Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vanha ihastus ei lähde mielestä

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   26.12.24 12:22:09

Olen aina pitänyt itseäni heterona, seurustellut vain miesten kanssa silloin harvoin kun olen seurustellut jne. Ylipäätään ihastun todella harvoin. Ikää itsellä 35v.

Noin kuutisen vuotta sitten tapasin eräässä harrastusporukassa naisen, joka oli itseäni n. 15 vuotta vanhempi. Hän ikään kuin veti tuota harrastusporukkaa. En nyt sano mikä harrastus kyseessä, mutta ei siis liity hevosiin. Porukka oli muutenkin todella kiva, itse olin kaikista nuorin, mutta iällä ei ollut väliä, kun muuten oltiin samanhenkisiä. No, huomasin vähän ajan päästä jollain tapaa ihastuneeni tähän naiseen. En sinällään ehkä edes olisi halunnut mitään tapahtuvan välillämme, mutta en voinut lakata ajattelemasta häntä tai itseäni olemasta mustasukkainen.

Hän ei ollut parisuhteessa ja eräs porukan jäsen, joka oli pitkään hänet tuntenut, sanoi, ettei tällä ole koskaan tainnut olla ainakaan mitään vakavampaa. En nyt oikein voi sanoa, näkyikö hänen puoleltaan oikeasti edes mitään ihastumisen merkkejä minua kohtaan. Todennäköisesti hän kuitenkin piti minusta ainakin kaverimielessä, koska päädyimme kahden harrastessamme aina juttelemaan tosi syvällisestikin ja toisaalta hän myös laitteli minulle usein viestejä jostain asioista, joista olimme aiemmin puhuneet ja saattoi porukassakin tulla innoissaan selittämään minulle jatkoa johonkin, mistä olimme aiemmin puhuneet.

Itseäni tuo ihastuminen rupesi tosiaan häiritsemään ja pelkäsin, että se näkyy ulospäin. Niinpä taisin muuttua itse vähän sulkeutuneeksi ja yritin mieluummin jotenkin "eristää" itseäni ihastuksestani ja saatoin olla tylykin. Ehkä tämän seurauksena ihastukseni rupesi myös olemaan tyly minua kohtaan, hiljeni kun tulin paikalle porukkaan, ei katsonut päin, nälvi minua muidenkin kuullen jne. Kävimme myös kahden kesken pari aika jäätävän sävyistä keskustelua. Lopulta mielestäni huonot välimme haittasivat koko porukan harrastamisista ja lopetin harrastuksessa käymisen. Tuntui todella pahalta, kun kukaan koko porukasta ei edes kysellyt perääni ja menetin samassa monta suht läheisenäkin pitämääni kaveria.

Pointti on, että tuosta tuli tänä syksynä viisi vuotta. Tiedän, että porukka on hieman muuttunut, mutta moni sama naama on vielä mukana, mukaanluettuna ihastukseni. Vaikka en ole aktiivisesti ajatellut ihastustani, näen hänestä edelleen unia ja hän tulee väkisin edelleen mieleen todella usein! Muista ihastuksistani olen päässyt kyllä ajan kanssa eroon, mutta tämä ei lähde kulumallakaan. Tiedän, että on naurettavaa edelleen haikailla ja pohtia, olisiko jotain voinut tapahtuakin tms, mutta en vaan voi asialle mitään. Kaipaan myös ylipäätään tuota harrastusporukkaa, vaikka olen yrittänyt ajatella, että aika kultaa muistot jne.

Nyt olen huomannut ajattelevani, että olisiko parempi sittenkin ottaa yhteyttä ja kysyä, voisiko tulla edes hetkeksi taas mukaan ja huomata sitten, että tosiaan aika kultasi muistot, eikä se edes olisi enää vuosien jälkeen samanlaista, ihmiset ovat menneet eteenpäin elämässään ja ehkä emme vaan tulisi enää ihastukseni kanssa millään tavalla toimeen tai hän olisikin mielestäni ihan rupsahtaneen näköinen, ehkä hän onkin parisuhteessa tms ja pääsisin eroon ihastumisestani?

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa tai miten itse tekisitte? Toivoisitteko vaan, että kun vielä kuluu aikaa lisää, niin tulisi joku uusi vahvempi ihastus ja mennyt lopultakin pyyhkiytyy pois, vai yrittäisittekö käydä ns. kohtaamassa totuuden ja toivoisitte että sillä ihastus lähtisi? En ole siis näiden vuosien aikana oikeasti kyennyt ihastumaan keneenkään toiseen ja tottakai tässä kohtaa kun en ole tuota ihastustani edes aikoihin nähnyt, niin se ihastuminen on enemmän sellainen fantasiatyyppinen, missä ei ole edes mitään järkeä. Ja varsinkaan, kun en alunperinkään olisi osannut kuvitella, että oikeasti välillämme tapahtuisi jotain, en itse ainakaan olisi kyennyt tekemään mitään aloitetta.

