Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka paljon matkatavaroita 5 pv matkalle?

Lähettäjä: Town 
Päivämäärä:   26.12.24 12:17:20

Matkalaukkuongelma tai pitää asiasta nyt tehdä ongelma näköjään. Olen lähdössä Keski-Eurooppaan kaupunkilomalle huhtikuussa. Kohteeseen aamupäivällä, kolme yötä siellä ja paluu illalla, joten käytännössä tarvitsee ottaa mukaan viiden päivän tavarat. Mulla iso matkalaukku, mutta tuntuu isolta noin lyhyelle matkalle. Pienemmän matkalaukun joutuisin ostamaan ja onko se sitten liian pieni. Blaah.

Kuinka paljon tavaraa otatte mukaan tuon pituiselle kaupunkimatkalle? En tiedä miksi mun on tätä nyt vaikea hahmottaa. Vähän lyhyempi kotimaan aktiiviloma meni parilla kassilla, mutta tuota ei oikein voi verrata kun ei ollut lentämistä niin ihan sama missä kapsäkeissä roinat kuljetti. Sit ulkomailla olen ollut vain pidemmillä reissuilla jolloin isokin matkalaukku on meinannut olla liian pieni. Kaupungissa kävelyä paljonkin ja viitsiikö samoilla kuteilla sitten olla koko päivää, joten kyllähän sitä vaatetta toisaalta tarvitsee mukaan. Ja jos pari kengätkin ottaa mukaan niin vie nekin tilaa.

Re: Kuinka paljon matkatavaroita 5 pv matkalle?

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   26.12.24 12:21:17

28-litrainen reppu riittää mainiosti, mahtuu vielä tuliaisetkin.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   26.12.24 12:23:30

Minä jossin vaiheessa matkustin säästöbudjetilla ja pelkällä käsimatkatavaralla. Mutta nykyään haluan sen ruumalaukun. Ja kun ruumaan laittaa, on aika sama kuinka iso laukku on, isompi rullaa siinä missä pienempikin. On kivempi kun saa riittävästi vaihtovaatetta ja esim ne vaihtokengät mukaan eikä tarvitse stressata siitä.

Mutta itse ottaisin joka päivälle t-paidan, sukat ja pikkarit ja yhdet varakappaleet. (Ekan päivän vaatteet toki matkalla päällä).
Yksi pitkähihainen paita ja pitkät housut/hame päälle matkalle ja mukaan 1-2 vaihtokappletta. Tarvittaessa erikseen joku siistimpi asu jos menee parempaan ravintolaan/yöelämään tms

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   26.12.24 12:29:03

Passi, pankkikortti ja puhelin.
Eli käsimatkatavarat. Jos jotain sitten kohteessa tarvitsee, sen voi ostaa

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   26.12.24 12:30:15

Riippuu paljon siitä, mitä tulet lomalla tekemään. Käytkö syömässä ravintoloissa, joihin pitää pukeutua paremmin (eli ns. normaalit vaatteet eivät käy) vai syötkö (kärjistäen) Mäkkärissä, jossa pukukoodina asu vapaa mutta pakollinen?

Itse pakkaisin tuollaiselle matkalle: 2 kengät, 2 housut (farkut ja suorat), 3 neuletta, lentomatkojen ajaksi college/huoppari, 2 neuleen/collegen alle menevää paitaa per päivä, hotelliin joku erillinen oloasu (collegehousut, t-paita, mahdollisesti joku pitkähihainen).

