Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko kokeillut huumausaineita?

Lähettäjä: huu 
Päivämäärä:   26.12.24 08:00:09

Ei nyt ole kyse kahvista tai tupakasta, vaan huumausainelain tarkoittamia huumaavia aineita. Mitä kokeilit, jäitkö koukkuun? Poltin kannabista muutamia kertoja, ei ollut mun juttu, en ole kokeillut muita.

Re: Oletko kokeillut huumausaineita?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.12.24 08:01:19

En enkä uskalla. Jos siitä tulisi ihan tosi hyvä olo niin varmaan haluaisin sitä uudestaan, on sen verran karseaa oma elämä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.12.24 08:06:23

Kerran kokeillut kannabista ja piriä. Kannabiksesta tuli vain ahdistava olo.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   26.12.24 08:23:10

Käytin kannabista jonkin aikaa päivittäin, ainakin pari vuotta. Eihän se sitten enää potkinut millän tavoin ja käyttö jäi, lopetin ihan seinään. Piriä ja ekstaasia muutaman kerran. Se oli hauskaa, mutta laskut sellaisia että totesin ettei näihin kannata kokeilua enempää sekaantua. Subutexia kokeilin kerran ja sen verran toiminnan ihminen kuitenkin olen, että sellainen makaileminen ei ollut mistään kotoisin.

Sellainen porttiteoria minun kohdallani. Ränniin en koittanut koskaan, en tiedä olisiko se vienyt portista oikein sisäänkin.

Luulen että muun elämäni mielekäs sisältö vaikutti aika paljon siihen että ei noista mikään jäänyt maistumaan.

Päivämäärä:   26.12.24 08:58:39

Joo, ja en ole jäänyt koukkuun mihinkään.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   26.12.24 09:12:41

Pilveä paristi, ei ollut ola juttu.

Päivämäärä:   26.12.24 09:37:59

En

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   26.12.24 09:54:00

Olen kokeillut pilveä, ekstaasia ja piriä. Mikään ei minun mielestä ollut erityisen mielenkiintoista enkä jäänyt koukkuun. Minun elämän nautinnot tulee ihan muualta.

Lähettäjä: silleen 
Päivämäärä:   26.12.24 09:57:07

Pilveä muutaman kerran, ekstaasia paristi ja piriä kerran. Pilvestä en pitänyt. Essoja ja piriä olisin varmaan käyttänytkin viihteellä useamman kerran jos olisi ollut helposti saatavilla tai ns. naaman edessä. Ei kuitenkaan niin paljoa kiinnostanut että olisin itse käyttänyt aikaa ja vaivaa niiden hankkimiseen.

Nykyään hyvä kun alkoholi maistuu en halua päätä sekaisin.

Lähettäjä: noup 
Päivämäärä:   26.12.24 10:54:12

En kuten ei varmaan suurin osa ikäisistäni (55)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.12.24 10:58:25

En ole ikinä kokeillut.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   26.12.24 11:09:31

En ole koskaan kokeillut mitään huumeita, tulen todella helposti riippuvaiseksi, joten olen pysynyt erossa huumeista, vaikka esim teininä pilveä poltettiin jonkin verran ympärilläni. Onneksi en ole kokenut koskaan mitään ryhmäpainetta.

En tunne kovinkaan montaa, jotka eivät olisi koskaan edes kokeilleet, mutta toisaalta tunnen vain yhden, jolla huumeet ovat vieneet pahasti mukanaan (teininä, pääsi katkolle onneksi nopeasti).

