Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En voi olla ainoa joululahjoista pitävä aikuinen

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.12.24 20:12:28

Toki saan lahjoja lähinnä mieheltäni, joka oikeasti satsaa lahjoihin ja tietää mitä milloinkin tarvitsen. Pidän lahjoista nyt aikuisena varmaan enemmän kuin lapsena, koska lapsena sain enemmän ylimääräistä krääsää, jota ei koskaan tullut käytettyä. Nykyään saan toki määrällisesti huomattavasti vähemmän lahjoja, mutta saamani lahjat ovat huomattavasti arvokkaampia ja kaikki tulee aina varmaan käyttöön.

Re: En voi olla ainoa joululahjoista pitävä aikuinen

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.12.24 20:14:09

Ja kysymys: enhän? Pitääkö hävetä? :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.12.24 20:15:03

Kyllä mäkin tykkään. Äiti ja anoppi ostavat kivoja lahjoja. Mies ostaa usein sen, minkä olen vinkannut. Lahjoista tulee hyvä mieli, esim nyt fiilistelen eilen saamaani ihanaa pehmoista aamutakkia.

Lähettäjä: Hirviö 
Päivämäärä:   25.12.24 20:15:16

Ei tarvitse hävetä pitipä tai ei. Itse tykkään antaa ja saada lahjoja.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   25.12.24 20:19:59

Mä myös rakastan joululahjoja. En ikinä suostuisi lahjattomaan jouluun.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   25.12.24 20:20:44

Tykkään myös. Ihan kiva tapa etenkin kun se on vain kerran vuodessa (en esim. odota enkä anna mitään syntymäpäivälahjoja, sitä pidän oikeasti lasten juttuna, saati sitten yhtään vähempinä juhlapäivinä). Eikä lahjojen tarvitse olla mitenkään hienoja tai arvokkaita, parasta on se kun saa yllättäen jotain tosi kivasti itselle sopivaa ja käyttökelpoista. Jos on "huono" lahja niin se vaan laitetaan vaivihkaa kiertoon, siitä silti kohteliaasti kiitetään kuten aikuisten tapa on ja ollaan iloisia siitä että on saatu jotain, vaikkei välttämättä lahjasta itsestään.

Tähän pätee sama kuin niin moneen muuhunkin asiaan: Nutturaa löysemmälle niin huomaa ettei koko juttu loppujen lopuksi ollutkaan niin supertärkeä ja maailmaa kaatava kuin aluksi ajatteli.

Lähettäjä: Hirviö 
Päivämäärä:   25.12.24 20:22:41

Minä: menetkö siis aikuisten synttäreille tai nimipäiville tai tupareihin tyhjin käsin?

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   25.12.24 20:28:55

Menen niin harvoin mihinkään näistä että on oikeasti vähän vaikea vastata. Kenenkään nimipäiville en muuten muista menneeni koskaan, järjestävätkö ihmiset oikeasti nimipäiväjuhlia itselleen, ja kutsuvat toisia ihmisiä niille? Kuulostaa suoraan sanottuna vähän hölmöltä. :D Synttäreillekään en muista vieneeni mitään erityistä lahjaa, joskus olen osallistunut rahallisesti siihen, että joku muu on järjestänyt jonkun isomman yksittäisen lahjan esim 5-kymppisiään viettävälle. Mutta ne harvat aikuisten syntymäpäivät joille olen osallistunut niin en muista monen muunkaan tuoneen mitään lahjoja - ymmärrys on ilmeisesti ollut että pelkkä paikalle tuleminen on jo lahja, ja niin käsittäisin sen itsekin. Tupareihin taas ei viedä lahjoja vaan tuliaisia, ja monesti nimenomaan sellaisia jotka on tarkoitettu heti paikan päällä käytettäväksi, enemmänkin nyyttärimäinen juttu siis.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.12.24 20:30:45

Minäkin pidän. Osuvat lahjat kertovat siitä, että rakkaani tuntevat minut, kuuntelevat, pitävät huolta ja haluavat ilahduttaa. Oleellista ei ole hinta, sillä yleensä ne mitä en raaski heti ostaa ovat liian kalliita lahjoiksikin. Mutta, halvemmissakin asioissa voi olla huolella mietityjä sekä vitsikkäitä lahjoja. Esim. kerran puhuin miten en raaski ostaa suklaapähkinöitä, kun ne ovat niin "kalliita" joululahjaksi sain kympillä suklaapähkinöitä. Nauratti ja ilahdutti.

Jos ihmisten kanssa elää läheisesti huomaa kyllä mitä he tarvitsevat ja mistä ilahtuvat. Etäisimmille ostaisin vain syötävää. Työkavereilta saadut suklaat ilahduttivat.

Yleisin hukkalahja on laaduton krääsä. Se myös harmittaa eniten. Sellaisella ei ole arvoa eteenpäin annettaessakaan. Siksi toivoisin, että tavaralahjoissa AINA panostettaisiin laatuun. Tympeää saada 15e maksanut lakanasetti, joka on polyesteriä. Siitä ei ole käyttöön kenellekään. Sen sijaan 100% puuvillasatiini lakana on haluttua tavaraa, vaikka itsellä ei tarvetta olisi.