En käy lomamatkoilla hienoissa ravintoloissa, joten sinne pukeutumista ei tarvitse miettiä. En halua tuhlata aikaa ravintolassa istumiseen. Mieluummin tilaan ruuan hotellihuoneeseen, niin voin levähtää samalla kun syön ja sitten lähteä taas kiertelemään ja katselemaan nähtävyyksiä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.12.24 12:39:03

Minulla oli vastaava reissu, mutta yksi päivä vähemmän. Lensin to ekalla aikaisella lennolla ja olin ma yöllä kotona. Mukana oli vain yksi aika tavallisen kokoinen reppu. En jaksa kuljettaa ylimääräistä tavaraa mukana ja pakkaan vaan mitä tulee käyttöön. Ennen reissua mietin, mitä puen minäkin päivänä. Silti jäi yksi tai kaksi paitaa pitämättä. Hyvin mahtui pikkukengät, juhlavaatteet, joka päivälle omat alkkarit ja sukat jne. reppuun. Iso laukku kuulostaa liioitellulta, mutta jos sellaista haluaa raahata mukana, niin mikä ettei.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.12.24 12:46:51

Siisti tuulitakin tyylinen mutta pitempi takki, farkut, siistit mutta mukavat kengät, pari paitaa, hame tai kevyet vaihtohousut, hygieniatarvikkeet ja vaihtoalkkarit. Meikkejä, shampoota jne saa myös paikan päältä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.12.24 12:50:03

Minä ottaisin varmaan olkalaukun (passi, kännykkä, kuulokkeet, purkkapaketti ja vesipullo) ja repun.
En tiedä mihin tarvitsisin kymmentä paitaa niin kuin joku tuolla mainitsi, vaan joka aamulle puhtaat kalsarit ja toppi (eli kolmet mukaan ja yhdet päälle), yksi pitkähihainen päällä olevan lisäksi ja vaihtohame/housut päällä olevan lisäksi jos vaikka läikytän punaviiniä toisille. Takki ja huivi päälle riippuen sääennusteesta. Jos tykkäät lenkkeillä niin sitten tietysti lenkkarit ja urheiluvaatteet mukaan, mutta muuten en näe järkeä useampaan vaatekertaan per päivä tai varsinkaan kenkäparien vaihteluun tuollaisella reissulla. Mukavat yleiskengät jalkaan ja menoksi.

Lähettäjä: akak 
Päivämäärä:   26.12.24 12:52:17

Mä ottaisin luultavasti budjettisyistä 20l repun

-Lennolle päälle t-paita, kauluspaita, neule (mä palelen aina koneessa), huivi, takki, housut ja isokokoisimmat kengät

-reppuun toiset kengät pohjalle, mekko (mulla pieneen tilaan meneviä), sukkahousut, toinen siistimpi pitkähihainen paita, pari lyhythihaista paittaa, yöksi t-paita, alusvaatteet + vähän kosmetiikka + lääkejuttuja (esim. rakkolaastarit varuiksi).

Katsoisin, että kaikki vaatteet ovat sellaisia, että voi pitää keskenään. Luotan, etten esimerkiksi useampia housuja tarvitse ja jos on tarve, saisin kohteesta ostettua.

Enää harvoin saa käsilaukkua lisäksi, mutta otan reppuun pieneen tilaan menevän kankaisen käsilaukku "pussukan" jossa pitkä naruhihna.

Tällä mentaliteetilla ole paljon matkustanut. Tosin, mulla on myös käsimatkakokoinen matkalaukku, itse tykkään repusta enemmän, saa kannettua sitä kaupungilla helpommin. Käsimatkatavarakokeinen matkalaukku on toki kätevä, jos enemmän matkustelee ja tykkää sitä vedellä.

Päivämäärä:   26.12.24 12:53:59

Mielellään en mitään osta paikan päältä koska mulla on tavaraa ennestäänkin liikaa, enkä halua ostaa mitään mitä löytyy jo.

Mulla se ongelma, että en tykkää pitää samoja paitoja pitkään kun tuntuu että alan haista, joten paitoja menee useampi. Mihinkään hienoon ravintolaan en ole menossa kun ei mulla olisi edes vaatteita tuollaiseen paikkaan. Kaiken kaikkiaan olen vähän sellaisen, että varmuuden vuoksi otan vähän ylimääräistä, kun tietty aina sotken vaatteet tms. Tavaroiden raahaaminen ei ole ongelma.

