Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmisen ahneus ja itsekkyys, joululahjat

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   25.12.24 15:03:00

Miksei aikuiset ihmiset vaan voi nauttia hyvästä ruoasta,seurasta ja rauhasta ilman iänikuista itkua lahjoista jotka eivät miellyttä? Ymmärrän riemun kun lapset saavat jotain josta pitävät mutta lopettakaa se kohellus. Missä antamisen riemu?? Kilpaillaan somessa kuka sai mahtavinta tai antoi kalleinta. Oksettavaa.

Re: Ihmisen ahneus ja itsekkyys, joululahjat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.12.24 15:08:39

Joo. Tää on aina yhtä huvittavaa kun hehkutetaan kuinka tärkeintä on antaa lahja mutta samana iltana itketään kuinka halpoja ja huonoja lahjoja sitten itse sai :D

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   25.12.24 15:47:15

Mä arvostan jokaista lahjaa, jonka olen saanut (vaikka pari meneekin kiertoon, kun ei itselle sovi), ja ihan parasta on onnistua antamaan lahja, joka miellyttää saajaansa. Miehelle vähän pahoittelin, että tänä vuonna lahjat on aika tylsiä, mutta sain vastaukseksi "näähän on hyviä, kaikki tulee käyttöön" :)

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   25.12.24 16:11:25

Samaa ihmetellyt. Ja sitten kun ei osata sitä lahja-asiaa käsitellä kuten aikuiset ihmiset niin heilahdetaan toiseen ääripäähän, jossa kukaan ei saisi antaa mitään lahjoja kenellekään. Älytöntä.

Lähettäjä: Ss 
Päivämäärä:   25.12.24 17:40:30

Itse tykkään saada sellaista mitänen itse ostaisi, vaikka tohvelit tai jalkakylpy. Ihan turhia mutta ihania. Tykkään myös vaikka hedelmäkorista, kukasta, sukista, patalapusta tai käden puristuksesta. En odota mitään ja ilahdun kaikesta. Isokaan lahja ei korvaa lämmintä huomioimista.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   26.12.24 06:57:57

Juuri tuosta moukkamaisesta käytöksestä johtuen en anna aikuisille lahjoja. Joskus harvoin osuu joku tavara tai idea sopivaksi lahjaksi esim miehelle tai pojalle, niin ostan. Muutoin joko jää lahjat antamatta tai sitten teen jotain maittavaa tai lahjakortti ihan kauppaan.
En itsekään halua turhaa rojua kotiini joten mieluisinta on vaan minulle annettu yhteinen aika.
Jos jollekin haluan jotain antaa, en odota mitään vastalahjaa. Minulle laajan antaminen on itsessään mukavaa, joten hyvä mieli on se paras lahja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.