Lähettäjä: M o ll a 
Päivämäärä:   26.12.24 11:11:29

Onhan tuo käytön normalisoituminen huolestuttavaa. Jos joka sadas käyttäjä ajautuu ongelmiin, niin siinähän sitä on yhteiskunnalle kulua.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   26.12.24 11:12:35

Kannabista pari kertaa, mutta se vain väsyttää ja tekee ainakin alkon kanssa todella huonovointiseksi, eikä tuo mitään jänniä tiloja. Sairaalassa olen leikkauksen jälkeen saanut jotakin oopiumin johdannaista, ja siitä tuli todella hyvä olo. Tiesin kuitenkin, että hyvä olo johtuu siitä. Ostaisin, jos Lidlistä saisi, eikä tulisi heti toleranssia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.12.24 11:56:41

Kyllä, viime vuosituhannen puolella polttelin pilveä pari vuotta lähes päivittäin. Kokeilin joitain kertoja myös amfetamiinia ja LSDtä. Jossain vaiheessa käytin satunnaisesti joitain oopiumin johdannaisia. Kaikki jäivät, kun ei vaan kiinnostanut enää, eikä mitään näistä ei ole tehnyt mieli yli 20 vuoteen.

Kannabiksen käyttö oli minulle lähinnä itselääkintää. Amfetamiini sekoittaa mielialan totaalisesti, siitä opin nopeasti pysymään erossa. LSD -kokeiluista olen edelleen iloinen. Mietoja opiaatteja olen sittemminkin saanut leikkausten jälkeen ihan anteliaasti, pidän kyllä niiden tuomasta hyvästä olosta, mutta koskaan ei ole tullut mitään tarvetta tai halua jatkaa käyttöä reseptin loputtua.

Ainoa aine, josta pysyn visusti erossa siksi, että pelkään jääväni koukkuun, on diatsepaami.

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   26.12.24 12:29:26

En.

:))

Lähettäjä: Hfd 
Päivämäärä:   26.12.24 13:56:10

En ole kokeillut mitään.

N40

Lähettäjä: 31 
Päivämäärä:   26.12.24 13:56:27

En. Enkä aio.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   26.12.24 14:20:41

Pari kertaa nuorena polttanut kannabista. Oli pelottavaa, koska menetin lähimuistini kokemuksen ajaksi. Ei ole kiinnostanut sen jälkeen. Hurja portti.

Lähettäjä: cn 
Päivämäärä:   26.12.24 14:33:23

Poltin kannabista vähän liikaakin 16-22 vuotiaana. Sitten kun kokemus ei enää ollut miellyttävä (paniikkikohtauksia, pelkotiloja yms.) niin lopetin enkä sen jälkeen ole siihen koskenut vaikka olisi tarjottukin. Mitään sen vahvempia en ole kokeillut.

Lähettäjä: Miku 
Päivämäärä:   26.12.24 14:39:02

Nuorena kannabista satunnaisesti. Useimmiten se vain teki väsyneeksi. Ei riittänyt innostus pitempään. Ja nykyään se on ainakin lehtitietojen mukaan ihan erilaista, ei niin luomua enää (nuoruudestani on aika kauan). Nauratti tuo opiaattien Lidlistä saannin mahdollisuus. Olin juuri leikkauksessa ja tunnistan fiiliksen. Kotiin saadut sitten vain kuvottivat ja väsyttivät. Ei tee mieli enempää.

Lähettäjä: dope 
Päivämäärä:   26.12.24 14:41:49

Kokeiltu/"viihdekäytetty" on kannabis, ekstaasi, amfetamiini ja LSD. Näistä olisin voinut jäädä piriin koukkuun, se toimi itselläni "liian hyvin". LSD oli hurja kokemus, niin psykedeelinen. Olen lopettanut ns. viihdekäytön yli 15 vuotta sitten totaalisesti, onneksi. En suosittele kenellekään edes yhden kerran kokeilua mihinkään huumeeseen.

Päivämäärä:   26.12.24 15:51:20

Viihdekäyttönä vaan. Alkoholi on minulle pahin huumausaine niistä mitä on tullut kokeiltua.

Lähettäjä: Honkale 
Päivämäärä:   26.12.24 15:56:08

Kyllä olen kokeillut lähes kaiken mitä Suomessa on helppo saada käsiinsä. Kukkaa ja sieniä pääsääntöisesti, mutta myös (met)amfetamiinia. Ketamiimia olen kokeillut kerran kotona, mutta ensimmäinen kerta oli jo 17-vuotiaana sairaalassa onnettomuuden jälkeen… Kaikki opiaatitkin on tullut kokeiltua ihan reseptillä, subutex-laastari mukaanlukien.