Lähettäjä: Humi 
Päivämäärä:   25.12.24 20:33:56

Mäkin tykkään kun mies antaa arvokkaita lahjoja. Muiden, tavallisten pulliaisten, lahjoista en niin välitä. Tänä vuonna sain avoimen meno-paluu lentolipun minne vaan haluan ja siellä kuukauden hotelliloman. Nyt vaan pitäis keksiä, minne taas haluis mennä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.12.24 20:34:14

Joululahjoja on ihana antaa ja saada! Onneksi oma mies tietää mistä tykkään ja lapsetkin on saaneet pienestä pitäen oppia antamisen iloa <3

Lähettäjä: Dgg 
Päivämäärä:   25.12.24 20:35:07

Minä saan lahjoja ja ostan lahjan vanhemmilleni, siskolleni ja siskoni lapsille. Ei mitään turhuuksia, vaan tarvittuja asioita. Vanhempani tosiaan nykyään sanovat, etteivät he tarvitse mitään, joten olen ostanut kylpyläreissuja, teatteri- ja elokuvaöippuja, hierontaa jne.

Lähettäjä: Niin.. 
Päivämäärä:   25.12.24 20:41:11

"Lähettäjäminä

Päivämäärä25.12.24 20:20:44" kommenttiin; juuri näin minä teen. Jos satun saamaan joululahjan, en totisesti siitä valita, vaikka olisi täysin vääränlainen itselleni. Vaikka olen itse vähävarainen, en minäkään luonnollisestikaan ihan kaikkea tavaraa käytä/tarvitse/arvosta. Sitten laitan tällaiset tavarat enemmän tarvitsevalle/arvostavalle. Esimerkkinä viinipullot :D valitettavasti en ole viinin ystävä, joten hyvätkin viinit menevät viinejä arvostaville tutuilleni :) tai jokin kirja tai vaate voi jatkaa matkaa esim. Lahjoituksena hyväntekeväisyyteen. Siitä tulee minulle hyvä mieli, joten lahjan antaja on lopulta ilahduttanut minua tuplasti; ensin ajattelemalla minua lahjan ansaitsevana ja sitten hyvänä mielenä jos joku muu saa tavaran/asian joka ilahduttaa tai josta on hyötyä <3
Ostan kaikki kalliit jutut itse, en todellakaan odota että kukaan läheiseni sellaisen ostaa

Lähettäjä: Niin.. 
Päivämäärä:   25.12.24 20:48:13

Ainiin ja olen arjessani omasta mielestäni antelias ihminen huolimatta siitä, että olen vähävarainen. Autan läheisiäni ja ystäviä, koska arvostan heitä. Joten ilman kalliita lahjojakin toivon heidän ymmärtävän että välitän. Minulla kun ei ole varaa lahjoihin, mutta aikaani voin uhrata ystävällisille ihmisille.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.12.24 20:59:53

Kyllä mä rakastan joululahjoja! Sekä antaa että saada.
Ostan äidilleni ja lapselleni, molemmille yleensä useita paketteja ja veljen koko perheelle teen yleensä villasukkia ja ehkä ostan jotain herkkua kylkeen. Tänä vuonna villasukkien mukana meni koko perheelle sopiva peli. (tykkäävät pelata kaikenlaista.)
Itse sain äidiltä huolella valittuja kirjoja (ne on aina toivelistalla) korvikset, vaatteita ja käyttötavaraa, kuten paistinpannun ja erilaisia rasvoja ja hiustuotteita. Taatusti kaikelle on käyttöä ja olin iloinen joka ikisestä paketista.
Musta on tosi kiva suunnitella annettavia lahjoja jo alkusyksystä, yleensä yksi vähän arvokkaampi ja sitten jotain tarpeellista pienempää. Esim. heijastinliivit joista äiti mainitsi kun alkoi illat pimetä, että tarttisi. Pöytäkalenteri ensi vuodelle. Ei se isoa rahallista panostusta vaadi, mutta tulee tarpeeseen, ja meistä on mukava viettää aikaa yhdessä paketteja availlen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.12.24 21:02:20

tykkään tietenkin! onko ihmisiä jotka ei tykkää D: parasta on se hetki kun paketit odottaa kuusen alla ja saa miettiä mitä niissä on :D itsekin saan vähän ja käyttökelpoista tavaraa, kersana sai ihan törkeesti leluja sun muuta. tämän vuoden lahjat oli huippuhyviä!

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.12.24 21:35:27

Tykkään, mutta enemmän antamisesta kuin saamisesta, koska olen parempi keksimään kullekin juuri sopivia lahjoja kuin suurin osa ihmisistä. Tänä vuonna sain kyllä tosi hauskan ja ajatuksella ostetun lahjan vanhemmiltani.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.