Päivämäärä:   26.12.24 12:57:30

Käsimatkatavaroilla eli repulla mennyt noin lyhyet matkat

Päivämäärä:   26.12.24 12:57:46

Eikä ole mikään budjettimatka.

Päivämäärä:   26.12.24 13:06:22

Mä ottaisin pienen matkalaukun, sellaisen vedettävän . Siihen menee helposti viikonkin vaatteet. Enkä todellakaan alkaisi tuhlaamaan aikaani shampoita tai meikkejä ostellen, jotenkin käsittämätön ajatus, että niitä ei voi tuoda kotoa, mutta reissulta voi kantaa takaisin. Tuliaisia en osta ellei kohdalle satu jotain tosi hyvää ja sopivaa.

Lähettäjä: 31 
Päivämäärä:   26.12.24 13:44:19

Ihmettelen aina, miksi ihmiset raahaavat monia kenkiä mukaan. Olen ollut pari kuukautta putkeen ulkomailla ihan samoilla kengillä. Saa sieltä ostettua uudet, jos menisivät rikki. Repulla menisin noin lyhyelle lomalle.

Päivämäärä:   26.12.24 13:58:18

"Enkä todellakaan alkaisi tuhlaamaan aikaani shampoita tai meikkejä ostellen, jotenkin käsittämätön ajatus, että niitä ei voi tuoda kotoa, mutta reissulta voi kantaa takaisin. Tuliaisia en osta ellei kohdalle satu jotain tosi hyvää ja sopivaa."

Ei kai sinun tarvitsekaan tuhlata aikaasi yhtään mihinkään. Itse ostan shampoota vain, jos tarvitsen ;) meikkejä myös, ja ne ovat tuliaisia itselleni samalla. Myös varasukat ja särkylääkkeet ostetaan tarpeen mukaan, jos kaupunkilomalla ollaan. Ymmärrän kyllä, että joku vähän... noh, erilainen kantaa mukanaan koko omaisuutensa ;).

Päivämäärä:   26.12.24 14:02:23

Ja reppu mulla täyttyy jo pelkästään harrastustarvikkeista.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   26.12.24 14:19:15

Käsimatkatavaroilla menisin viis päivää. Lentolaukku tai pieni rinkka. Helposti.

Yhdet hyvät kävelykengät. Viidet kalsarit. Kolme paitaa. Varahousut. Yksi pitkähihainen neule. Pikkupullo shampoota ja suihkusaippuaa. Minipurkissa naamanpesuaine ja -voide. Harja. Ripsari. Laturi. Eipä sitä muuta tartte. Näillä olin esim. viikon Meksikossa jokunen vuosi sitten ja eräänä joulukuuna Italiassa.

En ymmärrä miten budjettimatkailu tähän liittyy.

Harrastusjutun ois voinut mainita jo aloituksessa.

Lähettäjä: Hj 
Päivämäärä:   26.12.24 14:20:25

"Ihmettelen aina, miksi ihmiset raahaavat monia kenkiä mukaan. Olen ollut pari kuukautta putkeen ulkomailla ihan samoilla kengillä. Saa sieltä ostettua uudet, jos menisivät rikki. Repulla menisin noin lyhyelle lomalle."

Vielä aika monissa ravintoloissa odotetaan siistimpää pukeutumista eikä mitään kävelymaihareita kehtaa niihin laittaa.

Päivämäärä:   26.12.24 14:29:36

” Ymmärrän kyllä, että joku vähän... noh, erilainen kantaa mukanaan koko omaisuutensa ;).”

Näin me ollaan erilaisia. Joku haluaa viettää lomansa kaupassa ja meikkihyllyllä, joku toinen jossain muualla ;)

Päivämäärä:   26.12.24 14:31:44

Juu, niinhän se on ;). Sitten on meitä, jotka ohikulkiessaan ostavat jonkun tarvitsemansa tuotteen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   26.12.24 14:40:55

Jos laitat laukun ruumaan, joudut odottelemaan matkatavaroita, kun lento on laskeutunut (ja huonolla tuurilla laukkusi ei tule samalla lennolla/lentää johonkin ihan muualle). Nopeammin pääset kentältä pelkkien käsimatkatavaroitten kanssa. Yhden hengen vaatteet ja tilpehöörit pakkaa kyllä helposti lentolaukkuun.