LSD kokeiluja on muutama ollut, mutta en koe sen olevan läheskään yhtä hyvä työkalu mielenongelmiin kuin sienet. Ilman sieniä joutuisin varmaan vähintäänkin syömään jatkuvasti masennuslääkkeitä ja kulkemaan lopun elämääni terapiassa. Yksi sienitrippi pesee helposti jopa vuosien terapiatyön… Ja masennuslääkkeistä en edes jaksa aloittaa. Valitsen todellakin mieluummin luonnonantimen jolla ei ole haittavaikutuksia (ellei huonoa trippiä pidä haittavaikutuksena). 1-3 trippi vuodessa pitää minut työkuntoisena… Ennen tätä sienten käyttöä olin eläkkeellä jo parikymppisenä. Nyt pyöritän omaa firmaa, maksan veroja enkä vain ole pelkkä kulu valtiolle. Ei ole aikeissa lopettaa. Ystäväni pääsi alkoholiriippuvuudestaankin sienitripillä kuiville.

Amfetamiinit tulee nykyään apteekista ja ihan omalla reseptillä ADHD:n hoitoon.

Lähettäjä: zulla 
Päivämäärä:   26.12.24 16:31:32

Sairaalassa sain kipuihin kerran morfiinia, siitä tuli ihana olotila. En ole ennen sitä kokeillut mitään, enkä sen jälkeen. Jos jotain käyttäisin, niin varmaan morfiinia, mutta ei ole kiinnostusta kun elämä kiinnostaa enemmän.

Lähettäjä: 57 vee 
Päivämäärä:   26.12.24 17:04:42

Hasista polttelin kerran nuorena, ei ollut hyvä juttu näin herkälle päälle. Meni yöunet vuorokausiksi.

Lähettäjä: Anneli 
Päivämäärä:   26.12.24 17:13:26

Kyllä olen kokeillut kaikkia edellä mainittuja, paitsi ketamiinia ja metamfetamiinia.
Kannabista polttelin valitettavasti useamman vuoden päivittäin, siihen olin koukussa. LSD oli todella psykedeelinen kokemus minullakin ja yksi kerta sitä riitti. Ja piristävistä aineista laskut aiheutti niin karmeat kokemukset että ei ollut sen arvoista. Kannabiksestakin pääsin lopulta eroon omin avuin. Ainoa mitä kaipaan silloin tällöin, on tupakka.

Lähettäjä: eki 
Päivämäärä:   26.12.24 17:56:30

pilveä pössytellyt kokeeksi mutta ei passaa mulle kun lyö verenpaineen tappiin.. fiilis lähinnä kuolema tulee.
poltellut sitä tätä tota elämäni mittaan mutta ne jälkitripit veti kuiville nopeasti. kymmeneen vuoteen en ole mitään ottanut enkä ota.
silti luulen että vielä tänäki vuonna tullut kolmekin jälkitrippiä.

pelottaa mutta en voi mennä lääkäriin ja mitäpä se sillä voi. on vaan kestetävä. eniten kai pelkään ettei nää tripit lopu ikinä. tätä en olisi ikinä uskonut kun kokeilin. oispa joku varottanut.

Päivämäärä:   26.12.24 17:56:44

Määrittele huumausaine

Lasketaanko, jos se on lääkärin määräämä?

Lähettäjä: huu 
Päivämäärä:   26.12.24 17:59:37

Reseptilääkkeitä ei lasketa.

Päivämäärä:   26.12.24 18:17:51

No en ole sit kokeillut

Päivämäärä:   26.12.24 18:23:26

Kannabista polttelen muutaman kerran vuodessa kun käyn Hollannissa. Ei oo koukkua näkynyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.