Re: Vanha ihastus ei lähde mielestä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.12.24 13:48:13

Itse ehkä kokeilisin mennä harrastukseen uudestaan ja toivoisin, että ihastus oliskin vaan just jotain menneiden ihannointia!

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.12.24 13:54:50

Mene niin tiedät ja voit lopettaa haikailun.

Lähettäjä: Kokemusta 
Päivämäärä:   26.12.24 19:43:35

Ei se ole vanha ihastus jos vieläkin vaivaa. Ei lähde mielestä kuin sitten vasta kun tulee joku uusi vahva ihastus/rakkaus. 7 vuotta yleensä piinaa tämä tauti. Toisaalta voipi olla ettet haluakaan luopua ihastuksta vaan nauttia siitä tunteesta uudestaan ja uudestaan koska se saa aikaan jotain mitä en itsekkään vielä ymmärrä.

Lähettäjä: AMOR 
Päivämäärä:   26.12.24 20:58:59

Mistä johtui "jäätävä keskustelu"?Mielenkiinnosta kysyn että liittyikö sinun tunteisiin toista kohtaan.

Päivämäärä:   27.12.24 13:27:57

"Lähettäjä: AMOR
Päivämäärä: 26.12.24 20:58:59

Mistä johtui "jäätävä keskustelu"?Mielenkiinnosta kysyn että liittyikö sinun tunteisiin toista kohtaan."

Kuten sanottua, olin itse ehkä tarkoituksella hieman välttelevä, koska pelkäsin tunteideni mukamas jotenkin näkyvän. Ja tätä kautta varmaan vaikutin aiempaan verrattuna hieman tylyltä tai lyhytsanaiselta. On siis ymmärrettävää, että ihastukseni reagoi siihen olemalla itsekin hieman tylympi, mutta tosiaan hän rupesi ihan nälvimään minua kaikkien edessä ja kun hänen tehtävänään oli myös "valmentaa" meitä muita, niin huusi minulle olemattomistakin virheistä muiden edessä jne. Nuo jäätävän sävyiseksi sanomani keskustelut liittyvät siihen, että yritin pari kertaa kysyä olinko loukannut häntä, olinko hänen mielestään yhtäkkiä tullut kovin huonoksi tms, kun sain noin rajua palautetta. Muutkin ihmettelivät asiaa minulle.

Voi siis hyvin olla, että hän vain oli/on herkkä ihmisten käytökselle ja kun itse muutuin välttelevämmäksi, niin hermostui/loukkaantui siitä pahasti.

Tunteitani en siis suoraan paljastanut ikinä hänelle tai kenekkellään muulle.

Lähettäjä: Saunatonttu 
Päivämäärä:   27.12.24 19:55:08

Et kertonut siis miehellesikään. Et siis kertonut tunteistasi vaan siitä mitä siellä tapahtui. Niin tuttua meille terapeuteille että jotain jää aina kertomatta ja siinä on se stt miksi hoito ei lähde etenemään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.12.24 20:40:20

Hän varmaan loukkaantui kun piti sinua ystävänä ja yhtäkkiä välttelet.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   28.12.24 10:50:06

Onneksi on olemassa muitakin harrastuksia. Kohtaaminen voisi olla vaivaannuttavaa. Terapia mielessä sanoisin että kohtaamalla pelkosi olet vahva.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   28.12.24 12:09:31

Eli olet koiraharrastaja ja välit menivät tähän vanhempaan naiseen. No, ensinnäkin, hän on ollut varattu ja pitkään parisuhteessa, on vieläkin vaikka pettääkin mielellään. Väistit luodin, ihastuit vain siihen narsistin luomaan illuusioon itsestään, että olisi valovoimainen ja upea ihminen. Tunnen hänet paremmin ja on kyllä läpimätä, kamala ihminen. Se hänen puolisonsa sen sijaan on aito ja ihana ihminen.

Unohda kertakaikkiaan tuo vanhempi nainen, hän ei tuo mitään hyvää elämääsi. Etsii nuorempia uhreja joita ohjailla ja manipuloida.

Päivämäärä:   28.12.24 19:48:58

Nyt ei taideta edellisen kommentoijan kanssa puhua samasta ihmisestä, eikä ole edes koiraharrastus kyseessä :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.