Päivämäärä:   26.12.24 15:31:05

”Kuinka paljon tavaraa otatte mukaan tuon pituiselle kaupunkimatkalle?”

Mulla olisi mukana repullinen (Kånken). Vaihtohousut, mekko, toppi, teepaita, villatakki, hygienialaukku, kahdet alushousut, vaihtosukat, urheiluliivit. Pesen alusvaatteet päivittäin käsin (mukana saippua), kuivuvat aamuksi käyttöön. Yhdet kengät, joilla on hyvä kävellä. Ovat tähän mennessä kelvanneet kaikkiin niihin ravintoloihin missä olen käynyt.

Lähettäjä: Oma 
Päivämäärä:   26.12.24 15:36:22

Mulla tuommoisilla matkoilla pelkät käsimatkatavarat. Eli tarkoittaa isohkoa käsilaukkua =) hyvin riittää.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   26.12.24 15:40:02

Käsimatkatavaroilla muuten, mutta kosmetiikan kanssa tekee aina tiukkaa. En halua ostaa kaikkea paikan päältä ja vaikka on pieniä pakkauksia, niin vaikea saada ne mahtumaan siihen litran pussiin.

Tykkään myös ottaa kahdet kengät. Kävelen matkoilla paljon, usein 20 kilsaa päivässä, ja siihen on kiva olla lenkkarit tms. Illalla haluan ravintolaan siistit kengät. Pienemmät kengät siis laukkuun ja isommat jalkaan.

Muuten alusvaatteita ja sukkia, yhdet trikoot jalkaan ja toiset mukaan. Muutama toppi, pari pitkähihaista, pari mekkoa. Noilla yleensä pärjää.

Päivämäärä:   26.12.24 15:46:08

Täytyy kyllä sanoa, että olen siinä mielessä onnellinen, että minulle sopii kaikki markettikosmetiikka, ja jokapäiväisessä käytössä on harja, hammasharja ja -tahna, käsidesi, dödö ja yksi lääke. Hotellien saippuat, kosteusvoiteet ja shampoot kelpaavat hyvin, mikäli niitä vain on.

Jos on herkkä iho tai jopa jokin sairaus, niin vaikeuttaa varmasti paljon näitäkin asioita =(.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.12.24 17:12:22

Olen perheellinen, mutta matkustetaan aina pelkillä käsimatkatavaroilla, reissun pituudesta riippumatta. Viikon vaatteet saa helposti jokainen mahtumaan reppuun ja pyykkiä voi pestä itsepalvelupesulassa niin pienellä rahalla, että ei kannata maksaa laukusta ja sitten jonottaa sitä kentällä kummassakin päässä. Usein tulee pakattua reissuun ne valmiiksi reikäiset sukat tai loppuunkulutettu t-paita, jotka voi sitten loman päätteeksi hylätä roskikseen ja tilalle pakata tuliaisia.

Päivämäärä:   26.12.24 20:42:40

Mä meen reissuun tekemään muuta kuin pesemään pyykkiä. Sen voi tehdä sitten kotona.

Lähettäjä: Hilipatipippan 
Päivämäärä:   26.12.24 20:44:35

Mä meen reissuun tekemään jotain muuta kuin nukkumaan, vedetään siis usein parikin viikkoa samoilla silmillä!... ei kun, hitsi, tässähän kysyttiinkin, mitä kukin pakkaa mukaansa.

