:30

Voisiko konserttilipun vaihtaa mieleisempään vaihtoehtoon?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.12.24 16:45:41

Lapset hoitoon ja yhdeksi yöksi hotelliin.

Päivämäärä:   26.12.24 16:58:00

Oi, lapset hoitoon ja hotelliin onkin haaveissani, mieluiten miehen kanssa! Mutta siihen ei kyllä yhdistetä mitään konsertteja.

Päivämäärä:   26.12.24 17:01:29

Et menetä mitään kun sanot että ei onnistu.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.12.24 17:02:56

Jos konsertti ei kiinnosta niin sanot ettet saa lastenhoitajaa tai että olet kuumeessa sairaana ja siksi antakoot lipun jollekin muulle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.12.24 17:43:52

Uskomatonta että joku voi pahoittaa mielensä siitä, että toiset koittaa järjestää kivaa vaihtelua :D Vai luuletko että vittuillessaan koittavat hanakaloittaa elämääsi?

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   26.12.24 17:52:07

Omalle siskolleni ja äidilleni, sanoisin tuo päivä ei minulle käy, antakaa tämä lippu, jollekin, joka pääsee konserttiin (jo ihan lahjaa saadessa ja palauttaisin lipun antajalle).

Meillä anoppilaan olisi pitänyt mennä nyt Tapaninpäivänä jouluvierailulle, lähes 300km:n suuntaansa ajomatkan päähän. Aamusta anoppi soitti ja saneli ehtoja, että miehen siskokin tulee ja ette voi ottaa koiraa mukaan... (olisi varmaan jatkunut, et mahdu ruokapöytään, mutta klapeja pitäisi hakea metsäladosta...).

Iloisesti totesin, no ei se mitään. Tullaan sitten joskus toiste, pitäkää mukava tapaaminen. Ei me (tai minä) tosiaan tulla nyt sitten, kun teillä on jo porukkaa tupa täysi ja annoin luurin miehelle. Mieshän olisi voinut halutessaan lähteä itsekseen tai lasten kanssa. Miettivät nyt menisivätkö myöhemmin, itse olen töissä, joten en nyt näillä pyhäpäivillä anoppilaan mene.

Päivämäärä:   26.12.24 17:57:34

*: kiitos vinkistä sinullekin! Nyt on siskon synttärilahjakin hoidossa!

Päivämäärä:   27.12.24 11:28:27

Mikä synttärilahja?

Päivämäärä:   27.12.24 16:40:32

Hiihtoretki meidän laavulle ja siellä kahvia, makkaraa ja mustaherukkamehua.

Lähettäjä: ciel 
Päivämäärä:   27.12.24 16:55:11

"Ja 70 km ajaa 40 min."

Höpönlöpön. Keskinopeuden pitäisi olla silloin 105 km/h eli käytännössä ei ole talvella mahdollista kun talvinopeusrajoitukset ovat max. 100 km tunnissa. Kesäaikaankin tekisi tiukkaa, vaikka matka olisi pääasiassa moottoritieajoa.

Lähettäjä: Netta 
Päivämäärä:   27.12.24 17:08:09

Myy se lippu. Etenkin jos on istumapaikat ja sulla keskimmäinen lippu.

Etkö voisi olla siskolla tai äidillä yötä?
Ostaa uutta vaatetta? Kyllä sä oot sen ansainnut. Mies maksakoot ja jääkööt hoitamaan lapsia. Varmasti mieskin saanut rahoillaan jotain uutta parin vuoden sisään.

Päivämäärä:   27.12.24 17:10:39

Minä käsitin, että kyyti eli auto on, mutta kotona pieniä lapsia ja mies matkatöissä...

Päivämäärä:   27.12.24 17:13:41

Niin ja vaatettakin on, mutta niitä arvostellaan. Itsekin ostan todella harvoin mitään juhlavaatteita, koska eivät ne kulu. Samoilla mennään asusteita muuttamalla, jos vain juhlan luonteeseen sopii. Tästä olen joskus kuullut itsekin, ja kuitenkin mies kulkee siinä samassa puvussaan häät ja hautajaiset, eikä kukaan ihmettele.

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   30.12.24 12:34:48

Up

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.12.24 12:59:31

Pakkopullaa… minulla on vastaavia kokemuksia, ja eihän siinä ole kuin kaksi vaihtoehtoa eli joko menet & kärsit tai sitten et mene. Suosittelen, että sanot ihan suoraan äidille ja siskolle mitä aloituksessa kirjoitit, että vaatii liikaa järjestelyitä sinun puoleltasi, etkä ole konsertista lähtökohtaisesti kiinnostunut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.