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   26.12.24 20:46:32

Mulla oli reppu. Siellä oli uikkarit, alkkareita joka päivälle vaihtoon, parit sukat, sortsit, sandaalit ja lääkkeet. Päällä oli pitkät housut, paita, takki ja lenkkarit.
Menin 5 pv Dubrovnikiin. Hyvin riitti. Hotellista sai pyyhkeen.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.12.24 09:31:12

Mietin aina päiväohjelman näkökulmasta kohta kohdalta mitä on päällä missäkin kohtaa reissua ja pakkaan sen mukaan. Valikoin kengät, takin ymv. mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman monikäyttöisiksi. Toki esim. Urheilua ja iltapukujuhlia on mahdoton hoitaa samoilla.

5pv reissulle ottaisin 2. Kengät varalta siinäkin tapauksessa, että yksillä olisi mahdollista selvitä ohjelman puolesta, sillä en haluaisi myöhästyä lennolta siksi, että ainoa kenkä hajosikin hotellilta lähtiessä.

Raahaan paljon mielummin riittävästi tarkoitukseen sopivaa tavaraa mukaan, kuin ressaan kohteessa mistä löydän pesulan, mistä saa ostettua puuttuvan tuotteen ja mitä heitän roskiin paluumatkan takia, kun ostokset ei mahdu kyytiin.

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   27.12.24 16:42:54

En muista milloin viimeksi olisi ollut viikon reissuilla matkalaukku :D Lähden seuraavaksi 6 päiväksi Varsovaan ja ihan meinasin repulla pärjätä, kuten tähänkin asti. Eikä ole tarvinnut ostaa lisäkenkiä tai meikkejä.

Päivämäärä:   27.12.24 17:37:34

Tää tuntuu aina olevan kuin kisa, että kuka matkustaa vähemmillä… ai kauhee, en kyllä muista milloin olisin repun pakannut, mulla on vaan reisitaskuhousut ja ukin kalaliivi, taskuihin mahtuu kaikki.

Päivämäärä:   27.12.24 18:14:15

-: samaa täällä naureskellut.

Mutta kertokaa toki millaisia reppuja käytätte vai onko kaikilla Kånken? Lyhyemmille reissuille voisi hommata repun. Tosin ehkä tyhmää kantaa kahta reppua. :D Isohkoja kassejakin löytyy, mutta nämä eivät ole niin käteviä kun joutuu kantamaan eikä voi rullailla.

Lähettäjä: Pliu 
Päivämäärä:   27.12.24 20:42:05

Nämähän on niin makuasioita. Itse mieluummin odotan kentällä sitä ruumalaukkua kuin etsin paikan päällä pesulaa ja odotan siellä pyykin pyörimistä.

Tykkään myös päivisin olla urheilullinen ja iltaisin käydä paremmissa ravintoloissa, niin päivä- ja iltavaatteet on vähän erilaisia. Lisäksi tuon yleensä tuliaisena viiniä, oliviiöljyä jne. paikallisia tuotteita ja ne pitää joka tapauksessa pakata ruumaan.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.12.24 21:09:00

"Tykkään myös päivisin olla urheilullinen ja iltaisin käydä paremmissa ravintoloissa, niin päivä- ja iltavaatteet on vähän erilaisia."

-Sama minulla. Joko päiväohjelma itsessään sisältää runsaasti kävelyä (ja hikoilua) tai jos on jotain vähän vähemmän liikunnallista ja vähemmän aikaa vievää, niin saatan aamusta käydä erikseen vielä lenkillä. Illalliselle kivaan ravintolaan ei todellakaan halua lähteä lenkkareissa haisemaan pahalle, eikä kaikkiin varmaan edes pääsisi sisään sellaisena. Ohjelmasta riippuen menee ulkomailla helposti 2-3 asua per päivä, varsinkin lämpimään vuodenaikaan. Kotimaanmatkoilla voi selvitä yhdellä asulla per päivä, jos ei ole mitään erityisiä juhlia matkan syynä ja säät on huonot. Varmaan jollain repulla pärjäisi aivan hyvin, jos viettäisi koko loman altaan reunalla uikkareissa ja iltaisin kävisi mekko päällä vain ilmastoidun hotellin omassa ravintolassa syömässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.